Diablo Immortal är redan färdigt, enligt utvecklaren – release snart?

Robot
Diablo Immortal är redan färdigt, enligt utvecklaren – release snart?

Mobilsatsningen väntar på grönt ljus från Blizzard.

#blizzard-entertainment, #diablo-immortal, #netease, #nyhetstips


Medlem

Jag kommer definitivt testa om det nu är F2P. Jag är negativt inställd till spelet från start så om något så kan jag bara bli positivt överraskad, dock tillhör jag klart inte den skaran folk som detta spel är riktat till.

Medlem

Om det är F2P blir det att prova, annars nej.

Medlem

Mobilspel är för mig sådant man kan döda 5-10 minuter med, vid olika tillfällen under dagen.
Diablo är inte ett sådant spel.
Kommer ju knappast sitta en kväll och spela ett mobilspel när det finns "riktiga" spel att spela.

Gen
Medlem

Grunden har väl varit klar ett bra tag Diablo Immportal gameplay som släppts skvallrar om de många likheterna med NetEase spel "Crusaders of Light".

Medlem

Spelet är ju i praktiken bara en klon av ett tidigare spel de har färdigt, med nya skins av Diablo gänget. Så inte speciellt oväntat att det är färdigt redan....

Medlem

Dom köpte ju en mobilstudio i King, kunde dom låtit göra spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Marfy:

Om det är F2P blir det att prova, annars nej.

Är väldigt säker på att det kommer vara F2P och P2W.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Netease gör bara p2w spel.

Medlem
Skrivet av psychkology:

Netease gör bara p2w spel.

Word. Principiellt har jag ingenting emot ett Diablo-spel på mobilen som så många andra verkar ha. Men med tanke på företagets andra releases verkar detta ju vara en skapelse som bara är till för att få folk att öppna plånboken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox

Åh ett kinesiskt mobilspel!

Andra saker som är ungefär lika lockande:

Slicka på en offentlig toastol.
Surströmmingskebab.
Weekend i Borås.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Som andra påpekat så är det ju mer eller mindre bara ett reskin av ett annat kinesiskt mobilspel, åtminstone av det vi fått se. Det känns som att det som tagit tid är att försöka få fram vilken modell de ska använda sig av för att mjölka ut så mycket pengar som möjligt.

*tittar i spåkulan*
Jag ser... att det kommer bli gratis, med stark riktning mot pay-to-win, men som de försöker få till pay-to-skip. Folk kommer att såga modellen vid fotknölarna, spelet kommer få en hel del negativ kritik, Blizzard kommer att få rejält med bajs kastat på sig och internet kommer att hata.

Om ett halvår så kommer vi läsa rubriker att spelet dragit in tonvis med pengar, långt över vad man förväntat sig.

Vad säger er spåkula? :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Surströmmingskebab.

Nu när du nämner det skulle jag ändå vilja pröva kebab på surströmming. Det har ju ändå en viss lockelse. Det har däremot inte Diablo Mobile.

Medlem

Kände inte till att det är Netease som utvecklar spelet och att Blizzard då slänger på Diablo skin mer eller mindre. Hade faktiskt tänkt ge spelet en chans, men tror jag avstår nu. :S

Medlem

Är fan lite sugen ändå, har inte ett enda spel på mobilen för tillfället.

Medlem

Hoppas på att det finns autoplay. Brukar vara riktigt tråkigt när det inte finns autoplay till mobilspel. Då menar jag inte alla mobilspel, t.ex. kortspel till mobil fungerar utan autoplay.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hoppas på att det finns autoplay. Brukar vara riktigt tråkigt när det inte finns autoplay till mobilspel. Då menar jag inte alla mobilspel, t.ex. kortspel till mobil fungerar utan autoplay.

har svårt att se detta spel kommer ha autoplay..

Medlem

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av Immortals och kommer tveklöst inte heller bli det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

har svårt att se detta spel kommer ha autoplay..

Varför inte? Lineage revolution har juh det och då borde det inte vara svårt för dig att se detta spel ha autoplay


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Atilaa:

Nu när du nämner det skulle jag ändå vilja pröva kebab på surströmming. Det har ju ändå en viss lockelse. Det har däremot inte Diablo Mobile.

Haha ja, det kanske ändå hade varit lite spännande.


signatur

Jump in.

Medlem

Fyfan alltså haha

Aja, man får väl prova att då xD
Är mest orolig för kontrollernaz


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kör jag Diablo bärbart så kör jag det på Switch.

Medlem

Enda mobilspelet man ser fram emot är mario kart

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Weekend i Borås.

Va i helvete, det där skämtar man inte ens om.

I övrigt har jag inget emot mobilspel, de har sin tid och plats. Men när företaget som gör det är kända för P2W och Activision Blizzard vid det här laget skulle sälja sin moder in i slaveri om de kunde för mikrotransaktioner så förstår man ju varför folk är lite skeptiska och irriterade.

Medlem

Är man ett äkta Diablo-fan så testar man spelet innan man uttalar sig. Immortal fick dåligt rykte bara för att Blizzards PR-avdelning valde att presentera det på det sämsta möjliga sätt. Dom som verkligen testat spelet sa att det kändes väldigt tajt och spelupplevelsen var bättre än dom trodde.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Mobilspel är för mig sådant man kan döda 5-10 minuter med, vid olika tillfällen under dagen.
Diablo är inte ett sådant spel.
Kommer ju knappast sitta en kväll och spela ett mobilspel när det finns "riktiga" spel att spela.

Jag resonerar egentligen lite samma men eftersom telefonerna börjar komma ikapp konsolerna och är snabbare än mobila spelenheter så kanske vardag med en blåtandsdosa, screensharing till valfri skärm och möjligen ett slim VR-headset on the go inte är helt otänkbart inom några år?

Medlem
Skrivet av sCaz:

Jag resonerar egentligen lite samma men eftersom telefonerna börjar komma ikapp konsolerna och är snabbare än mobila spelenheter så kanske vardag med en blåtandsdosa, screensharing till valfri skärm och möjligen ett slim VR-headset on the go inte är helt otänkbart inom några år?

Håller med dig fullständigt. Många barn föredrar att spela på mobilen framför de andra alternativen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

En gång i tiden bestraffade man plagiat med bojkott och ignorering och man gjorde det yttersta för att visa att kopian just är en DÅLIG kopia.
idag blir en kinesisk studio som gör en Diablo kopia för mobil belönad att göra det officiella Diablo till mobil baserat på deras klon.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Diablo II var en av favoriterna under mina högstadiedagar så därför vill jag ändå testa Diablo Immortal. Men fruktar en illasmakande p2w-struktur på spelet.. Men kan man döda en kvart här och där med att döda några bossar för fin loot är det ett intressant spel

Medlem

hoppas skräpet failar hårt!
spela gör man på PC eller konsoll.
smsa och ringa gör man på telefon.
Detta är ett hån mot alla Diablo fans.
låt skräpet faila, så Blizz kan sparka folk och tänka om.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar