Apex Legends når 50 miljoner spelare - en månad efter releasen

Robot
Apex Legends når 50 miljoner spelare - en månad efter releasen

Respawn har minst sagt lyckats med lanseringen.

#apex-legends, #respawn-entertainment


Det måste ni ju nästan "fira" genom att ha en 24timmar lång Apex stream 🖖


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snake Plissken:

Det måste ni ju nästan "fira" genom att ha en 24timmar lång Apex stream 🖖

Tempting!


signatur
Medlem

Om så många reggar konto, hur många spelare har man då samtidigt tro? Är det som battlegrounds eller som fortnite eller som dota2 eller som real myst?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och man kan fortfarande inte spela det med Nvidias senaste drivrutiner för RTX korten, bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Och man kan fortfarande inte spela det med Nvidias senaste drivrutiner för RTX korten, bra jobbat!

Inte en aning vad du snackar om, har en Laptop med RTX2060, inte haft ett enda problem med Apex, tråkigt dock om det inte fungerat för dig så klart!

Medlem

Kanon skoj, speciellt ihop med folk man känner.
Men fortfarande väl mycket krascher kanske, har en del spelpolare som sitter på lite olika, bara en som sluppit.

Samt loot systemet,
Visst man behöver inte köpa men kände ändå att jag ville "stöd shoppa" då rätt många timmar redan spenderats i spelet, men då "crafting metals" är pudelns kärna så är det lite svårt, i alla fall mentalt sett för mig .

Men shoppade trots det för en 100:- för att se hur det nu kunde tänkas bli på "crafting metals" fronten, och fick hela 40st (inte många) på mina 10 paket, dvs om man nu har min otur så blir det 400 för en tusenlapp som inte ens skulle räcka till något "vettigt" om man vill välja själv, och trippla det för de finaste/dyraste sakerna i spelet.
Och visst blev det andra prylar också, men inget jag själv skulle sätta på något/någon.
Så lite "tur" för mig att jag nu inte bryr mig om skin's o dylikt.

Få se om något ändras i ämnet loot annars så får det räcka med den kontantinsatsen, de fick i alla fall något och någon större "nöd" lär det väl inte gå på dem misstänker jag

---

Om man inte har koll på loot, så skrev jag det nedan i en annan tråd,

Skrivet av cb99:

Kände själv att jag ville shoppa något då jag gillar spelet så pass, och redan spenderat rätt mycket tid i det.
Det som tar emot är den som jag tycker rätt uträknande ekonomin, inte att det finns transaktioner som så och de är inte störande men väl hur upplägget ser ut.

Nyckeln till det mesta är "loot trianglarna" och just "crafting metals", du kan i princip köpa för 100:- och inte få en enda "crafting metal" som är valutan som gäller om du själv vill välja något och inte använda vad nu slumpen ger dig.

Skin's är högt prissatta, och kostade 1100 först och i nuvarande omgång 1800!, dvs ganska mycket stålar för ett skin, och om du ska kunna använda din "röda" intjänade valuta till dags dato så är det att låsa upp legends som är helt ok men om du ska använda de till de få skin som man kan köpa som förövrigt är asfula (min smak) måste du först shoppa ett vapen skin för 1800! coin's. (~ 180:-)

Prissättningen i sig först om 1100 tvingade hugade spekulanter att köpa 2000 coin's och få 900 "över" då de endast säljs i paket om 1000 och uppåt.

Så endast slumpen kan ge dig den valutan (crafting metals) som låter dig själv välja vad du vill ha, och som sagt otur och man får inte en enda "crafting metal" för en hundring.

Nivå 1-100 ger 45 st gratis trianglar utspritt över intervallet, och att man ganska enkelt fick ihop 24.000 av den "röda" valutan för legender tycker jag är helt ok, men jag skulle vilja se att de sålde paket med "crafting metals" också, då skulle det i alla fall för mig kännas ok så jag kunde handla vad jag känner för.

Så även fast jag nu faktiskt vill slänga in ett par hundringar så har jag inte ännu förmått mig då som sagt i mitt tycke "crafting metals" systemet känns lite väl "sniket" och uträknande.

Tips är att inte köpa det dyraste för "crafting metals", finns mycket smått och gott som inte alls kostar så mycket.
Jag hade själv tur har jag nu insett efteråt att jag fick rätt mycket "crafting metals" i starten jämfört med de jag spelar med, men nu känns det som turen helt lämnat på den fronten, samt att de tar så mycket längre tid nu med högre rank att få en "loot triangel"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Kanon skoj, speciellt ihop med folk man känner.
Men fortfarande väl mycket krascher kanske, har en del spelpolare som sitter på lite olika, bara en som sluppit.

Samt loot systemet,
Visst man behöver inte köpa men kände ändå att jag ville "stöd shoppa" då rätt många timmar redan spenderats i spelet, men då "crafting metals" är pudelns kärna så är det lite svårt, i alla fall mentalt sett för mig .

Men shoppade trots det för en 100:- för att se hur det nu kunde tänkas bli på "crafting metals" fronten, och fick hela 40st (inte många) på mina 10 paket, dvs om man nu har min otur så blir det 400 för en tusenlapp som inte ens skulle räcka till något "vettigt" om man vill välja själv, och trippla det för de finaste/dyraste sakerna i spelet.
Och visst blev det andra prylar också, men inget jag själv skulle sätta på något/någon.
Så lite "tur" för mig att jag nu inte bryr mig om skin's o dylikt.

Få se om något ändras i ämnet loot annars så får det räcka med den kontantinsatsen, de fick i alla fall något och någon större "nöd" lär det väl inte gå på dem misstänker jag

---

Om man inte har koll på loot, så skrev jag det nedan i en annan tråd,
-cb99

Jag fick drygt 600 crafting metal upp till level 25.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Och man kan fortfarande inte spela det med Nvidias senaste drivrutiner för RTX korten, bra jobbat!

Funkar för mig med mitt geforce rtx 2070

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Och man kan fortfarande inte spela det med Nvidias senaste drivrutiner för RTX korten, bra jobbat!

Det är därför det inte alltid är en bra idé att köra på det dyraste och senaste. Populäraste kortet brukar få best support, 970 tex.

Flyter på bra på min 8 år gamla 2500k och 970.

Gen
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Och man kan fortfarande inte spela det med Nvidias senaste drivrutiner för RTX korten, bra jobbat!

Så länge du inte måste använda DLSS eller RTX i Metro eller BFV klarar du dig gott och väl på 417.71
Jag kör den drivisen på mitt 2080Ti och Apex fungerar prima.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Om så många reggar konto, hur många spelare har man då samtidigt tro? Är det som battlegrounds eller som fortnite eller som dota2 eller som real myst?

Vid 25 miljoner hade de peakat på 2 miljoner inloggade samtidigt. Man kanske inte kan fördubbla den siffran, men är ju minst det i alla fall.


signatur
Medlem

Är lite mindre krascher för mig nu men fortfarande för många.

Har dock så jäkla roligt när jag spelar så man fortsätter trots instabiliteten.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Fantastiskt. Detta betyder kanske att det kommer ett "TitanFall 3" i framtiden (?) Dvs. efter Jedi-spelet de håller på och utvecklar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det bästa är ju, om det nu är sant. Att de ficka jobba lite i smyg med detta spel eftersom EA var emot idén.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av eXile:

Inte en aning vad du snackar om, har en Laptop med RTX2060, inte haft ett enda problem med Apex, tråkigt dock om det inte fungerat för dig så klart!

Då är det bara desktop som har problem. Detta är känt.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Det bästa är ju, om det nu är sant. Att de ficka jobba lite i smyg med detta spel eftersom EA var emot idén.

Jag tror det var helt "oplanerat", eller alltså, dom gjorde det, för dom behövde göra något som inte var Titanfall 3. Tycker hela saken känns som det, dom testade saker. Annars hade ju EA slagit på stora trumman med marknadsföring och så, det dom alltid gör annars om det gället ett spel som dom vill skall bli stort.

Det finns en reddit med en bana som är 11 månader gammal, som visar en potentiell royalebana, ganska kul att se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tror det var helt "oplanerat", eller alltså, dom gjorde det, för dom behövde göra något som inte var Titanfall 3. Tycker hela saken känns som det, dom testade saker. Annars hade ju EA slagit på stora trumman med marknadsföring och så, det dom alltid gör annars om det gället ett spel som dom vill skall bli stort.

Det finns en reddit med en bana som är 11 månader gammal, som visar en potentiell royalebana, ganska kul att se.

Jag har för mig att jag sett/hört att Apex var början till Titanfall 3 men att det blev något annat längs vägen typ. Kommer inte ihåg vart jag såg det så kanske har fel.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Jag har för mig att jag sett/hört att Apex var början till Titanfall 3 men att det blev något annat längs vägen typ. Kommer inte ihåg vart jag såg det så kanske har fel.

Så kan det säkert vara, dom lär börjat planera Titanfall3 redan under Titanfall2s slutskede eller tidigare, men eftersom det inte sålde så som EA ville så lades nog den "stora" designen i malpåse.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Så kan det säkert vara, dom lär börjat planera Titanfall3 redan under Titanfall2s slutskede eller tidigare, men eftersom det inte sålde så som EA ville så lades nog den "stora" designen i malpåse.

Typiskt EA om så skulle vara fallet... Lär ju inte ha varit Respawns idé att mosa Titanfall 2 mellan Call of Duty och Battlefield 1.... -_-

Dock hävdar Respawn att EA inte hade någonting med utvecklingen av Apex att göra, vilket vi får vara tacksamma för.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar