Idag fyller Nintendo Switch 2 år

Medlem

Tyckte Breath of the Wild var OK, Mario Odyssey gillade jag och jag gillar konsolen och tycker "idéen" bakom systemet är kanonbra men utöver det så känns det som det är för lite av allting. Det faktum att så fort du pratar Switch med någon så defaultar man alltid till just dom ovannämnda titlarna för det känns som det knappt finns något mer.

Om du hade frågat mig på stan så skulle jag nog inte kunna räkna upp mer än 4-5st stora titlar, det känns som att allting är antingen indie spel eller portar från äldre spel.

Jag vill att den ska erbjuda mer så jag kan njuta av den, men just nu ger Switchen mig inget som inte andra konsoler redan gör mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag vet inte vad du vill med ditt inlägg? Tråden frågar om vad man tycker, och jag svarade kluven i pollen och berättade varför.

Tycker bara det är märkligt att det finns så många som köper en cykel och sen klagar på att det är en cykel.

OBS! Nintendo Switch är inte en cykel. Försök inte cykla på den.

Kontot avslutas
Skrivet av Vamp:

Tycker bara det är märkligt att det finns så många som köper en cykel och sen klagar på att det är en cykel.

OBS! Nintendo Switch är inte en cykel. Försök inte cykla på den.

Jag håller med om att det är lite märkligt. Precis som du skrev tidigare så är ju Switch mer en bärbar konsol som man kan docka till sin tv.
Men jag förstår ändå varför Nintendo säger som de säger, och kallar den för sin nästa stationära, det är ju bara för att de vill kunna fortsätta sälja Nintendo 3DS ett tag till, de fattar ju att försäljningen skulle sjunka mycket snabbare för 3DS om de hade sagt tvärtom.
Plus att jag tror att många hellre betalar mer för en stationär konsol än för en bärbar.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

Det är väl inte konstigt alls när Nintendo, som du själv till och med säger, har marknadsfört den väldigt mycket som en stationär konsolupplevelse som man också kan ta med sig ut om man vill. Din egen take på vad konsolen är är ju inte hur den har marknadsförts överhuvudtaget. Sen ska vi väl inte överdriva antalet "PS4/XBO spel" som går att spela bärbart på konsolen heller. Portarna är ju oftast på en indie/mobilspel/THQ Nordic/Assassin's Creed 3-nivå.

Annat går att räkna på en hand.

Och att spela indiespel på bussen är ingen "unik konkurrensfördel".

Självklart får man vara besviken utan att höra att det skulle vara "märkligt".

Medlem

Känns, som sagt, verkligen som ett perfekt komplement till PC om man vill kunna spela på resande fot. Har tidigare kört med bärbar PC men kommit fram till att stationär och Switch är en bättre och billigare lösning, speciellt om nu Xbox gamepass kommer till Switch. Blir nog ett köp av Switch senare i år. Hoppas lite på att priset faller. Men med nuvarande kronkurs lär det inte hända.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Annat går att räkna på en hand.

Och att spela indiespel på bussen är ingen "unik konkurrensfördel".

Självklart får man vara besviken utan att höra att det skulle vara "märkligt".

Annat går att räkna på en hand.
Nej.

Och att spela indiespel på bussen är ingen "unik konkurrensfördel".
Jo.

Självklart får man vara besviken utan att höra att det skulle vara "märkligt".
Självklart.

Medlem

Jag har haft min Switch sedan i höstas och har spelat Zelda, Mario, Dead Cells, Rayman, Hollow Knight, Smash, med flera. Framför allt Zelda, Mario och Hollow Knight har varit riktigt bra upplevelser, både framför en skärm men också i sängen på kvällarna.

Just nu känner jag däremot att det är lite tomt på spel som intresserar mig, spelar mest Rayman som aldrig tar slut samt Tetris 99 som dock är riktigt bra. Men vill ha fler spel att grotta ner mig i, gärna från Nintendo. Längtar till nya Yoshi, Lugis Mansion 3 och remaken på Link's awakening. Och ett utannonserande av nytt Mario och Zelda samt Pikmin.

Överlag är jag riktigt nöjd med konsolen, den har kickat igång mitt spelintresse ordentligt. Den fick mig att återigen köpa en PS4 efter några år med endast PC, och sedan december har jag köpt runt 40 spel till den. Förstår att det tar lång tid att bygga upp ett sådant massivt bibliotek av grymma titlar, men utbudet till PS4 är väl det som får det att kännas lite tomt på Switchen. Gillar ju maskinen så himla mycket så vill gärna spela mer på den!

För att stilla mitt sug så köpte jag och hämtade nyss ut ett New Nintendo 2ds XL och hemma ligger remaken på Luigis mansion, Metroid: Samus returns, Ocarina of time och Majoras mask och väntar. Good times


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Haft mycket glädje av min Switch, mer än jag trodde. Både som bärbar och stationär konsol. Har till och med sålt min PS4 då den aldrig användes. Kul att spela med ungarna också. Mario Kart, med alla hjälpmedel på, spelar sig självt i princip (men det fattar ju inte dem ) så det funkar ju svinbra.

Har aldrig spelat något Pokémon-spel så det är väl kanske dags att plocka upp Lets Go nu och prova med barnen och senare Sword eller Shield. Droppar ju lite sjyssta remakes i vår också (FFX, FFXII) som jag är sugen på. Och Links Awakening. Minns att jag spelade det som liten, men lyckades nog aldrig ta mig igenom det.

Kan förstå att man som hardcore-gamer inte riktigt blir nöjd med en Switch. Men för kids och föräldrar med begränsad tid är den helt fantastisk.

Jag säger som jag sagt de senaste 15-20 åren och det är att jag hoppas Nintendo slutar tillverka konsoler och fokuserar enbart på spel istället, att släppa till de andra formaten.
Då slipper man tänka på att köpa en nintendokonsol, för att i snitt spela två spel på den, exempelvis, ett Mario och ett Zelda.
Så har jag känt från Gamecube och framåt.

Medlem

@jack the frack: Jag är beredd att hålla med, men jag tror det ligger lite för mycket stolthet i det hela. Kan tänka mig att omsättningen skulle bli lidande också, de skulle behöva kika efter andra inkomstkällor för jag tror inte att tredjepartsspel hade kunnat täcka hela tomrummet.

Jag hör till skaran som köpt Switchen och spelat Mario och Zelda, sedan sålde jag den. Fullkomligt fantastiska spel, verkligen. Men Switchen, nja, kluven.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag tror switch passar mer dom som inte kan investera flera timmar varje dag på spel.
Så lätt att plocka upp, spela lite pausa, fortsätta vid nästa "tillfälle" som ges.
Så upplever jag det iaf.
Kanske därför min ps4 mest står och dammar medans det bara är switchen och PC som används.
Förutom det fantastiska i att ha med den på resande fot.
Har ofta haft med konsolen till fritidshuset utan att ta med dockan.
Bara några joycon uppsättningar sätt skärmen på bordet så kan man köra flera på den lilla skärmen.
Kanske inte optimalt men funkar helt klart, precis som reklamen när switch kom visade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kontot avslutas
Skrivet av jack the frack:

Jag säger som jag sagt de senaste 15-20 åren och det är att jag hoppas Nintendo slutar tillverka konsoler och fokuserar enbart på spel istället, att släppa till de andra formaten.
Då slipper man tänka på att köpa en nintendokonsol, för att i snitt spela två spel på den, exempelvis, ett Mario och ett Zelda.
Så har jag känt från Gamecube och framåt.

Jag har aldrig hållit med när det kommit till det faktum när det finns de som vill att Nintendo ska sluta göra konsoler. För min del ger Nintendo's konsoler mig mer än vad några andra konsoler gör.
Jag har dock varit rädd att det ska bli så, framför allt när det pratades om Wii U och dess försäljning.
Nu är jag inte rädd för detta längre men jag ser ändå att Nintendo skulle kunna göra något liknande det du säger sen Nintendo Online släpptes.
Tänk att sitta med en Xbox One (Playstation 4) eller PC och kunna logga in på sitt Nintendo konto och spela de äldre spelen som är upplagda där. Det skulle kanske även kunna locka fler att köpa en ny konsol från Nintendo för att kunna spela nyare spel som inte går att spela någon annanstans.


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar