Creative Assembly arbetar med ett Total War i en annan genre

Robot
Creative Assembly arbetar med ett Total War i en annan genre

Nytt Total War Saga också under utveckling.

#creative-assembly, #total-war, #total-war-saga


Jag hade hellre sett ett nytt Alien-spel, men, men.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hade hellre sett ett nytt Alien-spel, men, men.

Blir inte riktigt samma skräckstämning med Total War: Alien.

Undrar vad det kan vara. Mer mobilspel kanske?

Medlem

Blir inte jätteförvånad om det är ett kortspel

Eller mobilspel för den delen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Total War Tycoon.
Du är en kvartermästare och måste få fram mat, utrustning och pengar till fronten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag hoppas så sjukt mycket på att de ger sig in i en modern eller futuristisk setting! Mitt drömscenario vore att de tar sig an kalla kriget och ett fiktivt WWIII (ala Tom Clancy) då jag tror de skulle lyckas bättre än vad Eugene gjorde, och iom SD2 och Eugenes förfall verkar förhoppningarna på ett nytt Wargame helt borta.

Men om det stämmer att de förutom Warhammer Fantasy även fick rättigheter för Warhammer 40k så vore det inte helt otroligt att de skulle försöka sig på ett Total War 40k, vilket vore mitt andra drömscenario!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Total war: House wives

Medlem

Drömmen är LOTR!

Medlem

@Zidious G: Hade gjort hemska saker för att få ett Total War: Middle Earth.

Medlem

Total War: Battle Royale? Skulle fan inte bli förvånad.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Total war : Riot med de spelbara faktionerna kravallpoliser, supportergäng, förortslödder, dressmanfalangen etc

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Total War Tycoon.
Du är en kvartermästare och måste få fram mat, utrustning och pengar till fronten.

Hade köpt alla dagar i veckan! Hade även kunnat tänka mig en version i nyare tappning där man är bataljonskvartermästare på en bataljonsstab i Sverige och får tampas med materielbeställningar, årliga vapeninventeringar, beställning av högvaktsutrustning, inlämning av fordon samt budgetering. Och när det är som mest att göra så skickas du ut på övning eller hotas med att skickas till Mali eller Irak!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skrivet av Roten:

Hade köpt alla dagar i veckan! Hade även kunnat tänka mig en version i nyare tappning där man är bataljonskvartermästare på en bataljonsstab i Sverige och får tampas med materielbeställningar, årliga vapeninventeringar, beställning av högvaktsutrustning, inlämning av fordon samt budgetering. Och när det är som mest att göra så skickas du ut på övning eller hotas med att skickas till Mali eller Irak!

Hela spelet sköts givetvis inom PRIO GUI.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Sc-fi Total War? Är det battle royale så är det inget att hurra för, allt behöver inte vara Battle Royale, ren cancer genre det.

Medlem

Bara de inte tar vatten över huvudet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Warhammer 40,000 plz


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

@Fulci: Haha ...

Låt mobilspelfolket göra sitt, och CA göra vad de är bra på, inte sant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

@Fulci: Haha ...

Låt mobilspelfolket göra sitt, och CA göra vad de är bra på, inte sant?

Ja, det är "Access Team" nyheten handlar om. Nyheten kommer från denna blogpost
https://www.totalwar.com/blog/what-the-teams-are-working-on-f...

Från en tidigare blog kan man se lite mer om vad "Access Team" normalt jobbar med
https://www.totalwar.com/blog/what-the-teams-are-working-on-j...

"Total War Access has been hard at work ensuring its compliance to GDPR – some of you no doubt saw our re-consent campaign in recent weeks! Big thanks to everyone who did re-consent – we appreciate you giving us permission to stay in touch. If you missed the re-consent emails and would like to join our newsletter list, please visit the Total War Access dashboard here.

The Access team is still working on a range of projects to bring new content to Total War fans – expect to hear more about these soon! If you want to be first to know, sign up here."

Jag skulle inte ha så stora förhoppningar på detta, det låter som ett webbaserat eller mobilbaserat spel.

Skrivet av Fulci:

Ja, det är "Access Team" nyheten handlar om. Nyheten kommer från denna blogpost
https://www.totalwar.com/blog/what-the-teams-are-working-on-f...

Från en tidigare blog kan man se lite mer om vad "Access Team" normalt jobbar med
https://www.totalwar.com/blog/what-the-teams-are-working-on-j...

"Total War Access has been hard at work ensuring its compliance to GDPR – some of you no doubt saw our re-consent campaign in recent weeks! Big thanks to everyone who did re-consent – we appreciate you giving us permission to stay in touch. If you missed the re-consent emails and would like to join our newsletter list, please visit the Total War Access dashboard here.

The Access team is still working on a range of projects to bring new content to Total War fans – expect to hear more about these soon! If you want to be first to know, sign up here."

Jag skulle inte ha så stora förhoppningar på detta, det låter som ett webbaserat eller mobilbaserat spel.

Tack. Du har nog rätt. Fasiken ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett nytt Empire total war, med fungerande CO-OP så är jag lycklig! ,Och ett mera utvecklat diplomatiskt system.

1
Skriv svar