Sonics design i nya filmen faller inte Sonic-skaparen i smaken

Robot
Sonics design i nya filmen faller inte Sonic-skaparen i smaken

Yuji Naka verkar tveksam, och vem kan klandra honom?

#sega, #sonic, #sonic-the-hedgehog


Releasehästryttare

Känns som en film småbarnen kommer tycka om men vuxna kommer hata

Medlem
Skrivet av Devan:

Känns som en film småbarnen kommer tycka om men vuxna kommer hata

och problemet är? lol
ser ut som sonic tycker jag. det räcker väl. fattar nada.

Moderator | Testpilot
Skrivet av UggleMannen:

och problemet är? lol
ser ut som sonic tycker jag. det räcker väl. fattar nada.

Nej det ser verkligen inte ut som Sonic.

https://twitter.com/LadyGT_DA/status/1102805469796610048

Detta hade varit mångfaldigt bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
Medlem

🤦‍♂️ På denna

Medlem

Håller med kommentar ovan, fattar nada. Han är blå, han har päls, ser ut som Sonic.

Medlem

Visst man fattar att det är Sonic men har nog aldrig sett en fulare variant av den blå igelkotten

Moderator | Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Håller med kommentar ovan, fattar nada. Han är blå, han har päls, ser ut som Sonic.

Klart man fattar men det ser för jävligt ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag visade min son som är 8år och älskar Sonic, han började gapskratta och han tror att jag bara skojade när jag visade bilden. Han tror mig inte än hahaha 🤣😅


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Gen
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Håller med kommentar ovan, fattar nada. Han är blå, han har päls, ser ut som Sonic.

Han må vara blå och har päls men han ser inte ut som Sonic, tycker jag iaf.

Medlem

Att kroppsbyggnaden är väldigt lik en människas stör mig ordentligt, för lång kropp och lemmar!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Att kroppsbyggnaden är väldigt lik en människas stör mig ordentligt, för lång kropp och lemmar!

Håller med, ser förjävligt ut!

Kanske blir mindre jobb med motion capture när kroppen har samma proportioner :(((


signatur

no remorse

Medlem

Gör om gör rätt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kan förstå varför de gör vissa ändringar för att få det att passa bättre in i den verkliga världen. Spelversionen av Sonic har ju exempelvis bara ett öga med två pupiller och ett konstigt ögonlock, så att han har två enskilda ögon kan jag leva med. Att ge honom mänskliga armar och ben är vad som gör att det ser helt jävla galet ut.

Jämför man med den tidigare läckta (och fejkade?) affischen som släpptes för ett tag sedan så ser Sonic betydligt bättre ut där.

eld
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Håller med kommentar ovan, fattar nada. Han är blå, han har päls, ser ut som Sonic.

Fattar nada. Han har keps, mustache, ser ut som Mario!

Medlem

Teddybjörn Sonic?!

Medlem

Det ser ut som något man kan få upp om man klickar snett på en vuxensajt...

Medlem

Designen är horribel. Filmen kan kanske bli underhållande, men om man har så här dålig känsla för huvudkaraktären så bådar det inte gott.

Hade föredragit denna stilen: https://m.youtube.com/watch?v=Kru8ZaC5Wfs


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Meh... Ser inte så farligt ut tbh.

Medlem
Skrivet av eld:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYoaDFo...

Fattar nada. Han har keps, mustache, ser ut som Mario!

Från spelet eller filmen? 😀

Kontot avslutas

Tankarna faller tillbaka till när Crash Bandicoot fick sitt nya utseende i Crash of the Titans.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Furry fanfiction-varning på den designen. Kunde inte bli så mycket sämre om man så verkligen försökte.

Kan det vara lite "uncanny valley" kanske. Man har gjort hans kropp för lik en människas, Sonic har alltid varit nästan 90% ben med väldigt liten kropp överlag.

KoP
Medlem

Tycker det ser bra ut. Det är bara kul när något förnyas. Vill man se en animerad Sonic med spaghetti-ben kan man kolla på den gamla tecknade serien. :'D

Avstängd

Jag känner som Mr. Mime:

Mr. Mime är också ett bra exempel för hur svårt det är att få in en fantasifigur som inte tycks ha någon verklig koppling utan att behöva gå för mycket från ursprungliga design. Mr. Mime ser väldigt mycket "Mr. Mime" ut medan Sonic ser för antropomorfisk ut.

Frågan är hur exempelvis Sonics händer & skor (om de ska följa ursprungliga designen) skall textureras för att se "verkliga" ut och samtidigt hålla sig till sin ursprungliga design.

Tråddemonen
Testpilot

Hollywood kan hålla sig sanna till en CGI film med smurfarna och Alvin och gänget. Men så fort det kommer till någonting relaterat till spelvärlden så ska det floppas. Sist jag vart besviken på en CGI design i en film så var det Teenage Mutant Ninja Turtles.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hollywood kan hålla sig sanna till en CGI film med smurfarna och Alvin och gänget. Men så fort det kommer till någonting relaterat till spelvärlden så ska det floppas. Sist jag vart besviken på en CGI design i en film så var det Teenage Mutant Ninja Turtles.

Fan den tanken har inte ens slagit mig iom Sonic... Senaste turtlarna såg ju också förjävliga ut!

Tråddemonen
Testpilot

@laban005: Hollywood i ett nötskal, tycker att det räcker med otecknade spins på spel och animes. Och nu finns det klassiker till filmer som de ska göra reboots utav likt alla otecknade disneyfilmer, som sedan får pyramider att vända sig på spetsen.

Jag vet inte var amerika är på väg med filmimdustrin, men låt för guds skull inte inkapabla filmskapare sitta på miljoner med dollar för att sedan producera en film med ett manus som författaren själv skulle vilja elda upp. Har sett skolprojekt som har gjort bättre filmer med väldigt begränsade resurser och som har varit mycket mer igenomtänkta och underhållamde att se igenom.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hollywood kan hålla sig sanna till en CGI film med smurfarna och Alvin och gänget. Men så fort det kommer till någonting relaterat till spelvärlden så ska det floppas. Sist jag vart besviken på en CGI design i en film så var det Teenage Mutant Ninja Turtles.

Turtles är ju dock inte direkt relaterat till spelvärlden, även om det såklart gjorts spel av det som mycket annat. Personligen störde jag mig inte särskilt mycket på nya Turtleslooken. Filmen i var dock ingen direkt oscarvinnare i övrigt.

12
Skriv svar