Grim Dawn: Forgotten Gods-trailer visar upp expansionens del av världen

Medlem
Skrivet av Harmond:

Inte spelat, men från det jag sett så ser det ut som Grim Dawn också. Kommer även ihåg att det fick massiv kritik från de äldre fansen när de första bilderna kom, alla gnällde på hur färgglatt det var. Kommer ihåg hur många fans photoshoppade screenshotsen till hur dom tyckte spelet skulle se ut istället (mer likt de äldre spelen - så betydligt mörkare).

Diablo 3s artstyle och färgval är som att spela ett barnprogram på barnkanalen. Väldigt cartoony. Däremot så håller jag inte med om att Grim Dawn spelar i samma liga. En skillnad mellan Diablo 1 och Diablo 2 var att i Diablo 2 så har varje damage type en egen färg. Och om ett vapen använder en skill, eller har atribut, som gör skada av en viss damage type då kommer även den damage typens färg att synas vid träff. Det finns där inte bara av estetiska skäl utan även för at tman som spelare skall kunna identifiera vad för sorts skada monster etc gör med ett ögonkast och kan planera därefter.

Grim Dawn har fler damage types än Diablo 2 har. Där av finns det fler olika färger på kartan att använda sig av, Men du lär aldrig se speciellt många av dem aktiva samtidigt då det inte är vanligt att ett vapen till exempel har mer än en till två damage types. Så känner inte igen din bild av att det skulle vara någon form av neon disko i farten.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Så känner inte igen din bild av att det skulle vara någon form av neon disko i farten.

Rätt typiska bilder från spelet:

...klart det finns tillfällen då spelet är lite mörkt, dvs när det inte är strid, vilket ju händer ungefär lika ofta som i ett standard shoot-em-up-spel, dvs i princip nästan aldrig.

Medlem

Det du just länkade är just det jag beskrev. Effekter baserat på vilket element/damage type en ability som påverkar spelare eller monster har om den är defensiv eller offensiv. Monstren i övresta bilden har en damage shield tex.

Men tycker inte det där är något att orda om. Önskar du spel helt utan grafiska effekter så måste du gå bakåt i tiden eller ty dig till Indy spel som inte haft budget för det.

Medlem

@Ankh:

Själv gillar jag inte heller den revival pixel-spelen har fått. Har varit med om nästan hela resan inom spelutvecklingen från börjam av 80-talet och jag vill inte tillbaka till den tiden då man knappt såg vad som visades på skärmen eller tv:n.

Medlem

@JackG100:

Det är säkert kul om man gillar den stilen och den sortens spel, jag gör det definitivt inte och trailern på STEAM gav mig inte direkt någon köp och spellust.

Dödgrävaren
Skrivet av Chomag:

@JackG100:

Det är säkert kul om man gillar den stilen och den sortens spel, jag gör det definitivt inte och trailern på STEAM gav mig inte direkt någon köp och spellust.

Tja, det är ett väldesignat ARPG med dålig grafik, skoj för prislappen. Varken mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Ankh:

Själv gillar jag inte heller den revival pixel-spelen har fått. Har varit med om nästan hela resan inom spelutvecklingen från börjam av 80-talet och jag vill inte tillbaka till den tiden då man knappt såg vad som visades på skärmen eller tv:n.

Grejen för min del är att jag gärna och ofta spelar de gamla spelen..men nya spel ska fan inte se ut som dom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar