Rykten: Watch Dogs 3 till London i år, nästa Assassin's Creed tar oss tillbaka till Rom

Skribent

Om de ska fortsätta med hacker-punk-grejen så passar nog London utmärkt för Watchdogs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag håller med om att de verkligen försökte förbättra tvåan men de gälla färgerna, den flummiga protagonisten, det stela bilkörandet och tvånget för att använda olika hacks osv gjorde hela upplägget väldigt klumpigt.

Vad tycker du om det de tar upp i den här videon? som ett komplement till det du tagit upp själv här


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Tråddemonen
Testpilot

Älskar Watch dogs serien och tyckte att 2an var bra mycket roligare och snyggare trots "hipster" samhället i San Francisco, är glad att det kommer en 3a men hade hellre velat se spelet uyspela sig i t.ex. Sydkorea där tekniken och kändisskapet har blommstrat otroligt fort de senaste åren. Sydkorea hade verkligen varit en teknikdjungel som jag tror är en stor dröm för hackers samt att det finns otroligt med hacker communities i landet just nu.

Medlem

@Mirage: Kanske för att feodala Japan inte passade in inom den gamla tidslinjen och inte den nya heller? Dessutom att majoriteten vill ha Japan ser jag lika troligt som majoriteten vill ha Viktorianska England. Däremot... så är jag 100% säker på att det inte finns någon majoritet i något angående denna serie förutom den majoritet som är tyst.

Att kalla dem korkade däremot för att de inte vill göra ett spel som exakt passar dig i smaken är dock väldigt ignorant. Framförallt när de säljer stora mängder av spelet. Origins sålde t.ex. 1,5 miljoner exemplar första veckan. Odyssey sålde nästan lika bra med sina 1,41 miljoner exemplar. Faktum är att både Origin och Odyssey sålde bättre än Black Flag som anses av många vara en av de bästa spelen i serien. Så istället för att kalla dem korkade för att de faktiskt vet vad de håller på med (vilket verkar vara att gå rakt emot vad du verkar vilja) så kanske du borde fundera över hur många som faktiskt vill ha feodala Japan.

Medlem

@Dizzz: Så din logik är: bra försäljning: Vill INTE göra en viss tidsperiod. Gotcha.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage:

Nu missade alltså helt logiken bakom min kommentar..

Säljer bra = Vet vad folk vill ha = De är inte korkade.

Medlem

@Dizzz: Säljer bra = märke. Lite som Apple. Sämre funktionalitet än alla andra smartphones och dyrare, säljer som smör smälter i solen. Marknadsföring > bra spel. Påminner om Blizzard produkter, som inte behöver vara bra. Räcker de säger Warcraft, Diablo eller Starcraft så säljer det, oavsett kvalitét. Märkeslojalitet.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Som sagt, samtidigt som de (han) sa att Japan var ointressant sa de att Egypten var det. Så det är ett icke uttalande egentligen. Sen pekade han inte specifikt bara på Japan, Egypten osv heller utan det gällde att han tyckte att det mesta som fansen gapade efter redan hade gjorts så många gånger förut och därav var tråkigt, det gällde andravärldskriget osv med bl a.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

verkligen passat stealth systemet med smygande ninjor i rollen och en speciell kultur som fanns i det landet.

Jag håller med dig om Japan om ninjor, OM de går tillbaka till rötterna. Jag verkligen gillar Origins och Odyssey, men mycket till lönnmördarspel är de egentligen inte. I mycket känns det som att de i Odyssey lika gärna kunde ha slopat Assassin's Creed-namnet, möjligen kört det som spin-off som utspelar sig i samma värld. Samma sak med Black Flag, som jag också gillade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag håller med dig om Japan om ninjor, OM de går tillbaka till rötterna. Jag verkligen gillar Origins och Odyssey, men mycket till lönnmördarspel är de egentligen inte. I mycket känns det som att de i Odyssey lika gärna kunde ha slopat Assassin's Creed-namnet, möjligen kört det som spin-off som utspelar sig i samma värld. Samma sak med Black Flag, som jag också gillade.

Ja, BlackFlag skulle de kunna gjort en egen serie på och släppa BlackFlag 2, BlackFlag 3 osv. Hade blivit mäktigt som serie.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja, BlackFlag skulle de kunna gjort en egen serie på och släppa BlackFlag 2, BlackFlag 3 osv. Hade blivit mäktigt som serie.

Black Flag var underbart, om man bortser från AC delen och bara tar det som ett piratspel


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Black Flag var underbart, om man bortser från AC delen och bara tar det som ett piratspel

Black Flag var ju i princip en ny version av Sid Meier's PIRATES!. Vilket jag är helt ok med, men ja som vi säger här. De hade lika gärna kunnat köra det spelet under en egen flagga (se what I did there XD). Mycket känns det spelet som en idé som kom ifrån skeppsdelarna i AC3 och som någon på Ubisoft tyckte kunde funka som ett helt eget spel...och då borde de gjort det till en egen serie istället för AC.

Å andra sidan, jag tyckte det var skönt med lite variation mot de AC-spelen som kom innan dess.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Förstår inte det där argumentet alls, skulle Nintendo gjort "The Wind Waker" till en egen spelserie också då bara för att det testade någonting nytt?

Jag tycker det känns som Egypten - Grekland - Italien är för likt varann på nu snart 3 lika spel...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent
Skrivet av anon_326400:

Förstår inte det där argumentet alls, skulle Nintendo gjort "The Wind Waker" till en egen spelserie också då bara för att det testade någonting nytt?

Inget fel att testa något nytt, men spelen har knappt något med Assassins och templars att göra längre. Dessa saker känns nästa bara forcerat in nu för att spelet har AC-namnet. Tycker det känns som hela den story egentligen var slut efter 3an, när de avslutat storyn med Desmond.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

@Johlor: Ser inte riktigt hur de inte har något med "Assassin's Creed" att göra längre.

Allt handlar ju om ordern i olika skeenden.

12
Skriv svar