Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Roligt att det kommer expansioner men kläder klarar jag mig utan i spelet. För min karaktär är en halvnaken skäggig alkoliserad skön snubbe med hängslen.

Haha!! Ja, då har du verkligen ingen nytta av kläder! 😂

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Pfft, min Xbox One X käkar ps4or till frukost.

Crossplay i ett bra RDR Online med en FZ-crew från den här tråden hade varit så episkt! Vi hade haft sinnessjukt trevligt tillsammans.

Ja!! Hoppas att det blir ett "riktigt" DLC för oss iaf. Så man får mer story för singelplayer. Om det bara är det här för onlinedelen som nu kommit kommer jag nog gråta i besvikelse😭.

En sak bara jag vet att ni skämtar om fanboy-bästa konsol. Men jag hoppas att vi inte får in några riktiga fanboys i tråden, sådana orkar jag inte med. Så locka dem inte ens med skämt, de nappar ibland på allt😜.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja!! Hoppas att det blir ett "riktigt" DLC för oss iaf. Så man får mer story för singelplayer. Om det bara är det här för onlinedelen som nu kommit kommer jag nog gråta i besvikelse😭.

En sak bara jag vet att ni skämtar om fanboy-bästa konsol. Men jag hoppas att vi inte får in några riktiga fanboys i tråden, sådana orkar jag inte med. Så locka dem inte ens med skämt, de nappar ibland på allt😜.

Haha jotack, det finns gott om dem. Jag är ju ett "fan" så klart men jag ägnar mig inte åt pajkastning och söker inte aktivt upp trådar som handlar om andra konsoler, deras spel eller liknande för att konsolkriga. Det får andra stollar ägna sig åt.

Vuxna människor vet att det går utmärkt att respektera varandra trots att man kanske föredrar olika plattformar, hyser olika åsikter eller vad det nu kan tänkas vara. Ibland har man tur och en bra, givande diskussion kan uppstå men det är tyvärr sällsynt. Här likväl som på andra ställen.

Specifikt i den här tråden så är det en skara synnerligen trevliga spelare från olika håll och kanter som samlas kring en delad entusiasm för ett fantastiskt spel som jag tror påverkat oss alla mer eller mindre. Jag och Breahl skojar lite ibland med varandra men det är med glimten i ögat (hoppas jag, haha).


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Såg klippet också innan. Var dock inte heller inne i Blackwater eftersom "personerna" där inte verkade reagera på Arthur och det inte fanns ngt intressant att hitta. Jag red mer direkt söder ut för att få tag på legendery djur, dinosaurieben, vapen och udda platser för Arthurs dagbok. (hade fuskkarta på var saker, djur fanns😉) Det enda jag inte gjorde var att fiska legendary fiskar. Det viktigaste var dock att inte klanta sig och dö av misstag eller av ngn dum Wanted händelse.
Gör man det "återuppväcks" man utanför hela området! Och jag tror att man då får göra om Bronte uppdraget för att komma in igen.
Vet ju inte om det fortfarande funkar, de borde ju nästan ha gjort lite uppdateringar så man INTE skall kunna "fuska" sig dit.
Men det är väl bara att testa😀. Redigerat: inlägg nr 2200!! Här är vi uthålliga😁

Joråå, det funkar fortfarande! Har varit i Blackwater och hälsade på en massa folk. Det kom dock sådana där röda "prickar" ibland som visade att det fanns lawmen som patrullerade men de var lätta att undvika...vågade inte hälsa på dem

Just nu är jag i Armadillo och har handlat lite proviant. Sparar i en egen fil nu så ska fortsätta utforska senare

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Joråå, det funkar fortfarande! Har varit i Blackwater och hälsade på en massa folk. Det kom dock sådana där röda "prickar" ibland som visade att det fanns lawmen som patrullerade men de var lätta att undvika...vågade inte hälsa på dem

Just nu är jag i Armadillo och har handlat lite proviant. Sparar i en egen fil nu så ska fortsätta utforska senare

Kul!! Att det fortfarande funkar🙂

Medlem

Jag passade på och provade ONLINE för första gången idag.

Hittills har jag bara läst om andra som spelat det, men så tänkte jag att det vore kul att få en egen uppfattning om det hela. Kändes som ett bra tillfälle nu efter senaste uppdateringen. Så det blev en helkväll online!

Den största anledningen till att jag vägrat online är att jag inte gillar griefing. Eller rättare sagt, jag hatar sånt. Och överallt har jag läst att folk blir skjutna till höger och vänster när de står och fiskar eller sitter och grillar en kotlett. 😬

Så jag tänkte att jag börjar väl med att kolla en given sak: Hur många minuter det tar innan jag blir skjuten i ryggen? Jag tippade max en kvart.

Men jag blev inte skjuten en enda gång! På hela kvällen!! 😮

Jag spelade online 4-5 timmar i sträck (förutom en liten matpaus i mitten) och jag såg inte en enda griefer. Jag spelade dessutom med radarn avstängd, som jag alltid brukar göra, så de hade alla chanser i världen att smyga sig på mig. Men inget hände. Jag red även förbi andra spelare och vinkade till dem. De vinkade tillbaka och så var det inte mer med det. Ingen av dem försökte skjuta mig.

Jag har ingen aning om vad som hänt. Har alla griefers ledsnat och dragit? Eller hade jag bara tur? Det får nog bli fler besök online så får jag se om turen fortsätter... 😋

Med det sagt så får jag säga att jag hade fel om online. Det var faktiskt riktigt skoj och jag blev positivt överraskad!

Kul att få göra egen karaktär också, bara en sån sak. Inget ont om Arthur & Co men det är skoj omväxling att få ta fram en ny cowboy där man får bestämma utseendet själv. Men jag önskar att den här cowboyen kunde haft lite större vokabulär, han var nämligen extremt tystlåten. Enda gången jag hörde honom säga något var när han manade på hästen, "Japp! Japp!"... 😂

Jag gillade uppdragen och allt annat som man kan ägna sig åt online, och det lär nog komma ännu mer så på den fronten blir det nog bara bättre och bättre.

Förresten, det finns ett gäng Daily challenges man kan pyssla med också. Här är en precis avklarad och den var riktigt skoj! Klicka på bilden för större bild... 😄

Medlem

Det enda jag vill är att kunna skapa en brud, och slippa storybundna karaktärsuppgraderingar.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag passade på och provade ONLINE för första gången idag.

Hittills har jag bara läst om andra som spelat det, men så tänkte jag att det vore kul att få en egen uppfattning om det hela. Kändes som ett bra tillfälle nu efter senaste uppdateringen. Så det blev en helkväll online!

Den största anledningen till att jag vägrat online är att jag inte gillar griefing. Eller rättare sagt, jag hatar sånt. Och överallt har jag läst att folk blir skjutna till höger och vänster när de står och fiskar eller sitter och grillar en kotlett. 😬

Så jag tänkte att jag börjar väl med att kolla en given sak: Hur många minuter det tar innan jag blir skjuten i ryggen? Jag tippade max en kvart.

Men jag blev inte skjuten en enda gång! På hela kvällen!! 😮

Jag spelade online 4-5 timmar i sträck (förutom en liten matpaus i mitten) och jag såg inte en enda griefer. Jag spelade dessutom med radarn avstängd, som jag alltid brukar göra, så de hade alla chanser i världen att smyga sig på mig. Men inget hände. Jag red även förbi andra spelare och vinkade till dem. De vinkade tillbaka och så var det inte mer med det. Ingen av dem försökte skjuta mig.

Jag har ingen aning om vad som hänt. Har alla griefers ledsnat och dragit? Eller hade jag bara tur? Det får nog bli fler besök online så får jag se om turen fortsätter... 😋

Med det sagt så får jag säga att jag hade fel om online. Det var faktiskt riktigt skoj och jag blev positivt överraskad!

Kul att få göra egen karaktär också, bara en sån sak. Inget ont om Arthur & Co men det är skoj omväxling att få ta fram en ny cowboy där man får bestämma utseendet själv. Men jag önskar att den här cowboyen kunde haft lite större vokabulär, han var nämligen extremt tystlåten. Enda gången jag hörde honom säga något var när han manade på hästen, "Japp! Japp!"... 😂

https://i.imgur.com/nlG7Wda.jpg

Jag gillade uppdragen och allt annat som man kan ägna sig åt online, och det lär nog komma ännu mer så på den fronten blir det nog bara bättre och bättre.

Förresten, det finns ett gäng Daily challenges man kan pyssla med också. Här är en precis avklarad och den var riktigt skoj! Klicka på bilden för större bild... 😄

https://i.imgur.com/gMS3NPB.jpg

Får nog testa online igen efter ditt glada inlägg.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Får nog testa online igen efter ditt glada inlägg.

Kul att höra vad du tycker. Jag har ju inte spelat tidigare online när det saknades grejer så jag kan inte jämföra.

Det jag testat hittills är free roaming runt omkring Rhodes. Det blev det området i och med att mitt läger ligger vid sydöstra stranden, ganska nära huset där Arthur & Co hade lägret i kapitel 4.

Jag testade bland annat att anfalla ett banditnäste på egen hand, göra lite småärenden (dela ut post ), challenges, mm. Några team shootouts och liknande har jag inte provat på ännu. Men jag vet inte om det är nåt för mig - jag tycker free roaming räcker gott.

Medlem

@Nemo Nice! Får kanske ge det en ny chans snart... För mig tog det mindre än 3 minuter innan jag låg face-down i gyttjan i en uttorkad flod men det var som sagt ganska tidigt efter release


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja!! Hoppas att det blir ett "riktigt" DLC för oss iaf. Så man får mer story för singelplayer. Om det bara är det här för onlinedelen som nu kommit kommer jag nog gråta i besvikelse😭.

En sak bara jag vet att ni skämtar om fanboy-bästa konsol. Men jag hoppas att vi inte får in några riktiga fanboys i tråden, sådana orkar jag inte med. Så locka dem inte ens med skämt, de nappar ibland på allt😜.

haha, håller med att man klarar sig utan fanboys men kan knappast vara stridbart att det ser bättre ut och rullar på en aning bättre på xbox one x än ps4, det måste man väl ändå få säga? Föredrar annars det mesta med ps4 generellt - controller, UI, exklusiva spel.
Yes, hoppas så klart på singleplayer DLC och hoppas det inte tar flera år. GTA IV fick ju två bra DLC, speciellt "The ballad of gay Tony" var ju suverän. Hoppas på något liknande. Kollar man på GTA V så ser det ju inte så lovande ut dock..


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

haha, håller med att man klarar sig utan fanboys men kan knappast vara stridbart att det ser bättre ut och rullar på en aning bättre på xbox one x än ps4, det måste man väl ändå få säga? Föredrar annars det mesta med ps4 generellt - controller, UI, exklusiva spel.
Yes, hoppas så klart på singleplayer DLC och hoppas det inte tar flera år.

Jag har hört att nästa DLC kommer år 2026.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har hört att nästa DLC kommer år 2026.

2026 LOL, får se om man lever då..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hur många gånger har ni spelat igenom hela storyn? Är inne på min fjärde genomspelning (inte 100% completion dock), är jag komplett galen eller är det någon som slår det? Känns inte lika kul att spela andra spel längre då det allra mesta är sämre..


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Hur många gånger har ni spelat igenom hela storyn? Är inne på min fjärde genomspelning (inte 100% completion dock), är jag komplett galen eller är det någon som slår det? Känns inte lika kul att spela andra spel längre då det allra mesta är sämre..

Jag är på 3,5, är på kapitel 4 i tredje genomspelningen. Så du slår mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av alias:

Hur många gånger har ni spelat igenom hela storyn? Är inne på min fjärde genomspelning (inte 100% completion dock), är jag komplett galen eller är det någon som slår det? Känns inte lika kul att spela andra spel längre då det allra mesta är sämre..

Det låter väldigt imponerande! Har du även 100% i någon av genomspelningarna?

Jag har bara kört en genomspelning så långt, dock inte full completion ännu utan endast drygt 94 %. Jag har spenderat massa tid på att kolla upp olika mysterier istället. Försökt hitta Gavin, osv.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är på 3,5, är på kapitel 4 i tredje genomspelningen. Så du slår mig.

Låter som du är hack i häl, jag får se upp!

Skrivet av Nemo:

Det låter väldigt imponerande! Har du även 100% i någon av genomspelningarna?

Jag har bara kört en genomspelning så långt, dock inte full completion ännu utan endast drygt 94 %. Jag har spenderat massa tid på att kolla upp olika mysterier istället. Försökt hitta Gavin, osv.

Nej långt ifrån 100%. Gavin önskar jag dig lycka till med, tror ingen lyckats hitta honom än, kanske han inte ens exsisterar utan är ett hjärnspöke, vem vet. DLC som handlar om Gavins äventyr vore kanske något annars. Jäkla Gavin att bara försvinna så där..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

haha, håller med att man klarar sig utan fanboys men kan knappast vara stridbart att det ser bättre ut och rullar på en aning bättre på xbox one x än ps4, det måste man väl ändå få säga? Föredrar annars det mesta med ps4 generellt - controller, UI, exklusiva spel.
Yes, hoppas så klart på singleplayer DLC och hoppas det inte tar flera år. GTA IV fick ju två bra DLC, speciellt "The ballad of gay Tony" var ju suverän. Hoppas på något liknande. Kollar man på GTA V så ser det ju inte så lovande ut dock..

Det är klart att man kan diskutera prestanda när det finns fakta på vad som funkar bäst och även vad man själv gillar för konsoler osv. Det är väl sådana personer som inte kan diskutera över huvud taget utan att bli ilskna bara någon säger det minsta negativa om DERAS konsol. Som sedan häver ur sig vilka skitar alla andra är eller deras "apparater". Ojoj vad mkt sådant man har läst genom åren. Det är då den här gubben blir trött💤😁.

Medlem
Skrivet av Över45:

Det är klart att man kan diskutera prestanda när det finns fakta på vad som funkar bäst och även vad man själv gillar för konsoler osv. Det är väl sådana personer som inte kan diskutera över huvud taget utan att bli ilskna bara någon säger det minsta negativa om DERAS konsol. Som sedan häver ur sig vilka skitar alla andra är eller deras "apparater". Ojoj vad mkt sådant man har läst genom åren. Det är då den här gubben blir trött💤😁.

Absolut, sånt har man fått nog av, minst sagt. Finns sånt som fungerar bättre i vissa spel men annat som funkar bättre med andra, ingen univeriell sanning. vissa föredrar xbox controller och andra ps4, bara att acceptera. Hur som rdr2 rockar på båda systemen och skillnaden är inte enorm. Du kommer att uppleva själva spelet fullt ut på båda systemen. Skarpare om du har en 4k tv/skärm med xbox x och kanske en aning färre gånger den droppar under 30fps. Annars samma (uderbara) skit.
Har fortfarande inte varit i Saint Denis sen jag skaffade min one x, men i Valentine så droppar inte frameraten alls som den gjorde på min ps4 slim. Ingen aning alls hur ps4pro funkar där.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nu citerar jag ingen särskild utan konstaterar av vad jag läst. Att orka spela igenom storyn fyra ggr år imponerande! Själv spelade jag min första genomspelning extremt undersökande och långsamt. Sedan har jag gjort lämpliga sparfiler där ngt i storyn kommer hända som påverkar. Så nu kan jag hoppa in i spelet på lite intressanta ställen för att pröva ngt annat än första ggn. Funkar bra för mig🙂.
Utmärkt när jag utnyttjade glitchen för "Arthurs resa till Blackwater".

Angående online får det väl bli ngt att pröva. Lite iaf och free roaming som beskrevs. Någon direkt "gängspelare" är jag inte. "A poor lonesome cowboy.🎶.."😁

Om det blir DLC för ensamspelare eller inte tänker jag nog inte lägga ner mer kraft på att fundera över. Hursomhelst är ju spelet så bra i sig så man kommer återkomma och återkomma.

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu citerar jag ingen särskild utan konstaterar av vad jag läst. Att orka spela igenom storyn fyra ggr år imponerande! Själv spelade jag min första genomspelning extremt undersökande och långsamt. Sedan har jag gjort lämpliga sparfiler där ngt i storyn kommer hända som påverkar. Så nu kan jag hoppa in i spelet på lite intressanta ställen för att pröva ngt annat än första ggn. Funkar bra för mig🙂.
Utmärkt när jag utnyttjade glitchen för "Arthurs resa till Blackwater".

Angående online får det väl bli ngt att pröva. Lite iaf och free roaming som beskrevs. Någon direkt "gängspelare" är jag inte. "A poor lonesome cowboy.🎶.."😁

Om det blir DLC för ensamspelare eller inte tänker jag nog inte lägga ner mer kraft på att fundera över. Hursomhelst är ju spelet så bra i sig så man kommer återkomma och återkomma.

Vet inte men har funnits nya saker eller updrag med andra val, hur som det som varit samma har fortsatt varit super..
Förståt att bara ett fåtal spelar igenom det flera gånger men för mig så är det et av 20 talets största konstverk. Kommer lägga ner en hel del kraft på att spekulera om DLC eller ej.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag spelade lite mer online ikväll. Tyvärr var det inte alls lika kul den här gången för nu hade alla griefers hittat tillbaka. Det kryllade av dem överallt.

Plötsligt förvandlades den här fantastiska Vilda västern-världen till en trist överlevnadskamp. Vad man än gör så dyker det upp någon idiot som ska förstöra spelupplevelsen. Antingen försöka skjuta mig eller kasta lasso på mig. Sjukt menlöst... 😬

Jag som alltid spelar utan radar tvingas plötsligt att slå på den och stirra på den hela tiden bara för att kunna hålla mig vid liv. Sitter och tänker "Undvik de röda plupparna. De röda plupparna dödar." Det blir som en bisarr hjärntvätt med röda pluppar... 😂

Vad tusan Rockstar... gör om gör rätt. Låt mig kunna välja ifall jag enbart vill spela PvE. Om jag inte får det så kommer jag ju bara att lägga av online och så får ni inga pengar från mig den vägen... 🙄

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag spelade lite mer online ikväll. Tyvärr var det inte alls lika kul den här gången för nu hade alla griefers hittat tillbaka. Det kryllade av dem överallt.

Plötsligt förvandlades den här fantastiska Vilda västern-världen till en trist överlevnadskamp. Vad man än gör så dyker det upp någon idiot som ska förstöra spelupplevelsen. Antingen försöka skjuta mig eller kasta lasso på mig. Sjukt menlöst... 😬

Jag som alltid spelar utan radar tvingas plötsligt att slå på den och stirra på den hela tiden bara för att kunna hålla mig vid liv. Sitter och tänker "Undvik de röda plupparna. De röda plupparna dödar." Det blir som en bisarr hjärntvätt med röda pluppar... 😂

Vad tusan Rockstar... gör om gör rätt. Låt mig kunna välja ifall jag enbart vill spela PvE. Om jag inte får det så kommer jag ju bara att lägga av online och så får ni inga pengar från mig den vägen... 🙄

Ok nu blev jag mindre sugen på online haha

Det har kommit new game+ till AC Odyssey så funderar på att köra igenom det igen. Level cap 99 också tydligen så kan bli kul att kötta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det har kommit new game+ till AC Odyssey så funderar på att köra igenom det igen. Level cap 99 också tydligen så kan bli kul att kötta.

Provat att köra odyssey efter rdr2 men känns inte bra, varför köra ett sämre spel liksom..kanske vore ide att prova med new game+¨så man slipper grinda..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok nu blev jag mindre sugen på online haha

Ja, jag kommer nog att vänta med mer online tills jag ser en uppdatering där det står "PvE".

När jag spelade online igår så fanns det ETT tillfälle där det kändes vettigt att jag blev anfallen av andra spelare. Det var när jag tog på mig uppdraget som hästvagnsförare och skulle transportera en vagn med massa gods från Blackwater till ett ställe i Tall Trees.

På vägen blev jag först anfallen av några banditer som antagligen kom från Thiefs Landing, dvs det var inga spelare. När jag slogs med dem så blev jag plötsligt även anfallen och dödad av ett gäng spelare. De snodde vagnen och red därifrån.

Visst, jag blev dödad men i det läget kändes det faktiskt okej. Det var spelare som hade valt att spela som banditer och här kommer jag helt ensam med en kärra full av värdesaker. Klart som tusan att man är en banditmagnet då. 😁

Jag kunde ha försökt lösa problemet med att samla ihop andra spelare som eskort. Banditspelarna hade säkert anfallit då också, men det skulle ha blivit en kul strid med jämnare odds.

Tyvärr finns det just nu inget enkelt sätt att få till sådan gameplay i spelet. Jag skulle först behöva skapa ett gäng (posse) och sedan försöka locka andra spelare till gänget. Därefter kan jag försöka förklara min plan med vagntransporten och hoppas att ingen hoppar av, och till slut genomföra planen.

I stort sett mission impossible med random online-spelare... 😂

Tänk om det istället fanns ett enkelt sätt att para ihop hästvagnstransportörer och riding shotguns (som cowboy-eskorter kallades). När jag väljer uppdraget så kunde jag välja hur många eskorter jag vill ha. Andra spelare som anmält sig som riding shotguns och som är i närheten kunde få möjligheten att hoppa med. Alla som deltar i transporten skulle dela på XP och belöning.

Fan, man kanske skulle ta och söka jobb som online-speldesigner hos Rockstar. De verkar ju behöva det...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Fan, man kanske skulle ta och söka jobb som online-speldesigner hos Rockstar. De verkar ju behöva det...

Jepp please do it, så fuckar du upp online koden så mycket du bara kan så singleplayer DLC blir det alla på rockstar jobbar på..hepp, Inget "I have a plan" går inte på den mer.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Ja, jag kommer nog att vänta med mer online tills jag ser en uppdatering där det står "PvE".

När jag spelade online igår så fanns det ETT tillfälle där det kändes vettigt att jag blev anfallen av andra spelare. Det var när jag tog på mig uppdraget som hästvagnsförare och skulle transportera en vagn med massa gods från Blackwater till ett ställe i Tall Trees.

På vägen blev jag först anfallen av några banditer som antagligen kom från Thiefs Landing, dvs det var inga spelare. När jag slogs med dem så blev jag plötsligt även anfallen och dödad av ett gäng spelare. De snodde vagnen och red därifrån.

Visst, jag blev dödad men i det läget kändes det faktiskt okej. Det var spelare som hade valt att spela som banditer och här kommer jag helt ensam med en kärra full av värdesaker. Klart som tusan att man är en banditmagnet då. 😁

Jag kunde ha försökt lösa problemet med att samla ihop andra spelare som eskort. Banditspelarna hade säkert anfallit då också, men det skulle ha blivit en kul strid med jämnare odds.

Tyvärr finns det just nu inget enkelt sätt att få till sådan gameplay i spelet. Jag skulle först behöva skapa ett gäng (posse) och sedan försöka locka andra spelare till gänget. Därefter kan jag försöka förklara min plan med vagntransporten och hoppas att ingen hoppar av, och till slut genomföra planen.

I stort sett mission impossible med random online-spelare... 😂

Tänk om det istället fanns ett enkelt sätt att para ihop hästvagnstransportörer och riding shotguns (som cowboy-eskorter kallades). När jag väljer uppdraget så kunde jag välja hur många eskorter jag vill ha. Andra spelare som anmält sig som riding shotguns och som är i närheten kunde få möjligheten att hoppa med. Alla som deltar i transporten skulle dela på XP och belöning.

Fan, man kanske skulle ta och söka jobb som online-speldesigner hos Rockstar. De verkar ju behöva det...

Haha det skulle ändå inte få mig att spela online tyvärr. Jag vill ha bara singleplayer och därför jag börjat new game+ i Assassins creed odyssey. Underbar story och man får ju välja mellan Alexios och Kassandra när man spelar igenom. Jag spelade med Alexios första gången så tog tjejen nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Tråkigt att höra, men jag misstänkte att din första upplevelse av online-läget var en anomali Det verkar vara fullt med griefers och tråkiga människor. Rockstar gör ju heller inget åt det, snarare tvärtom med daily-missions som "headshot 3 players"...

Det är lite av en gåta för mig hur en spelstudio å ena sidan gör ett fantastiskt episkt spel som RDR 2 och å andra sida så fatalt super till multiplayer.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: Tråkigt att höra, men jag misstänkte att din första upplevelse av online-läget var en anomali Det verkar vara fullt med griefers och tråkiga människor. Rockstar gör ju heller inget åt det, snarare tvärtom med daily-missions som "headshot 3 players"...

Det är lite av en gåta för mig hur en spelstudio å ena sidan gör ett fantastiskt episkt spel som RDR 2 och å andra sida så fatalt super till multiplayer.

Ja nu till helgen dyker det väl upp massor med jobbiga typer online och jobbiga gäng. Känns åter igen som det bara är att skippa😒onlineskiten.

En sak jag tänkt på!! Om ni gillar western och ibland läser serier för lite vuxnare läsare, eller inte läser serier. Börja då med att leta på bibliotek efter samlingsvolymer med den suveräna BLUEBERRY! Tycker jag är världens bästa Westernserie. Den är skriven och tecknad av två berömda Fransmän! Tecknaren döpte ibland om sig till "Moebius" när han tecknade Science fiction, det kanske ngr av er hört talas om.
Iaf läs BLUEBERRY! Vuxen westernserie med otroliga teckningar och en av huvudpersonerna (McLure) tänker jag alltid på när jag får se "Uncle" i spelet😀. I Sverige ges de inbundna samlingsvolymerna ut av COBOLT Förlag.
Läs Läs ni kommer inte ångra er! Tyvärr är skaparna döda, men det berättas om deras liv i böckerna om hur de reste till USA och fick inspiration te x.

Medlem

@Över45: jag håller med till 1000 %. Blueberry är VANSINNIGT BRA westernserie! 🤠

Skriv svar