Recension – Anthem

Medlem

Alltså att spela detta spel och krascha hela tiden, vilket gör att man måste spela om hela uppdrag är en fantastisk feature. Verkar som antingen flyter spelet på bra eller så är det sjukt instabilt.

Avstängd

Herrejiestanes vad mycket åsikter kring ett 12- rated spel.

Medlem

Det här är ju lite som journalistik när det är som bäst, nu pratar jag om alla videos och kritik som man tar del av som visar hur sjukt allt är med Anthem.
Upper Echelon Gamers släppte en video 18 februari: Should You Buy Anthem? - ABSOLUTELY NOT och då med fokus på i nuläget, kanske sen när det är typ väldigt billigt eller åtminstone Maj. Sen visar han även en bild på en artikel som skrevs förra året i juni: Anthem's Open World is Completely Seamless
https://www.usgamer.net/articles/anthems-open-world-is-comple...

Och ojoj vilka jävla lögner de släppt om det här:
"It's contiguous," says Anthem lead producer Mike Gamble. "Once you're in the open world, you just run around the open world. There's no loads. Everything's contiguous. You have access to the whole thing."
Ja fast inte till ens loot utan flera loadingskärmar, fastän tidigare videos visar att man kan se vad man får för loot på en gång.

+ Alla framtida uppdateringar är gratis
Fast det här är ju ett minus för spelet släpps genom att hålla inne med material som redan utvecklats och finns till spelet redan nu, kolla in AngryJoe's senaste video som länkats tidigare... Det finns alltså mer av det fulla Anthem nu men det kommer ta flera månader innan spelarna får se det.

Medlem

Jag hade kunnat tänka mig köpa spelet, om det var som det var när det först visades.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

@Snabeltorsk: är de bra story i warframe?

Finns det ens en story i warframe?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hajfena:

Det här är ju lite som journalistik när det är som bäst, nu pratar jag om alla videos och kritik som man tar del av som visar hur sjukt allt är med Anthem.
Upper Echelon Gamers släppte en video 18 februari: Should You Buy Anthem? - ABSOLUTELY NOT och då med fokus på i nuläget, kanske sen när det är typ väldigt billigt eller åtminstone Maj. Sen visar han även en bild på en artikel som skrevs förra året i juni: Anthem's Open World is Completely Seamless
https://www.usgamer.net/articles/anthems-open-world-is-comple...

Och ojoj vilka jävla lögner de släppt om det här:
"It's contiguous," says Anthem lead producer Mike Gamble. "Once you're in the open world, you just run around the open world. There's no loads. Everything's contiguous. You have access to the whole thing."
Ja fast inte till ens loot utan flera loadingskärmar, fastän tidigare videos visar att man kan se vad man får för loot på en gång.

+ Alla framtida uppdateringar är gratis
Fast det här är ju ett minus för spelet släpps genom att hålla inne med material som redan utvecklats och finns till spelet redan nu, kolla in AngryJoe's senaste video som länkats tidigare... Det finns alltså mer av det fulla Anthem nu men det kommer ta flera månader innan spelarna får se det.

Bioware har blivit sunk.


signatur

Jump in.

Medlem

detta värdelösa skräp som inte duger mer än som gravsten över en engång så fantasisk spelstudio får altså samma betyg som kingdom come? rimligt?

Medlem

Mycket bra spel! Har jättekul i det med vänner, och snyggt som *** är det. Jag är en av de få som är mycket nöjd med det!

Synd bara att menysystemet är en stor nerdgradering från DA:I.

Medlem
Skrivet av missflesh:

Mycket bra spel! Har jättekul i det med vänner, och snyggt som *** är det. Jag är en av de få som är mycket nöjd med det!

Synd bara att menysystemet är en stor nerdgradering från DA:I.

Hur långt in är du?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tror inte betyget reflekterade det utan att det bara var ett plus i kanten att alla uppdateringar är gratis vilket jag tycker är rätt.

Känns lite som ett fejkplus dock med tanke på att dom tog ut innehåll från spelet för att sedan släppa det som "Nytt innehåll" för att rättfärdiga live-service bullshitten. EA släpper inte hela spel och sedan släpper mer till, dom trycker ut ett stressat halvt spel och sedan släpper resten under 6-12 månader som "free"-dlc som dom "behöver" mikrotransaktioner för att ha råd med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:

Känns lite som ett fejkplus dock med tanke på att dom tog ut innehåll från spelet för att sedan släppa det som "Nytt innehåll" för att rättfärdiga live-service bullshitten. EA släpper inte hela spel och sedan släpper mer till, dom trycker ut ett stressat halvt spel och sedan släpper resten under 6-12 månader som "free"-dlc som dom "behöver" mikrotransaktioner för att ha råd med.

Det är dock inget som är bekräftat. Vad jag sett så är argumentet att man i tidigare streams sett saker som annan utrustning som inte finns i släppta spelet. Kan bara vara så att det är saker som är planerade att vara i senare uppdateringar från början, men att de fanns i deras dev-build så att de kan testas ordentligt, vilket ändå är logiskt.

Hur man än vrider och vänder på det så är gratisuppdateringar bra. Vi slipper att betala för season pass och DLC. De hade lätt kunnat ta betalt för det och det hade givetvis gjort ont med tanke på vilket skick spelet är i, så personligen tycker jag inte det är ett "fejkplus".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är dock inget som är bekräftat. Vad jag sett så är argumentet att man i tidigare streams sett saker som annan utrustning som inte finns i släppta spelet. Kan bara vara så att det är saker som är planerade att vara i senare uppdateringar från början, men att de fanns i deras dev-build så att de kan testas ordentligt, vilket ändå är logiskt.

Hur man än vrider och vänder på det så är gratisuppdateringar bra. Vi slipper att betala för season pass och DLC. De hade lätt kunnat ta betalt för det och det hade givetvis gjort ont med tanke på vilket skick spelet är i, så personligen tycker jag inte det är ett "fejkplus".

Tycker inte att publishers ska får pluspoäng för försämringar i spelen. Att släppa en stor del av det innehållet vi skulle för bara 5 år sen väntat oss i spelen vid release under en period efter release är en nedgradering och vi borde inte ge publishers (speciellt EA) en break över det. BFV är ett bra exempel av ett spel som uppenbarligen har styckats (eller stressats/snålats) för att sedan släppa det som folk väntade sig vid release efter release (kändes som kanske 1/3 av ett helt spel runt release). Om någon tar något från dig, du ser dom och säger till dom att lägga tillbaka det så förtjänar dom inte plus för det, det var redan bare minimum.

Förövrigt är anledning till "gratisinnehållet" ens blivit en sak är för att EA tror att dom kan tjäna mer pengar på det. Inte på grund av någon respekt för gamers. Sedan är dom är för snåla för att producera mer innehåll så dom styckar ett spel och säljer delarna separat för potentiellt mer pengar. Antar att det är något man inte kan bevisa förrän dom släpper mer cosmetics och man kan jämföra dom med det som fanns i november dock.

Moderator | Testpilot

@Juel91: De får inte pluspoäng för försämringar, utan att de valt att inte ta betalt för allt nytt innehåll som kommer.

Bara min egen hypotes, då inte jag skrev recensionen, men är säker på att det inte vägde in i betyget. Utan att det var något Erik ville lyfta då det ändå är en schysst deal.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Angust:

Ekonomin

Sedan har vi aspekten av ekonomin i spelet vilket gör mig extremt förbryllad, jag har runt 100.000:- in-game vilket är verkligen ingenting och då har jag inte handlat överhuvudtaget på runt min 15-20 timmar jag spenderat i det. Tänk dig å att det finns en shop där du kan handla armor delar ungefär var 4'e dag. Det e väl inga problem tänker du...problemet är att armor delarna kostar 60.000:- vardera!

60 tusen kronor!?!? Maffiga mikrotransaktioner dom har.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:

60 tusen kronor!?!? Maffiga mikrotransaktioner dom har.

In-game valuta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Juel91: De får inte pluspoäng för försämringar, utan att de valt att inte ta betalt för allt nytt innehåll som kommer.

Min poäng är att det inte är nytt dock. Kommer dröja ett jävla tag (om nånsin) tills faktiskt nytt material kommer. Dom ska inte ha pluspoäng för att dom inte tar extrapris för det som dom brukade inkludera till att börja med. At best en neutral poäng.

Edit: Missade andra paragrafen. Tror inte heller det vägde in i betyget men det borde inte tas upp som ett plus oavsett med tanke på hur det sköts.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

In-game valuta.

Jag vet, skämtade lite bara. August använde ":-" vilket specifikt betyder SEK.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:

Min poäng är att det inte är nytt dock. Kommer dröja ett jävla tag (om nånsin) tills faktiskt nytt material kommer. Dom ska inte ha pluspoäng för att dom inte tar extrapris för det som dom brukade inkludera till att börja med. At best en neutral poäng.

Edit: Missade andra paragrafen. Tror inte heller det vägde in i betyget men det borde inte tas upp som ett plus oavsett med tanke på hur det sköts.

Gratis materialet har hittils inte sköts dåligt så tycker vi kan vänta med anklagelserna.

Som nämnt innan håller jag inte med. Lyfte gratisinehållet själv till människor innan release som en mycket bra grej och flertalet andra också. Det är ju inget minus utan något som är bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gratis materialet har hittils inte sköts dåligt så tycker vi kan vänta med anklagelserna.

Som nämnt innan håller jag inte med. Lyfte gratisinehållet själv till människor innan release som en mycket bra grej och flertalet andra också. Det är ju inget minus utan något som är bra.

Om det sköts på samma sätt som BFV så är det definitivt inte en bra sak.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:

Om det sköts på samma sätt som BFV så är det definitivt inte en bra sak.

Den som lever får se 😄


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Juel91: yepp eller så kan man punga ut med premium valutan (shards) för riktiga pengar vilket är 800 shards per armor del.

För att få 800 shards måste du dock köpa paketet med 1050 shards för 105kr


signatur

God is dead

Medlem

@Angust: Looool. Snacka om att ha hög åsikt om sitt eget spel när man tycker en kosmetisk rustningsdel är värd 1/6 av sitt spel.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Bra nyheter, det där


signatur

I drank what?

Gnällkuk

@Mirage: Japp, detta är också helt klart användbart.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Enligt Jeremy på ACG, är spelet inte värt en krona i dagsläget; spelet lider av stora problem som inga patcher kan åtgärda, men har du ändå EA Premier är det värt att prova. Han tar upp en hel del värdefulla poänger som bristande innovation, värdelös story och en gameplayloop som inte håller för fem öre.

Detta kommer från ett stort Bioware-fan och han menar att antalet negativa intryck på youtube inte är ett prjippo utan speglar spelets värde i denna stund. Han tror inte heller det finns en risk att Bioware stupar i kvarten eftersom EA Premier troligtvis gjort det hela lönsamt trots en minskad fysisk försäljning.

Rekommenderar för er att lyssna/titta på podcasten och hans summering börjar 32:11.
(https://m.twitch.tv/videos/384922752, 32:11)

Inaktiv

Jag gillar det bättre än alla andra looter shooters jag provat och hoppas bioware fixar till det med tiden.
De är ju väldigt öppna med vad de gör på reddit också. Känns skönt.

Gnällkuk
Skrivet av BlueTeam:

Enligt Jeremy på ACG, är spelet inte värt en krona i dagsläget; spelet lider av stora problem som inga patcher kan åtgärda, men har du ändå EA Premier är det värt att prova. Han tar upp en hel del värdefulla poänger som bristande innovation, värdelös story och en gameplayloop som inte håller för fem öre.

Detta kommer från ett stort Bioware-fan och han menar att antalet negativa intryck på youtube inte är ett prjippo utan speglar spelets värde i denna stund. Han tror inte heller det finns en risk att Bioware stupar i kvarten eftersom EA Premier troligtvis gjort det hela lönsamt trots en minskad fysisk försäljning.

Rekommenderar för er att lyssna/titta på podcasten och hans summering börjar 32:11.
(https://m.twitch.tv/videos/384922752, 32:11)

Jag håller delvis med, att det inte skulle vara värt en enda krona håller jag dock inte med för fem öre (höhö). Jag får återkomma när jag hunnit lyssna på hans kritik, så kan inte riktigt bemöta det han lyfter fram just nu. Däremot är en del i kritiken just att många är stora BioWare-fan, vilket gör att man har helt andra förväntningar och blir färgade av detta.

En stor del av kritiken blir således att man är negativt inställd för att man jämför mot andra titlar, som t ex storyn som inte alls har lika stort utrymme i detta spel. Jag, å andra sidan gillar karaktärerna i Fort Tarsis och har haft mycket nöje med dem - även om huvudstoryn i sig lämnade många frågetecken och stora hål.

På det hela - spelet släpptes ofärdigt och påminner mer om sen alpha/tidig beta. Ett av de större problemen är att spelet inte har tillräckligt med innehåll. Lägg därtill att dessa influencers är personer som har detta som heltidsjobb och därför hinner spela så ofantligt mycket mer än kreti och pleti varpå dessa brister upptäcks så mycket snabbare än vad de flesta andra hinner med.

TL;DR
Skulle jag rekommendera det till fullpris idag? Nej. Via Origin Premier? Mja... för 150:- kommer du garanterat att hinna upptäcka det roliga med spelet men du kommer i dagsläget också köra igenom allt content snabbare än det kommer komma nytt. Jag skulle rekommendera Premier, men att avvakta någon månad till för att se vad de hinner åtgärda med spelet.

De har so far varit väldigt snabba med att svara på communityts frågor, feedback och implementera förbättringar - så ur den synpunkten är det givetvis bra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar