Anthems loot förändras efter spelarkritik

Medlem

Spelade ca 35 timmar och körde kanske 7-8 timmar av dessa va end game.
Spelet är väldigt snyggt och tyckte om själva känslan av att flyga och t.om. striderna även om man bara spammade sina 2 abilites om och om igen.

Det blev dock väldigt tydligen några timmar in i spelet att storyn sög, hade mycket högre förväntningar på bioware. Men kommit underfull med att dem lever på gamla meriter och tyvärr har gått ner sig något fruktansvärt.
Kändes nästan som jag spelade samma uppdrag om och om igen, men trots det så tyckte jag ändå det va helt ok. Såg fram emot end game och hade sparat 2/3 dungeons till jag blev level 30.
Dock när jag blev 30 så blev det väldigt klart för mig att detta spelet är inte närheten utav färdigt (även om det va tydligt innan så blev det ännu mer).
Texten skulle bli alldeles för lång om jag skulle gå igenom allt.
Dock som alla andra jagade jag gear, av ca 15 masterworks-items så tror jag att 5 eller 6 av dessa va samma vapen (med olika stats) och det säger ganska mycket om hur lite grejer det egentligen finns att få som loot, de andra itemsen jag fick va också massa dubletter.
Sedan tröttnade jag rätt snabbt på att bli träffad av saker som va osynliga.
Känns helt oacceptabelt att man släpper ett spel som va så trasigt, och loading screens ska vi inte ens gå in på.

Skrivet av Snake Plissken:

Vet du seriöst inte vad en multikill är??

Din idiotiska fråga visar ju att du inte fattar poängen. Man ska inte behöva googla för att fatta vad som avses med skiten. Samma sak gäller alla de olika affix som man kunde rolla på looten. Vad innebär den? Varför har dom inget tooltip som gör att man förstår?

Ofärdigt spel som sagt

Medlem

Blev trött på spelet innan jag ens kom till endgame. Kan inte förstå att det tagit dem 6 år att utveckla detta. Allt dåligt är ju redan nämnt sedan tidigare så det finns ju ingen vits med att dra det igen. Men det var ju snygg grafik!

Medlem
Skrivet av Mr Disco Cyborg:

Din idiotiska fråga visar ju att du inte fattar poängen. Man ska inte behöva googla för att fatta vad som avses med skiten. Samma sak gäller alla de olika affix som man kunde rolla på looten. Vad innebär den? Varför har dom inget tooltip som gör att man förstår?

Ofärdigt spel som sagt

Om det största problemet är att de inte beskrivit vad multi kill betyder, något som de allra flesta vet vad det betyder, då måste det snarare vara ett väldigt färdigt spel

Det uppdraget du störde dig så enormt på gick snabbt att klara av om man bara läste vad som stod.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har så kul med polarna i spelet. Sen har Anthem bara varit ute 2 veckor. Undrar om det finnas nått spel som inte har problem vid release nuförtiden?

Medlem

Lägg till ett filter för vilken loot som visas, hade säkert varit enklast.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

1. Varför är det ett fjantigt ordval exakt?
2. Håller inte med dig om att det är helt subjektivt. Buggar och dålig optimering t.ex. kan du inte påstå är subjektivt, även om vissa gillar spelet ändå?

Ja där har du rätt för vissa tycker regn och storm är vackert väder. De är få men personerna finns.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Mr Disco Cyborg:

Din idiotiska fråga visar ju att du inte fattar poängen. Man ska inte behöva googla för att fatta vad som avses med skiten. Samma sak gäller alla de olika affix som man kunde rolla på looten. Vad innebär den? Varför har dom inget tooltip som gör att man förstår?

Ofärdigt spel som sagt

Ta det lugnt med att säga att det e en idiotisk fråga och hoppa ut ur sandlådan. Multikill är liksom ett vanligt begrep inom gaming. Och behöver man googla fram saker i spel så e det mer att man har låg skill, och klaga på att ett spel e sämre för för man inte e tillräckligt bra på det e lite udda.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Lösningen blir alltså att korta ned spelets livslängd ytterligare...Det var lite detta Destiny 2 led av, att många dedikerade spelare ville ha mer grind/svårigheter att uppnå de högst rankade vapnen som i det första spelet. Vad detta gör är att de mest hängivna kommer vara klar med spelet långt innan all dlc hinner släppas och lämnar då spelet eftersom det inte finns en motivation att spela mer.

Gnällkuk

Delar av lootupdate är live. Det som är på plats just nu;

  • Items will no longer have inscriptions on them that are not appropriate for that specific item. NOTE: This only applies to items obtained after the patch. Items obtained prior to the hotfix will still have the same inscriptions they had before.

  • Masterwork crafting costs have been reduced from 25 -> 15 Masterwork Embers. The amount of plants, metal and parts required for crafting a Masterwork item have also been reduced.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av Snake Plissken:

Ta det lugnt med att säga att det e en idiotisk fråga och hoppa ut ur sandlådan. Multikill är liksom ett vanligt begrep inom gaming. Och behöver man googla fram saker i spel så e det mer att man har låg skill, och klaga på att ett spel e sämre för för man inte e tillräckligt bra på det e lite udda.

Lol, som sagt. Det ÄR en idiotisk fråga i det kontext den är ställt. Jag antar att det finns tre alternativ.
1. Du trollar
2. Du är svagbegåvad och förstår helt enkelt inte poängen
3. Det har gått prestige i frågan och du kommer inte ändra dig.

Det är ju inte så att det finns en standard definierad kring vad en multikill är som sedan slaviskt följs av alla speltillverkare. Är det ett visst antal kills på en viss tid? Ett visst antal kills med bara ett skott/en ability osv. Finns ju ett oändligt antal permutationer på hur det kan te sig. Faktum är att man inte hade en aning om hur skiten skiten skulle tolkas. Och det gällde inte bara multikills i det där värdelösa uppdraget utan framförallt vissa av gear affixen. Klart som fan man ska förstå vad som avses.

Ovan är ju givetvis inte dom största bristerna och inte några allvarliga problem utan snarare tecken på att spelet inte ofärdigt och opolerat .

De allvarliga problemen är snarare att det är ostabilt och hänger sig (och man tappa den progress man gjort innan man fick d/c) samt att väldigt många uppdrag och liknande varit buggiga för mig, script som inte verkar utlösas för att komma vidare (utan man får flyga till kartans kant för att hoppas att det triggar nått typ)

Skrivet av Dunder:

Om det största problemet är att de inte beskrivit vad multi kill betyder, något som de allra flesta vet vad det betyder, då måste det snarare vara ett väldigt färdigt spel

Det uppdraget du störde dig så enormt på gick snabbt att klara av om man bara läste vad som stod.

Det gick inte speciellt snabbt för mig (När jag gjorde det så räknades inte progress upp till uppdraget startade). Man kunde heller inte gå in och se status för ens objectives under uppdragets gång utan jag var tvungen att åka till tomben i fråga och hoppas att jag hade öppnat alla 15 kistor eller vad det nu var. Givetvis var det bara 14 när man kom fram... Tror dom patchat det där nu så progress för det uppdraget räknas från när du börjar spela.

Uppdraget i fråga var som sagt en ordentlig temposänkare just när storyn (som var väldigt svag) ändå kommit igång.

Skrivet av Mr Disco Cyborg:

Lol, som sagt. Det ÄR en idiotisk fråga i det kontext den är ställt. Jag antar att det finns tre alternativ.
1. Du trollar
2. Du är svagbegåvad och förstår helt enkelt inte poängen
3. Det har gått prestige i frågan och du kommer inte ändra dig.

Det är ju inte så att det finns en standard definierad kring vad en multikill är som sedan slaviskt följs av alla speltillverkare. Är det ett visst antal kills på en viss tid? Ett visst antal kills med bara ett skott/en ability osv. Finns ju ett oändligt antal permutationer på hur det kan te sig. Faktum är att man inte hade en aning om hur skiten skiten skulle tolkas. Och det gällde inte bara multikills i det där värdelösa uppdraget utan framförallt vissa av gear affixen. Klart som fan man ska förstå vad som avses.

Ovan är ju givetvis inte dom största bristerna och inte några allvarliga problem utan snarare tecken på att spelet inte ofärdigt och opolerat .

De allvarliga problemen är snarare att det är ostabilt och hänger sig (och man tappa den progress man gjort innan man fick d/c) samt att väldigt många uppdrag och liknande varit buggiga för mig, script som inte verkar utlösas för att komma vidare (utan man får flyga till kartans kant för att hoppas att det triggar nått typ)

Dom tre alternativen försvinner. För att jag har frågat en fråga en gång som du tycker är idiotisk (inte är idiotisk).. Och allt det andra du har sagt om dina problem har jag inte påpekat nåt om. Ställde bara en fråga att ifall du inte visste vad multikills är.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Blev trött på spelet innan jag ens kom till endgame. Kan inte förstå att det tagit dem 6 år att utveckla detta. Allt dåligt är ju redan nämnt sedan tidigare så det finns ju ingen vits med att dra det igen. Men det var ju snygg grafik!

Vi hade iaf tur med vädret!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

I rätt riktning med looten iallafall men dom behöver höjja så det droopar mer mw o legedary. Anthem lider en del av samma problem som D3 hade på release. Nu behöver dom ju inte dra det så långt så att det spyr ut prylar som det gör i diablo nu men det kändes fakiskt typ lagom när dom där 11 timmarna av "felaktig drop rate" var igång. Har fortfarande kul iallafall efter runt 150 timmar, (sjukskriven så har verklighets flykten är ett faktum)

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vi hade iaf tur med vädret!

Ungefär så haha.

12
Skriv svar