Vilka spel spelar du? PC

Medlem

Dark Souls (1), 2 och 3 är ohotade i toppen. Annars har jag lirat Borderlands (1) och 2 galet många timmar med min bror och en kompis. Det har även blivit ett antal timmar på diverse Metroidvanias genom åren, vilket är min favoritgenre överlag (men nu spelar jag de flesta mv:s på Switch).

Just nu är det Apex Legends i väntan på Sekiro.

Medlem

Min lista för spelas just nu och favoriter är nog samma lista i stort sett

Men som spelas mest just nu är Battlefield 5.

Sen övriga spel som spelas just nu är nog favoritspelen sen flera år tillbaka.
Fallout 4, Skyrim, Ghost Recon: Wildlands, Battlefield 1, Battlefield 4.
Hoppar lite emellan dessa beroende på vad man känner för under kvällen

Medlem

Grand Turismo 2 lades flera tusen timmar ned i.
Ruskigt kul när det begav sig.
Annars är det World of Warcraft som jag har över 16 000 timmar i. Slutade dock helt under MoP.

Med tanke på timmar är det nog vad som gett mig mest glädje under lång tid.

Nu spelar jag.
Apex Legends
Zelda BotW
Hellblade
Overwatch


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Det jag spelat mest är wow (från 1.4 till 4.1). Av troligtvis tusentals timmar är åtminstone hälften är på min kära Tauren Shaman. Ytterliggare en hel del har lagts på PS servrar som Feenix, nost (och deras efterföljare), kronos. Detta är dock allt nedlagt för min del sedan våren 2018 i väntan på classic.

Sedan spelar jag Football Manager varje år sedan en lång tid tillbaka. Detta år har det blivit mycket mer då jag spenderat väldigt mycket tid hos min flickvän (dvs via laptop). Blir nog mindre kommande år då vi flyttar ihop till sommaren. Ca 300h/år brukar det bli per upplaga. Är redan uppe i denna summan nu och dags att lämna min dyansti i Torino (med CL vinst och fem raka serie A) för ett äventyr i England där slumpen gav väldigt stränga brexit regler.

På desktop spelar jag fallout4 med modden Horizon som gör om spelet till det de borde varit från första början. Förmodligen det roligaste jag haft i fallout4 och jag börjar bli klar att ta mig till nuka world för första gången någonsin. Har inte så många timmar kvar och när väl denna är slut vet jag inte riktigt vad jag ska spela. Kanske dags att köra igenom witcher3 eller kingdom come:deliverence som båda finns i mitt steam bibliotek men aldrig riktigt givit chansen.
De 2högsta på Steam är Skyrim (1300h om man räknar med SkyrimVR) och Mount&Blade Warband 600h (500h med moddarna Perisno och PoP)

Medlem

Kör mest "sim-racing" och är med i en grupp som anordnar tävlingar som håller i sig hela året så blir det en del timmar i raceroom racing experience, som för övrigt är svenskutvecklat. Annars blir det en del apex och insurgency sandstorm.

Medlem

Just nu Anthem, Anthem och åter Anthem. Fantastiskt roligt spel när man har en stadig 4-mannagrupp att spela med.

Annars ligger Elder Scrolls III: Morrowind, Elder Scrolls IV: Oblivion, Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas samt Fallout 4 på mellan 400-1000+ timmar vardera.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gen
Medlem

Är väl mest fokus på Anthem just nu samt lite Apex Legends.

Sen lirar jag ett flertal spel parallellt med varandra vilket aldrig är bra.
Shadow of the Tomb Raider
Assassins Creed Odyssey
Final Fantasy XV

Dessutom halvkör jag:
Crash Bandicoot N.Sane Trilogy
Dark Souls 3 (försöker få det sista achivmentet)
Dark Souls 1 Remastered

Som "tur" var släpps inte mycket nytt under våren utan det blir:
DmC 5, Division 2 och Sekio för mig

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Om avsikten är fighting-spel/mario kart med några vänner i soffan framför tvn på förfest så är PC underlägset och konsol det enda rätta

då är min fråga finns det något av dom där grejorna du sa som inte går att göra på en PC om man har satt upp allt?

Soffan går sitta I och dra dosor till speciellt om du har tänkt på allt detta I förhand och har allt uppsatt korrekt. CHECK.

Tv'n kan du koppla in till PC'n precis lika bra som till en konsol. CHECK..

Du får bättre grafik och flyt och snabbare laddningstider på en PC CHECK..

