Försenade (?) The Sinking City går på djupet med mysterie-gameplay

Robot
Försenade (?) The Sinking City går på djupet med mysterie-gameplay

Frogwares Sherlock Holmes-rutin kommer till sin rätt.

#frogwares, #lovecraft, #the-sinking-city


Medlem

Hoppas verkligen detta spel blir något bra. Det ser riktigt nice ut men man vet aldrig. Har under en väldigt lång tid önskat ett bra Lovecraft spel men känns som det är riktigt svårt. Bloodborne var grymt men skulle vilja ha något som är MER taget från Lovecraft än vad BB är.

Releasehästryttare

Mm ser så himla mysigt ut, givetvis så hoppas man också att det blir bra.

Spelade aldrig deras Sherlock holms spel, men bara hört bra saker om dem.

FM-guru
F.d. Sisyr

Den första gameplayvideon de släppte för nått år sen eller två såg hopplöst kass ut, men det här var en markant förbättring vad gäller det mesta. Får väl ha spelet på min radar ändå då, även om jag som vanligt förväntar mig skit när det gäller dessa Lovecraft-inspirerade spel.

Då gillar jag ändå Sherlock Holmes-spelen (eller ja, de två av dem som jag spelat).

NuZ
Testpilot
Skrivet av 1337Figaro:

Hoppas verkligen detta spel blir något bra. Det ser riktigt nice ut men man vet aldrig. Har under en väldigt lång tid önskat ett bra Lovecraft spel men känns som det är riktigt svårt. Bloodborne var grymt men skulle vilja ha något som är MER taget från Lovecraft än vad BB är.

Dead Space, Alone in the dark, Sherlock holmes, Darkest dungeon och Silent hill är ju också bra Lovecraft inspirerade spel. Settingen med ”Cosmic horror” gör sig bättre i spel än i böcker och film enligt mig. Det har vi nördar att tacka Lovecraft för


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Geeks Gaming

Ser intressant ut. Interfacet får mig att tänka på ”the evil within” vilket jag blir kluven till. Hoppas man gör sin egen grej och inte låter sig inspireras För mycket av andra spel.

Har sagt det förr och säger det igen. Vi behöver ett nytt dark corners of the earth! (Eller en remake)

Medlem

Denna hoppas jag verkligen på - lovecraft rockar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar