Öppen Divison 2-beta i helgen – här är alla tider

Medlem

Skitspel.
Division 1.5 milking edition


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Skitspel.
Division 1.5 milking edition

Skitspel? Dummaste jag läst på länge. 1,5 eller 2 skiter jag fullständigt i. Det är ball och kommer bli riktigt grymt

Medlem

@bent toe: Tråkigt att du tycker så, var det något speciellt du inte tyckte om eller var det hela upplevelsen?

Många ändringar med The Division 2 är inte grafiska utan är förändrad spelmekanik, ny spelmekanik och Snowdrop förbättringar.
Som vi vet så var fuskare ett stort problem i PVP i ettan. Det är en stor anledning till varför de gjorde ett nytt spel, för att hantera all information genom servrar istället samt implementera Easy Anti Cheat engine.

En annan anledning var att uträkningen av dps skada var alldeles för avancerat. Jag brukar säga att man behövde kunna avancerad matematik för att kunna räkna ut alla bonusar från vapen, vapen mods, vapen talents, gear talents och temporära buffar. Det ska vara mycket mer tydligt och förenklat i tvåan.

En annan stor förändring är också armor systemet för fiender, istället för att bara fylla på hp mätaren så har du själv och ai fiender armor på olika kroppsdelar. Du kan skjuta på exponerade kroppsdelar istället eller skjuta sönder armor för att kunna döda fienden.

En stor förändring som jag personligen älskar är också att man är lite mer ömtålig i uppföljaren, man kan inte längre "facetradea" där man springer runt varandra eller ai fiender för att se vem som kan skjuta bort varandras hp först efter alla instant healling skills är använda. I tvåan måste man ta skydd och byta ut de keramiska plattorna i västen för att fylla på din armor och hp mätare.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Har du spelat första Division innan du testade detta?

Spelar det varje jul, det är mitt jul spel. Plus spelade det mkt när det kom ut. Men detta var bara tråkigt.

Medlem

@sturish: Den buggen är det nog lite hej o hå med tyvärr.
Hade den förra veckan i den stängda techbetan.
Men nu är den som bortblåst o allt funkar kanon känns det som.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Jag älskade det 👍

Medlem

@HomieX: Jag hade tyvärr också det problemet en gång. Ljudet från själva vapnen försvann, men träffar och alla andra ljud funkade.

Har också stött på buggen där ljudet börjar låta som att datorn ska krascha helt när man har skjutit på en fiende med mycket armor. Men det försvinner lika snabbt och brukar inte dyka upp för nästa spel session.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Spelar det varje jul, det är mitt jul spel. Plus spelade det mkt när det kom ut. Men detta var bara tråkigt.

Okej. Jag blir lite konfunderad... Jag menar rent spelmekaniskt är ju de båda spelen extremt lika. Skillnaderna handlar ju främst QoL-förändringar och saker som bättre AI, lite mer levande värld och en ny variant av Dark Zone. Förutom det är det ju i princip bara omgivningarna och handlingen skiljer spelen åt. Har svårt att se hur man kan tycka att D1 är roligt men D2 är tråkigt när de fungerar nästan precis likadant.

Inaktiv
Skrivet av Rafner:

Okej. Jag blir lite konfunderad... Jag menar rent spelmekaniskt är ju de båda spelen extremt lika. Skillnaderna handlar ju främst QoL-förändringar och saker som bättre AI, lite mer levande värld och en ny variant av Dark Zone. Förutom det är det ju i princip bara omgivningarna och handlingen skiljer spelen åt. Har svårt att se hur man kan tycka att D1 är roligt men D2 är tråkigt när de fungerar nästan precis likadant.

Exakt. Att kalla tvåan för "skitspel" känns mer som att någon haft en dålig dag imo

Medlem
Skrivet av Rafner:

Okej. Jag blir lite konfunderad... Jag menar rent spelmekaniskt är ju de båda spelen extremt lika. Skillnaderna handlar ju främst QoL-förändringar och saker som bättre AI, lite mer levande värld och en ny variant av Dark Zone. Förutom det är det ju i princip bara omgivningarna och handlingen skiljer spelen åt. Har svårt att se hur man kan tycka att D1 är roligt men D2 är tråkigt när de fungerar nästan precis likadant.

Problemet är att det är exakt som ettan. Ett spel jag spelat mig trött på. Jag hade behövt något nytt, något som förändrar, att spelet tar det som var bra med ettan och bygger på de. Inte ett division wildlands..

Inaktiv
Skrivet av EpicGoblin:

Problemet är att det är exakt som ettan. Ett spel jag spelat mig trött på. Jag hade behövt något nytt, något som förändrar, att spelet tar det som var bra med ettan och bygger på de. Inte ett division wildlands..

Exakt som ettan kan jag inte hålla med om direkt. Visst. Konceptet är exakt samma sak. Men.. varför ändra på ett vinnande koncept?
Förstår inte hur folk ser det som något negativt att det är som ettan. Tror det är mycket hat för sakens skull som pågår här

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Exakt som ettan kan jag inte hålla med om direkt. Visst. Konceptet är exakt samma sak. Men.. varför ändra på ett vinnande koncept?
Förstår inte hur folk ser det som något negativt att det är som ettan. Tror det är mycket hat för sakens skull som pågår här

Jag hatar inte spelet, säger bara att jag personligen ville ha något mer. Om du gillade betan så är det awesome. Men för mig blir det å spela något annat..

Medlem

Tyvärr, måste jag säga, känner jag likadant. Spelade inte igenom betan ens, då allt var precis som i 1:an. Småsaker som "echoes" och telefoner att hitta.
Sen har jag inte spelat Ps4 på ett tag, så mitt aim var ju som bortblåst, vilket gjorde striderna lite tråkiga. Men, vi får se! Antigen köpa direkt eller avvakta till rea.

Inaktiv

@EpicGoblin: Skönt med fritt val

Skrivet av Frasstheass:

Tyvärr, måste jag säga, känner jag likadant. Spelade inte igenom betan ens, då allt var precis som i 1:an. Småsaker som "echoes" och telefoner att hitta.
Sen har jag inte spelat Ps4 på ett tag, så mitt aim var ju som bortblåst, vilket gjorde striderna lite tråkiga. Men, vi får se! Antigen köpa direkt eller avvakta till rea.

Du spelade inte ens betan men håller med om att det är exakt samma sak? Hmm... intressant.
Sen är det väl inte spelets fel att du blivit dålig på att spela

Medlem

Känner för detta spel precis som jag gör för Anthem, att jag inte riktigt förstår det roliga i "looter-shooters" (undantaget WarFrame som var jävligt coolt, och gratis) eller konceptet "games as a service"? Allt känns ytligt, platt och väldigt lättillgängligt, som ett väldigt förenklat MMORPG typ. Fast dyrare. Och där man når end-game på 2 veckor. Och där spel-loopen i slutet är skitkort och uttråkande. Och där man lockas spendera massa ca$h på diverse MT.

Enda anledningen till att jag ens orkade engagera mig i betan för Anthem och D2 är för att brorsan ville ha något lite mer "lätt och smidigt" där "man slipper tänka så mycket" som vi kunde spela tillsammans. Vi har lirat en jävla massa LoL annars genom åren men han har aldrig vart speciellt vass där alltså. Men jag förstår honom. För det är inte lätt att hänga med i allt som händer på skärmen i en ordinary LoL-match, det är typ en miljard saker att hålla koll på. Tar ett bra tag att bli ens okej på. Så jag tänker att sådana här.. massiva, dyra, omtalade, över-hype-ade och enligt mig, sjukt simpla spel kanske tilltalar gemene man? Ja, som min bror då? Där man liksom hoppar in lite snabbt, pangar ett par mobs, får någon ny bössa och sen är man nöjd för den sessionen. Spenderar man tillräckligt mycket tid och engagemang kanske man blir sugen på att köpa någon snygg rustning? Äh, inget för mig dock. Längtar till i sommar när Classic WoW släpps så man får kämpa lite för brödfödan. Fan så mycket roligare än dessa barnspel.

En sista tanke, vad tror ni om de hade bytt ut/blandat upp hela storyn i D2 med ett par övernaturliga element? Kanske att hela samhällets förfall haft med en invasion från yttre rymden att göra? Eller ett klassiskt zombie-koncept? Som jag redan klargjort så förstår jag inte varför jag skall spela varken D2 (eller Anthem) men hade Ubisoft kryddat storyn i D2 med aliens eller whatever så hade jag antagligen varit en aning mer entusiastisk (och inte gjort brorsan så besviken hela tiden eftersom jag aldrig vill spela hans förslag till spel). Vad som helst känns ju mer skoj just nu än att lägga ner tid och energi på exponentiellt mer djupa kulsvampar ju längre man spelar.

Han kommer förövrig och hälsar på ett par dagar imorgon, jag får kanske mjukna lite och se om vi kan kompromissa någonstans mitt emellan. Kanske Apex Legends?

Medlem

Betan fick mig att på allvar spela igenom Division 1. Gillade inte att multiplayer. och/eller lootshooter mekaniken när det begav sig. Men jag har nu haft några av de bästa spelstunderna i Division 1 - så jag har ändrat mina preferenser (Dock lite tunt med folk att spela med i Div 1 nu för tiden).

Vad jag gillar med Divsion 1 och 2 är ju att det inte är några laddningar, PVE och PVP sker mer eller mindre seamless. Jag kan leka med mitt inventory och storyn är en del av upplevelsen. (Inte påtvingade FMV som alla stannar upp och ser).

Gillade verkligen Division 2 under betan, gillade agent in need delen när man kunde hoppa in och hjälpa någon annan. Vissa saker känns också som det kan tillföra spelet en hel del. Outposts osv.

Ser fram emot Division 2 och denna gång skall jag spela det när det finns massor av folk att spela med. Betan fick mig att hitta Division 1 och fick mig att göra ett förköp på Division 2. (Gud förbjude).

Har inga kompisar som spelar på PC så jag är lämnad till att spela med Randoms. Men det har fungerat skitbra hittills.

Medlem
Skrivet av elfgaard:

En sista tanke, vad tror ni om de hade bytt ut/blandat upp hela storyn i D2 med ett par övernaturliga element? Kanske att hela samhällets förfall haft med en invasion från yttre rymden att göra? Eller ett klassiskt zombie-koncept?

Hade ju varit så sjukt mäktigt om dom hade gjort en riktigt gritty och realistisk tolkning av en alien-invasion. Tänker en kombo av Falling Skies och Independence Day typ.. storyn allt vilar på nu är ju så fruktansvärt standard, glömmer bort varför jag gör saker så fort NPC:s slutat förklara varför jag gör dom.. om folk jag känner köper det kanske det blir ett köp för egen del, men kommer inte lira igenom det som ett single player-lir som jag gjorde med ettan.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@EpicGoblin: Skönt med fritt val

Du spelade inte ens betan men håller med om att det är exakt samma sak? Hmm... intressant.
Sen är det väl inte spelets fel att du blivit dålig på att spela

Jag spelade, men körde inte igenom hela betan. Påstod aldrig att det var spelets fel aimet var kasst. Vi får se, jag kanske ändrar mig till launch.

Gen
Medlem

Självfallet har man förbokat spelet! Hur ballt som helst och återigen har de lyckats skapa helt fantastiska miljöer som man bara inte får nog av. De ökade dessutom svårighetsgraden denna gången vilket uppskattas. Blir mitt to-go spel denna månaden helt klart

Gnällkuk
Skrivet av Pijt:

Det går åtta bitar på en byte och åtta Mbit på en MB. En fil på 10 MB innehåller alltså 80 Mbit.

Vet inte riktigt varför du förklarar det för mig, men ok


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Macenso:
Fast det är ju laddningar, nu körde jag bara igenom fram tills jag klarade första uppdraget att rädda en person.
Men går du in i en hiss så är det lika illa som förut om inte sämre för man ser den våningen man är på sen är man uppe, och man behöver inte trycka på någon hissknapp i hissen heller. Sen att man går fram, möter några fiender i ett rum, sen går man igenom en dörr, en korridor, fyller på ammunition, sen några till, och så vidare. Striderna är ju ganska dåliga ändå, stå längs bak på kartan och panga på tills de är döda men som sagt bara kört 4 timmar totalt kanske.
I ettan var det ju massa bottenvåningar, affärer och så som var helt öppna, npc som gick omkring och bad om vatten, nu är allting igenbommat, alla stängda dörrar(som egentligen är en vägg), ett råddjur, råttor här och där, och det känns mycket mer korridor. Det var även ett garage med en 45 graders lutning för att komma ner till, så de verkar ha stressat ihop denna karta.

Jämfört med closed beta så lyckades jag stänga av Enable Meny Narration i meny'n(Accessibility), som jag inte hittade förut. Och fortfarande en varning för epilepsi som ingen hinner läsa före den försvinner känns ganska poänglöst att ha. Drönaren var ju helt sämst, ibland for den iväg 2 meter och jag lyckades till och med döda mig själv för att den flyger så kort. Väldigt kul med loot men det är svårare än ettan att sortera bort bra och dåligt, så här krävs det att man lär sig systemet, och även menyerna och det orkar jag inte göra i en beta. Fick fortfarande "TheDivision2.exe - Application Error. The instruction at 0x41947282 referenced memory at 0x83c5f200(olika varje gång). The memory could not be red" varje gång jag avslutade spelet, som andra spelare, och sen användes väl över ca12GB av ram minnet till spelet så jag väntar med detta.

Kul att samla på sig material men då ska det till ett bra crafting system i slutändan som gör att jag motiveras att köpa det här. Att det ligger telefoner i vita huset där det är fullt med folk känns inte trovärdigt alls, eller att dessa npc hela tiden ska ha dialoger när man säljer/köper eller står med en annan npc är lite irriterande. Japp mer gnäll här men för min del som inte är ute efter att samla gear på hög nivå eller köra endgame instanser så ser jag bristerna på det runt omkring.

Medlem

Division har varit ett av mina favorit games så ska bli kul att få köra uppföljaren! Betan i sig var helt okej, kör dock aldrig för mycket i olika betor!

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Längtar till i sommar när Classic WoW släpps så man får kämpa lite för brödfödan. Fan så mycket roligare än dessa barnspel.

Vill du slippa barnspel och slita för födan så borde du testa EVE WoW är en pöl i jämförelse.

Medlem

Betan var kul i någon timma men sedan kändes det som i denna bild jag tog i basen:

Bilden symboliserar för mig att dessa tre herrar är Division 1, Division 2 och säkert Division 3 och alla är ungefär likadana, de bara befinner sig i olika miljöer. Det var för övrigt riktigt avtändande att de copy/paste modeller i spelet..

Medlem

Fan vad jag önskar The Division hade blivit vad det såg att vara när dom först visade det. Körde betan och det var en kompetent looter shooter men spelet hade kunnat vara så mycket mer än det grindiga och bulletspongiga pangandet vi fick.

Medlem

Krashade konstant för mig så spelade aldrig klart betan. Fick spelet gratis vid hårdvaruköp så kommer spela oavsett.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vet inte riktigt varför du förklarar det för mig, men ok

För att du skrev fel i ditt inlägg.

Medlem

Jag gillade Division 1, och jag tycker att Division 2 var helt ok. Det var skrämmande mycket buggar, men det är inte så ovanligt. Jag kommer garanterat att köpa spelet, dock inte vid release, och troligtvis inte dom närmaste månaderna. Oavsett vad folk säger så för MIG känns Division 2 som en expansion, och jag betalar inte så mycket pengar för en expansion. Priset får sjunka lite först, sedan att dom hinner tvätta bort några av dom mest irriterande buggarna är bara en bonus.
Plus att jag just nu tycker att (i motsats till många andra) Anthem är kul och det kommer med min begränsade speltid hålla mig sysselsatt ett par månader. Ser dock fram emot att spela ett billigare och mindre buggigt Division 2 senare under året.

Gnällkuk
Skrivet av Pijt:

För att du skrev fel i ditt inlägg.

Gjorde jag? Jaha, måste varit någon tankevurpa i så fall


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Copy paste av npc var lite väl mycket av håller jag med. Men de som stör mig är HOLD F to open etc >_<

123
Skriv svar