Intressanta spelsläpp mars -19

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp mars -19

Hej och välkomna till mars tråden.

Två lovande samuraj spel släpps denna månad, förhoppningvis blir bägge grymma!

Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

WOUNDED - 28 feb

Wounded is a nerve racking first person horror game that is one step closer to the world of fear, anxiety and all round terror! As you progress through the old and abandoned world of “Wounded”, you uncover the deep, dark secrets that the place has buried in its walls and ground.

HALF DEAD 2 - 1 mars

Kommer ni ihåg Cube filmerna? För detta spel baserar sig på den premisen, du går mellan rum till rum med olika fällor i och ditt mål är att ta dig ut ur cuben.

Go through deadly rooms of multi-storey building. Team up with other players and make your way through traps with a friendly team (CO-OP)! Or take a weapon and kill them all in the PvP game mode!

When the Darkness comes - 1 mars (gratis)

When the Darkness comes is a walking simulator whose glitchy and dark tale tries to illustrate the hardships of depression and anxiety through a variety of imaginary digital landscapes.

Intruder - inget exakt datum

Utvecklarna har inte lagt upp trailern på youtube, men hittade gameplay som representerar den färdiga produkten close enough.

The ultimate spy-vs-guards simulator. Carefully sneak your way to the objective as Intruders or use the wide variety of tactical gadgets to trap your opponents as Guards. Intruder allows for stealth, teamwork, and environmental interactions never before seen in a multiplayer game.

Xenonauts 2 - inget exakt datum

Tyvärr ingen trailer heller på denna xcom clon, enbart gameplay från deras slutna beta.

Take control of a clandestine organisation battling an alien invasion in this deep and challenging strategy game - can you hold humanity together long enough to end the extraterrestrial threat forever?

Katana ZERO - inget exakt datum

Hade Seriko inte släppts denna månad så hade detta varit en trolig vinnare till månaden spel för mig, älskar redan musiken.

Katana ZERO is a stylish neo-noir, action-platformer featuring breakneck action and instant-death combat. Slash, dash, and manipulate time to unravel your past in a beautifully brutal acrobatic display.

Sekiro™: Shadows Die Twice - 22 mars

Och här har vi till slut troligtvis månaden spel, de flesta av er vet att spelet släpps denna månad, men trailern är ju värd en extra titt

Carve your own clever path to vengeance in an all-new adventure from developer FromSoftware, creators of Bloodborne and the Dark Souls series. Take Revenge. Restore your honor. Kill Ingeniously.

Glöm ej heller kolla in Fzs egen releaselista på större titlar!

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får mars release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Medlem

Kan tipsa om We. The revolution. release 21mars på steam.

Inaktiv

Inget ovan lockar mig. Däremot några andra, måste säga att året börjat bra med tre riktigt bra spelmånader. För mig ser det ut så här denna månad:

Chocobo's Mystery Dungeon: Every Buddy!
The Sinking City
Dead or Alive 6
Devil May Cry 5
The Occupation
Generation Zero
Tropico 6

Man tackar.

Medlem

The sinking city är tänkt att släppas 21 mars (tror jag), men finns inget datum än.

Medlem

Sekiro > Allt

När det kommer typ hype.

Medlem

1:a Mars så återvänder några av mina favoriter från Sega Mega Drive nämligen
Toejam & Earl med spelet Toejam & Earl: Back in the Groove!

Ser precis så charmigt ut som jag vill att en uppföljare till originalet skall se ut. Till PC och konsol.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ny expansion DLC till Grim Dawn kommer också nu i Mars


signatur

Tack för visat intresse!

MEG
Medlem

Det spel som jag hoppas mest på är nog Generation Zero, musiken och stämningen är underbar, hoppas att de har fått till storyn och det övriga också.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Generation Zero är det enda spelet som gäller för mig i mars.

Releasehästryttare

@anon_326400: @Nercis: Nä, The sinking city är uppskjutet tyvärr, förhoppningsvis tar det tiden att göra det riktigt bra!

Medlem

väntan på sekiro är bara för mycket. 24 dagar kvar. kan inte minnas sist jag faktiskt gick och räknade dagarna inför ett spelsläpp. för fan, jag är nästan 40.

Releasehästryttare

Detta släpptes tydligen tidigare idag och över 1000 pers har redan röstat att det är bra skit!

Touhou Luna Nights - ute nu

https://store.steampowered.com/app/851100/Touhou_Luna_Nights/

Touhou Luna Night's is a 2D search action (Metroidvania) video game. After creating many action games, this is a new project from Team Ladybug.

Edit: 20 minuter senare och spelet är uppe i 98% och 2000 har nu röstat, aldrig sett maken till ett spel som blivit så älskat så snabbt, blir nog testa senare i veckan om jag har tid.

Releasehästryttare

@quadratis: Hade samma problem innan resident evil 2R släppet i januari, det gäller att få tiden att gå snabbt genom att lira andra spel jag körde om re1 remaken några gånger igen.

Kanske du borde spela om ds1-3 där har du ju i alla fall +30~ timmar om nu nu inte kan spelen utan och innan redan

Medlem
Skrivet av Devan:

@quadratis: Hade samma problem innan resident evil 2R släppet i januari, det gäller att få tiden att gå snabbt genom att lira andra spel jag körde om re1 remaken några gånger igen.

Kanske du borde spela om ds1-3 där har du ju i alla fall +30~ timmar om nu nu inte kan spelen utan och innan redan

jodå, jag sitter just nu med min NG+3 karaktär i DS3 och leker sekiro.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Devil May Cry 5

Tummen upp för DMC5! Men det jag verkligen ser fram emot själv, är Sekiro. Hoppas FROM kan leverera, som de (nästan) alltid gör.

Testpilot
Skrivet av cbird:

Ny expansion DLC till Grim Dawn kommer också nu i Mars https://www.youtube.com/watch?v=4NlahpvZ2hY

Å va smaskigt , hade missat att releasen var denna månad. Visste det skulle släppas i år. Känner mig peppad att börja lira igen!

Medlem
Skrivet av cbird:

Ny expansion DLC till Grim Dawn kommer också nu i Mars

Tack för tipset, hade inte koll på det.

Skrivet av Wolfkin:

Generation Zero är det enda spelet som gäller för mig i mars.

Ser också fram emot det, men hur skall man hinna med allt!?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

1:a Mars så återvänder några av mina favoriter från Sega Mega Drive nämligen
Toejam & Earl med spelet Toejam & Earl: Back in the Groove!

Ser precis så charmigt ut som jag vill att en uppföljare till originalet skall se ut. Till PC och konsol.
https://www.youtube.com/watch?v=e0BpelTXLvY

Hoppas det blir bra, gillade verkligen orginalet och uppföljaren till Xbox OG var helt ok.

Releasehästryttare

@quadratis:

Nytt gameplay från spelet:

Det ser grymt kul ut

1
Skriv svar