Öppen Divison 2-beta i helgen – här är alla tider

Robot
Öppen Divison 2-beta i helgen – här är alla tider
Moderator | Testpilot

13 mbit/s DSL lets go!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

@uberpwnage2.0: huh? kan man ha över 100Mbit på dsl-lösningar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

@uberpwnage2.0: huh? kan man ha över 100Mbit på dsl-lösningar?

Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva som respons på det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva som respons på det här.

Skriv en onomatopoetisk variant av modemljudet.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva som respons på det här.

Ok?

EDIT: ser att du redigerade ditt första inlägg. MB/s = Megabyte per sekund Mbit/s = Megabit per sekund.

Du delar Megabit i 8 för att få fram teoretisk maxhastighet i MB/s. Eller, tvärtom för att få fram motsvarande Mbit.
13MB * 8 = 104Mbit. Nu har jag inte riktigt koll på utvecklingen när det gäller DSL-lösningar, men trodde att det var upp till 54Mbit som gällde för dessa, därav min förvåning


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ok?

EDIT: ser att du redigerade ditt första inlägg. MB/s = Megabyte per sekund Mbit/s = Megabit per sekund.

Du delar Megabit i 8 för att få fram teoretisk maxhastighet i MB/s. Eller, tvärtom för att få fram motsvarande Mbit.
13MB * 8 = 104Mbit. Nu har jag inte riktigt koll på utvecklingen när det gäller DSL-lösningar, men trodde att det var upp till 54Mbit som gällde för dessa, därav min förvåning

Okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Skamlös reklam är skamlös reklam. Kom och sitt med oss på Geeks Discord under den öppna betan.

https://www.fz.se/forum/trad/433658-geeks-egna-the-division-2...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Trevlig musik i menyn.. nån som vill gå med I Delta 01-klubben?

Medlem

Är det bara jag som reagerar på hur mörkt kartan är? Ser ingenting!

Gnällkuk
Skrivet av Frasstheass:

Är det bara jag som reagerar på hur mörkt kartan är? Ser ingenting!

Det är en av vädereffekterna, kan bli ösregn och typ pitch black som gör att man knappt ser ett par meter framför sig. Tycker det var asläckert!

Oh, en annan sak så ni inte missar det. Se till att spendera era ev. kvarvarande "units" innan de blir ogiltiga. 20% rabatt på inköp av spel t ex om du har minst 100 av dessa. Så, har du spelat betan och känner dig säker på inköp så kan du köpa Division 2 t ex med 20% rabatt.

https://welcome.club.ubisoft.com/sv-SE/units/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

International
Man of Mystery

Ser väldigt mycket fram mot spelet men jag är inte säker att jag vill spela mer beta efter den förra rundan.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Fy fan vad interfacet suger på PC går ju fan inte att spela. Märks att det är optimerat för konsol. Testade i 1 timme c:a innan jag fick av smak. Känns som alla andra looter shooters.

Kommer avinstallera.


signatur

Den som vet vet.

Avstängd
Skrivet av Earthscum:

Fy fan vad interfacet suger på PC går ju fan inte att spela. Märks att det är optimerat för konsol. Testade i 1 timme c:a innan jag fick av smak. Känns som alla andra looter shooters.

Kommer avinstallera.

Optimerat för konsol är det ju verkligen inte, det är helt enkelt ett jävligt kass interface, oavsett om man styr med mus eller gamepad.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok?

EDIT: ser att du redigerade ditt första inlägg. MB/s = Megabyte per sekund Mbit/s = Megabit per sekund.

Du delar Megabit i 8 för att få fram teoretisk maxhastighet i MB/s. Eller, tvärtom för att få fram motsvarande Mbit.
13MB * 8 = 104Mbit. Nu har jag inte riktigt koll på utvecklingen när det gäller DSL-lösningar, men trodde att det var upp till 54Mbit som gällde för dessa, därav min förvåning

Det går åtta bitar på en byte och åtta Mbit på en MB. En fil på 10 MB innehåller alltså 80 Mbit.

Medlem

Rätt trevligt spel, Spelade aldrig division 1 så var glatt förvånad.
Inga speciella lagg heller vilket var fint.
Hoppas dom löser ljud buggen som sker i strid, Ljudfilerna verkar lite obalanserade, Mitt i en fight försvinner några aktiverade ljudfiler och resten man hör under fighten är fågelkvitter, Märkligt.
Håller med det som nämndes tidigare, Menyn kändes riktigt trött.

Medlem

Ifall någon har missat, open beta rewards


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Spelade första betan men tycker det är för likt första spelet, gillar heller inte combaten.. känns som det enda man gör är att gömma sig bakom något och vänta tills fienderna tittar fram, om och om och om igen:P

Medlem

Skoj att testa hur det flyter, eller lättare sagt inte flyter på gamla burken. 50-65fps i 1440p/mix på high-ultra

FM-guru
F.d. Sisyr

Kändes mer som The Division 1.2 än The Division 2 när jag testade det, men men...

SoL
Medlem

Spelar hellre Division 1. Känndes som same same fast lite sämre. Det som störde mig mest var att från The Division 1 som hade fantastiskt ljud på vapnen till att fucka upp ljudet med ärtbössor i Division 2. Hur gick det till undrar jag.

Medlem

Har haft fantastiskt roligt med det, men då gillade jag även första spelet. Lite tragikomiskt att det känns som att betan av Division 2 har mer innehåll än fullversionen av Anthem.

Skribent

Blev inte alls övertygad, spelade kanske 1-2 timmar men fastande verkligen inte. Tyckte det kändes som ett spel från 2015. Men för all del, berätta gärna varför jag har fel - för jag har svårt att förstå grejen med The Division.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv
Skrivet av erikcedervall:

Blev inte alls övertygad, spelade kanske 1-2 timmar men fastande verkligen inte. Tyckte det kändes som ett spel från 2015. Men för all del, berätta gärna varför jag har fel - för jag har svårt att förstå grejen med The Division.

Fel och fel. Tycker du det är ett spel från 2015 så tycker du det

Själv tycker jag det är ett spel från 2019 och jag är pepp som fan. Har fortfarande inte bestämt mig för PC eller PS4 dock

Medlem

@erikcedervall: Ja cover-shooter-mekaniken är väl kanske inte jättehet 2019. Men jag uppskattar den. Jag gillar att tempot på striderna dras ned lite. Dessutom tycker jag allt annat känns fantastiskt smidigt och polerat. Det enda jag ogillar är väl menyerna/inventoryn. Men jag kan leva med det.

Medlem

Avbokade min ce edition.. Detta var inget för mig..

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Avbokade min ce edition.. Detta var inget för mig..

Har du spelat första Division innan du testade detta?

Medlem

Kändes som samma spel igen. Gillade ettan tills man skulle ut i Dark Zone, då var det bara gank rakt av. Kändes som nån ovan sade mer som Division 1.2.

Blir kanske när det ligger i rea-korgen.

Medlem

1:an fick slut på content innan det hann komma DLC osv men då var vi redan borta från spelet och plockade aldrig upp det igen. Betan har varit hyffsat kul igen, vet dock inte om det är som ettan att vid end-game så tar ammon slut fortare än fienden hur man än gör eftersom det blir en bulletsponge-effect ju mer hp de får.

Tänkte ge det ett försök till ikväll å se om jag fastnar eller inte


signatur

Quake? Är det smittsamt?

123
Skriv svar