Overkill's The Walking Dead kommer att tas ner från Steam

Robot
Overkill's The Walking Dead kommer att tas ner från Steam

Skybound tycker inte att kvalitén duger.

#overkills-the-walking-dead


Medlem

Måste vara en av dom största flopparna i svensk spelhistoria när det kommer till ett faktiskt spel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Måste vara en av dom största flopparna i svensk spelhistoria när det kommer till ett faktiskt spel?

Ja, det måste ju vara rätt unikt att licenshållaren väljer att fimpa ett spel ett par månader efter release?


signatur
Medlem

Är det bara jag som tycker det höll samma kvalité som battlefront II som DICE gjorde? Det var ju också väldigt makabert.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag som tycker det höll samma kvalité som battlefront II som DICE gjorde? Det var ju också väldigt makabert.

Kan hålla med. Men det skall ju mycket till för att en drake som EA skall förlora Star Wars licensen. De har för mycket pengar för det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag som tycker det höll samma kvalité som battlefront II som DICE gjorde? Det var ju också väldigt makabert.

Battlefont 2's gameplay var bra men lootlådorna och seg progression pajade allt tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag måste säga att 2018 har gjort mig riktigt matt som gamer. Det känns som att man vadar genom skit och besvikelser för att hitta ett fåtal guldklimpar som är värda tiden man investerar och lever kvar i minnet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Måste vara en av dom största flopparna i svensk spelhistoria när det kommer till ett faktiskt spel?

Det finns ett annat tell-tale liknande svenskt spel som verkar fruktansvärt dåligt.. kommer tyvärr inte ihåg namnet nu. Min kompis köpte aktier (för väldigt mycket pengar) i det bolaget. De gick i konkurs direkt efter spelsläppet.

Varnade min kompis att göra köpet (han hade tänkt satsa på Paradox men då gick det inte att köpa aktier, eller iaf inte så många som han ville). Spelet hade väldigt ful grafik kommer jag ihåg. Det var meningen det skulle släppas i 3 episoder totalt.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag måste säga att 2018 har gjort mig riktigt matt som gamer. Det känns som att man vadar genom skit och besvikelser för att hitta ett fåtal guldklimpar som är värda tiden man investerar och lever kvar i minnet.

Håller med, dock så känns det så för de senaste 10 åren ungefär...

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Håller med, dock så känns det så för de senaste 10 åren ungefär...

True. Det känns som att hela den här boomen med mikrotransaktioner och live service har helt raderat kvalitetstänket i branschen, med några få undantag som exempelvis Santa Monica.

Det tråkiga är att jag egentligen tycker att live service är en bra grej, det har bara använts på helt fel sätt. Destiny, The Division, Destiny 2, The Walking Dead, valfri EA-titel - istället för att släppa en stabil produkt och använda live service för att lägga till content och features så släpper man nåt som knappt fungerar och lägger tjänstelivscykeln på att laga skiten.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tror att de hade sparat stora pengar om de bara la ner utvecklingen helt och slopade kommande content, och istället fokuserade på kommande projekt. Ser inte hur detta ska lyckas någonstans.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Tror att de hade sparat stora pengar om de bara la ner utvecklingen helt och slopade kommande content, och istället fokuserade på kommande projekt. Ser inte hur detta ska lyckas någonstans.

Beror på hur avtalet ser ut. Förmodligen får starbreeze pengar för att utveckla säsong 2 och det vill dom pengarna vill dom gärna få.

Sen kan förmodligen inte starbreeze avsluta utvecklingen om inte licensägaren gör det. Blir kontraktsbrott.

Sen kan man fundera på om det verkligen handlar om kvaliteten på spelet. Det kan mycket väl vara så att Skybound bedömer att Starbreeze kommer att gå i konkurs inom en nära framtid. Då vill de inte lägga ut pengar till Starbreeze och hamna längs bak i kön med sina fordringar den dagen det smäller.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelet var dömd att hamna i latrinet,sämre dynga har jag aldrig erfarit..tur att dem inte fick mina pengar

Medlem
Skrivet av Bomber3:

Spelet var dömd att hamna i latrinet,sämre dynga har jag aldrig erfarit..tur att dem inte fick mina pengar

Så att du har inte spelat det alltså?

Blir förmodligen det sista vi såg av Starbreeze. Trist!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Sen kan man fundera på om det verkligen handlar om kvaliteten på spelet. Det kan mycket väl vara så att Skybound bedömer att Starbreeze kommer att gå i konkurs inom en nära framtid. Då vill de inte lägga ut pengar till Starbreeze och hamna längs bak i kön med sina fordringar den dagen det smäller.

Dom bryr sig väl inte om kvalitén öht så länge det säljer bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte så insatt i spelet men känns som efter att ha sett trailers att man lagt mycket av budgeten på PR istället för spelet. Dock är Walking Dead ren dynga enligt mig som borde lagts ned för X antal år sen.

Skrivet av Hipshot:

Dom bryr sig väl inte om kvalitén öht så länge det säljer bra.

Med tanke på att de verkar avbryta planerna på konsollanseringen är det rimligtvis inte enbart försäljningen de tittar på.
Men att det är först nu de skulle börja klaga på kvaliteten? Nja...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Med tanke på att de verkar avbryta planerna på konsollanseringen är det rimligtvis inte enbart försäljningen de tittar på.
Men att det är först nu de skulle börja klaga på kvaliteten? Nja...

Det tror jag, när 505 gick ut för några dagar sedan och sa typ att man väntade med konsolsläpp så har det bara att göra med att det gått så sjukt dåligt på PC, konsolversionen lär redan vara fungerande och redo för släpp, men med den massiva kritiken så hade det inte gått att släppa spelet nu. Och tar det lite för lång tid så stängs fönstret helt för detta spel, vilket det nu redan verkar ha gjort.

Tror folk överskattar hur mycket personer som leder alla dessa företag faktiskt bryr sig i detalj om spelens kvalitet när det säljer bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trodde på spelet, såg sen när folk spelade det på Twitch och insåg att det var ganska dåligt/tråkigt.
Fick övertyga kompisarna att vi inte skulle köra det.

@Hipshot: Visst, jag tror inte heller att utgivare bryr sig särskilt mycket om kvaliteten när siffror är det som går att använda för att mäta framgångar. Men jag tror snarare att det är Starbreezes interna problem som ligger till grund för beslutet och mindre om spelet i sig självt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Sen kan man fundera på om det verkligen handlar om kvaliteten på spelet. Det kan mycket väl vara så att Skybound bedömer att Starbreeze kommer att gå i konkurs inom en nära framtid. Då vill de inte lägga ut pengar till Starbreeze och hamna längs bak i kön med sina fordringar den dagen det smäller.

Spelet var sjukt trasigt vid release. Det var långt ifrån vad det borde varit. Hade lika gärna kunnat vara en fristående expansion till PayDay 2 till fullpris och lite till.
På minst fyra år borde man kunnat åstadkomma något mer.

Grin gick i konkurs av en anledning... Overkill var spillror därifån. De fick ihop något riktigt bra med båda PayDay men sen har det inte hänt mycket.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Så att du har inte spelat det alltså?

Blir förmodligen det sista vi såg av Starbreeze. Trist!

Jodå, gav ett försök.
Steam är inte det enda stället att ladda ner spel från, är spelen bra så köper jag.

Medlem

Del 2? Är Starbreeze nöjda med spelet eller vad? Haha.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@Hipshot: Visst, jag tror inte heller att utgivare bryr sig särskilt mycket om kvaliteten när siffror är det som går att använda för att mäta framgångar. Men jag tror snarare att det är Starbreezes interna problem som ligger till grund för beslutet och mindre om spelet i sig självt.

Alltså, om man vänder på det lite, om det hade sålt sjukt bra, så hade dom nog inte brytt sig om starbreeze "interna problem" alls. Nu är det säkert snarare så att eftersom det inte sålt så kan man alltid komma på alla möjliga saker för att avbryta ett kontrakt, t ex att dom inte "respekterar IPt" eller något.

Det finns väl lite val här antar jag:

* Dom som äger IPt har testat spelet men har ingen koll på vad som är bra eller dåligt.
* Dom litade fullt ut på allt sbz sa och på att det skulle gå bra, oavsett om spelet faktiskt var bra eller dåligt, för det visste dom inget om ändå.
* Dom blev lurade av sbz, sedan blev spelet klart och det var asdåligt, vilket dom inte visste om, för dom fick inte ta del av spelet eller något sådant.

Går säkert att komma på flera anledningar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ingen tvekan länge om att Starbreeze dagar är räknade, gissar på att de konkar inom 2 månader. Walking dead spelet var ju smått ofattbart dåligt framförallt ur ett design perspektiv, precis som om inga av devsen nånsin spelat några spel själva.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste vara en av dom största flopparna i svensk spelhistoria när det kommer till ett faktiskt spel?

Kommer osökt att tänka på Krater när jag hör svenska spelfloppar nämnas. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Kommer osökt att tänka på Krater när jag hör svenska spelfloppar nämnas. :/

Fast Krater vart ju ingen stor produktion eller ens dåligt. Fast det var ju ingen stor hit.

Medlem

Dags för Overkill att börja Payday 3 för att rädda företaget?

Medlem
Skrivet av eld:

Fast Krater vart ju ingen stor produktion eller ens dåligt. Fast det var ju ingen stor hit.

Må så vara, men har nog aldrig innan eller efter varit så besviken på en svensk (icke-indie) spelproduktion någonsin.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar