Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Sharp Objects på HBO med Amy Adams i huvudrollen. Mörk och rå som tusan. Otroligt intressant story och galet välskriven huvudkaraktär. Den kan dock tes som rätt seg, men det var något jag fann mig i ganska snabbt. Kunglig rakt igenom!

Skägg.
10 Chambers

@Moody: Riktigt bra! Genomhastat slut var det enda smolket egentligen.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Skapligt långt efter många, men såg nyligen klart säsong 2 av Vår tid är nu. Börjar tycka att svenska serier inte är så pjåkiga. Klart sevärd dramaserie!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

The Umbrella Academy

Årets bästa serie så här långt.

Handlar om en grupp dysfunktionella "superhjältar" med stora problem.

Fyra paraplyer av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym Den var bra alltså? Kul! Såg trailern för ett par dagar sen och blev lite lockad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skägg.
10 Chambers

Dirty John, första serien baserad på en true crime pod? Hursom, hade de fimpat 2-3 avsnitt hade den kunnat vara myclet bättre. Nu hände väldigt mycket sista avsnittet, med ganska klen uppbyggnad.


signatur
KoP
Medlem

Jägarna (C More).

Medlem

Blacklist! Älskar huvudrollen (Raymond Reddington)

Medlem

True Detective säsong 3

jag gillade duon men denna säsong vara bara ok

säsong 1 är så mycket bättre

Releasehästryttare

@Akronym:

2 avsnitt kvar nu.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Tabula rasa

Dramaserie som inleds med att en kvinna blir huvudmisstänkt i ett försvinnande. Problemet? Hennes korttidsminne fungerar inte riktigt. Såvitt hon vet så har hon aldrig ens träffat den försvunne mannen.

Intressant berättarstil vars enda större skavank är att serien kanske hade mått bra av att vara ett avsnitt kortare.

Fyra minnesförluster av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

True Detective säsong 3

Ett klart lyft från säsong 2 och om första är en solklar femma är detta en svag fyra.


signatur
Releasehästryttare

Också sett klart The umbrella academy nu. 4/5 rekommenderas!

Medlem

Såg klart sjätte och sista säsongen av "The Americans" igår. Saknaden är enorm!

Helt suverän, klart uppe bland de bästa jag sett. Rekommenderas varmt om ni mot all förmodan missat den. 5/5 tveklöst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Såg klart Final Space idag.
En rolig och underhållande animerad serie som gav lite "Rick and Morty"-känsla, även om den inte kan mäta sig med det mästerverket.
Ger den ändå 8/10 då jag fann den mycket underhållande. Rekommenderas mao.

Medlem

Såg också klart The Umbrella Academy (Netflix) nyligen. Inte fullt lika nöjd som ni andra faktiskt. Tycker manuset lämnade mycket att önska, i synnerhet i de tre sista avsnitten.

En svag 3/5. Sevärd om man gillar genren eller ligger hemma lite lagom förkyld-febrig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Såg klart sjätte och sista säsongen av "The Americans" igår. Saknaden är enorm!

Helt suverän, klart uppe bland de bästa jag sett. Rekommenderas varmt om ni mot all förmodan missat den. 5/5 tveklöst.

Började titta på den när den kom, men kom av det av någon anledning, kanske ska ta och se klart den.

Medlem

The Expanse är den bästa sci-fi setien jag sett. Såg klart säsong 3 på prime för några veckor sedan. Rekommenderas starkt.

Releasehästryttare
Skrivet av Ichabod:

The Expanse är den bästa sci-fi setien jag sett. Såg klart säsong 3 på prime för några veckor sedan. Rekommenderas starkt.

Låter som du behöver se betydligt fler sci-fi serier..
Du kan börja med dr.who, battlestar galactia och 80-90tals star trek.

Medlem
Skrivet av Devan:

Låter som du behöver se betydligt fler sci-fi serier..
Du kan börja med dr.who, battlestar galactia och 80-90tals star trek.

https://i.imgur.com/O3K5nL0.gif

Jag har aldrig förstått mig på Dr Who. Tycker den e helt värdelös, om man inte är 4 år gammal förstås.
BG är ju ett givet val. likaså Stargate serierna och Dark matter.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

"After Life" på Netflix, skriven och regisserad av Ricky Gervais. Helt okej tidsfördriv. Kanske mer anonym än man väntat sig av just honom men det finns också nån slags charm över att den är så down to earth och "vanlig".

Medlem

Såg klart hela säsong av The Nightflyers på netflix, skruvad, men beroendeframkallande bra sci-fi/rysare/skräck serie. Rekommenderar!Nightlflyers hemsidsa på SyFy channel


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Releasehästryttare
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag har aldrig förstått mig på Dr Who. Tycker den e helt värdelös, om man inte är 4 år gammal förstås.
BG är ju ett givet val. likaså Stargate serierna och Dark matter.

Dr.who är ju så unik, jag kan hålla med om att alla avsnitt inte är 10/10, men de bra avsnitten är ju ruskigt bra.. sen skulle jag inte sätta en 4 åring framför den serien då det barnet skulle få men för livet.

Jag är härdad, men till och med jag får rysningar när man hör EXTERMINATE EXTERMINATE EXTERMINATE!

Sitter och kollar på detta avsnitt nu:

KoP
Medlem

Hidden - Förstfödd.

Medlem

Såg precis färdigt How I met your mother.

Är man på humör för en sitcom så är den helt OK.

Ger den tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

How to get away with murder, säsong 4.

Slutade dåligt, men bra säsong. Känns som de skulle låtit serien dö nu.

Skrivet av Ichabod:

The Expanse är den bästa sci-fi setien jag sett. Såg klart säsong 3 på prime för några veckor sedan. Rekommenderas starkt.

Prime? Skit, det innebär då att den inte kommer till Netflix. Får kolla på mindre nogräknade siter då :/


signatur

I drank what?

Inaktiv

The Expanse fanns i alla fall på Netflix innan

Medlem

@anon_326400: Säsong 1-2 ja. Den lades ner innan 3an, så misstänker om nu Amazon tagit över produktionen, att endast de har säsong 3.


signatur

I drank what?

Testpilot
Skrivet av Mirage:

How to get away with murder, säsong 4.

Slutade dåligt, men bra säsong. Känns som de skulle låtit serien dö nu.

Prime? Skit, det innebär då att den inte kommer till Netflix. Får kolla på mindre nogräknade siter då :/

Skrivet av anon_326400:

The Expanse fanns i alla fall på Netflix innan

Skrivet av Mirage:

@anon_326400: Säsong 1-2 ja. Den lades ner innan 3an, så misstänker om nu Amazon tagit över produktionen, att endast de har säsong 3.

Amazon Prime har alla 3 säsongerna sedan 8 februari.
Säsong 4 släpps under 2019.

Skriv svar