VR-spelet Undead Citadel bjuder på imponerande grafik

Robot
VR-spelet Undead Citadel bjuder på imponerande grafik

Kan man någonsin tröttna på att döda zombier?

#Dark-curry, #Undead-citadel


Medlem

Snyggt, ja.

Men personligen så ser jag betydligt mer framemot Boneworks som verkar ta interaktiviteten och inlevelsen till helt andra nivåer än nuvarande VR spel.

https://store.steampowered.com/app/823500/BONEWORKS/

Releasehästryttare

@Heggiiman: Såg Boneworks häromdagen när Steam sidan kom upp, det ser riktigt kul ut!

Skribent
Skrivet av Heggiiman:

Snyggt, ja.

Men personligen så ser jag betydligt mer framemot Boneworks som verkar ta interaktiviteten och inlevelsen till helt andra nivåer än nuvarande VR spel.

https://store.steampowered.com/app/823500/BONEWORKS/

https://youtu.be/352Hmh0b3Ps

Det ser absolut galet spännande ut. Brandon har verkligen skön passion för mediet.

Medlem

Bra VR spel gör comeback, hoppas jag?

Medlem

@Devan: Oja! Dom har sin studio vägg i vägg med Youtubekanalen Node så dom fick visa upp det förra året, riktigt intressant klipp om man vill veta lite mer om tekniken bakom spelet.

eld
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det ser absolut galet spännande ut. Brandon har verkligen skön passion för mediet.

Sjukt imponerande grejjer!

Medlem

Givet köp som det mesta välutvecklat inom VR idag. Stackars min plånbok...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Bra VR spel gör comeback, hoppas jag?

Tycker det släpps bra VR-spel hela tiden.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tycker det släpps bra VR-spel hela tiden.

Jag är en VR nörd men har inte spelat ett bra (nytt) VR spel på väldigt länge, som inte varit demo eller early access.

Att det släpps hela tiden med, är definitivt en överdrift

Medlem

Mobsen i detta såg ut som en direkt kopia av skeletten och Draugr i skyrim. copy paste

Medlem

Såg riktigt bra ut!
Som många andra säger ser jag också fram emot Boneworks, ser ut att revolutionera VR ganska rejält.

Hade tänkt köpa ett nytt grafikkort i höst (när AMD navi kommer) men ser ut som att jag kommer behöva det till det här spelet och Boneworks.

Medlem

Givet köp! (Precis som Boneworks)!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser fantastiskt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag är en VR nörd men har inte spelat ett bra (nytt) VR spel på väldigt länge, som inte varit demo eller early access.

Att det släpps hela tiden med, är definitivt en överdrift

Att ett spel befinner sig i early access gör det inte sämre. Är spelet bra så är det bra, och det är väl det som räknas? Spel som Blade and Sorcery, Beat Saber, Gorn etc har gett mig oerhört många roliga speltimmar. Sen är ju vad man tycker är bra helt upp till var och en. För mig så är ett bra spel något som jag tycker är tillräckligt roligt för att spendera tid med det, och jag tycker exempelvis att Angry Birds VR är ett bra spel. Dock skulle jag inte direkt säga att det är mind-blowing, men det är några steg över bra.

En annan faktor som måste vägas in är ju vilken VR-plattform du använder. Rift och PSVR har båda exklusiva titlar som lätt går förbi obemärkt om du har Vive eller WMR.

Medlem

Ännu mer imponerande att svärdet och facklan kan levitera i luften.

Medlem

Hur står sig Playstation VR gentemot konkurrenterna? Det är väl det svagaste alternativet, samtidigt det billigaste?

Allt ovan, videos och bilder, ser grymt bra ut. Men klarar Playstation VR verkligen av att leverera den kvalitén?

Måste man ha en Pro eller funkar det bra med en Slim?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att ett spel befinner sig i early access gör det inte sämre. Är spelet bra så är det bra, och det är väl det som räknas? Spel som Blade and Sorcery, Beat Saber, Gorn etc har gett mig oerhört många roliga speltimmar. Sen är ju vad man tycker är bra helt upp till var och en. För mig så är ett bra spel något som jag tycker är tillräckligt roligt för att spendera tid med det, och jag tycker exempelvis att Angry Birds VR är ett bra spel. Dock skulle jag inte direkt säga att det är mind-blowing, men det är några steg över bra.

En annan faktor som måste vägas in är ju vilken VR-plattform du använder. Rift och PSVR har båda exklusiva titlar som lätt går förbi obemärkt om du har Vive eller WMR.

Jag använde mig faktiskt av alla headsets PSVR, Oculus och Vive. Rådiggade VR när de först kom ut och hade en underbar tid med spel som Lone Echo, Res7, Until dawn rush of blood, Batman... Mycket just för att spelandet drev storyn framåt.

Nu för tiden spelar jag ett VR spel i någon timme max, kul för stunden, men det blir oftast inte mer än en omgång per spel. Saknar driv.

Men sen är det en personlig preferens.

Medlem

Jag håller på och ta mig igenom ett supermoddad skyrim med min HTC vive pro för tillfället.
Kör som mage och det är riktigt awesome hittils efter mycket trixande, men saknar verkligen ett riktigt RPG som skyrim/fallout gjort för VR där man kan göra annat än bara döda mobs.

Boneworks såg däremot helt sjukt ut! Inte sett det innan så blir verkligen att hålla koll på !

Medlem
Skrivet av Wattem:

Jag håller på och ta mig igenom ett supermoddad skyrim med min HTC vive pro för tillfället.
Kör som mage och det är riktigt awesome hittils efter mycket trixande, men saknar verkligen ett riktigt RPG som skyrim/fallout gjort för VR där man kan göra annat än bara döda mobs.

Boneworks såg däremot helt sjukt ut! Inte sett det innan så blir verkligen att hålla koll på !

Vilka mods kör du?

Medlem

Jag har aldrig testat VR så jag kanske tänker fel men varje gång jag ser ett sånt här demo eller trailer för VR-spel så tänker jag att "Wow... coolt VR-spel" men det ser jäkligt trist ut som spel. Alltså allt känns lite demo och test fortfarande. Inget spel jag verkligen skulle vilja spela om det inte var för att testa VR-delen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Zombies kommer ALDRIG gå ur tiden.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har aldrig testat VR så jag kanske tänker fel men varje gång jag ser ett sånt här demo eller trailer för VR-spel så tänker jag att "Wow... coolt VR-spel" men det ser jäkligt trist ut som spel. Alltså allt känns lite demo och test fortfarande. Inget spel jag verkligen skulle vilja spela om det inte var för att testa VR-delen.

Tänkte så också tidigare
Men efter jag testade psvr hos en kompis och sen köpte mig ett wmr headset hem så kan jag säga att även det som ser ut som det simplaste på en skärm är blir otroligt roligt i vr, det är iaf min personliga erfarenhet.
Spelade nyss Creed rise to glory.
Ett boxningsspel som kanske inte ser speciellt ut på en skärm men är riktigt kul i VR, dessutom får det upp pulsen när man spelar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Ok, tack. Jag kunde gissa det... att spel gjorda för VR ska ses (spelas) med VR. Skulle gärna ha VR till Xbox om det var en ok peng. Plus ett bra rymd sim till X-Wing.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@raxogox: Ujjj alldeles för många för att skriva upp, försökte se om jag kunde göra nåt utdrag i text format med moddarna nånstans men hittade inget sånt. INI tweaksen är nästan viktigast eftersom Bethesda bara skeppat ett halvfärdigt VR spel, så en hel del som behöver pillas på.
Mycket grafikmoddar,kör på alla som använder till mer 3D texturer på typ träd, byggnader. Gör sjukt mycket för inlevelsen (prestandakrävande dock)
Allt som höjer inlevelsen väder, överlevnad, ingen fast travel och försökt gömma så mycket UI som möjligt så man får läsa lite vart man faktiskt ska gå istället för att gå till markers.

osv osv osv osv

1
Skriv svar