Space Engineers lämnar Early Access - testa gratis i helgen!

Robot
Space Engineers lämnar Early Access - testa gratis i helgen!

Efter drygt fem års öppen utveckling är det dags för en skarp uppskjutning.

#early-access, #space-engineers


Geeks Gaming

Dags att spinna upp den gamla servern och slänga in lite moddar ^^

ELF
Medlem

Nice, dags att slösa tid på detta igen..


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Oj! Hur är spelet? Finns det en kampanj/"game hooks"? Eller är det bara fritt bygge?

Medlem
Äntligen!

spelet är fantastiskt och blir roligare om man kan vara flera som deltar!
Är en öppet värld och rymd, i survivalläget och nu är det en utmaning nu när de har skalat ner starten!
I creativeläget kan man bygga vad som helst och kanske lägga ut som workshop för andra som vill använda det, men även i survivalläget kan man bygga vad som helst! Bygg en projectorblock så kan man bygga kopior av vad andra har byggt.

Det finns lite kampanjläge och olika slags spelstarter man kan välja mellan.

Finns många nya block som Vindkraftverk och hydrogen generator tex, men spelet blir än mer roligare med alla mods som finns till hands och jag önskar de kommer lägga till liknande block som finns i mod just nu in i originalspelet.

vill man köra riktiga solsystemet kan du gå in på worksshop och installera detta-
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=138103...

https://youtu.be/AY77uRj6Q7U

Exempel på jättebra mod! 1 av dem kan kopplas med tex ett skepp och en station eller 2 skepp och det andra om man vill ha reparationstunnlar i ett skepp eller station!

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=108742...

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=119697...

och det finns minst 100 st jättebra mods beroende på vad som behövs!!!

Medlem

Ser så mycket fram åt att spela detta nu igen.
Va ett år sedan typ. Men har lagt 1200h enligt Steam

Någon som vet hur moddarna kommer att fungera med progression systemet?
kan vara viktigt.

Medlem

Detta verkar spännande. Vad går det ut, endast att bygga?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta verkar spännande. Vad går det ut, endast att bygga?

Det är ett sandbox spel. Nu med lite progression.
Du kan spela creative om du vill men...
jag spelar bara survival. Du behöver el och syre och väte för att klara dig i rymden.
Du ska borra efter olika mineraler och bygga borr/bygg/grind/transport skepp/bilar m.m.

Det är som ett avancerat minecraft utan mat och odling fast med fordon och att det är snyggt.

Du kan vara på planeter, månar och asteroider eller långt ute i open space.

Storleken på planeterna ligger på ca 100km. Asteroiderna på några 100m.

När jag började spela var värden ett asteroid fält med typ 15 stenar och 5km stort.
Nu är värdarna typ 7AU

Det är det spelet jag spelat mest de senaste 15 åren så kan lungt säga att jag älskar det.

Medlem

Dedicated server crashar konstant. Helt ospelbart.

Riktigt tråkigt att det blir mer instabilt efter varje patch eftersom spelet i övrigt är hur kul som helst.

Geeks Gaming
Skrivet av Zerp:

Dedicated server crashar konstant. Helt ospelbart.

Riktigt tråkigt att det blir mer instabilt efter varje patch eftersom spelet i övrigt är hur kul som helst.

Oj. Har haft våran communitys server i typ 5 år. Enda gången den crasha va när dom släppte planeter.

Tycker dom har fått spelet extremt stabilt och fixat lagget som blev på servrar.

Medlem

@Phyrino: Tack för utförligt svar! Låter som ett bättre No man's sky


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

@Phyrino: Tack för utförligt svar! Låter som ett bättre No man's sky

Se det som en blandning av minecraft och no man sky.
Det är snyggt (inte skitsnyggt men..) så det är kul att bygga, vilket jag saknar i minecraft.
Det är inte så mycket utforskning. Finns några olika typer av planeter men det är inte utforskning som är grejen.
grejen är att bygga sina fordon och baser för och att få dem att funka. Det är så jävla kul att leka med pistonger, rotorer, welders, grinders, gyron, stötdämpare, drills, bildskärmar, timerblock, sensorer, dörrar, motorer och så vidare.

Men mitt yttersta tips är att köra tutorials och att söka hjälp på Youtube.
Det är inte ett lätt spel och man flyger ihjäl sig alldeles för ofta.

Btw.
regel nummer 1 i Space Engineers är att inte flyga rakt mot ditt mål. Det tar lång tid att bromsa, så då krockar du.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Oj. Har haft våran communitys server i typ 5 år. Enda gången den crasha va när dom släppte planeter.

Tycker dom har fått spelet extremt stabilt och fixat lagget som blev på servrar.

Vi skaffade torch istället för deras egna inbyggda skräp Dedicated Server så gick det mycket bättre

Medlem

Testade torch lite idag.
Måste man sätta spelet i experimental mode eller går det på nått sätt utan?

1
Skriv svar