Vilket battle royal-spel är egentligen bäst?

Medlem

Gillar fortfarande pubg mest, gillar variationen i tempo som är ofta från hysteriskt till koma kan ju vara åldern me.

Medlem

"Blackout (från Black Ops III)" ?

Dödgrävaren

För mig är PUBG överlägset bäst, men det har helt och hållet att göra med FPS only läget, realismen och pacing. Apex är ett välslipat spel men grafiken, skjutandet och ability-baserade hjältar är inget som tilltalar mig personligen. Det var skoj, men PUBG är det bättre spelet, ger mig mer adrenalin pumpandes.

Hur man kan gilla Fortnite är för mig en gåta, men så börjar jag närma mig 40 också...

Avstängd

Jag köpte PUBG till PS4 och kan vara sämsta köpet jag gjort. Sådana spel ska spelas på PC med mus och tangentbord. Klarar inte av det med handkontroll, så jäkla svårt att sikta. Så slutade med att jag tog bort det från HD:n pga utrymmesbrist.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jag köpte PUBG till PS4 och kan vara sämsta köpet jag gjort. Sådana spel ska spelas på PC med mus och tangentbord. Klarar inte av det med handkontroll, så jäkla svårt att sikta. Så slutade med att jag tog bort det från HD:n pga utrymmesbrist.

Upplevde samma sak, tyckte siktandet va helt omöjligt på PS4, funkar dock väldigt bra på Blackout och BFV. Måste va nått i PUBG som inte funkar på PS4, sjukt jävla svårt. Har gett upp på spelet av den anledningen.

Apex, för att man kan göra en revive. De andra har också viss charm, men man kan ju inte gilla alla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

inK
Medlem

Tetris 99


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Freakon:

Tetris 99 får min röst. Grymt kul

Skönt att jag inte var ensam!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
KoP
Medlem

Nada. Finns inget som lockar med BR spel. :'D

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Varning! Kallar du Apex för overwatch-likt så får du massa skit Vet inte hur många som började gnälla på mig för att jag sa att det påminde om overwatch.

Håller för övrigt med 100%. Pubg är mer taktiskt och mer verklighetstroget alla dagar!

Det är ju en klar mix mellan overwatch och blackout, så fattar inte varför någon skulle försöka motsäga detta.. Men.. folk är folk.

Medlem

Pubg var ju först ut med att totalt slå igenom, men spelets kvalite liknar något en mindre studio knåpat ihop. Och inte har det blivit någon gigantisk skillnad trots alla miljarder.

Fortnite satte ju därefter ribban i kvalite även om spelet är brutalt annorlunda. Därefter kom blackout som var ännu mer polerat och nu Apex. Apex och Blackout är båda AAA-kvalite, sen om man ogillar stilen är ju en helt subjektiv fråga.

Apex måste dock fixa nätkoden som är brutalt dålig.

Medlem

Don't mess with our tea!
https://9gag.com/gag/aQRAmO7


signatur

autograph

12
Skriv svar