PUBG använder maskininlärning för att fånga fuskare

Robot
PUBG använder maskininlärning för att fånga fuskare

Skynet ser till att allt går sjysst till.

#Battle-royal, #Fusk, #PUBG


Medlem

Sist jag stötte på en uppenbar fuskare var då jag spelade Battlefield 3 eller 4.
känns ofta som folk anklagar för fusk pga själva spelar dåligt.

Jag är å andra sidan heller inte nån toppspelare så många fuskare kanske går mig förbi då jag helt enkelt bara tar dom för att vara bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dom gånger jag har reportat spelare för fusk så har jag fått feedback från bluehole att dom bannat dom, kul faktiskt att få återkoppling där dom tar det på allvar

Medlem
Skrivet av rewoX:

Dom gånger jag har reportat spelare för fusk så har jag fått feedback från bluehole att dom bannat dom, kul faktiskt att få återkoppling där dom tar det på allvar

Jäkla golare


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

2 585 556 kr

Helt ok pris ändå.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

2 585 556 kr

Helt ok pris ändå.

Hahahaha


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag speccade en snubbe i PUBG som jag misstänkte var fuskare och det var rätt kul, han hade en M4 som han körde på full auto, med jämna mellanrum pekade han den nästan rätt upp i luften, drog av en salva om 5-10 skott och rackade headshots (att döma av elevationen på pipan antagligen på andra sidan kartan). Rörde sig framåt i prone snabbare än en hare på amfetamin osv. Det är dock enda gången jag VET att jag sprungit på en fuskare. Sen har man väl misstänkt det några gånger, oftast när hela ens squad blir utskjuten av "kdu51718293636" eller motsvarande

Medlem

@CARTMAN: Vad är en golare?

Medlem
Skrivet av rewoX:

@CARTMAN: Vad är en golare?

Tjallare 🤣😅


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Finns ju de som är extremt dåliga och kan bli sura och anmäla duktiga spelare...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sist jag stötte på en uppenbar fuskare var då jag spelade Battlefield 3 eller 4.
känns ofta som folk anklagar för fusk pga själva spelar dåligt.

Jag är å andra sidan heller inte nån toppspelare så många fuskare kanske går mig förbi då jag helt enkelt bara tar dom för att vara bättre.

Verkar vara väldigt individuellt det där. Har spelat med spelare som är relativt nybörjare som tycker att vissa dom har mött har fuskat till 100%, men när man tittar närmre så är det bara bra spelare. Så i praktiken så stämmer det nog som du säger.

Jag skulle dock vilja våga påstå och säga att ju bättre du är som spelare desto bättre kan du känna av riktiga fuskare.

Medlem

Tycker det är bra att dom försöker stoppa skiten så gott det går...
Har själv fått feedback på ett 20-tal rapporter jag gjort som blivit perm-ban, mycket trevligt !!

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Casual-matcher i cs:go någon?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sist jag stötte på en uppenbar fuskare var då jag spelade Battlefield 3 eller 4.
känns ofta som folk anklagar för fusk pga själva spelar dåligt.

Jag är å andra sidan heller inte nån toppspelare så många fuskare kanske går mig förbi då jag helt enkelt bara tar dom för att vara bättre.

Många är väldigt duktiga på att dölja det. De använder det inte mer än nödvändigt för att vinna. Tex. på CS kan de vinna med 16-13. Använder fusket bara vissa rundor för att tippa över fördelen.

Medlem

Tänk om någon bara kunde åka hem till en bekräftad fuskare och slå sönder dennes konsol/pc med en slägga.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Jag speccade en snubbe i PUBG som jag misstänkte var fuskare och det var rätt kul, han hade en M4 som han körde på full auto, med jämna mellanrum pekade han den nästan rätt upp i luften, drog av en salva om 5-10 skott och rackade headshots (att döma av elevationen på pipan antagligen på andra sidan kartan). Rörde sig framåt i prone snabbare än en hare på amfetamin osv. Det är dock enda gången jag VET att jag sprungit på en fuskare. Sen har man väl misstänkt det några gånger, oftast när hela ens squad blir utskjuten av "kdu51718293636" eller motsvarande

folk med huy110920930193 och dylikt är ju oftast streamers på en sajt där många är cheaters.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Casual-matcher i cs:go någon?

Kör de aldrig träffat på en fuskare dock spelare som är bättre än mig

Medlem

Sällan. Det sker till och från.

Medlem
Skrivet av k0ma:

Kör de aldrig träffat på en fuskare dock spelare som är bättre än mig

Haha driver du? Dom är i princip varje match jag spelat. Aimhack, wallhack etc. Alltid någon.

Sen är jag relativt ny i cs. Fuskkonton brukar inte bli så gamla så det kanske blir färre ju mer erfaren man blir.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Sist jag stötte på en uppenbar fuskare var då jag spelade Battlefield 3 eller 4.
känns ofta som folk anklagar för fusk pga själva spelar dåligt.

Jag är å andra sidan heller inte nån toppspelare så många fuskare kanske går mig förbi då jag helt enkelt bara tar dom för att vara bättre.

Finns en del som är dåliga och skyller på fusk helt klart. Sen finns det även en hel del fuskare också
Har rapporterat ett gäng och fått bekräftelse för fusk av bluehole att de permbannat personen så i mitt fall är det bara fuskare som rapporteras.

Är det en skillad person som outplayar mig så rapporterar jag givetvis inte. Är ingen p12a

Medlem
Skrivet av Arkaith:

folk med huy110920930193 och dylikt är ju oftast streamers på en sajt där många är cheaters.

Streamers på en site med många fuskare?
Vad menar du med det?
Råkade ut igår med nån som hette nått klp69395699 hamna i min Square i apex men vart disconnected vid valet av karaktär. En fuskande streamers som åkte dit?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Zidious G: Jag är gammal spelade faktiskt första verisonen cs för 16år sedan dom fuskar inte jag lovar dig

Medlem
Skrivet av k0ma:

@Zidious G: Jag är gammal spelade faktiskt första verisonen cs för 16år sedan dom fuskar inte jag lovar dig

Brah, Wallhack ect fanns även på gamla goda tiden.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=_mtiMPOPhvw

Fanns förövrigt på betaversionen 6.0 och frammåt innan 1.0-1.6.

Medlem

ja cs är ett sånt spel som gammal quakeworld spelare kommer jag aldrig respektare spelet
där kunde vi alltid skilja skill från bots

Medlem

Förvånansvärt få faktiskt (vad jag märkt) enda solklara va en som körde med "speed hack". Har la varit några misstänkta men inget solklart som man råkat ut för i äldre BF o typ dö på spawn tillsammans med hela laget av en kniv O.o

Inaktiv
Skrivet av Lappis82:

Förvånansvärt få faktiskt (vad jag märkt) enda solklara va en som körde med "speed hack". Har la varit några misstänkta men inget solklart som man råkat ut för i äldre BF o typ dö på spawn tillsammans med hela laget av en kniv O.o

Då har du haft tur eller är helt enkelt inte tillräckligt uppmärksam. Har sammanlagt 30 reports på cheaters som är confirmed bannade av bluhole.

Det finns MASSOR av cheaters i pubg

Medlem

Inte så att de bannar alla som rapporteras. Utan de kontrollerar ju på något sätt. Därför tycker jag att folk ska fortsätta rapportera folk som de misstänker fuskar. Blir de bannade så är det bara bra. Blir de inte så kanske de bara är bra spelare

Inaktiv
Skrivet av noyart:

Inte så att de bannar alla som rapporteras. Utan de kontrollerar ju på något sätt. Därför tycker jag att folk ska fortsätta rapportera folk som de misstänker fuskar. Blir de bannade så är det bara bra. Blir de inte så kanske de bara är bra spelare

Hej Captain Obvious

Medlem

Här är ett exempel ifrån min första runda efter att ha kommenterat i denna tråden. En spelare som har en omodiferad AK som auto-skjuter med ett x6 sikte och träffar alla skott på motståndaren utan några svårigheter att hålla nere rekylen.

Och här är ett test på hur AK:n egentligen beter sig. Även här en omodiferad AK med x6 sikte, med all försök att hålla nere rekylen.

Fusk eller inte fusk? Helt klart fusk om ni frågar mig. Lägg märke till hur rekylen återställs till samma utgångsläge efter varje skott i bilden ovan. Om maskininlärning reagerar på sådant här så vore det toppen.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Här är ett exempel ifrån min första runda efter att ha kommenterat i denna tråden. En spelare som har en omodiferad AK som auto-skjuter med ett x6 sikte och träffar alla skott på motståndaren utan några svårigheter att hålla nere rekylen.

https://im2.ezgif.com/tmp/ezgif-2-85a543701fbc.gif

Och här är ett test på hur AK:n egentligen beter sig. Även här en omodiferad AK med x6 sikte, med all försök att hålla nere rekylen.

https://im2.ezgif.com/tmp/ezgif-2-b684a099fc81.gif

Fusk eller inte fusk? Helt klart fusk om ni frågar mig. Lägg märke till hur rekylen återställs till samma utgångsläge efter varje skott i bilden ovan. Om maskininlärning reagerar på sådant här så vore det toppen.

Om det är fusk eller inte låter jag vara osagt. Dock vet jag att spectate/replay/deathcam-funktionen kan bugga enormt och ibland ser det ut som personen sitter och siktar ner i marken eller inte ens har ett vapen equippat. Hade inte lagt HELT för stor vikt på deathcam helt enkelt.

12
Skriv svar