Horizon: Zero Dawn har sålts i 10 miljoner exemplar

Robot
Horizon: Zero Dawn har sålts i 10 miljoner exemplar

En ganska okej present på 2-årsdagen.

#horizon-zero-dawn


Medlem

Riktigt bra spel.

Grattis! Har inte spelat ut den, och har sedan DLC:n också att klara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har aldrig testa horizo, är den kryddig? Lösaktig kanske?


signatur

Vi såg hur du sparka, vi såg hur du sprang. Med tårar på kinden och hjärtat i brand.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ett av de bästa spelen jag spelat! Ett av spelen som fick igång min spelglöd på riktigt. Kul att det sålt bra. Det har blivit mitt nya Mass Effect, spel som spelas om då och då för man bara vill ha mer! Längtar till 2an!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Inte dåligt av en ny IP tillgänglig på ett format!

En uppföljare är säkerligen i görningen.

Spelmekaniker som ni skriver om ofta här på FZ - är det personer som fixar buggar?

Medlem

Räknade med ett bottennapp när jag köpte det (jag menar, kom igen, dinosaurie-robotar). Nu vill jag dock påstå att det är ett av de topp tre bästa spelen jag någonsin har spelat. Fullständigt magisk stämning, story och värld. Och dessutom alldeles vansinnigt vackert.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Startade precia om min andra genomkörning. Fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Räknade med ett bottennapp när jag köpte det (jag menar, kom igen, dinosaurie-robotar). Nu vill jag dock påstå att det är ett av de topp tre bästa spelen jag någonsin har spelat. Fullständigt magisk stämning, story och värld. Och dessutom alldeles vansinnigt vackert.

Håller absolut med. Tycker de har lyckats väldigt bra framförallt med balanseringen och svårigheten. Att det genom nästan hela spelet finns områden som är riktigt svåra. Det tar tiotals timmar innan man kan vågar ge sig på de stora dinosaurierna. Kombinerat med en faktiskt intressant historia.

Medlem

Väl förtjänt! Denna generationens bästa spel, tillsammans med GoW!

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Håller absolut med. Tycker de har lyckats väldigt bra framförallt med balanseringen och svårigheten. Att det genom nästan hela spelet finns områden som är riktigt svåra. Det tar tiotals timmar innan man kan vågar ge sig på de stora dinosaurierna. Kombinerat med en faktiskt intressant historia.

Storyn och miljöerna var lätt bäst. Jag såg INTE den twisten komma.

Tyckte tyvärr animationerna i dialogerna var hemska, och majoriteten av karaktärerna var helt flata och ointressanta. Aloy och hennes pappa (minns inte namnet nu) var de enda som jag fäste mig vid alls. Aloy som barn var så sjukt charmig!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Storyn och miljöerna var lätt bäst. Jag såg INTE den twisten komma.

Tyckte tyvärr animationerna i dialogerna var hemska, och majoriteten av karaktärerna var helt flata och ointressanta. Aloy och hennes pappa (minns inte namnet nu) var de enda som jag fäste mig vid alls. Aloy som barn var så sjukt charmig!

Rost.

Medlem

Välförtjänt. Ett av generationens bästa spel.

Medlem

Jag gillar Horizons lite annorlunda postapokalyptiska värld. Var smått trött på radioaktivitet och bruna strålskadade ruiner vid det laget så det kändes skönt att få se något nytt.

Medlem

Jag kunde inte ens tänka mig vad som hänt och varför. Det var väldigt trevligt att ta reda på mysteriet bakom katastrofen. Och 2an har mycket att bygga på. Hoppas dom gör den "rätt" bara

Inaktiv

Hoppas verkligen på Killzone 5, en av mina favoritserier!

KoP
Medlem

Man kanske borde sätta sig och spela klart Horizon någon gång? 🤔

FM-guru
F.d. Sisyr

Chefen på mitt förra jobb var helt frälst i detta spel och fick mig att skaffa det själv. Jag var väl kanske inte lika impad, men underhållande är det, helt klart. Ser fram emot uppföljaren - för en sådan får vi förstås garanterat med den säljsiffran...

Medlem

Ett av mycket få spel från det senaste decenniet där jag faktiskt blev riktigt medryckt av storyn! Riktigt bra spel i många aspekter, och tyckte att expansionen de släppte också var mycket riktigt bra och välgjord. Gillade att de gjorde den så pass endgame och svår som de gjorde, då kände man verkligen att man fick en extra utmaning efter att nästan ha kört klart mainstoryn i huvudspelet.

Medlem

sjukt bra spel, hoppas på en bra uppföljare.

Medlem

Har den kompletta versionen installerad på min PS4 men har inte spelat spelet mer än 5 minuter, maybe one day.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Guerrilla anställde häromåret några personer som var ledande i utvecklingen av Rainbow Six Siege så något de arbetar med lär innehålla multiplayer.

Möjligen ett nytt Killzone eller kanske en Horizon-avstickare som... (Horizon-spoiler)

...utspelar sig under det ursprungliga kriget mot robotarna? Jag skulle tro att en shooter som utspelas under det kriget har större försäljningspotential än ett till Killzone.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Storyn och miljöerna var lätt bäst. Jag såg INTE den twisten komma.

Tyckte tyvärr animationerna i dialogerna var hemska, och majoriteten av karaktärerna var helt flata och ointressanta. Aloy och hennes pappa (minns inte namnet nu) var de enda som jag fäste mig vid alls. Aloy som barn var så sjukt charmig!

Karaktärerna kan jag i viss mån hålla med om. Rost och Aloy är tvivelsutan bäst, tillsammans med en samling sedan länge döda figurer.

Jag undrar dock om det inte är delvis medvetet, för att skapa en känsla av isolering kring Aloy. Vilket i sin tur gör vissa av hennes val mer begripliga, t.ex. viljan att tro det bästa om Sylens.

Men visst hade det varit roligt med fler djupa relationer. T.ex. kändes det som att sådana kunde vara på gång under the proving (hette det så? när de kämpade för att bli Braves). Dessvärre blev det ju aldrig så.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Guerrilla anställde häromåret några personer som var ledande i utvecklingen av Rainbow Six Siege så något de arbetar med lär innehålla multiplayer.

Möjligen ett nytt Killzone eller kanske en Horizon-avstickare som... (Horizon-spoiler)

...utspelar sig under det ursprungliga kriget mot robotarna? Jag skulle tro att en shooter som utspelas under det kriget har större försäljningspotential än ett till Killzone.

Ett Horizon "FPS" låter väldigt osannolikt. Rör nog Killzones framtid.

Medlem

Förmodligen spelet jag mest önskar inte var plattforms-exklusivt.

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Ett av mycket få spel från det senaste decenniet där jag faktiskt blev riktigt medryckt av storyn! Riktigt bra spel i många aspekter, och tyckte att expansionen de släppte också var mycket riktigt bra och välgjord. Gillade att de gjorde den så pass endgame och svår som de gjorde, då kände man verkligen att man fick en extra utmaning efter att nästan ha kört klart mainstoryn i huvudspelet.

Sista bossen på ultra hard. Usch.

Medlem

Väldigt välförtjänta siffror. Sjukt bra spel. Väntade mig ett bra spel men inte att jag skulle älska det så mycket som jag gjorde. Det är nog mitt favorit open-world spel nu. Frozen Wilds var väldigt bra också trots att det var en avstickare i handlingen.

Medlem

Är det två är sedan det släpptes!? Fan va gammal man känner sig. Känns som max ett år sedan.
Och jag har inte spelat klart det än....skämskudde på....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Margy:

Guerrilla anställde häromåret några personer som var ledande i utvecklingen av Rainbow Six Siege så något de arbetar med lär innehålla multiplayer.

Möjligen ett nytt Killzone eller kanske en Horizon-avstickare som... (Horizon-spoiler)

...utspelar sig under det ursprungliga kriget mot robotarna? Jag skulle tro att en shooter som utspelas under det kriget har större försäljningspotential än ett till Killzone.

Detta är inte omöjligt då personen i andra bilden håller i ett skjutvapen. Annars blir det online baserad Coop då dom har anställt multiplayer killar. Om man kollar noclips dokumentär om företaget så får man se att dom ville ha coop i första spelet men det slopades senare.

1
Skriv svar