Passande! Idag fyller Pokémon-serien 23 år

Robot
Passande! Idag fyller Pokémon-serien 23 år
Medlem

HeartGold & SoulSilver så klart.

Medlem

Efter generation 4, Platinum, gick det utför för serien. Nu är det bara handhållande, cutscenes och text så att man spyr.

Medlem

Guld och Silver lade till så många funktioner och hade så stor värld jämfört med Gen1 så för mig är dessa det självklara valet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

Även om Red, Blue & Yellow lade grunden för världsfenomenet så är ändå Gold, Silver & Crystal i mitt hjärta som jag kunde spela på en gul Game Boy Color (Silver) och känslan när man upptäckte att man i denna lilla spelkassett helt plötsligt kunde resa tillbaka till Kanto (tack Iwata<3, vila i frid). Utifrån förutsättningarna på den tiden så är det en av tidernas bästa uppföljare i en spelserie någonsin skådat.

Det enda sättet Pokémon Switch skulle kunna ge samma "holy sh*******************t"-upplevelse är om de ger dig möjlighet att besöka ALLA (ja alla) tidigare regionerna efter du klarat första även om grafiken skulle vara en ren skin-mässig uppgradering utan några större förändringar.

Tekniken och utrymmet på spelkassetterna finns så bara en region hade bara känt som "easy cheap fan service", men det handlar bara om tid och pengar. Men det hade varit "en av de bästa uppföljarna i sin tid i en spelserie" enligt mig. Så därför anser jag Gold, Silver, Crystal bäst i Pokémon-serien. Inget Pokémon-spel hittills har kunnat blivit en värdig uppföljare, inte ens när det blev "3D" i och med Pokémon X & Y.

Medlem

De första spelen så klart! Det som skapade hela serien.

Medlem

Så här resonerar jag: startersarna i första generationen (charmander, bulbasar, squirtle) är helt klart de mest minnesvärda- Charizard är ju fortfarande den mest populära efter Pikachu. Däremot kan jag tycka att Mew och Mewto är tråkigare än Lugia och Ho-Ho. Å andra sidan är Kabutops, Omastar och Aerodactyl riktigt fräna fossiler från generation 1.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gold var min kompanjon vid flertalet familjieresor, dag och kväll, även om jag behövde jaga ljuset från lyktstolparna för att kunna se något.

Jag föll bort från spelen efter sapohire/ruby, sen upptäckte jag det igen med Y. Så det är nog Gold och Y som ligger varmast om hjärtat.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Kontot avslutas

Det låter bättre att säga att det är första gången som den släpps till en hybrid konsol. Sen är detta bevis på att Switch är den konsolen som inte bara tar över efter Wii U utan också 3DS. Det fattas bara att en ny mindre helt bärbar Switch snart kommer att avslöjas. (vill bara påminna mig själv att detta är mitt första inlägg som jag har skrivit från min nya Nokia 3310. )


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vad handlar dessa spel om egentligen? Är det här man ska mata sin Pokemon så att han blir större o inte dör osv...?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad handlar dessa spel om egentligen? Är det här man ska mata sin Pokemon så att han blir större o inte dör osv...?

Nej, tror det är Half Life du tänker på.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad handlar dessa spel om egentligen? Är det här man ska mata sin Pokemon så att han blir större o inte dör osv...?

Håller med, har inte heller fattat grejen. Du går runt likt zelda och slänger ut plastbollar med dinosaurier i som sedan ska slåss.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Nej, tror det är Half Life du tänker på.

Just ja, vad dum jag är. Man matar ju den omätliga Gordon Freeman som ständigt var hungrig liggandes i sin hydda. Sedan kom ju G-Man ibland på besök med sin hemmagjorda morotssoppa. Happy Fun Times.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kommer ihåg att detta droppade som en bomb bland oss kids på lågstadiet. Hade en kort interaktion med denna världs kort under något år eller så. Alla bytte och spelade likt man gjorde med hockeykort.

Kontot avslutas

Mina favorit spel är Gold, Silver, Crystal, HeartGold och SoulSilver.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av heady89:

Kommer ihåg att detta droppade som en bomb bland oss kids på lågstadiet. Hade en kort interaktion med denna världs kort under något år eller så. Alla bytte och spelade likt man gjorde med hockeykort.

Hehe, jag fick en flashback när du nämnde hockeykort. Det var något som jag samlade rejält på under 90 talet ungefär vid 92-96. Det var tider det. Happy times. Samlade extra på Peter "Foppa" Forsberg korten som jag hade många ut av. Sedan hade man såna där speciella prislistor som visade hur mycket korten var värda. Listorna skiftade en hel del likt amerikanska "Nasdaq" börsen gjorde. Hehe. Fan vad jag saknar barndomen då o då. En färgglad tid i mitt minne. Missade dock Pokemon sjukan då jag är för gammal och hade börjat högstadiet då även mitt samlande på hockeybilder var över.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar