Top 5 riktigt bra memes.

Avstängd
Top 5 riktigt bra memes.

Memes är roliga som fan, men vissa kan dö riktigt fort. Så för att hålla mig kort, så är detta mina top 5 absoluta favoriter när det kommer till memes.

5. Somebody Toucha Ma Spaghet

Okej, även om denna meme är urgammal så är den trots sina ynka sex sekunder, riktigt kul ibland om man tittar tillbaka. Den är basically ett klipp från Guldlocken och de tre björnarna där Pappa björn kommer in och skriker i sin fasa: Somebody Toucha Ma Spaghet. Sen avslutas det hela. Jag fick ett gott skratt första gången och det får jag ibland till och med idag. För istället för Spaghet så kan man lägga till något annat. Eller helt enkelt synka meningen med en låt, som t.ex Thomas tåget introt. Hur som helst, denna meme är gammal, men guld.

4. Moth Memes

Första gången jag såg en sådan här mal-meme var på instagram med texten: Do u häve any lämps? Och jag fattar skämtet. Det handlar ju om hur malar och insekter är starkt dragna till starkt ljus och lysande lampor. Memen kom från en bild av en Reddit-användare som lade upp en närbild på en gigantisk mal utanför sitt fönster och därav så började skämten och många memes flöda. Man kunde inte gå online utan att se dessa förbaskade jäkla memes. Men jag tycker den är smårolig med tanke på att detta är ju sant. Insekter dras ju till ljus och jag tycker att mal-memes var ett effektivt sätt att uttrycka det. Den är ingen toppare, men den får en plats 4 hos mig iallafall.

3. Will Smiths Genie

Aladdin-remaken har ju snart premiär och för några veckor sedan fick vi en smygtitt på hur filmen kommer se ut och vi fick till och med se Will Smith som Anden (Rest in Piece, Robin Williams). Men oj, fy fan, vad jag blev besviken. Will Smith som Anden går verkligen inte. Han ser ut som Shrek fast i blått. Han ser skitobehaglig ut. Senare ett tag fick jag se alla dessa memes komma in på Instagram-feeds och så vidare. Den första jag såg var en meme med Thanos som Genie med texten: You should have gone for the head. Denna meme är så sjukt korkad att den blir kul. Det är lätt att göra narr av Will Smith i det här läget. Min respekt för honom är borta. Men jag gillar denna meme, dock.

2. Uganda Knuckles.

Den mest påfrestande men hysteriska memen jag någonsin har sett. Uganda Knuckles är baserad på en karaktär från Sonic, och dom är röda små figurer som springer runt, skriker i afrikansk dialekt: Do u know da wey? Sen spottar dom på icketroende, följer efter en hela tiden och kallar en för drottning, eller kween, så att säga. Memen dök upp i någon Youtube-video, senare blev den animerad till en karaktär i VR-CHAT, där dom jämt springer runt och spottas hela tiden. Visserligen är memen död, men jag ville bara nämna den.

1. Bowsette.

Helt otroligt vad lite det krävs för att helt och hållet krossa internet. Bowsette är en sådan meme som jag själv anser fortfarande inte är död. Hon är då en kvinnlig version av Marios ärkefiende, Bowser då han satte på sig Super Crown och blev Bowsette. Hon dök först upp i en seriestrip där Peach nekar både Mario och Bowser. Båda är ledsna och sedan tar Bowser på sig kronan och blir Bowsette. Hon trendade i Japan i nästan en månad och ännu längre i USA. Bowsette är en lättklädd, kvinnlig antropomorf som har ringar med taggar på sina armar, horn på sitt huvud och lite till. Första gången jag såg Bowsette så tänkte jag: Vad händer med världen egentligen? Men efter ett tag kom jag på att Bowsette är en rätt okomplicerad meme. Man behöver inte förstå så mycket om henne, bara att detta är en genderbend. Så jag listar Bowsette som etta bland mina favoritmemes. Hon är sjukt sexig, också måste jag medge.

Kommentera nedan. Känner ni till några riktigt bra memes som ni vill dela med er? Vad tycker ni om listan?


signatur

Why so serious?

Medlem

One meme to rule them all......jag vet inte. Men en specifik meme ligger mig varmt om hjärtat.

Gnällkuk

Finns många, men en personlig favorit är helt klart när någon skriver något som ska vara roligt och det är sämre än ett torrt pappaskämt varpå man replikerar med denna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Ermahgerd får lätt min röst. Så otroligt mångsidig och anpassningsbar. Ermahgerd Girl har präglat hela min existens och förkroppsligar än idag vad det innebär att vara människa.

Moderator | Testpilot

But can you do this?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
1
Skriv svar