Som du ser så det ända som stoppar är vilka spel som finns till plattformen.
O ja det är inte alla som har Tvn och soffan I samma rum som datorn etc. Men nu är det mer fråga om vad en maskin kan klara av =D

Självklart krävs det lite mer av dig ifall du vill sätta upp allt korrekt, dra sladdar m.m Det är oftast inte har datorn på samma ställe som en konsol, men ALLT och jag menar ALLT en konsol kan göra för en gamer kan PC'n göra bättre, allt handlar bara om tid, pengar, kunskap, och bekvämlighet.

sist men inte minst som jag har redan tagit upp lite grann, men jag känner annars sitter någon liten stolle och precis skriver MEN MEN exklusiva spel då, som t,ex just Mario kart. Vi snackar inte om exklusiva spel här utan om vi skulle leva I en perfekt värld där alla spel fanns till alla plattformar. Finns faktiskt en anledning att Sony och Microsoft gör av med sjukliga pengar för att få exklusivitet på spel till deras plattform bara för dom vet att sånt säljer folk på att just köpa deras maskin. När inte maskinen kan prata för sig själv om hur bra den är ^^

Och det ÄNDA som konsol kan påstå är.
Ja men allt detta med att dra sladdar etc, jag är för dom som är bekväm av mig som inte bryr mig lika mycket om hur bra min spelupplevelse blir, ja då håller jag med. PC kräver lite mer av dig än vad konsol gör men thats it.

liten extra grej här som jag också vill ha sagt om någon mer än undrar, jag har inget i mot konsol eller dom som gillar att spela på maskinerna, gillar folk spela på och underhålla sig på dom är det bara bra, men detta för oss vart fråga PC vs .... att jämföra PC med konsol det är som att jämföra en Fiat Uno mot en Ferrari.

Medlem

Det som går varmast hemma just nu
PC
Subnautica
Apex Legends
Re2 Remake (har dock blivit en liten paus pga fastnat för Subnautica)
Creed Rise to glory VR

Switch
Super Smash Bros Ultimata
Dead Cells


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Flest spel timmar:
World of Warcraft
Battlefield 3

Spelar just nu:
Overwatch
Skylines
Apex Legends

Medlem
Skrivet av Natrium:

vad spelar jag på PC säger du,, ja du helst allt.. Finns igen anledning att jag skulle vilja spela något spel på annan plattform när PC är överlägset I alla avsikter.

PC MASTER RACE! (jag håller helt med!)

Medlem

Spel för tillfället är Binding of Isaac: Rebirth samt AC: Odyssey.

World of Warcraft är solklar etta, men lite oklart hur många timmar det är i dagsläget. Minns att när jag senast räknade var det drygt 5000 timmar.
Flest loggade timmar på steam ligger jämnt mellan BoI:Rebirth och Payday 2, cirka 750 timmar vardera på steam.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Moderator | Testpilot
Skrivet av Natrium:

vad spelar jag på PC säger du,, ja du helst allt.. Finns igen anledning att jag skulle vilja spela något spel på annan plattform när PC är överlägset I alla avsikter.

Jag går i samma tankegångar ofta. Kan jag spela på PC med han kontroll så föredrar jag det. Finare grafik och högre fps är mumma!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Just nu har det uteslutande blivit Anthem faktiskt. Går och väntar på Division 2 som blir nästa spel att nöta, Anthem får nog vila lite då det har en del att jobba på för oss som sitter och nöter end game.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Factorio och Apex.

Medlem

Blir mest Total war warhammer 2 och Street foghter 5 nu för tiden. Tänkte ta upp WoW igen till nästa år innan nästa expansion. Hört lite blandade åsikter om BfA

Inaktiv
Skrivet av Natrium:

då är min fråga finns det något av dom där grejorna du sa som inte går att göra på en PC om man har satt upp allt?

Soffan går sitta I och dra dosor till speciellt om du har tänkt på allt detta I förhand och har allt uppsatt korrekt. CHECK.

Tv'n kan du koppla in till PC'n precis lika bra som till en konsol. CHECK..

Du får bättre grafik och flyt och snabbare laddningstider på en PC CHECK..

