Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Men det har du iaf inte köpt!

Näää men har inte tid att spela mina backlogspel längre


signatur

Ducati Streetfighter 848

Ambassadör
Xbox

@keffkebab: Bra tempo!

Jag har 3 avklarade backlog-spel hittills i år. 4 aktiva i olika genrer som avslutas inom kort. Snart får vi skaffa nytt spel!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

@keffkebab: Bra tempo!

Jag har 3 avklarade backlog-spel hittills i år. 4 aktiva i olika genrer som avslutas inom kort. Snart får vi skaffa nytt spel!

Tack! Och bra jobbat själv! =D


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Nytt lir avklarat!

Denna gång, en långkörare, som jag tog tag i, någonstans på mitten.. Dragon Age: Inquisition…
Inte en njutning, direkt... Storyn, helt okej. All sidoaktivitet, skit, förutom några få undantag.
Urk. 127h 11min tog det iaf.
Nu blir det ett gäng DLC's dock... Har ju allihop, så de ska klaras de med!

Avklarade spel 2019: 7
Antal spel checkade från backloggen: 6
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 507h 05min

*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Såja!
Dragon Age: Inquisition totalt avklarat, med all DLC besegrad kan jag äntligen, efter mången timmes kämpande lägga det bakom mig. Det var en inte allt igenom dålig resa, för all del, men eftersmaken är bitter, ändå. DLC var bättre än grundspel. I alla fall i stort. Det tog mig 39h 17min att klara ut all DLC. Lite mer egentligen, eftersom jag råkade göra fel, och leta upp en gammal sparfil (tappade ca 8h speltid, totalt, i bakåtfall + spelad tid framåt) men den tiden räknar jag inte, när det finns effektiv speltid.

Avklarade spel 2019: 8
Antal spel checkade från backloggen: 7
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 546h 22min

*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Releasehästryttare

Då jag fortfarande spelade Resident evil 2r i början på månaden och plockade upp World of tanks igen för 3 veckor sen har det varit ganska få nya spel för min del, enbart spelat 5 nya spel i feb.

Väntar fortfarande på en hel del spel som varit långförsenade, så förhoppningsvis blir det fler denna månaden.

Inaktiv

Avklarade spel 2019: 4
Antal spel checkade från backloggen: 2

Jan - Mass Effect: Andromeda (backlog)
Feb - Black Mirror: Bandersnatch
Feb - Chip 'n Dale: Rescue Rangers 2 (backlog)
Feb - L.A. Noire

Ambassadör
Xbox

Fortsätter också med Backloggens år och hittills har det blivit 6 spel från backloggen och 1 nytt (Crackdown 3).

Inspirerad av @keffkebab så har jag nu gett mig på Dragon Age: Inquisition. Ett spel som jag inte orkade köra klart då det blev för jäkla tråkigt när det begav sig. Nu ska jag dra alla DLC och den sista fjärdedelen. Har redan 160h i spelet så lär landa runt 200h. Alldeles för mycket, men men. Hade tänkt att köra Anthem, men då det blev sunk så får DAI bli en sista suck för Bioware i stället.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av anon_326400:

Avklarade spel 2019: 4
Antal spel checkade från backloggen: 2

Jan - Mass Effect: Andromeda (backlog)
Feb - Black Mirror: Bandersnatch
Feb - Chip 'n Dale: Rescue Rangers 2 (backlog)
Feb - L.A. Noire

Snyggt jobbat!

Men jag hoppas inte att Chip 'n Dale har legat i backloggen sedan 1993?

LA Noire är jag sugen på! Det köpte jag på release en gång i tiden. Aldrig ens tagit ut skivan/skivorna!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Fortsätter också med Backloggens år och hittills har det blivit 6 spel från backloggen och 1 nytt (Crackdown 3).

Inspirerad av @keffkebab så har jag nu gett mig på Dragon Age: Inquisition. Ett spel som jag inte orkade köra klart då det blev för jäkla tråkigt när det begav sig. Nu ska jag dra alla DLC och den sista fjärdedelen. Har redan 160h i spelet så lär landa runt 200h. Alldeles för mycket, men men. Hade tänkt att köra Anthem, men då det blev sunk så får DAI bli en sista suck för Bioware i stället.

Bra jobbat!

Och framförallt är jag imponerade hur mitt klagande på DA:I kan ha inspirerat dig till att vilja spela det, haha


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Bra jobbat!

Och framförallt är jag imponerade hur mitt klagande på DA:I kan ha inspirerat dig till att vilja spela det, haha

Haha, you and me both. Ett skönt streck att dra i backloggen iaf.


signatur

Jump in.

Testpilot

Har inte skrivit här ännu men redan klar med elva titlar! Vissa av dem startade under 2018 men avklarade i år då.

Forza Horizon 3, Sonic Mania Plus, Party Hard, A Way Out, Observer, Styx Master of Shadows, What Remains of Edith Finch, Apex Legends, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, Yakuza 0 och Xenoblade Chronicles X.

Just nu kör jag Dark Souls Remastered.

Medlem

Backloggen börjar bli väldigt lång så dags att komma igång ordentligt!

Hittills i år:

Horizon Zero Dawn och DLC - 4 av 5 i betyg. Finns inte så mycket att säga att det är ett om inte det bästa spelet som släpptes det året. Om man ska säga något negativt så var balansen lite off, jag var ungefär level 35 när mitt main uppdrag var level 16 men jag tyckte själv att jag inte hade grindat allt för mycket eller gjort för mycket sidecontent.

The Order 1886 - 4 av 5 i betyg. Vet att allmänheten eller recensenter verkligen INTE håller med mig. Men världen och loren för mig, det lilla man fick se, var i en klass nästan helt för sig själv.

Mortal Kombat X - 3 av 5 i betyg. Det är Mortal Kombat i ett nötskal men Mortal Kombat 9 var mycket mer intressant i singel player speciellt om man varit med sedan SNES tiden som man själv har varit.

Heavy Rain - 3/5 i betyg. Gillar dessa typen av spel och hade dessutom inte fått twisten förstörd för mig. Tyvärr så gör Quantic Dream samma misstag med Heavy Rain som de gjorde med Fahrenheit, plockat ut saker under processen av spelet som sedan gör att spelet förlorar sin struktur och karaktärer. Man känner att man helt skulle kunna plockat ur karaktärer och det skulle inte ha förändrat något. Dessutom har Quantic Dream sparat andra scener som har direkt med de bortklippta delarna att göra så det i slutänden känns som spelet är fullt med "plot holes". Finns på Youtube om man är intresserad av att se det som har klippts bort.

Pågående: Beyond Two souls

Backloggens befriare
Skrivet av Mutumba:

Har inte skrivit här ännu men redan klar med elva titlar! Vissa av dem startade under 2018 men avklarade i år då.

Forza Horizon 3, Sonic Mania Plus, Party Hard, A Way Out, Observer, Styx Master of Shadows, What Remains of Edith Finch, Apex Legends, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, Yakuza 0 och Xenoblade Chronicles X.

Just nu kör jag Dark Souls Remastered.

Snyggt jobbat! FH3 klarar man inte direkt över en helg ..


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av kaealy:

Backloggen börjar bli väldigt lång så dags att komma igång ordentligt!

Hittills i år:

Horizon Zero Dawn och DLC - 4 av 5 i betyg. Finns inte så mycket att säga att det är ett om inte det bästa spelet som släpptes det året. Om man ska säga något negativt så var balansen lite off, jag var ungefär level 35 när mitt main uppdrag var level 16 men jag tyckte själv att jag inte hade grindat allt för mycket eller gjort för mycket sidecontent.

The Order 1886 - 4 av 5 i betyg. Vet att allmänheten eller recensenter verkligen INTE håller med mig. Men världen och loren för mig, det lilla man fick se, var i en klass nästan helt för sig själv.

Mortal Kombat X - 3 av 5 i betyg. Det är Mortal Kombat i ett nötskal men Mortal Kombat 9 var mycket mer intressant i singel player speciellt om man varit med sedan SNES tiden som man själv har varit.

Heavy Rain - 3/5 i betyg. Gillar dessa typen av spel och hade dessutom inte fått twisten förstörd för mig. Tyvärr så gör Quantic Dream samma misstag med Heavy Rain som de gjorde med Fahrenheit, plockat ut saker under processen av spelet som sedan gör att spelet förlorar sin struktur och karaktärer. Man känner att man helt skulle kunna plockat ur karaktärer och det skulle inte ha förändrat något. Dessutom har Quantic Dream sparat andra scener som har direkt med de bortklippta delarna att göra så det i slutänden känns som spelet är fullt med "plot holes". Finns på Youtube om man är intresserad av att se det som har klippts bort.

Pågående: Beyond Two souls

Hehe, du kör mycket PS exklusivt ser jag!
Bra jobbat!
Alla spel där är klart intressanta, och jag har alla utom The Order 1886 faktiskt.


signatur

Ad hoc addendum

Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Snyggt jobbat! FH3 klarar man inte direkt över en helg ..

Nej, precis! Det var ett av de spel jag startade förra året. Även om det kan gå förvånansvärt snabbt beroende på hur bra man är!

Backloggens befriare

@Mutumba: Ja, jag lirar också det lite då och då, det är skönt att bara glida omkring ibland!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hehe, du kör mycket PS exklusivt ser jag!
Bra jobbat!
Alla spel där är klart intressanta, och jag har alla utom The Order 1886 faktiskt.

Spelar i huvudsakligen PC, så köpt på mig spel under tiden som aldrig blivit av att spela igenom

Backloggens befriare

@kaealy: Ja, ungefär samma för mig, fast spelar huvudsakligen på Xbox, med lite PC och PS däremellan. Så titlarna staplas ju på hög..


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv
Skrivet av keffkebab:

Men jag hoppas inte att Chip 'n Dale har legat i backloggen sedan 1993?

Nej, det hamnade i spelbiblioteket först förra året tror jag det var

Skrivet av keffkebab:

LA Noire är jag sugen på! Det köpte jag på release en gång i tiden. Aldrig ens tagit ut skivan/skivorna!

Det är ju inte särskilt bra, skulle nog ge det en 6/10 som bäst, egentligen då bara för "american crime" auran. Jobbigt "backlog" spel med sett till att det är superenformigt.....

Och således jobbigt att "tvinga sig" igenom

Backloggens befriare
Skrivet av anon_326400:

Det är ju inte särskilt bra, skulle nog ge det en 6/10 som bäst, egentligen då bara för "american crime" auran. Jobbigt "backlog" spel med sett till att det är superenformigt.....

Och således jobbigt att "tvinga sig" igenom

Hmm, det var ju tråkigt att höra. Varit sugen på det några gånger men aldrig kommit till skott riktigt.. Jaja. Någon gång ska jag ta tag i det och då får jag ju göra min egna bedömning


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@kaealy
Håller med dig om The order 1886. Jag gillade det man fick och det hade kunnat slagit om de kunnat lagt ner mer tid på längre story. Stämningen, det filmiska och historien i sig hade bra förutsättningar. Tyvärr blev det ju alldeles för kort. Varför? Pengar? Deadline? Synd iaf🙁

Backloggens befriare

Sådär, då var även Anno 1701 avklarat, för första gången, även om det är svagt att säga att det är så mycket att klara. En bunt scenarion som är lite väl lätta, även de "svårare". Men avklarade är de! Har spelat det en hel del innan, men mestadels "Continous play" då. Och ännu mer Anno 1404, men aldrig heller klarat det, kanske åker nu av bara farten.
Spelade också en vanlig karta på slutet, då man aldrig får bygga någon stor fin koloni direkt i kampanjeläget. Så fort man kommer dit har man liksom oftast vunnit.
Så drog ihop en stad med 3200 aristokrater, får räcka där, med ett fint litet palats där de kan gå runt och vara dekadenta, sådär som bara de kan.

Avklarade spel 2019: 9
Antal spel checkade från backloggen: 8
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 577h 49min

*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Yeeeeeees!
Då var uppföljaren på förra spelet avklarad!
Anno 1404!
Spelet klockade för mig in på 32h enligt Steam, som tyvärr inte har någon minutmarkör som jag kan se, efter att man spelat över en timme. Ska ge mig på scenariorna nu, innan jag tar expansionen, tänker jag.

Det enda tråkiga med detta är ju att Thimbleweed Park inte gått lika bra.. Men jag skyller allt detta på dig @Joakim Bennet som skulle streama Anno 1800 här om veckan, vilket gav mig ett så fruktansvärt sug efter Anno... Kontraproduktivt för FZ:s Super Adventure Club - för små och stora äventyrare!

Men för jäkla mysigt med Anno ändå.

Avklarade spel 2019: 10
Antal spel checkade från backloggen: 9
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 609h 49min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Över45:

@kaealy
Håller med dig om The order 1886. Jag gillade det man fick och det hade kunnat slagit om de kunnat lagt ner mer tid på längre story. Stämningen, det filmiska och historien i sig hade bra förutsättningar. Tyvärr blev det ju alldeles för kort. Varför? Pengar? Deadline? Synd iaf🙁

Är rätt sugen på "The Order 1886" faktiskt, just därför, för att se vad det faktiskt är/blev, och hur det egentligen står sig.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Då var Anno 1404: Venice ansett avklarat!
Lekt runt i Continous Play de senaste veckorna, och efter ett tag bestämde jag mig för att klättra upp på den högsta kullen jag kunde hitta.
Jag gillar verkligen inte krigsaspekterna i spelet, då finns det så mycket bättre spel, så jag skapade en karta så fredlig som möjligt, men där jag skulle nå de högsta målen som man kan sätta.

Efter att ha kommit ungefär halvvägs var jag inte riktigt nöjd med hur jag hade stressat lite för mycket ett tag, och grävt ett hål jag inte gillade hur det såg ut, nog skulle det gå att ta sig ur det, men det kändes tråkigt, så jag började om.

På andra försöket satt den! Avslutade givetvis med att bygga mig ett pampigt palats!

I och med detta får jag nu köpa ett nytt spel!!
Det kommer jag dock spara, så jag har ett att lösa ut när "The Outer Worlds" släpps!

Avklarade spel 2019: 11
Antal spel checkade från backloggen: 10
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 706h 49min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Segertåget rullar vidare!

Nästa spel för rakning var "Company of Heroes" - ett spel vars hauss jag aldrig förstod när det begav sig, och det gör jag nog fortfarande inte. Vissa banor i kampanjen var kul, de flesta var mest lite smådryga. Skönt att kunna checka av detta lir tillsist dock!

Nu hoppas jag att nästa spel blir Thimbleweed Park, men man vet ju inte, äventyrsspel är ju lite svåra sådär, man måste ju ha rätt feeling verkligen. Men har kommit en bra bit nu iaf!

Avklarade spel 2019: 12
Antal spel checkade från backloggen: 11
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 727h 49min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Du fortsätter att imponera.

Backloggens befriare

@Guybrush82: Haha, tack!


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Här ligger man i lä! Jag "slösade" direkt mitt intjänade spel (vid 10 backlogspel avklarade) på att införskaffa The Division 2 så backloggen ligger i bakgrunden och jäser till sig medans jag jagar loot i Washington DC.


signatur

Jump in.

Skriv svar