Vilka spel spelar du? PC

Testpilot

Jag är för mycket allätare av spel för att kunna trycka upp nån galen siffra som många verkar kunna.

De spel jag har mest timmar i totalt lär ju vara EVE Online och WOW.

Sen har jag hundratals timmar i godingar:

Xcom 1 och 2
Witcher 1-3 spelen
Mass Effect serien

osv osv. Är det ett bra lir så har jag garanterat lagt mer än hundratalet timmar på det.
Jag spelar många olika lir och det är så det skall vara tycker jag.

Livet vore tråkigt på nåt vis att BARA spela 1-2 spel hela tiden.

KoP
Medlem

ETS 2 är det enda jag lirar på pc'n. :'D

Tråddemonen
Testpilot

Har en skrivardator som inte pallar så mycket, men det har spelats Kynseed och The Guild 2 på den. Annars håller jag mig till Switchen och PS4 just nu.

Medlem

Rocket League
CS:GO
Indiespel, särskilt fantastiska SteamWorld-alster från GBG-studion Image & Form.

Håller på att avveckla mitt Windows-användande och renodlar därför mot titlar som har Linux-stöd.

Medlem

Rainbow six: siege

Helt klart det jag spelar mest men det är fortfarande inte många timmar. Har spelat 102h PvP och 24h PvE och det är på ett år.

Medlem

Finns få spel genom tiderna som intresserat mig mer än 1 månad. De flesta är roliga i ett par dag och sen tröttnar jag.

CS 1.3-1.6 (INTE CSGO)
Pubg
Overwatch
Olika Battlefield spel

Medlem

Kör för tillfället bara Escape from Tarkov.

Medlem

Spelar mest RPG och FPS, singleplayer givetvis.
Men många andra spel också.

Loggade väl en närmare 1000h på Americas Army mellan 2002-08, sen blev det även lite Runescape under ungefär samma tid. Sedan är det bara spel med ett slut så man kan gå vidare sen.

Favoriterna i modern tid är väl typ The Witcher 3, Divinity OS 2, XCOM 2, Prey och kanske Total Warhammer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
  • Final Fantasy XIV

  • League of Legends

  • Apex Legends

Dessa är nog de tre titlarna jag jämt och ständigt spelar och skiftar mellan. Det finns gott om andra spel jag älskar och spelar, samt planerar att spela, vissa som jag redan har spelat och vill spela igen, men dessa tre anser jag vara de tre viktigaste.
Spelet jag ser som mest fram emot just nu är nog Wasteland 3.

Medlem

Hearthstone och CS:GO går alltid varmt för min del, just nu blir det även en hel del Overwatch i och med att OWL-säsongen nyligen drog igång.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kvalitén på videon var taskig, inte spelet i sig tror jag.

Fraps är ett program man kan spela in spel med som gör det i riktigt bra kvalité. Dock får man vara redo på att dessa filmer äter utrymme på din hårddisk så var redo på det

Både Nvidia och AMD har egna program (ShadowPlay respektive ReLive) för inspelning som använder dedikerad hårdvara. Så du får inte samma prestandaförlust som när du använder Fraps. Och eftersom att de båda stöder HEVC så är det det bästa man kan använda om utrymme är ett problem. I stället för 4GB per minut så hamnar du runt 300-350 MB per minut.

Medlem
Skrivet av Thehaffbe:

Tack jag vet att det vart väldig dålig kvalite, fixade lite ändringar i spelet så nu är det bättre
Så får hoppas nästa video blir bättre nu m.

Vad menar du med fraps?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kvalitén på videon var taskig, inte spelet i sig tror jag.

Fraps är ett program man kan spela in spel med som gör det i riktigt bra kvalité. Dock får man vara redo på att dessa filmer äter utrymme på din hårddisk så var redo på det

Om du kör windows 10 så finns game bar (vet inte om den fanns tidigare då jag inte använde den då). Spelar man in via den så sparar den direkt ner i mp4-format så det inte tar upp tokmycket plats. Kräver lite resurser, men tog inte död på min CPU (ligger kvar på en I7 4770k fortfarande).

Win + X -> Settings -> Skriv "Game Bar".
Aktivera och sedan Win + G, alternativt gå igenom knappkombinationerna där.

Om du vill ha ljud kan du välja att aktivera det under Game DVR.

Ohotad etta på min lista är Witcher 3. Mass Effect ligger också bra till. Många timmar har åkte ner i WoW även om det är länge sedan jag lade det på hyllan. Rift gick ganska varmt det också.

Testar Anthem och Division 2 just nu. Kommer bli återbesök på Assassin's Creed Odyssey nu när New Game+ kom till slut.

Medlem

Metro: Exodus, Witcher 3, Minecraft och Budget Cuts :).

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jaså? Fungerade klockrent för mig.

Yes. Demot fungerade klockrent, men samma område i det färdiga spelet flöt inte alls. Jag vet inte om det var dålig implementering av Denuvo eller något annat som var boven i dramat, men en rejäl skillnad var det iaf.

Nu är burken uppdaterad sedan dess, så jag kan inte direkt jämföra om de lyckats förbättra prestandan med patchar. Hursomhelst flyter det på bra denna gång.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Yes. Demot fungerade klockrent, men samma område i det färdiga spelet flöt inte alls. Jag vet inte om det var dålig implementering av Denuvo eller något annat som var boven i dramat, men en rejäl skillnad var det iaf.

Nu är burken uppdaterad sedan dess, så jag kan inte direkt jämföra om de lyckats förbättra prestandan med patchar. Hursomhelst flyter det på bra denna gång.

Skönt att höra! Riktigt kul värd att utforska när det är bra flyt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När man får tid över

Dirt Rally 2.0
Terraria
Subnautica

Medlem

Just nu spelar jag främst WoW på pc.

Välkommen till forumet!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Både Nvidia och AMD har egna program (ShadowPlay respektive ReLive) för inspelning som använder dedikerad hårdvara. Så du får inte samma prestandaförlust som när du använder Fraps. Och eftersom att de båda stöder HEVC så är det det bästa man kan använda om utrymme är ett problem. I stället för 4GB per minut så hamnar du runt 300-350 MB per minut.

Tack då ska jag kolla in dom programmen

Medlem

Så roligt att så många har skrivit vad ni spelar, så intressant att se lite vad för spelning spelar oxh få lite tips och råd

Medlem

Assassins Creed Odyssey... vilket spel, körde Black Flag precis innan och Odyssey är verkligen ett lyft.

Medlem

favoriter är bra SP spel!
tex Bioshock, Hearts of iron2, Red Alert, Crysis, Age of Empire, Frostpunk. RE7 osv...

spel jag har lagt ner mest tid inom alla års spelande måste vara UT2k3/4 stark tvåa är nog Hearts of Iron2. sen vet jag ikke!


signatur

R.I.P The_maxx

NuZ
Testpilot

Aldeles för mycket Fortnite på PC och konsol. Men på PC så är nog strategi det bästa. Mycket CIV och xcom mm.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Unity, unreal engine och visual studio

Medlem

Börjar närma mig 2000h i path of exile nu och med ny league/content var tredje månad i form av andras spels expansioner så är det svårt att tröttna (Ny league på fredag! Hype).

Favorit spel är dock:
Souls/borne serien
Witcher 3
Ocarina of time

Rakt upp och ner från steamlistan så ligger ligger Rocket League (749timmar) och Arma 3 (708 timmar) på topp.

Medlem
Skrivet av Bethåven:

Unity, unreal engine och visual studio

Gjort nåt sköj?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Spelar nu: Anthem (fråga inte)

Mest spelade: cs 1.6 och wow

Medlem

Lirar för tillfället enbart apex då jag grindar rank och är topp 30 i världen på wraith och långt över någon annan svensk spelare (om man bortser från hackaren som antagligen blir bannad snart) då man måste presentera Sverige!

Inaktiv

Favoritspel genom tiderna är väl:

Starcraft 1 och 2
Diablo 1 och 2
Quake 1, 2 och 3
Portal 1 och 2
World of Warcraft
PUBG

Svårslagna titlar som än idag inte kan bli besegrade och det inkluderar PUBG.

Medlem

Jobbar lite med att minska på backlog. Just nu spelar jag igenom The Division, har inte många timmar kvar där. Med ganska få timmar i veckan för spel så blir det oftast att fokusera endast på ett spel åt gången.

Favoriter som jag oftast återkommer till i omgångar är alla mmorpg, EVE Online, WoW och Earth and Beyond som var mitt första riktiga mmorpg. Earth and Beyond, som har har en mycket bra rullande emulator där även en massa nytt innehåll lagts till, är helt gratis att spela.

Hmm, måste snart bestämma mej för vilkelt spel som blir nästa att rensa i backlog, kanske Wolfenstein 2.

Skriv svar