#Hetastolen - Vad vill du fråga Respawn om?

Skägg.
10 Chambers
#Hetastolen - Vad vill du fråga Respawn om?

Vi tänkte testa en ny grej som vi kallar #hetastolen, där ni helt enkelt får ställa frågor i tillhörande tråd och när vi fått ihop ett gäng skickar vi dessa vidare till den berörda studion som förhoppningsvis återkommer med svar. Vi tänkte inleda med den kanske hetaste utvecklaren just nu, Respawn Entertainment, som nästan från ingenstans lyckades utmana självaste Fortnite i Battle Royale-genren.

Så vad vill du veta om Apex Construct Legends, Titanfall och kanske deras Star Wars-spel? Det senare är ju med största sannolikhet stora locket på till i april, bara så du vet.


signatur
Medlem

1. Hur länge har ni arbetat med Apex Legends?
2. Hur många har ni som jobbar med Apex Legends?
3. Var det tänkt att sätta en prislapp på Apex Legends från början eller var tanken att vara Free2Play direkt?

Medlem

När får vi se gameplay från Fallen Order?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

När får vi se gameplay från Fallen Order?

April!

Medlem

När ska ni fixa alla krascher i Apex Legends?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Är singleplayer-spelen på väg att dö ut under EA?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

När ska ni fixa alla krascher i Apex Legends?

Har du testat allt här? https://www.fz.se/nyhet/279112-kraschar-apex-legends-se-hit


signatur

Kommer vi få se gameplay under avtäckandet av Fallen order den 13 April? eller kommer det "endast" bli cinematic trailer?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

när kan vi förvänta oss bättre netcode/network delay?

Medlem
Skrivet av kivix2:

när kan vi förvänta oss bättre netcode/network delay?

https://youtu.be/9PfFPW9a90w

Tänkte på detta jag med, skulle verkligen vilja veta om dom ska göra något åt det

phi
Medlem

- Hur länge är ni fast med EA?
- När kan ni tidigast köpa er loss från EA?

Geeks Gaming

-Kommer dom fixa "netcoden" i Apex?
-Har som några planer för att ev göra ett Titanfall spel med mer PC fetures typ Community servrar, mod tools? Då Titanfall dog så snabbt på PC och ingen chans att bygga en stadig community för spelet.
-Har dom några planer på ev göra ett nytt call of duty/Medal of honor spel?

Inaktiv

När ska ni fixa nätkoden? Apex är för tillfället absolut sämst av alla Battle Royale på den punkten. Se Battle(non)sense video på ämnet.

Vad har ni för lösning på hitbox problemet? Åtminstone 3st av hjältarna är i dagsläget väldigt mycket sämre på grund av skillbalans kombinerat med hitbox.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mabec:

Är singleplayer-spelen på väg att dö ut under EA?

Skrivet av phi:

- Hur länge är ni fast med EA?
- När kan ni tidigast köpa er loss från EA?

Ni är medvetna om att frågorna kommer att gå via EA va?


signatur
Medlem

Kommer ni i någon form fortsätta med Titanfall? En trea, rollspel, strategi eller annat?

Medlem

Min fråga kvarstår.

Medlem

* Bortsett från pengarna som rullar in via mikrotransaktioner, hur växte idén till Apex Legends fram?

* Har de några framtida planer på att implementera karaktärer från Apex Legends till Titanfall 3? Såg nämligen att en 3D modell av karaktären Bloodhound redan var färdig till spelet i Titanfall
artbook:en.

* Kanske tidigt att fråga, men kommer Apex Legends få någon sorts uppföljare(uppdatering?) av något slag? Med uppdaterad gameplay, animationer, grafik, ljud osv.? Kanske till och med Titans(de där robotorna från titanfall)?

* Har någon på EA varit rädd eller tvekat för att Apex Legends skulle misslyckas?

* Vad kostade Apex Legends att utveckla?

* Är det samma concepts artists på som jobbade på något av de tidigare Titanfall-titlarna som har varit med och utvecklat Apex Legends? Är de kvar och jobbar på Apex Legends eller på andra projekt för studion?

* Var det på gång att Titanfall 2 skulle få ett Battle Royale? Eller såg statistiken dålig ut att släppa ett spelläge som Battle Royale till det spelet?

* Finns det någon plan på ett 4 spelar co-op kampanj med open-world? Likt Borderlands med de spelkaraktärer i som redan är på plats i Apex Legends?

Har inga mer frågor, men de kanske fylls på. Hoppas att det är bra frågor jag ställt som de nappar på.

Gen
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

När ska ni fixa alla krascher i Apex Legends?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Detta är inte bara Respawns puck utan även nVidias.

Här är ett officiellt svar på frågan men är egentligen bara en upprepning på vad som redan nämns i 419.17 drivarens release doc.

https://forums.geforce.com/default/topic/1099356/geforce-driv...

Inaktiv

Ni inser väl att EA Respawn inte kommer utannonsera saker i ett frågemail från FZ.se

Medlem

@anon_326400: Självklart att de inte gör det. Men de kanske ger någon sorts hint, man kan alltid önska tänker jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det känns så. Ska kolla om jag missat något. Ominstallerat både origin och spelet. Ingenting hjälper. Nu kraschar det VARJE match.

Har dock en massa visual c++ som ligger, ska prova ta bort alla dem.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Freffo:

@Rorschach: Självklart att de inte gör det. Men de kanske ger någon sorts hint, man kan alltid önska tänker jag.

Jag gissar på "Kanske, det skulle vi vilja, men mer än så kan vi inte säga" på sin absoluta höjd. Inget fel i det förstås men om de ENS svarar på det här kan man ju i alla fall försöka välja något de KAN svara på

Medlem

@anon_326400: Helt klart, men ös på med frågor känner jag. Hade varit skoj med någon överraskning precis som Apex Legends var för mig. Tyckte spelet kom från ingenstans.

Medlem

@Thane:
Frågan var ställd till Respawn men du kanske vet att vi får gameplay? Var har du läst det?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Titanfall 3.

Punkt.

Medlem

fråga vince zampella om han gick på crack på e3 2018. han såg hög ut.

Medlem

What is the airspeed velocity of an unladen swallow?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar