Vilket battle royal-spel är egentligen bäst?

Skribent
Vilket battle royal-spel är egentligen bäst?

Nu när den inledande hypen kring lanseringen av Apex Legends har lagt sig, känns det som ett bra tillfälle att rannsaka oss själva lite. Vilket är egentligen det bästa battle royal-spelet?

Lockar det lugnare tempot i PUBG, färgglada danser i Fortnite eller det behändiga Ping-systemet i Apex (som Fortnite iofs verkar kopiera i en kommande uppdatering)? Eller är det kanske en av många underdogs som har fångat din uppmärksamhet?

Själv håller jag mig till anrika PUBG, som bäst lämpar sig för min spelstil (att ligga i en buske i 30 minuter och hoppas att ingen ser mig).

Releasehästryttare

Först, godmorgon!

Vad fick dig att tänka på detta på en lördags morgon?

Jag testar de flesta BR spel som släpps men fastnar aldrig för nått nån längre tid då jag redan spelade mig trött på konceptet i och med Arma modden som startade trenden.

Sen "bäst" frågan kommer ju troligtvis starta ett flame war här i kommentarerna då det är väldigt subjektivt, hade det inte varit bättre att omformulera frågan till typ "vilket BR spel föredrar du?" så slipper vi förhoppningsvis hat kommentarer.

Skribent
Skrivet av Devan:

Först, godmorgon!

Vad fick dig att tänka på detta på en lördags morgon?

Jag testar de flesta BR spel som släpps men fastnar aldrig för nått nån längre tid då jag redan spelade mig trött på konceptet i och med Arma modden som startade trenden.

Sen "bäst" frågan kommer ju troligtvis starta ett flame war här i kommentarerna då det är väldigt subjektivt, hade det inte varit bättre att omformulera frågan till typ "vilket BR spel föredrar du?" så slipper vi förhoppningsvis hat kommentarer.

Godmorgon godmorgon.

Jag tror och hoppas att FZ:s klientel är mogna nog att inse att smaken är som baken, och att det handlar om en fråga utan felaktiga svar Folk som kliver över gränsen kommer få uberpwnage efter sig, och det är inte att leka med.

Skägg.
10 Chambers

Just nu är det tveklöst Apex men vi har haft några stunder i PUBG som man kommer att minnas länge. Gillade även fantasystilen i Realm Royale. Fortnite fastnade jag aldrig för men förstår varför det blev stort.


signatur
Medlem

Jag tillhör den minskande skaran som aldrig hoppat på battle royal-trenden. Apex har jag varit lite sugen på att testa, men det har inte blivit av.

Inaktiv

Apex Legends vinner med en hårsmån just nu. De har gjort så mycket rätt i deras spel.
Fortnite har dock fortfarande mycket snyggare grafik, design (även om jag inte är helt såld på cartoon-stilen), skins, bättre prestanda, bäst nätkod av alla stora shooter-spel(?), identiska hitboxes, samt högst utvecklingtakt.
Apex är dock roligare för tillfället på grund av att man slipper byggandet och fokuserar så hårt på samarbete.
Övriga Battle Royale-spel kommer långt efter dessa två.

Geeks Gaming

Apex håller jag högt, mycket för att det kom från ingenstans och gjorde väldigt mycket rätt (pingsystemet, down/revive samt balansen).

Med det sagt så känns de flesta BR otroligt givande i början, så för mig handlar mycket om hur man tar sitt spel framåt i framtiden

Medlem

Älskar blackout

Medlem

Jag spelar bara pubg mobile då och då. Det är superkul men bara en stund. Kan inte låta bli att tycka att det är lite same, same efter ett par matcher.

Medlem

Same shit different names 👍

Medlem

PUBG när man känner sig lite try-hard och Apex när man vill sitta och garva med polarna. Bägge är riktigt roliga men på helt olika sätt

Medlem

Känns som Apex tagit allt bra från de olika spelen och sållat bort det dåliga. Gillar att man tål lite mer stryk också vilket gör att fighterna blir mer actionfyllda istället för "haha jag såg dig först, nu är du död".

Medlem

Jag har bara spelat pubg fortnite och apex.
Jag tycker apex är roligast just nu mycket pga det känns välpolerat.
Skulle vilja ha ett pubg som var lika välgjort. Annars gillar jag pubg väldigt mycket pga det är "realistiskt".
Fortnite klarar jag inte av, spelar det enbart när dottern vill spela och hon inte har nån annan att spela med


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Dumt att ha med "jag lirar inte battle royale" som alternativ när frågan är vilket spel som är bäst. Huruvida man spelar BR-spel eller inte har ju inget som helst med saken att göra.

Medlem

Och jag gillar som sagt inte alls som BR-spelidé.
Jag kan bara inte förstå varför det är så populärt!
Man har bara ett liv, (man kan bara titta på efter att man dött), och en jäkla cirkel som blir mindre och mindre. Och att man måste plocka upp varje vapen och tillbehör manuellt. Nä... jag blir bara irriterad.
Så jag ser som sagt inte fram emot BF-Firestorm.
Den här spelstilen är helt enkelt inget för mig.


signatur

autograph

Medlem

Fortnite är det spel som jag har haft absolut roligast i. De snabba matcherna och den höga 'kul även när man torskar'-känslan passar mig utmärkt. Dessutom älskar jag detta med en förstörbar värld. Även byggandet tyckte jag om, även om jag kan tycka att det har blivit för centralt på senare tid (i varje fall för mig som är dålig på det).

Apex bör jag dock ge ännu en chans. Tycker att det påminner om Quake/UT i vapen och rörelsemönster, vilket borde passa mig.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Spelar själv inget, men min 13årige grabb fullkomligen älskar Fortnite. Och jag måste säga att stilen på spelet är riktigt nice.
Ni som säger att fortnite är för barn har troligen rätt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tycker faktiskt Totally Accurate Battlegrounds är riktigt kul även om det gjordes mest som ett skämt. Har haft mycket roligaredär än i andra BR spel. Även Cuisine Royale är riktigt kul. Märker dock nu att det är mest skämt spelen som jag gillar och inte de ”riktiga”.

Medlem

pubg är mer hardcore, på gott och ont.

I pubg är jag investerad i en match, i apex och de andra kunde jag inte bry mig mindre om vi vinner eller förlorar.

Medlem

ett hederligt "herre på täppan" som man lekte som barn är bäst.

Inaktiv

PUBG är det enda av dem som är äkta BR och mest realistiskt.
Ett liv, en chans. Inga respawns och extraliv osv. Det är inte BR enligt mig

Inaktiv

Apex alla gånger, det enda som har fått mig att fastna för ett BR-spel överhuvudtaget.

Medlem

Jag tröttnade på Fortnite efter ett tag. Och hoppas på att Apex utvecklas bra. Hoppas på en uppdatering på tisdag eller iaf inom en vecka. Börjar få upp min skill i spelet och har level 65 nu. Är en sån som behöver mycket träning. Men vinner faktiskt några gånger dagligen nu.

Medlem

Ogillar vi inte alla dom som hoppar ur fast dom klart kan bli ressade?! Har hänt mig många gånger nu och flera gånger så har det slutat med en topp 3 plats på 2 pers...

Medlem

Alltså, det hade ju varit en sak om du hade frågat mellan arkad battle royalsen (apex, blackout, etc) eller de som försöker vara realistiska som pubg. Helt olika spel-stiler så lite weird att jämföra dessa.

Jag gillar de flesta BR:sen. Apex och Pubg är topp rankade för mig för tillfället.

Tråddemonen
Testpilot

Trots att jag gillar fast-paced FPS som Apex och vilket jag trodde skulle bli min kärlekstitel till BR genren så är faktiskt PUBG fortfarande det mest underhållande BR enligt mig. Det är just för att ett team kan samarbeta taktiskt i PUBG på ett sätt som inte riktigt funkar med Apex trots klasssystemet som gör det lite Overwatch/MOBA liknande.

Jag letar gärna efter granater och annat som kan vara en livräddare i desperata situationer, som rökgranater när man är ute på ett öppet fält och blir beskjuten utav en sniper på en klippa långt bort. Jag gillar överlevnads mekaniken mer i PUBG som gör matcherna mer spännande i längden.

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

Trots att jag gillar fast-paced FPS som Apex och vilket jag trodde skulle bli min kärlekstitel till BR genren så är faktiskt PUBG fortfarande det mest underhållande BR enligt mig. Det är just för att ett team kan samarbeta taktiskt i PUBG på ett sätt som inte riktigt funkar med Apex trots klasssystemet som gör det lite Overwatch/MOBA liknande.

Jag letar gärna efter granater och annat som kan vara en livräddare i desperata situationer som rökgranater när man är ute på ett öppet fält och blir beskjuten utav en sniper på en klippa långt bort. Jag gillar överlevnads mekaniken mer i PUBG som gör matcherna mer spännande i längden.

Varning! Kallar du Apex för overwatch-likt så får du massa skit Vet inte hur många som började gnälla på mig för att jag sa att det påminde om overwatch.

Håller för övrigt med 100%. Pubg är mer taktiskt och mer verklighetstroget alla dagar!

Medlem

RIng of Elysium.
Testade Apex i veckan. Men dog inom 5min varje runda (testade ca 10). Kände mig gammal och nja, det blev nog inte bättre än så

Medlem

Tetris 99 får min röst. Grymt kul


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Apex är löjligt kul. Spelade CS:GO BR också i vintras, var rätt skoj men tröttnade. Jag gillar PUBG men det är så buggigt och segt ibland. Fortnite fattade jag inte mig på.

12
Skriv svar