Infinite är en "själslig reboot" av Halo-serien
Hade faktiskt gärna sett en total remake av ettan. Modern motor, grundstoryn men rejält uppdaterad, kanske förlängd, men "basically" samma spel. Samma sak med Assassin's Creed-originalet, Mass Effect, AvP (det bra AvP:t) och en del andra gamla klassiker... Men lite självmord att ge sig på legender.
Spelet kommer troligen släppas 2020 med de nya konsollerna, exklusivt första året till xbox platformen.
Om dom släpper en PC version på release så kommer dom förstöra launch sales för xbox.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
@Godofcheese: Inte ens chans. PC kommer släppas samtidigt som konsolversionen.
@Godofcheese: Inte ens chans. PC kommer släppas samtidigt som konsolversionen.
Right.
Deras fokus är Xbox, speciellt när det kommer till Halo.
Det senaste Halo spelet som släpptes till PC var Halo 2, om man bortser från Forge och Halo Online och Halo Wars 2.
Inget som driver dom att släppa det på PC,
(Teori och Rykten)
Som också Microsoft håller på med nu är att försöka få Xbox spel att fungera natively på PC, dom har försökt nu med State of Decay.
Får dom det att fungera bra så behöver dom inte skapa PC versioner ever again.
Och det är en extremt dålig sak, för då strävar vi ännu närmare konsollifiering av PC platformen.
Det kan även betyda dåliga nyheter för de studios som dom nyligen plockade upp
Då blir det att alla spel primärt blir utvecklade för Xbox medans PC blir som en eftertanke, och samtidigt så kommer PC bli begränsad av Xbox hårdvara.
Riktigt trevligt för dom som inte äger en Xbox konsoll för att spela de exklusiva spelen som släpps, men på samma gång kommer det kanske drabba PC.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Right.
Deras fokus är Xbox, speciellt när det kommer till Halo.
Det senaste Halo spelet som släpptes till PC var Halo 2, om man bortser från Forge och Halo Online och Halo Wars 2.
Inget som driver dom att släppa det på PC,
(Teori och Rykten)
Som också Microsoft håller på med nu är att försöka få Xbox spel att fungera natively på PC, dom har försökt nu med State of Decay.
Får dom det att fungera bra så behöver dom inte skapa PC versioner ever again.
Och det är en extremt dålig sak, för då strävar vi ännu närmare konsollifiering av PC platformen.
Det kan även betyda dåliga nyheter för de studios som dom nyligen plockade upp
Då blir det att alla spel primärt blir utvecklade för Xbox medans PC blir som en eftertanke, och samtidigt så kommer PC bli begränsad av Xbox hårdvara.
Riktigt trevligt för dom som inte äger en Xbox konsoll för att spela de exklusiva spelen som släpps, men på samma gång kommer det kanske drabba PC.
Fast dom har själva sagt att Xbox inte enbart kommer vara en konsoll, utan en plattform likt Steam för att distribuera deras exklusiva titlar. Gamepass var början på det hela och det kommer utvecklas vidare med xCloud. Att även en konkurrents plattform likt Switch även kan ges möjligheten att använda gamepass visar även där vilken väg man vill gå. Man kommer fortsätta sälja hårdvara att spela på, men det kommer inte vara huvudfokusen.
Bara köpt 4 play anywhere titlar hittills och dom 3 plattformsexklusiva, Gears 4, State of Decay 2 samt Halo Wars 2 fungerade väldigt väl, medan Shadow of War inte fungerade lika väl.
State of Decay testerna är mer för att utveckla deras grundstruktur, då dom även vill ge tillgång till hela spelbiblioteket oavsett plattform via gamepass, lyckas dom med detta så kan man i framtiden även spela gamla Xbox och 360-titlar på andra plattformar via deras väldigt bra arbete med emulering som setts sedan dom påbörjade med bakåtkompatibiliteten på Xbox One och ytterligare förfiningar av detta för One X.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Fast dom har själva sagt att Xbox inte enbart kommer vara en konsoll, utan en plattform likt Steam för att distribuera deras exklusiva titlar. Gamepass var början på det hela och det kommer utvecklas vidare med xCloud. Att även en konkurrents plattform likt Switch även kan ges möjligheten att använda gamepass visar även där vilken väg man vill gå. Man kommer fortsätta sälja hårdvara att spela på, men det kommer inte vara huvudfokusen.
Bara köpt 4 play anywhere titlar hittills och dom 3 plattformsexklusiva, Gears 4, State of Decay 2 samt Halo Wars 2 fungerade väldigt väl, medan Shadow of War inte fungerade lika väl.
State of Decay testerna är mer för att utveckla deras grundstruktur, då dom även vill ge tillgång till hela spelbiblioteket oavsett plattform via gamepass, lyckas dom med detta så kan man i framtiden även spela gamla Xbox och 360-titlar på andra plattformar via deras väldigt bra arbete med emulering som setts sedan dom påbörjade med bakåtkompatibiliteten på Xbox One och ytterligare förfiningar av detta för One X.
Det här tänkte jag skriva men det behövde jag inte. Bra talat!
Gammeltänket är förbi.
Jump in.
Undrar vad en nystart handlar om. Själv älskar jag universumet och stämningen. Men jag tröttnade för länge sen på viktlöst hoppande och magasintömmande på sköldar, även om Guardians gjorde mycket rätt med greppande av kanter vid hopp osv.
Titanfall känns som det Halo borde vara, framför allt i multiplayer. Tar det exemplet eftersom den skuttande stilen påminner om varandra.
Nån mer än jag som kommer ihåg hur sjukt mycket första filmerna på Halo fick hjärnan att explodera med hype. Musiken! Känslan när jeepen droppades från ett dropship och sedan flöt fram över landskapet! Helt sjukt.
Men lika förbannad blev man när det inte kom till PC såklart.
K9
:.:
Nån mer än jag som kommer ihåg hur sjukt mycket första filmerna på Halo fick hjärnan att explodera med hype. Musiken! Känslan när jeepen droppades från ett dropship och sedan flöt fram över landskapet! Helt sjukt.
Men lika förbannad blev man när det inte kom till PC såklart.
De mest ledsna var nog folket med apple-dator!
Lustigt hur tiderna förändras. Det kändes som Halo var exklusivt för Xbox hur länge som helst, men egentligen var det bara ett år mellan att det släpptes här och tills det även kom till PC och Mac. Ett års releasedatum-glapp mellan plattformar känns ju knappt som ingenting idag.
Hade faktiskt gärna sett en total remake av ettan. Modern motor, grundstoryn men rejält uppdaterad, kanske förlängd, men "basically" samma spel. Samma sak med Assassin's Creed-originalet, Mass Effect, AvP (det bra AvP:t) och en del andra gamla klassiker... Men lite självmord att ge sig på legender.
Japp, tyvärr var ju remastern(fan, redan 8 år gammal!) ganska föråldrad när den kom.