Phil Spencer lovar att de nya Xbox-utvecklarna behåller sin kreativa frihet

Robot
Phil Spencer lovar att de nya Xbox-utvecklarna behåller sin kreativa frihet

Nyhet om bättring och bot på pc kommer på E3.

#pc, #xbox-game-studios, #xbox-one


Medlem

De första orden som blixtrar förbi i skallen är: "jojo, brukar låta så". Vet inte hur man skulle säga det annorlunda..."Vi köpte upp dem, så nu är det VI som bestämmer, moaHAHAaaaa!", kanske?

Medlem

Får hoppas MSoft lyckas räta skutan så dom har något momentum inför nästa generation.

Medlem

Väljer att tro på Phil här, detta är helt rätt väg att vandra. Givetvis finns där en gräns ekonomiskt, men som exempelvis det senaste God of war visar är att mästerverk kräver många gånger tid och just kreativ frihet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox

Det är väldigt intressant att se ett Xbox som har Microsofts fulla stöd. Det rör på sig på många fronter nu... Mycket roliga grejer på gång framöver


signatur

Jump in.

Medlem

Under tiden på Microsofts huvudkontor...

ANALYSING FOREIGN CONCEPT...
ERROR! ERROR!
"CREATIVE" NOT DETECTED!
"FREEDOM" NOT DETECTED!
EXTERMINATE! EXTERMINATE! EXTERMINATE!

Medlem
Citat:

under Microsoftflagg har exempelvis inte Rare glänst som i fornstora dagar

Viva Piñata är Rares bästa spelserie efter Banjo-Kazooie, fight me.

Medlem

Det är så otroligt många vackra ord som lämnar den mannens mun år efter år. Undrar när någonting ska hända på riktigt också...

Medlem

Ska bli spännande att se vad de kan göra med soppan "Windows Store". Där måste de lägga till lite trevliga funktioner och betydligt snyggare o bättre UI, Sedan vill jag personligen kunna komma åt deras exe filer för spel för att lägga in som "icke Steam spel" i mitt bibliotek i just Valves tjänst. E3 kommer bli MicroSofts rejäla uppvaknande från den lätta koman. Like a fenix bird they will rise up stronger than ever.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är så otroligt många vackra ord som lämnar den mannens mun år efter år. Undrar när någonting ska hända på riktigt också...

Xbox One X
Crossplay
Bakåtkompatibilitet
Game Pass
Sju nya studios förra året, antagligen fler i år
Xbox Adaptive Controller
Xcloud
Play Anywhere

Sure dude.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jozo:

Det är så otroligt många vackra ord som lämnar den mannens mun år efter år. Undrar när någonting ska hända på riktigt också...

Ett Xbox som var på väg åt helt fel håll tar tid att vända. Efter att Spencer fått Nadellas förtroende och full backning av Microsoft på gamingfronten så har Spencer kunnat ta tag i flera saker:

Hårdvaran: -Xbox One X. Med löfte om att aldrig släppa övertaget framöver.

Fokus på gamers upplevelse: -Play Anywhere. Xbox Game Pass. Bakåtkompatibilitet. Cross Play. Mus & tangentbordsstöd Etc etc.

1st party: -7(!) nya studios på ett år. Med fler på gång... Dessutom ökade investeringar i alla studios med i vissa fall dubbleringar av antalet utvecklare och projekt.

Bredd: -xCloud kommer att göra Xbox tillgängligt överallt. Med ägandet av Azure har man en fördel som inte går att tävla med för vissa, där kampen i stället står mot Google och Amazon i storlek.

PC: Xbox har fått ansvaret för Windows store och stora förändringar för Xbox gaming på PC är på gång. Flera studios har PC-orienterade projekt igång, och fler kommer...

Det där är ju bara en del av det som Spencer och Xbox pysslar med och nog fasiken händer det på riktigt.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Ett citat kommet ur intervjusituation, säger naturligtvis inte ett piss som någon påpekade ovan. Nu tror jag säkert det är så här, för jag tror de har de här studiorna precis var de vill ha dem.

Microsoft har inte satsat "AAA" på hur länge som helst, och de här studiorna utvecklar spel på en mellannivå som redan går hand i hand med Microsofts ambitioner.

Det ska vara kärnspel, men de ska inte kosta allt för mycket att göra.

De har t om rakt ut sagt att fokus ligger på att göra "content" till game pass.

Medlem

Månadens "we will fix pc" uttalande från spencer. Var nästan rädd att han inte skulle hinna med ett sådant i februari.

Medlem

mycket snack lite verkstad som vanligt.

Medlem

Phil är bara en frontfigur för Microsoft, de behövde en "syndabock" för alla misstag som begicks med Xbox One i början och man är naiv om man tror att deras agenda har ändrats, det har den inte, det som skett är att de inte kunnat genomföra den lika snabbt.

Jag har hört detta så många gånger, "action speaks louder than words".

Avstängd

Hycklar-spencer i farten igen.

Omöjligt att ta något killen säger på allvar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Att man ska satsa mer på PC känns det som att MS sagt årligen i 10-15 år.

Medlem

Detta E3 lär ju vara deras make-or-break, upp till bevis. Ska bli väldigt intressant.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Viva Piñata är Rares bästa spelserie efter Banjo-Kazooie, fight me.

Var placerar du Donkey Kong?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Tror inte följande tagits upp på FZ.

Microsoft har preview builds av WIndows 10 där det testas att spelen använder Xbox infrastruktur istället för den som den vanliga storen använder. Specifikt är det en specialversion av State of Decay som hela testet är baserat runt.

Detta kan vara en av de saker de ska prata mer om senare under året, tex på E3.

Medlem

@Barak: På fjärdeplats efter Jet Force Gemini

Fast än hur mycket jag älskar Rare's Country serie och särskilt DK64 så måste jag säga att Tropical Freeze är det bästa DK spelet.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Barak: På fjärdeplats efter Jet Force Gemini

Fast än hur mycket jag älskar Rare's Country serie och särskilt DK64 så måste jag säga att Tropical Freeze är det bästa DK spelet.

Hehe okay.
Jag har inte kommit så långt i Tropical Freeze så jag har ingen direkt åsikt. Det lilla jag har spelat fick nästan kontrollen att hamna ute på gräsmattan (förbannade vagn).
Kommer antagligen inte spela igenom det förrän jag har kommit ifatt med min backlogg som fortfarande sträcker sig tillbaks till Gamecube-tiden.
Så en vacker dag...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Känns bra, Xbox pissar snart på Playstation! Nästa gen kommer PS inte ha mycket att komma med!


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza: Oh hahahaha, den var bra...

Jag har alltid föredragit x-box men för att MS ska kunna ta in försprånget som Sony har nu med denna konsollgenerationen, speciellt med exklusiva titlar (tex Horizon: Zero Dawn, Spider-Man, God of War, The Last of Us 2) som är urstarka IP'n och enormt välgjorda spel, så krävs det mer än MS kan åstadkomma. Samt att MS gör misstaget att släppa stora titlar som "play anywhere" vilket gör det HELT menlöst för PC spelare att köpa en x-box.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Varför tror du att MS bryr sig om du spelar på PC eller Xbox?

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Varför tror du att MS bryr sig om du spelar på PC eller Xbox?

Självklart så ser MS hellre att folk spelar på Xbox än på PC.

Spelare på Xbox måste betala för multiplayer.

Om någon köper spel från andra utvecklare på Xbox får MS 30% (?) av priset - om någon köper spel från andra på PC lär det sällan vara från MS-store och då tjänar MS ingenting.

På Xbox spelas allt via samma konto vilket gör att ju mer man spelat och tagit del av tjänster på konsolen, desto svårare blir det att byta format. PC-spelare spelar det mesta via andra konton.

Nu när man säljer betydligt färre konsoler än sina konkurrenter får man börja söka/prova nya vägar vilket man nu verkar göra i allt större grad.

Medlem

@Oggmeiler: Om de vill sälja x-boxar så gör de. Eftersom med bra exklusiva köpte jag x-box, nu tappar de försäljning, tvivlar på att jag är den enda som tänker så.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Det här är första generationen nånsin som jag inte har alla konsoler. Både Xbox och Xbox 360 hade strålande spelutbud men det går verkligen inte hitta spel nog att köpa en Xbox One för. Det är fortfarande typ bara Powerstar Golf och Project Spark som lockar mig, mest, och det är ju kanske inte "det här vill jag betala några tusen för" aktiga spel.

1
Skriv svar