Nalle Puh tog ner skräckspelet Devotion från Steam

Robot
Nalle Puh tog ner skräckspelet Devotion från Steam

Kvarglömd diss av Kinas ledare ledde till recensionsbombning.

#devotion, #steam


Medlem

Är det bara jag som är trött på att alla måste be om ursäkt för allt nu för tiden?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det är därför man aldrig ska ha 'dumma' saker som placeholder, vare sig i kod eller spel.

Medlem

Red Candle drar sitt strå till stacken för att memen inte ska dö ut. Internet lyfter på hatten.

Moderator | Testpilot

Nu håller vi oss till ämnet allihopa Tagit bort lite kommentarer som försöker dra in Epic Store och Metro i diskussionen men det har inget med vad som står i artikeln att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Det är därför man aldrig ska ha 'dumma' saker som placeholder, vare sig i kod eller spel.

Inte direkt första gånger det händer, speciellt i kod.

Men mest förvånad att spelet har sålt så bra i Kina. Men de kanske bara köpte det, lämnade en review och sedan körde en refund.

Medlem
Skrivet av redruM:

Är det bara jag som är trött på att alla måste be om ursäkt för allt nu för tiden?

Jag håller helt med dig. Är trött på alla PKmänniskor. Fan folk måste få skämta och vara ironiska. Folk får fan ta och kamma sig. Till viss del internets fel att världen ser ut så och det är inte positiv utveckling. Folk borde sluta bry sig så mycket och ha åsikter, man vågar för fasiken inte skriva eller säga något längre utan att nån jävel ska påpeka saker

Medlem

Läste i en annan artikel om detta och just reviewbombningen; översatt från kinesiska var det många "Varför måste ni blanda in politik i spel?" och "Spel ska vara opolitiska!!".

Dessa och liknande med samma andemening läser man ju ofta "här i väst" också (även inte allt för sällan här i FZ's forum). T.ex. som kommentarer till att Civ VI har fler kvinnliga ledare än föregående titlar eller om storyn i Far Cry 5 eller senaste Wolfenstein.

Skrämmande är det.

Redaktör
Skrivet av Maysay:

Vad handlar ämnet om?

Att ett spel tagits ner från Steam pga kvarglömd diss av politisk ledare, alternativt pga tekniska problem. Känns i mitt tycke inte alls Metro-relaterat.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag tycker mest synd om Nalle Puh.


signatur

Jump in.

Medlem

Knäböj framför den store ledaren!

Nalle Puh det vill säga.

Medlem

Äh låt den vara kvar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Releasehästryttare

@Mortaigne: @s3ng:

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu håller vi oss till ämnet allihopa Tagit bort lite kommentarer som försöker dra in Epic Store och Metro i diskussionen men det har inget med vad som står i artikeln att göra.

Varför måste man hålla sig till ämnet? Förstår inte varför det gör något om en kommentar faller utanför ramarna för det utsatta ämnet. Fler kommentarer = mer trafik = bra för FZ?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av redruM:

Är det bara jag som är trött på att alla måste be om ursäkt för allt nu för tiden?

Den dag folk slutar bete sig som jävla idioter slipper dom be om ursäkt hela tiden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Oakenborn:

Varför måste man hålla sig till ämnet? Förstår inte varför det gör något om en kommentar faller utanför ramarna för det utsatta ämnet. Fler kommentarer = mer trafik = bra för FZ?

Att man går lite off-topic är givetvis lugnt, men när man börjar prata om saker som inte har med artikeln att göra och fortsätta spinna vidare på det så hör det givetvis inte hit/dit. Det är precis som att jag ska gå in i en Dota 2-tråd som handlar om medlemmarnas favorithjältar och prata om mitt favoritvapen i Apex Legends.

Så länge man någonstans knyter tillbaka det till artikeln är det lugnt, men i detta fallet så fortsatte det till något helt annat än vad artikeln handlade om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

halva tråden handlar om att hålla sig till ämnet. ta bort dom inläggen please

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att man går lite off-topic är givetvis lugnt, men när man börjar prata om saker som inte har med artikeln att göra och fortsätta spinna vidare på det så hör det givetvis inte hit/dit. Det är precis som att jag ska gå in i en Dota 2-tråd som handlar om medlemmarnas favorithjältar och prata om mitt favoritvapen i Apex Legends.

Så länge man någonstans knyter tillbaka det till artikeln är det lugnt, men i detta fallet så fortsatte det till något helt annat än vad artikeln handlade om.

Ok tack, då förstår jag tanken bakom det.

Men personligen tycker jag inte det är ett problem. Mer anarki åt folket


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar