Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

Frilansare
Medlem

Perfekt. Startar om på Switch idag då det rann ut i sanden sist. Detta gör det hela mycket roligare och kunna diskutera lite med andra samtidens etc.
Hard mode givetvis med den extra inställningen Jocke nämnde tidigare.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Åh, kul! Jag har spelat en bra bit på thimbleweed men fastnat, ska ge det ett försök igen!

CTI
Medlem

Hjälp telefonen som finns i spelet är ju en helt lysande ide

Körde fast igår och hade lite ont om tid och ville verkligen vidare, Hot-Line to the rescue.

Iofs så motverkar Hjälplinjen denna tråd


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Frilansare

Välkomna alla!
Tänkte ge spelet ett allvarligt försök (kört en timme eller så) nu när jag tar lite sportlov och åker till stugan. Ett schysst äventyr framför brasan slår nog det mesta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Välkomna alla!
Tänkte ge spelet ett allvarligt försök (kört en timme eller så) nu när jag tar lite sportlov och åker till stugan. Ett schysst äventyr framför brasan slår nog det mesta.

En stream någon gång av dessa spel hade varit najZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

En stream någon gång av dessa spel hade varit najZ.

Streama äventyrsspel?? Det är ju grova spoilerproblem med det!

Men, på ämnet, har jag nu fuktat läpparna i detta, vad det verkar utsökta lir! Del 1 avklarad. Även om det nu bara var någon minuts spelande gav det klar mersmak!
Nu kör vi!


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Streama äventyrsspel?? Det är ju grova spoilerproblem med det!

Men, på ämnet, har jag nu fuktat läpparna i detta, vad det verkar utsökta lir! Del 1 avklarad. Även om det nu bara var någon minuts spelande gav det klar mersmak!
Nu kör vi!

Tur man kan välja själv om man vill titta eller inte : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare

Alltså, älskar hint-telefonen. Vad man alltid önskat sig i ett sådant här spel. En lite lätt väg ut, när man kört fast i tänket. Utan att behöva ta till herr Google och få reda på för mycket.

Älskar spelet så här långt. Har inte kommit speciellt långt, för all del, springer runt som Ransome da asswipe Clown för närvarande!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Glömde nominera Sanitarium.

Imagine a world created out of insanity, deformed children, ancient gods, ghosts from your past in the house inside of a water reflection.

EDIT: Måste tillägga att det här var spelet som fick mej att börja spela klassiska peka och klicka spel igen.

Medlem

Äntligen helg, dags att sätta sig ned och ta tag i thimbleweed på allvar!

Medlem

Hur går det för allesammans i detta underbara äventyrsspel?

Spelade igenom det för ca ett år sedan och minns det som mycket bra, men lite klurigt på sina ställen. Så tveka inte att använda er av tråden för att få spoilerfria hints.

Själv så håller jag på att rensa upp i min "adventuregame backlog" där "Simon the Sorcerer II" avhandlas för tillfället.

Skägg.
10 Chambers

Har spelat en dryg timme, verkligen klassiskt äventyr, på gott och ont. Ser fram emot resan!


signatur
Medlem

Lagt ner drygt 2 timmar än så länge.
Fick hem ny TV i helgen så vart att man kollat på filmer och spelat lite Xbox One istället.
Nu när veckan börjar och man let med nya TV'n så är det dags att ta upp spelet igen.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Frilansare

Min helg blev mer hugga ved än spela spel, men nu ska jag på det igen!

Medlem

Precis klar med Return of the Obra Dinn (fantastiskt spel) så nu blir det Thimbleed Park

Medlem

Har tagit mig igenom 2-3 flashbacks nu, mycket hoppande mellan karaktärer!
Roligt att man kan ringa vissa nummer man ser här och där också

Inaktiv

Jag är ju gammal som gatan, före asfalt uppfanns, och cheaters blev doppade i en tunna tjära och rullade i fjädrar, MEN.....
Jag hittade lite saker när jag möblerade om igår.

En stor box som heter "Adventure Hall of Fame",
https://www.picclickimg.com/d/w1600/pict/292922938403_/NEW-SE...

Hade glömt att jag hade den...
Ska kolla om jag får igång nåt spel i DOS-Box

Och

https://www.amazon.co.uk/Overboard-Windows-Game/dp/B00HTQZNWI

Måste väl räknas som äventyrsspel?

Det fanns ett väldigt kul spel, försökt hittat vad det heter, men närmaste verkar vara:
Oddworld: Abe's Oddysee
Jag har för mig jag spelade en mer 3d-aktig variant, det var ingen plattformare iallafall, kanske bara var lite 3d försök mellan lvls, kommer inte ihåg, en kompis hade det när han köpte ett viper 330 kort....

Medlem

The signals are very strong tonight.


signatur

Nämen!

Medlem

Klarade ut Thimbleweed Park igår (natt) efter att ha sträckspelat cirka 10 timmar igår....
Överlag väldigt nöjd - bra spel.
Som vanligt i sådana här spel så varierade pussel mellan att man fick känna sig smart till att hata spelutvecklare
Det som jag störde mig mest på är när man

har 3-4 olika pussel som man håller på att försöka lösa. Sen visar det sig att man endast kunde lösa 1 av dem just nu för att man var tvungen att komma längre in i storyn för att lösa de andra. Det gjorde ibland att jag stångade huvudet blodigt på pussel jag inte kunde göra medan jag missat något på det pusslet som jag just då kunde klara av.

Detta är ju dock inte helt ovanligt i äventyrsspel

Frilansare

@caracarn:
Grattis! Ska bli kul att snacka helehet när alla lirat klart

Medlem
Skrivet av caracarn:

Klarade ut Thimbleweed Park igår (natt) efter att ha sträckspelat cirka 10 timmar igår....
Överlag väldigt nöjd - bra spel.
Som vanligt i sådana här spel så varierade pussel mellan att man fick känna sig smart till att hata spelutvecklare
Det som jag störde mig mest på är när man

har 3-4 olika pussel som man håller på att försöka lösa. Sen visar det sig att man endast kunde lösa 1 av dem just nu för att man var tvungen att komma längre in i storyn för att lösa de andra. Det gjorde ibland att jag stångade huvudet blodigt på pussel jag inte kunde göra medan jag missat något på det pusslet som jag just då kunde klara av.

Detta är ju dock inte helt ovanligt i äventyrsspel

Snyggt jobbat! Håller helt med dig om det du skriver inom spoilertaggen.

Det var faktiskt mitt enda problem genom hela genomspelningen. Vid ett ställe är det inte helt klart vad som förväntas komma härnäst för att låsa upp resten.

Var personligen riktigt nöjd när jag klurade ut att flaskan skulle (och kunde!) pantas för att få pengar till kartkopian.

Som trogen "adventure-entusiast" fuskades det inte alls. Ringde inte ens hotline-numret ingame av nyfikenhet! (Lite roligt att se SweC-Jonas i telefonkatalogen förresten!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Var personligen riktigt nöjd när jag klurade ut att flaskan skulle (och kunde!) pantas för att få pengar till kartkopian.

Han i kassan stod ju och skymde skylten bakom sig hela tiden, men när han till slut flyttade sig så såg jag ju att det står att man kan panta där Borde jag väl ha listat ut kanske

Medlem

@caracarn @jonis

Just detta moment klurade jag också länge på, innan jag tillslut såg skylten ang. pant i butiken.

Medlem

@caracarn @Guybrush82

Jag hade dessutom slängt min flaska i eldtunnan och fick gå längs vägkanten för att hitta en ny!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

International
Man of Mystery

Vore kul att kanske ses för ett IRL Adventure-club möte nångång sen för att diskutera ett äventyr och kanske nominera nästa ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Frilansare
Skrivet av bluenephilim:

Vore kul att kanske ses för ett IRL Adventure-club möte nångång sen för att diskutera ett äventyr och kanske nominera nästa ?

Det är en fantastisk idé! Om du vill styra upp något så kan vi se om vi på redaktionen kan vara behjälpliga på något sätt

Medlem

Märkte precis att man kan skippa voice lines med middle mouse, önskar jag hittat det tidigare!

Medlem

Blev klar i helgen som var, men har kört igenom spelet en gång tidigare (vid release).
Det var förvånansvärt många smågrejer jag glömt, så jag fick använda hint-telefonen två gånger iaf

Jag kan starkt rekommendera ett återbesök till er som har kört det tidigare och inte spelat det på ett tag. Väl värt en andra genomspelning!


signatur

no remorse

Medlem
Nytt spel! Don't Escape: 4 Days in a Wasteland

Tjena, jag vill bara tipsa om ett klassiskt äventyrsspel som släpptes igår tror jag.

Don't Escape: 4 Days in a Wasteland
post-apocalyptic point-and-click thriller adventure game
https://dont-escape.com/

Kan va kul.

Skriv svar