Bloodstained: Ritual of the Night visar sina grafiska uppgraderingar

Robot
Bloodstained: Ritual of the Night visar sina grafiska uppgraderingar

Koji Igarashis Castlevania-klon ser bättre och bättre ut.

#Bloodstained-ritual-of-the-night, #Castlevania


Medlem

Är detta någon sorts Might Number Nine grej eller?

Detta ser väl inte bra ut någonstans eller har jag missat något?
Och det kanske jag har, för var var ens gameplayet, såg bara en blek donna med rött paraply?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är detta någon sorts Might Number Nine grej eller?

Detta ser väl inte bra ut någonstans eller har jag missat något?
Och det kanske jag har, för var var ens gameplayet, såg bara en blek donna med rött paraply?

Både och. Förväntningarna på detta, när det låg på Kickstarter var helt bananas, sen har det (enligt mig) tyvärr sett rätt risigt ut. Det blir dock bättre och bättre hela tiden, men frågan är om det någonsin kommer i närheten av de förväntningar som finns/fanns på projektet.

Skillnaden mot MNN är väl just att det här ser bättre och bättre ut (från en rätt låg nivå) medan MNN såg sämre och sämre ut ända fram till den katastrofala slutprodukten.

Det finns gameplay från Bloodstained, men det här var som sagt bara en developer update.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Är detta någon sorts Might Number Nine grej eller?

Detta ser väl inte bra ut någonstans eller har jag missat något?
Och det kanske jag har, för var var ens gameplayet, såg bara en blek donna med rött paraply?

Det är inte en gameplay-trailer, utan en utvecklingsdagbok som visar de grafiska förbättringar man gjort under de senaste månaderna.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Både och. Förväntningarna på detta, när det låg på Kickstarter var helt bananas, sen har det (enligt mig) tyvärr sett rätt risigt ut. Det blir dock bättre och bättre hela tiden, men frågan är om det någonsin kommer i närheten av de förväntningar som finns/fanns på projektet.

Skillnaden mot MNN är väl just att det här ser bättre och bättre ut (från en rätt låg nivå) medan MNN såg sämre och sämre ut ända fram till den katastrofala slutprodukten.

Det finns gameplay från Bloodstained, men det här var som sagt bara en developer update.

Ok, så jag kollade på en spelsession från i vintras (jag är bitvis intresserad av sidscrollande gamla spel, så det är alltid kul att se vad som sker i denna genre). Det ser ju inte bra ut alltså (grafik), jag skall utveckla lite mera ikväll om det hela, men nu fick jag i alla fall se när dom spelade.

@Jonny Myrén: Kollade på din video med nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Måste säga att de ser bättre och bättre ut för varje uppdatering som visas. Har varit rätt orolig att detta skulle bli nya Mighty. Men så släppte de Curse of the Moon och det visade i alla fall att hjärtat är där och att utvecklarna tar projektet seriöst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Måste säga att de ser bättre och bättre ut för varje uppdatering som visas. Har varit rätt orolig att detta skulle bli nya Mighty. Men så släppte de Curse of the Moon och det visade i alla fall att hjärtat är där och att utvecklarna tar projektet seriöst.

Precis. Curse of the Moon är det (samt kontinuerliga förbättringar) som håller hoppet uppe.

Skribent
Skrivet av Vamp:

Precis. Curse of the Moon är det (samt kontinuerliga förbättringar) som håller hoppet uppe.

Curse of the Moon var verkligen ett vintage Castlevania...som inte var Castlevania. Fantastiskt spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite för mycket japstecknat-trams för min smak. Och vem fan har gjort animationerna för spelarkaraktären?

Medlem

Herregud är spelet ännu inte släppt?

Medlem

Grymt spel, perfekt till Switchen

Medlem

Ok, så det är väl inget number 9 direkt, men jag känner att detta måste bli 3 ggr snyggare för att se bra ut och om det kommer ut i sommar så kanske det inte blir så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Demot var väldigt roligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar