Öppen Divison 2-beta i helgen – här är alla tider

Medlem

@Macenso: Men då kan du ju spela med folk i Geeks egna The Division 2 klan. Kolla in tråden vet ja..
https://www.fz.se/forum/trad/433658-geeks-egna-the-division-2...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Sket i betan. Gillade D1 väldigt mycket, men har för stor backlog och vill verkligen inte fylla på den förräns jag har betat av lite...


signatur

I drank what?

Medlem

Mycket fanboys i tråden som vägrar inse att alla inte tycker som dem.


signatur

"High life on low budget"

Tråddemonen
Testpilot

Vart en förbokning på spelet, andra betan gav mig samma varma apokalypskänsla som man myste ner sig till i soffan.

Medlem

@bent toe: Finns folk som också bara vill ge negativa kommentarer utan att ge specifik kritik om vad de inte gillade i en uppföljare av ett spel. Eller som använder negativa skällsord emot folk som har en annan uppfattning än en själv bara för att de kanske har ett större intresse av spelet och har tagit reda på mer information.

Jag attribuerar inte detta på dig men jag har mer än en gång hört att det är version 1.5. eller bara en expansion för de ser bara att det ser grafiskt liknande ut, inte de stora ändringarna som har gjorts i bakgrunden för att lösa problem från första spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Gjort en förbeställning sedan länge. Vill spela för kampanjen och PvE, men var aldrig så intresserad av PvP i det första spelet. Kanske PvP'n är roligare i tvåan då de tagit större krafttag mot fuskare. Sen älskade jag Survivor läget i ettan, så jag hoppas de kommer släppa något liknande till tvåan.

Och som nämnts, menyerna är verkligen jättehemska, förstår inte vilka de har som fått välja att designa dem som de är, men inventoryt verkar lite bättre uppställt i tvåan.

Något nytt i tvåan är ju de kolonier man kan ta kontakt med och hjälpa utvecklas. Gillar den typen av spel, där det man gör blir visuellt synligt (utseendet på kolonierna kommer ändras och anpassas ju mer du hjälpt dem).

Medlem

@ForrestFox: De har pratat om Survival i intervjuer och de liksom spelarna vill gärna se det komma tillbaka i någon form. Men inga planer finns vad jag vet.

Menysystemet är väldigt bökigt, är så van vid hur det funkar i första spelet och blir frustrerad ibland över ändringar som de gjort i menysystemet. T.ex. om du väljer att skrot markera något så är saken fortfarande vald efteråt istället för att gå vidare till nästa sak i listan, något som gjordes i ettan.

Andra saker är att man måste logga ut till karaktärsskärmen innan man kan stänga av spelet, eller att O inte är social knappen längre så du kan snabbt lämna en grupp utan måste istället trycka ESC > Social > Ditt namn > Lämna grupp.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Älskade Division 1, fantastisk historia och bra implementation men tvärdog med brist på endgame och justeringar gjorda för nolifers.

När de väl började försöka få till det för den breda spelarbasen och med fokus grupp för att lappa ihop det hade de flesta redan lämnat. Fusk som dödade dz hjälpte inte heller.

Jag antar att de nu tänkt igenom endgame från start, laddade hem betan men körde den aldrig. Väntar nog till någon rea framöver.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skrivet av Jeehao:

Betan var kul i någon timma men sedan kändes det som i denna bild jag tog i basen: https://i.ibb.co/9cPqJ9d/magic.jpg
Bilden symboliserar för mig att dessa tre herrar är Division 1, Division 2 och säkert Division 3 och alla är ungefär likadana, de bara befinner sig i olika miljöer. Det var för övrigt riktigt avtändande att de copy/paste modeller i spelet..

Just det där gjorde mig tokig i ettan. Det fanns väl runt 4 olika NPC:s som dom roterade emellan som var klädda precis likadant. Och samma jävla citat om och om igen. Hur många gånger hörde man inte ”they got Alex”.
Hela spelet är copypaste.

Har inte testat betan men efter vad jag läser här så blir man ju inte skitsugen.

Medlem

Om Ubisoft hade haft nåt liknande Origin Access hade jag kunnat tänka mig att prova den skarpa releasen. Men nu känns det högst osäkert. Vill inte lägga så mycket pengar på ett spel jag känner mig tveksam till. Väntar nog lite för att se vad folk tycker om engamet.

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Mycket fanboys i tråden som vägrar inse att alla inte tycker som dem.

Det där går åt båda hållen kompis

Medlem

Super tråkigt att 2an är typ samma spel som 1an inget nytt, kändes som att spela ettan igen fast snön tinat och det blivit vår.
Man springer omkring och letar efter nått att få skuta på, hittar en grupp på 3 som man alla dödar på ett å samma mag och sen står man i menyer och slänger och sorterar gammalt loot.
Inventory management spel, knappt att man får skuta, fett tråkigt precis som ettan.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Super tråkigt att 2an är typ samma spel som 1an inget nytt, kändes som att spela ettan igen fast snön tinat och det blivit vår.
Man springer omkring och letar efter nått att få skuta på, hittar en grupp på 3 som man alla dödar på ett å samma mag och sen står man i menyer och slänger och sorterar gammalt loot.
Inventory management spel, knappt att man får skuta, fett tråkigt precis som ettan.

Håller helt med angående management av inventoryt.. Frustrerande. Men det slipas förhoppningsvis till!

Dock älskade jag ettan, tycker betan på 2:an var väldigt spännande och därav blir det ett köp.

Vilken skuta missade jag att hoppa på undrar jag dock!? 😉☝️

Medlem
Skrivet av Ducci:

Super tråkigt att 2an är typ samma spel som 1an inget nytt, kändes som att spela ettan igen fast snön tinat och det blivit vår.
Man springer omkring och letar efter nått att få skuta på, hittar en grupp på 3 som man alla dödar på ett å samma mag och sen står man i menyer och slänger och sorterar gammalt loot.
Inventory management spel, knappt att man får skuta, fett tråkigt precis som ettan.

Skuta på våren? Låter inte alls dumt. Senare framåt sommaren kan man även ta med sig fiskespön och ett par öl (så klart håller sig skutans kapten nykter).

Medlem

Kraschade ca 6 gånger, några gånger så hårt att jag fick hard resetta datorn.. Mina intryck är således ... Sådär

Medlem

Betan slutar alltså imorgon kl 10:00 ifall man fortfarande vill testa.

Inaktiv
Skrivet av Pihraija:

Kraschade ca 6 gånger, några gånger så hårt att jag fick hard resetta datorn.. Mina intryck är således ... Sådär

Inte haft en enda crash. Datorproblem kanske?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Inte haft en enda crash. Datorproblem kanske?

Nej jag har haft säkert 10 krascher eller mer. Om du googlar "division 2 beta crash to desktop" eller något liknande så kommer du få många resultat, det är ett känt problem bland PC-spelare. De som har problem med dessa krascher upplever nästan allihop samma sak: spelet flyter på hur fint som helst, men ibland fryser spelet till i ca 3 sekunder och sedan kraschar man till skrivbordet utan något felmeddelande, ja förutom Uplays "oj, någonting gick fel"-meddelande då. Kraschen kan komma efter 5 minuter eller efter 45 minuter, det tycks vara rätt slumpmässigt.

Jag har provat fiffla med fullskärm vs borderless, vsync av eller på, upplåst fps eller fps låst till 60, etc. Jag har stängt av alla onödiga bakgrundsapplikationer och stängt av alla overlays (inkulsive Uplays egna). Det verkar inte spela någon roll. Problemet tycks inträffa både för Nvidia och AMD-ägare. En del hävdar att spelet tycks krascha mindre om man kör Dx11 istället för Dx12. Jag läste även någon kommentar någonstans att någon hade lyckats klura ut att det har att göra med att spelet kraschar dina grafikdrivrutiner, men jag vet inte om det hade med det här exakta problemet att göra.

Hur som helst, problemet existerar. Frågan är bara om Massive kommer ha fått ordning på det innan spelet släpps.

Inaktiv

@Rafner: Har väl haft tur då helt enkelt. Inga crashes varken denna betan eller förra. Det lär ju lösa sig så inget som påverkar spelet imo.

Medlem

@anon_326725: Jag tror majoriteten av PC-spelarna inte lider av problemet med krascher. Men det är någonting som gör att vissa personers riggar inte tycks komma överens med Division 2. Frågan är ju bara vad. Själv sitter jag på en i5 6600K @ 4,4 GHz, 16 GB RAM och GTX 1080. Kör Windows 10 och har två monitorer kopplade till datorn. Den ena 144 Hz GSYNC och den andra en vanlig 60 Hz:are.

Inaktiv
Skrivet av Rafner:

@SaltyApple: Jag tror majoriteten av PC-spelarna inte lider av problemet med krascher. Men det är någonting som gör att vissa personers riggar inte tycks komma överens med Division 2. Frågan är ju bara vad. Själv sitter jag på en i5 6600K @ 4,4 GHz, 16 GB RAM och GTX 1080. Kör Windows 10 och har två monitorer kopplade till datorn. Den ena 144 Hz GSYNC och den andra en vanlig 60 Hz:are.

Jag kör liknande setup med i7-6700K @ 4Ghz, 16GB RAM, GTX 1080 16GB och 3 skärmar. En 144 och två vanliga för film och socials.

Skumt som fan!

Medlem

Tycker alla Clancy spel sen 2015 känns som kopior utav varandra.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Upplevde det som mer av samma bara,varken bättre eller sämre än första spelet..
Var det högre upplösning under denna beta?(xbox x)

123
Skriv svar