Låt oss rösta fram formkurvan för Far Cry, från Cryteks original till New Dawn

Robot
Låt oss rösta fram formkurvan för Far Cry, från Cryteks original till New Dawn

Pekar trenden uppåt eller neråt för serien?

#crytek, #far-cry, #ubisoft


Medlem

Om jag får göra en personlig rangordning så går den nog så här:

1: FarCry 3
2: FarCry
3: FarCry 4
4: FarCry: Blood Dragon
5: FarCry 5
6: FarCry: New Dawn
7: FarCry: Primal
8: FarCry 2

Medlem

Hakar på Jozo,

1: Far Cry
2: Far Cry 4
3: Far Cry 5
4: Far Cry - Blood Dragon
5: Far Cry 3
6: Far Cry - Instincts Predator
7: Far Cry 2(Minns detta spel med ren avsky)

Inte spelat Primal och lär tyvär inte köpa New Dawn då apokalyps miljö i Far Cry världen är inte vad jag vill ha ur serien

Hade redigt sköj i FC5 så ser fram emot nästa(ordentliga) del!

EDIT: lite fixfix

Medlem

1: Far Cry 4
2: Far Cry 3
3: Far Cry Primal
4: Far Cry 5
5: Far Cry 2

1:an, Blood Dragon och New Dawn kan jag inte uttala mig om då jag inte spelat dessa.

Inaktiv

Far Cry - 4/5
Far Cry Instincts - 2/5
Far Cry Instincts: Predator - 2/5
Far Cry Vengeance - 1/5
Far Cry 2 - 2/5
Far Cry 4 - 4/5
Far Cry Primal - 3/5

Medlem

Far Cry 2 hade enligt mig bäst setting, hade gärna sett ett nytt Far Cry som utspelade sig i ett inbördskrigsdrabbat land i Afrika. Gräsbränderna var fantastiskt spännande också, däremot var de respawnande vaktuposterna sjukt frustrerande.

Medlem

Medelst denna undersökningskrönika slog det mig att det aldrig funnits ett bra FarCry, Primal kanske är undantaget jag vet inte riktigt.. verkar bra men när jag spelade det så somnade jag framför skärmen efter en halvtimme även fast jag sovit nyligen.

Medlem

FC3 är helt klart min favorit i serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Far Cry 3 hade allt man behövde. Spelen därefter blev bara sämre och de försökte suga sig i fast i samma typ av story fast med sämre karaktärer. En remake med snowdrop engine eller liknande hade inte skadat med co-op likt Far Cry 4 där man kan spela igenom alla uppdrag tillsammans.

Medlem

Vad då Far Cry serien? Finns väl inget annat spel än Crytek's Far Cry.

Medlem

Tvåan är min favorit. Trean också bra. Femman ok. Resten meh.

Medlem

3:an är bäst, 4 och 5 OK, 1:an är bra i början sedan går det utför. Resten har jag inte spelat.

Medlem

1, 3, 4. Tror jag hade tyckt 3an var överlägset bäst men jag var ju liten grabb när 1an kom och den grafiken som var i FC skojar man inte bort.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Första Far Cry är så överskattat så det finns inte.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Första Far Cry är så överskattat så det finns inte.

Möjligt, men när det kom var grafiken och settingen något helt nytt och gjorde spelet väldigt "spännande". Sedan var kanske inte spelet i sig något speciellt.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Första Far Cry är så överskattat så det finns inte.

Första halvan är ett av mina bästa spelminnen sen blev det lite rörigt när det kom monster. Men grafiken, fysiken och de öppna banorna var något jag inte tidigare skådat vilket gjorde till en väldigt underhållande sandlåda.

Sen måste folk fan sluta säga ”överskattat” då det bara är ett ord man använder när man själv tycker att något inte borde vara så populärt som det är.

Geeks Gaming

1,2,3 och blood dragon. Allt annat är bara remakes på remakes.

Medlem

Primal är det klart bästa älskar epoken

Medlem

Om 5:an inte hade haft de där värdelösa "you are being hunted"-uppdragen, som tvingade en bort från utforskning till mainquest, så hade det fått ett högre betyg av mig.

Medlem

@AndyZedd: Jag älskar också epoken men de lyckades aldrig fånga mig storymässigt och gameplay var ordentligt tafatt, det hela kändes som en enda lång grind och kunde lika gärna varit ett DLC istället för ett helt fristående spel.

Medlem

Far Cry 2 är nog topp för mig. Få spel har fångat platsen man befinner sig på på samma sätt.
Afrika kändes verkligen skitigt med vapen som krånglade, malaria och allmänt jävelskap. Gräsbränderna var verkligen en wow-faktor när spelet kom.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Nått helt nytt.
Skrivet av Loxus:

Första Far Cry är så överskattat så det finns inte.

När Far Cry kom ut så var det en riktig woow uplevelse.
Med tropiskt omgivning med djungler och sandstränder lägg till flygning med hängglidare mellan öar
och riktigt läskiga monster så.. Man trodde inte sina ögon.
Något helt annat än att åka runt runt och döda samma fiender i spel efter spel.

Medlem

Första var verkligen wow. Det visuella för sin tid var oslagbart, det såg jag som 12 åring. Sen tilltalade det tropiska mig, kanske därför jag gillade 3an väldigt mycket också. Fast där gjorde vaas och soundtracked halva spelet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Far Cry 3 är det bästa för min del. Mycket tack var Michael Mando's insats som Vaas.

Gen
Medlem

1: Far Cry 3 (Bästa antagonisten och första ön var riktigt skoj, andra något mindre skoj)
2: Far Cry Primal (En frisk fläkt med roliga NPCer, många djur och ett eget språk)
3: Far Cry 5 (Tillförde tillräckligt mycket nytt för att det skulle vara roligt att spela klart spelet)
4: Far Cry (En shooter som var före sin tid på flera fronter)
5: Far Cry 4 (Alldeles för likt 3an och jobbigt att man var tvungen att låsa upp kartan bit för bit för att få tillgång till quests)
6: Far Cry 2 (väldigt färglöst och hatade de jagande bilarna, vakt respawn samt det oändliga bilkörandet)

Geeks Gaming
Skrivet av Loxus:

Första Far Cry är så överskattat så det finns inte.

Så sant så sant. Som tur va gjorde dom Crysis efter de och de spelet är så mycket bättre än mycket av skräpet som släpps idag

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Sen måste folk fan sluta säga ”överskattat” då det bara är ett ord man använder när man själv tycker att något inte borde vara så populärt som det är.

Folk måste sluta att säga "sluta" då det bara är ett ord man använder när man själv tycker att något inte borde fortsätta.

//LD

Medlem

Har bara spelet 1, 2 och 5:an och av dom är det bara ettan jag fullfört. Men måste hålla med den personen över som sa att det inte funnits något riktigt bra Fry Cry.

Ofta är det "nästan" väldigt bra spel men så visar det sig att någon detalj gör att det blir ospelbart (2:an). Alternativ att dom startar väldigt bra men blir sjukt tråkiga efteråt ( 5:an, och framför allt 1:an).

//LD

Backloggens befriare

Har ju bara lirat FarCry, men alla ligger i backloggen... Jag tycker att FarCry är en stabil 3:a, i dagens läge, spelade igenom det för ca ett år sedan för första gången. Håller bra, men fps är inte min genre, även om det är kul ibland.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

3:an är en favorit men är helt omöjligt att få igång numera av någon anledning, troligen Windows 10 som uppdaterats för många gånger..

12
Skriv svar