The Witcher 3-regissören tar sig an nyckelroll i Cyberpunk 2077

Robot
The Witcher 3-regissören tar sig an nyckelroll i Cyberpunk 2077

Konrad Tomaszkiewicz blir design director för Cyberpunk.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #the-witcher-3-wild-hunt


Gnällkuk

Frågan är ju dock hur mycket som ens är kvar att utveckla? Känns ju som spelet borde vara i eller nära beta. Kanske för framtida expansioner till spelet dock


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Frågan är ju dock hur mycket som ens är kvar att utveckla? Känns ju som spelet borde vara i eller nära beta. Kanske för framtida expansioner till spelet dock

Det är sant. Men en game director är som en blandning mellan en producent och en designer. Det är alltså en position som krävs under hela spelets levnadstid.

Så det är klart att det är tråkigt att en sån talangfull människa som Stępień lämnat men det är ju i framtida spel och/eller DLC som vi spelare kommer lida av hans jobbyte. Hans jobb var ju klart på CP2077 så då vill man ju självklart göra nya saker istället för att sitta och rulla tummarna.

Medlem

Eftersom Cyberpunk inte är ett MMO där man skall släppa content löpande så är denna nyhet ganska förbryllande. Vid det här laget så borde både story och design för spelet vara spikat sedan länge så att han varit ansvarig för dessa saker på Witcher 3 kommer således inte göra någon skillnad.

Så vida inte Cyberpunk är fler år från klart än vad folk tror. Vilket också är möjligt då det var en "Vertical Slice" vi såg dem visa på E3.

Geeks Gaming

Jag är en av dom (få?) som fortfarande gissar på en release sent 2020. Stämmer det kan det finnas en del kvar att göra. Dock så är det fortfarande ett sent skede så antagligen handlar det om antingen en total rework eller DLC:s/expansioner (i min mening)

Skrivet av NordhNet:

Jag är en av dom (få?) som fortfarande gissar på en release sent 2020. Stämmer det kan det finnas en del kvar att göra. Dock så är det fortfarande ett sent skede så antagligen handlar det om antingen en total rework eller DLC:s/expansioner (i min mening)

Jag tror sommaren 2021. Det tar lång tid att utveckla bra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Eftersom Cyberpunk inte är ett MMO där man skall släppa content löpande så är denna nyhet ganska förbryllande. Vid det här laget så borde både story och design för spelet vara spikat sedan länge så att han varit ansvarig för dessa saker på Witcher 3 kommer således inte göra någon skillnad.

Så vida inte Cyberpunk är fler år från klart än vad folk tror. Vilket också är möjligt då det var en "Vertical Slice" vi såg dem visa på E3.

Expansioner kanske? Lite för tidigt för sånt önsketänkande iofs. Haha.

Avstängd

2019 release date är det mest realistiska, de har sagt att spelet går att klara, och detta var förra året. jag tror på slutet av året.

Men visst, det finns massor man kan göra med ett spel i ett slutskede, man kan tweaka grejer i flera år. Att balansera ett spel kan ta tid, men jag tror inte det tar över ett år, det vet jag inte till att jag hört talas om. Det skulle kunna vara så att spelet är _grymt_ buggigt och saker måste helt enkelt ändras i grunden, då kanske det blir en 2020 release.

Det här är dessutom inget litet indie team.. man kan nog närmast jämföra det med spel så som Assassins Creed, dock är detta spel mer komplext så riktigt lika snabbt kan man inte förvänta sig att det går här (1.5-2 år i deras fall).

I detta stadium tror och hoppas jag det är expansion man faktiskt börjar pilla med (tar också tid).

1
Skriv svar