Som du ser så det ända som stoppar är vilka spel som finns till plattformen.
O ja det är inte alla som har Tvn och soffan I samma rum som datorn etc. Men nu är det mer fråga om vad en maskin kan klara av =D

Självklart krävs det lite mer av dig ifall du vill sätta upp allt korrekt, dra sladdar m.m Det är oftast inte har datorn på samma ställe som en konsol, men ALLT och jag menar ALLT en konsol kan göra för en gamer kan PC'n göra bättre, allt handlar bara om tid, pengar, kunskap, och bekvämlighet.

sist men inte minst som jag har redan tagit upp lite grann, men jag känner annars sitter någon liten stolle och precis skriver MEN MEN exklusiva spel då, som t,ex just Mario kart. Vi snackar inte om exklusiva spel här utan om vi skulle leva I en perfekt värld där alla spel fanns till alla plattformar. Finns faktiskt en anledning att Sony och Microsoft gör av med sjukliga pengar för att få exklusivitet på spel till deras plattform bara för dom vet att sånt säljer folk på att just köpa deras maskin. När inte maskinen kan prata för sig själv om hur bra den är ^^

Och det ÄNDA som konsol kan påstå är.
Ja men allt detta med att dra sladdar etc, jag är för dom som är bekväm av mig som inte bryr mig lika mycket om hur bra min spelupplevelse blir, ja då håller jag med. PC kräver lite mer av dig än vad konsol gör men thats it.

liten extra grej här som jag också vill ha sagt om någon mer än undrar, jag har inget i mot konsol eller dom som gillar att spela på maskinerna, gillar folk spela på och underhålla sig på dom är det bara bra, men detta för oss vart fråga PC vs .... att jämföra PC med konsol det är som att jämföra en Fiat Uno mot en Ferrari.

Wow...

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Blir mest Total war warhammer 2 och Street foghter 5 nu för tiden. Tänkte ta upp WoW igen till nästa år innan nästa expansion. Hört lite blandade åsikter om BfA

Jag skulle vänta tills vi vet mer om patch 8.2 och se vad WoW-teamet har att komma med.

Inaktiv
Skrivet av Nilos:

Jag skulle vänta tills vi vet mer om patch 8.2 och se vad WoW-teamet har att komma med.

Tycker BfA är lite småmysigt att köra då och då. Det handlar nog mest om att jag fortfarande är med i en aktiv och social guild och ett halvdussin vänner som spelar ofta.

Är man helt ensam i wow så är det nog ingen höjdare

Medlem
Skrivet av Natrium:

Och det ÄNDA som konsol kan påstå är.
Ja men allt detta med att dra sladdar etc, jag är för dom som är bekväm av mig som inte bryr mig lika mycket om hur bra min spelupplevelse blir, ja då håller jag med. PC kräver lite mer av dig än vad konsol gör men thats it.

Det finns en hel del spel på konsol som ger en bättre upplevelse än på PC. Spel som Arkham Knight hade enorma prestandaproblem på PC som tog nästan ett år att fixa.
Spel som Division hade så många fuskare på PC att det nästan var omöjligt att spela. GTA V även med ett bra anti-cheat stöter man ändå på fuskare.
Ghost Recon Wildlands har än idag fler buggar på PC än det hade på konsol vid release, speciellt märkbart i multiplayer.

Så allt är inte svart på vitt och tro att du får allt bättre på en PC.

Själv spelar jag huvudsakligen multiplayerspel på PC och spel som moddas hårt.
Skyrim
Fallout
Total War Warhammer 2
Rimworld
och diverse survival (Ark, Conan, Space Engineers osv.)


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tycker BfA är lite småmysigt att köra då och då. Det handlar nog mest om att jag fortfarande är med i en aktiv och social guild och ett halvdussin vänner som spelar ofta.

Är man helt ensam i wow så är det nog ingen höjdare

Jo, det stämmer.

Medlem

Jag spelar Overwatch på PC för att jag hatar mig själv och tror mig ha forskat fram botemedlet till cancer snart tack vare det communitiet :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Inaktiv
Skrivet av massej:

PC MASTER RACE! (jag håller helt med!)

Jag har råd att spela allt så begränsar inte mig till en platform bara

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det finns en hel del spel på konsol som ger en bättre upplevelse än på PC. Spel som Arkham Knight hade enorma prestandaproblem på PC som tog nästan ett år att fixa.
Spel som Division hade så många fuskare på PC att det nästan var omöjligt att spela. GTA V även med ett bra anti-cheat stöter man ändå på fuskare.
Ghost Recon Wildlands har än idag fler buggar på PC än det hade på konsol vid release, speciellt märkbart i multiplayer.

Så allt är inte svart på vitt och tro att du får allt bättre på en PC.

Själv spelar jag huvudsakligen multiplayerspel på PC och spel som moddas hårt.
Skyrim
Fallout
Total War Warhammer 2
Rimworld
och diverse survival (Ark, Conan, Space Engineers osv.)

fortfarande tar folk upp olika spel I sig... VI snackar HELHET och saker som dom olika maskinerna klarar av, inte ifall ett spel funkar eller inte, Jag kan säga att mitt Arkham Knight som jag köpte på release funkade bra, det var inte 200 fps men det var fan me bättre och snyggare fortfarande än på konsol och jag kunde njuta genom hela spelet. Fuskare det är från person till person,. Jag skulle kunna sitta och ta upp hur PC har 400% fler totala spel än konsolerna ihop , eller bara säga några ord som World of Warcraft och andra spel som inte finns på konsolerna men det var som sagt inte det vi prata om. Och vad det gäller fuskare, hur mycket jag än hatar dom tar jag hellre det än sitta titta på stillbilder som hackar sig fram med låga texturer m.m när jag vill njuta av mina spel.

Medlem
Skrivet av Thehaffbe:

Har roligt med alla som skriver i denna tråd

Nu är del 2 av Dragon Age (origins) uppe med bättre kvalite lite som behöver fixas. Men kolla gärna in den och gilla om ni tycker om det
Ge mig gärna tips och ideer vad jag kan göra bättre i videorna
https://youtu.be/RTkmQAbFynM

/ Hanna

Härligt spel som jag inte spelat på mången år!
Frågan är när man ska ta sig tid att återbesöka det, har ju så många andra spel som väntar.

Min högst personliga åsikt är att jag ogillar när man lägger musik i bakgrunden, i de flesta fall.
Är inte jätteförtjust i det svenska band som du hade i videon.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spel jag spelar just nu:
Witcher 3
Dying Light
Anthem
Sea of Thieves
Red Dead Redemption 2
Tomb Raider 3
Star Wars Battlefront 2
Battlefield 1
Total War: Warhammer 2

Favoritspel är svårare. Witcher 3 är en solklar favorit, precis som Battlefield 1 och Total War: Warhammer 2.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Natrium:

fortfarande tar folk upp olika spel I sig... VI snackar HELHET och saker som dom olika maskinerna klarar av, inte ifall ett spel funkar eller inte, Jag kan säga att mitt Arkham Knight som jag köpte på release funkade bra, det var inte 200 fps men det var fan me bättre och snyggare fortfarande än på konsol och jag kunde njuta genom hela spelet. Fuskare det är från person till person,. Jag skulle kunna sitta och ta upp hur PC har 400% fler totala spel än konsolerna ihop , eller bara säga några ord som World of Warcraft och andra spel som inte finns på konsolerna men det var som sagt inte det vi prata om. Och vad det gäller fuskare, hur mycket jag än hatar dom tar jag hellre det än sitta titta på stillbilder som hackar sig fram med låga texturer m.m när jag vill njuta av mina spel.

Det är inte det enda. Även spel som fungerar bra både på konsol och pc så finns det spel som Diablo 3 som spelas bäst med handkontroll och det stödet saknas helt på PC.

Som sagt tidigare är inte allt svart på vitt. Bästa är att äga alla systemen så man kan välja vilken man ska spela spelen på. Att låsa sig in på bara ett enda system är ganska dumt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Det är inte det enda. Även spel som fungerar bra både på konsol och pc så finns det spel som Diablo 3 som spelas bäst med handkontroll och det stödet saknas helt på PC.

Som sagt tidigare är inte allt svart på vitt. Bästa är att äga alla systemen så man kan välja vilken man ska spela spelen på. Att låsa sig in på bara ett enda system är ganska dumt.

Håller med dig helt förutom det där med att D3 spelas bäst med handkontroll!? Håller inte med ens lite.
Minmaxa GRifts med 4 abilities på numlock för maximal dps går inte att efterlikna med handkontroll tyvärr

Medlem
Skrivet av Thehaffbe:

Har roligt med alla som skriver i denna tråd

Nu är del 2 av Dragon Age (origins) uppe med bättre kvalite lite som behöver fixas. Men kolla gärna in den och gilla om ni tycker om det
Ge mig gärna tips och ideer vad jag kan göra bättre i videorna
https://youtu.be/RTkmQAbFynM

/ Hanna

mycket bättre kvalitet! de flesta tittar dock på lets plays för att titta på spelet (och i många fall lyssna på personen som spelar spelet), kan nästan garantera att ingen kommer vilja följa en gaming kanal som lägger en massa musik ovanpå gameplay. dessutom är det stor risk att din kanal åker på copyright strikes när du använder kommersiell musik utan tillstånd.

annars bra!

Skriv svar