Medlem
Skrivet av anon_326725:

Stämmer säkert in på någon. Inte på mig dock. Ogillar bara när folk ska se ner på andra som dricker för att de själva sitter på sin höga häst och tror de är bättre.

Sen om du läser personens inlägg så är han väldigt tydlig att det verkligen inte dricks för mycket eller på olämpliga tillfällen. Relevant tolkning från min sida tycker jag.
Men kul att du vände det till att handla om mig istället

Ja, då diskussionen handlar om att avnjuta alkohol medan man spelar!? Missade du topic?

Vi kan börja nerifrån:
Frågan var: "Dricker ni alkohol när ni spelar?". Det är en öppen fråga som kan besvaras både jakande och nekande. Missade du topic?

Därefter:
Eftersom du varit relativt aktiv i denna tråd med att kommentera andras inlägg tänkte jag att du var öppen för kommentarer om dina. Fel av mig uppenbarligen. Att hantera alkohol handlar väldigt mycket om just att inte dricka för mycket eller på olämpliga tillfällen. Relevant info i ett sådant ämne tycker jag. Läs mitt inläg igen och se om jag pekar ut dig. Det gjorde jag inte annat än indirekt genom att ditt citat var med. Kanske syftade jag på dig, kanske inte. Det kommer du aldrig kunna vara helt säker på.

Inaktiv
Skrivet av MegaBlaff:

Vi kan börja nerifrån:
Frågan var: "Dricker ni alkohol när ni spelar?". Det är en öppen fråga som kan besvaras både jakande och nekande. Missade du topic?

Därefter:
Eftersom du varit relativt aktiv i denna tråd med att kommentera andras inlägg tänkte jag att du var öppen för kommentarer om dina. Fel av mig uppenbarligen. Att hantera alkohol handlar väldigt mycket om just att inte dricka för mycket eller på olämpliga tillfällen. Relevant info i ett sådant ämne tycker jag. Läs mitt inläg igen och se om jag pekar ut dig. Det gjorde jag inte annat än indirekt genom att ditt citat var med. Kanske syftade jag på dig, kanske inte. Det kommer du aldrig kunna vara helt säker på.

Agree to disagree.

Skägg.
10 Chambers

Okej, kan ni vuxna människor som sitter här och är kaxiga vänligen sluta upp med det?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, kan ni vuxna människor som sitter här och är kaxiga vänligen sluta upp med det?

Det verkar som om det är många som skriver och dricker samtidigt i tråden. Men antagligen dricks det någon äcklig bananlikör eller liknande eftersom det blir sådan dålig stämning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, kan ni vuxna människor som sitter här och är kaxiga vänligen sluta upp med det?

Woot? tyckte det har hållits en rätt så bra ton i den här tråden 0o.

Var länge sen jag drack nu men ska vara grabbhäng i helgen och jag tycker att det skulle vara trevligt med lite alkohol till det även om jag tycker det är en dum laglig drog så kan man även ha kul med den i måttliga mängder som allt annat. Någon som har tips på sköna soff-coop spel som funkar bra till det?

Skägg.
10 Chambers

@Demonsluger: Behövt rensa lite...


signatur
Medlem

Nog händer det att man tar en lättöl eller så ibland när man sitter och kör nåt i Discord med polarna, men det är rätt sällan det blir mer än så. Det stjälper ju betydligt mer än det hjälper efter ett par-tre glas och att försöka koncentrera sig på något som kräver koordination och reflexer när huvudet surrar är inte direkt njutbart.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

klart man tar sig en flaska stroh rum när man lirar.. gärna den starka varianten

Medlem

Ja vad kan man säga? Så många intressanta och sköna svar. Borde ju bli en liten informationsbroschyr det här. Dela ut på Bolaget tillsammans med Steam giftcard (ev. med tlfnr till Alkoholhjälpen för dem som menar det är behövligt. Å med Alkoholhjälpen menar jag inte en plats man ringer för att få korrekta blandningsförhållanden i en Dry Martini).
Så tack, kul att det blev sprutt i tråden!

Edit: tycker absolut det ska finnas utrymme att diskutera negativa konsekvenser av alkohol, bara vi inte ser ner allt för mycket på andras val. På båda sidor om alkohol-stängslet.

Ett skrämmande exempel på vad alkohol kan ha för konsekvenser: med suddig blick och tvåsiffrig promille sköt jag en kompis i benet med en .22. Ja han blödde ju som fan å skrek men det värsta var när zombisarna kom ikapp å mumsade på honom. Respawn at Berezino.

Inaktiv
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Ett skrämmande exempel på vad alkohol kan ha för konsekvenser: med suddig blick och tvåsiffrig promille sköt jag en kompis i benet med en .22. Ja han blödde ju som fan å skrek men det värsta var när zombisarna kom ikapp å mumsade på honom. Respawn at Berezino.

Vänta nu... sköt du en vän irl med en 22a? Får jag fråga vad i helvete ni hanterade vapen för medan ni var berusade?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vänta nu... sköt du en vän irl med en 22a? Får jag fråga vad i helvete ni hanterade vapen för medan ni var berusade?

Ja det var dumt! Jag håller iofs på att utveckla en teori om att kaliber och promille bör följas åt i nån slags rättslig mening. Så med 22a kan jag få ha 0.2...eller 2.2 promille. Är inte så bra på kaliber. Eller promille.

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Woot? tyckte det har hållits en rätt så bra ton i den här tråden 0o.

Var länge sen jag drack nu men ska vara grabbhäng i helgen och jag tycker att det skulle vara trevligt med lite alkohol till det även om jag tycker det är en dum laglig drog så kan man även ha kul med den i måttliga mängder som allt annat. Någon som har tips på sköna soff-coop spel som funkar bra till det?

Overcooked! Men då får ni bara dricka sån där matlagningssprit de har i en del kök. Sånt med salt å peppar i. Smakar helt jävligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Ett skrämmande exempel på vad alkohol kan ha för konsekvenser: med suddig blick och tvåsiffrig promille sköt jag en kompis i benet med en .22. Ja han blödde ju som fan å skrek men det värsta var när zombisarna kom ikapp å mumsade på honom. Respawn at Berezino.

Skrivet av anon_326725:

Vänta nu... sköt du en vän irl med en 22a? Får jag fråga vad i helvete ni hanterade vapen för medan ni var berusade?

Först tänkte jag... Vad i helvete är det han skriver? Sedan när man börjar på läsa och kommer till delen av "Berezino"... Aha... DayZ.

Well played sir, well played.

EDIT: Och zombies givetvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Först tänkte jag... Vad i helvete är det han skriver? Sedan när man börjar på läsa och kommer till delen av "Berezino"... Aha... DayZ.

Well played sir, well played.

Mm kände att jag var tvungen att lägga till ”Berezino”...av juridiska orsaker.

Medlem

Justja, måste ju bara posta den här. Med eller utan alkohol är de ju svinkul men här blev det lite extra krydda https://m.youtube.com/watch?v=5gT3NcsEqHA

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Först tänkte jag... Vad i helvete är det han skriver? Sedan när man börjar på läsa och kommer till delen av "Berezino"... Aha... DayZ.

Well played sir, well played.

Ah.. Den referensen flög över mitt huvud då jag aldrig spelat DayZ

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ah.. Den referensen flög över mitt huvud då jag aldrig spelat DayZ

Dock var det lite tydligt när det kom "zombies och åt upp kompisen". Det händer iaf inte mig så ofta irl.😁

Inaktiv

@Över45: Visste inte om det bara var att han tagit sjukt mycket syra eller inte. Man vet aldrig ;D

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Du verkar ursäktande när du beskriver ditt drickande vilket irriterar mig enormt.
Inte du personligen då men hela moralpaniken kring att man är en dålig människa om man dricker.

Drick om du gillar det och skit i vad andra tycker. Det är inte deras business

Jag ser nu ut att det ser ut som om jag är ursäktande. Så är inte fallet. Roligt ändå att kunna provocera någon genom att vara lite low key.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Över45: Visste inte om det bara var att han tagit sjukt mycket syra eller inte. Man vet aldrig ;D

Det handlar ju om alkohol så han hade nog druckit för mycket dåligt hembränt och höll på att bli blind.😁

Skriv svar