Nya Pokemon-spelet avslöjat - heter Sword and Shield!

Robot
Nya Pokemon-spelet avslöjat - heter Sword and Shield!
Medlem

Dom sa inte så mkt om hur man spelar förutom att det skulle passa alla nivåer av spelare, hoppas det går att välja lite svårare svårighetsgrader och att det är mer som äldre spelen.

Så som man spelade i lets go tyckte jag blev rätt tråkigt

Medlem

Grafiskt och designmässigt så känns det spontant som ett steg bakåt från Let's Go. I övrigt får man väl som Morti nämner hoppas att det finns högre svårighetsgrader osv för oss som är lite äldre. I Let's Go blev man ju överlevlad på en halvtimme och startern one-shottar i princip allt med 15 PP-moves.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skägg.
10 Chambers

Tyckte det såg ut som Pokemon: Breath of the Wild, men Gustav säger att jag är för gammal för Pokemon.


signatur
Redaktör
Ponny

POKÉTAGGAD!


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

POKÉTAGGAD!

+1000


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tyckte det såg ut som Pokemon: Breath of the Wild, men Gustav säger att jag är för gammal för Pokemon.

Man kan inte bli för gammal för pokémon. Helt omöjligt. Sparka honom.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fucking Game Freak.

Moderator | Testpilot

Synd att random encounters verkar vara tillbaka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Undrar vad folk hade sagt om EA att släppt ett spel i två versioner, med unika karaktärer i varje.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Undrar vad folk hade sagt om EA att släppt ett spel i två versioner, med unika karaktärer i varje.

Beror väl på hur stora skillnaderna är. Nuförtiden har de flesta som köper dessa spel tillgång till internet så man kan byta till sig de Pokémon som fattas.

Annat än de är spelen likadana.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Arzei:

Grafiskt och designmässigt så känns det spontant som ett steg bakåt från Let's Go. I övrigt får man väl som Morti nämner hoppas att det finns högre svårighetsgrader osv för oss som är lite äldre. I Let's Go blev man ju överlevlad på en halvtimme och startern one-shottar i princip allt med 15 PP-moves.

Let's Go var å andra sidan medvetet anpassat för att ingen ska behöva spendera en massa tid i spelet för att komma framåt. Rent av mobilanpassat.

De gamla spelen behövde inga svårighetsnivåer och har de rätt utformning så behövs inte detta i de nya spelen heller. Behöver du fortfarande lägga ner mycket tid för att ta dig framåt så kommer det inte att kännas enkelt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hur många Pokemons finns det nu? Måste ju vara tresiffrigt...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Undrar vad folk hade sagt om EA att släppt ett spel i två versioner, med unika karaktärer i varje.

Tror folk hade dragit en lättnadens suck om det värsta publisher bullshitten EA hade dragit var ett spel som har en unik karaktär i varsin version.

Medlem

@Juel91: Så om EA hade släppt ett Star Wars Battlefront 2 Luke Edition och ett Darth Vader Edition så hade folk dragit en lättnadens suck?

Medlem

Jag gillar inte den väg de valt designmässigt. Let's Go och detta ser bara barnsliga ut. Visst, mer verkliga, men för "gulliga". Jag vill även säga att så är fallet med X&Y och S&M, men definitivt inte till samma grad.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Undrar vad folk hade sagt om EA att släppt ett spel i två versioner, med unika karaktärer i varje.

Lite som Premium Pass som de har sålt för samma pris som spelet när mycket av innehållet borde ha varit med redan från början? Skillnaden mellan Pokemon och EA är att det sättet som Pokemon är uppbyggt på uppmuntrar till att byta exklusiva pokemons mellan varandra. Så du behöver inte köpa båda versionerna för att få alla pokemons.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

@Juel91: Så om EA hade släppt ett Star Wars Battlefront 2 Luke Edition och ett Darth Vader Edition så hade folk dragit en lättnadens suck?

Om istället för dödade studior, styckade/stressade spel, season passes, mikrotransaktioner, lootboxes etc så hade vi fått 2 versioner av ett spel istället med enda skillnaden en karaktär så tror jag det ja.
Och under högen av all bullshit dom håller på med nu tror jag knappt folk hade märkt det/pallat blivit upprörda. Det hade förövrigt inte varit nån större skillnad mot karaktärer som är låsta i special editions eller återförsäljardeals.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Undrar vad folk hade sagt om EA att släppt ett spel i två versioner, med unika karaktärer i varje.

Snacka om att kasta in en brandfackla!:)

Avstängd
Skrivet av Managor:

Man kan inte bli för gammal för pokémon. Helt omöjligt. Sparka honom.

Exakt! Det är som att säga att man är för gammal för Lego eller Dungeons & Dragons. LOlers

Skägg.
10 Chambers
Avstängd
Skrivet av returpack:

Jag gillar inte den väg de valt designmässigt. Let's Go och dessa ser bara barnsliga ut. Visst, mer verkliga, men för "gulliga". Jag vill även säga att så är fallet med X&Y och S&M, men definitivt inte till samma grad.

Tyvärr så har jag hört i en intervju med en av utvecklarna (kmr ej ihåg vart) från Game Freak att de medvetet valt en "barnvänlig" design så att föräldrarna på långt avstånd kan se att, "Jaha, de spelar Pokémon".

Ja, de sa specifikt i intervjun att en del av designvalet är för att föräldrar ska kunna blicka över vad de spelar och direkt veta att det är något "barnvänligt" de spelar, ungefär lika med Mario-serien.

Då spelet fortfarande riktar sig primärt mot barn vilket såklart gör oss 30 och uppåt gamla PokéFans förbannade. Vi vill ju typ ha våld, sex och drama nu i spelen!

Avstängd
Skrivet av lolBEEF:

Hur många Pokemons finns det nu? Måste ju vara tresiffrigt...

Det finns 809 i skrivande stund. De behöver lägga till 191 styck till i detta spel för att de ska spränga drömgränsen 1000 olika Pokémon vilket jag tror är extremt osannolikt. De har ju snålat in en hel del med nya Pokémon. Först var det 151 och sedan kom det 100 till och sedan har blivit lite lägre då och då med resterande generationer.

Många tycker också att variationer av andra Pokémon inte går att räkna in (Mega Evolutions, Primal Evolutions, Alola Forms). Även om jag tycker att vissa Alola forms är rätt coola så föredrar jag hellre helt 100 % nya unika Pokémon istället för variationer av tidigare sådana varelser.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd att random encounters verkar vara tillbaka.

Du måste skämta? En del av charmen med Pokémon är just att du måste kämpa/grinda/lägga tid på att bli starkare och få de Pokémon du vill. Då är slumpfaktorn viktig för att det skall kännas som om faktiskt har kämpat och delvis haft tur att det gick fortare än vanligt.

Det finns inget skönare än att spöa rejält en tränare eller gymledare efter att man fick pisk först för att sedan gå ut och grinda 30 minuter i gräset för att sedan ta sin revansch. Värsta Pokémon-tränare jag stött på är "Exclusive Air Battle Trainer" (du får bara använda flyg-Pokémon) i X&Y som hade en Emolga som visade sig vara elektrisk+flyg vilket var en sjuk kombination i detta fall.

Avstängd
Skrivet av Morti:

Dom sa inte så mkt om hur man spelar förutom att det skulle passa alla nivåer av spelare, hoppas det går att välja lite svårare svårighetsgrader och att det är mer som äldre spelen.

Så som man spelade i lets go tyckte jag blev rätt tråkigt

Pokémon Go var inget Pokémon-spel. Det var ett bra (men tråkigt) utfört AR-spel med Pokémon-tema.

Jag hoppas sannerligen att de låter en välja svårighetsgrad i början och även små detaljer som att:
- kunna hoppa över cutscenes (bara denna lilla detalj dödade speedrunning-scenen totalt)
- hoppa över handhjälp (dvs., ej se vart man ska utan man måste prata och använda hjärnan för att minnas vad man ska göra härnäst)
- hoppa över att få sina Pokémon helade hela tiden av ens "in-game friends"
- välja om man vill slåss på gamla sättet för att levla eller om man vill insistera med att levla genom att bara svepa framåt

Visst ska n0_0bz eller über-c4s4u1z få spela på samma vis som Pokémon (Lets) Go om de vill men det vore bokstavligen talat (ironiskt nog) som ett svärd i ryggen på trogna Pokémon fans om vi ska behöva levla genom att fånga Pokémon som vi redan vet vilka de är innan vi ens stöter på dem i vildgräset. #MakePokémonGreatAgain för Sun&Moon var katastrofalt rent utmaningsmässigt även om upplägget var intressant och annars underhållande.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Men är orolig över en sak som jag inte tyckte att trailer gav svar på, och det är hur fri rörelse man faktiskt har. Flera gånger kändes det som att man rör sig i zoner med vackra kulisser. Är det så så hoppar jag av hypetåget.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tråkig design på startersarna, men förhoppningsvis bjuder deras evolutioner på häftiga variationer. Hade hellre sett en spin-off likt Conquest eller Stadium, men detta är väl vad fansen väntat på.

Medlem

Blir väl titeln som får mig att köpa Switch, hittills den enda som lockar på konsolen.

Medlem

Thats it, 3ds är död :/


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
12
Skriv svar