Recension – Anthem

Medlem

@Mutumba: Testa en månad sub istället spelet är inte värt pengarna som det är nu och jag älskar anthem men även jag tänker låta min månads sub gå ut och se om dom lyckas rädda spelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag börjar få en känsla av en filter bubbla när samma review postas hela tiden (fast det finns många andra) & samma jämförelse mellan E3 & släpp?

Knappast. Jämförelsen mellan E3 och släpp som du ser postad i den här tråden till exempel är inte samma som postats i tidigare trådar. Då har det varit den här främst som postats:

Reviewen av Angry joe har varit ute i knappt två dagar och jag har inte sett den postas förr, bara nämnas. Men vill du ha andra så finns det mängder att tillgå som kanske inte är lika underhållande men kommer till exakt samma slutsatser.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Knappast. Jämförelsen mellan E3 och släpp som du ser postad i den här tråden till exempel är inte samma som postats i tidigare trådar. Då har det varit den här främst som postats:

https://youtu.be/nIT3aeaMgvs

Reviewen av Angry joe har varit ute i knappt två dagar och jag har inte sett den postas förr, bara nämnas. Men vill du ha andra så finns det mängder att tillgå som kanske inte är lika underhållande men kommer till exakt samma slutsatser.

När kan man anmäla dom för falsk marknadsföring?

Medlem

Bra recension! Ingen kritik mot att delar ur kampanjen är låsta bakom enerverande challengers (Tomb of Yvenia m.fl.) för att dryga ut speltiden? Visserligen har Bioware justerat dessa efter kritik så att datan samlas redan från start och inte vid första ankomst, men problemet kvarstår att det tar död på allt momentum som byggts inom storyn.

Medlem

Mycket bra skrivet och sammanfattat Erik. Har spelat Anthem från start och spelar fortfarande varje dag då jag fortfarande tycker att det är kul trots bristerna.

Men tänk hur mycket jävla bättre det kunnat vara? Jag blir så djävulskt förbannad när potentialen till att göra ett 5/5 spel finns där.

Nu hoppas jag att marspatchen kommer asap. helst igår.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Walkers" finns inga aktiva alls i spelet va? Inte som de visade i gameplay trailern. Det är bara pynt?

Njae, jag har sett EN Strider i rörelse ingame så här långt och det var i samband med en del i huvuduppdraget.
Men inga frigående annars. Vilket är synd.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det som irriterar mig är när folk argumenterar med en hjälp av en Youtube-personlighet. Bilden som Angry Joe twittrade betyder ingenting. Precis som du säger "bara för att de inte krånglar för dig..." Han kan ha stött på ett ställe där laddningstiderna var otroliga och visar sedan en bild från en tidslinje där klipp ligger bredvid varandra är ju värdelöst. Och varför skulle jag ändra min uppfattning bara för att Angry Joe tycker så?

Jag pratade om mina egna uppöevelser. Som sagt på mina ena burk funkar det fint. Men hårdvaran i den är långt över standard. Den andra mer normala datorn som barnen och frugan använder har väääldiga problem. Som sagt bara för att det funkar bra för vissa så betyder det ju inte att problemet inte finns.

Jag kan återskapa problemet med 100% säkerhet. Allt som krävs är en cpu som ligger närmare minimum än recommended och en hdd. Det leder till 2min laddningstider även efter patch för mig.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Finns en del sheeps i gaming-communityn som följar hans ord som lag. Hade Angry Joe sagt att din mamma är en dålig mamma så hade alla sheeps hatat din mamma.

Vad har han med min upplevelse att göra? Om jag lirar ett uppdrag med min grabb så kan jag med 100% säkerhet få honom att fastna i en loop av laddningstider. När man då tar med randoms som skiter totalt i andras upplevelser leder det ju till bara dåliga saker. Spelet är skoj med vänner. Men efter 6år med bioware hade jag iaf högre krav och förväntningar.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Mycket bra skrivet och sammanfattat Erik. Har spelat Anthem från start och spelar fortfarande varje dag då jag fortfarande tycker att det är kul trots bristerna.

Men tänk hur mycket jävla bättre det kunnat vara? Jag blir så djävulskt förbannad när potentialen till att göra ett 5/5 spel finns där.

Nu hoppas jag att marspatchen kommer asap. helst igår.

Det som gör mig mest besviken,för man ser ju en enorm potential!

Gen
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Knappast. Jämförelsen mellan E3 och släpp som du ser postad i den här tråden till exempel är inte samma som postats i tidigare trådar. Då har det varit den här främst som postats:

https://youtu.be/nIT3aeaMgvs

Reviewen av Angry joe har varit ute i knappt två dagar och jag har inte sett den postas förr, bara nämnas. Men vill du ha andra så finns det mängder att tillgå som kanske inte är lika underhållande men kommer till exakt samma slutsatser.

Måste säga att jag glömt hur 2017 demot såg ut men jävlar vilken enorm skillnad alltså.

Medlem

Det är inte allt. Det var en 40 minuters livestream om customization i spelet i november 2018. Så man kan inte bara se hela kategorier av vapen som fanns i E3 2017 gameplay videon som inte är implementerade idag trots att de helt klart var klara då (elemental weapons så som volt guns och explosive ammo shotguns etc,). Live streamen från november visar att det i spelets menyer finns mängder av emotes, skins, vinyls, materials, Armor pieces etc som redan var klara då men som inte finns i spelet idag. I spelet finns det TRE armor customizations man kan byta mellan. En är låst bakom Legion of Dawn special edition versionen av spelet och den andra bakom en paywall. Men i videon ser man mellan sju till nio stycken armors till varje suit. I november förra året.

Det blir allt mer tydligt att EA släppt något som de kallar en MVP (Minimum viable product) där de låst en hel del content före release så de kan släppa emotes, armor pieces, vapen etc löpande de kommande månaderna, TROTS ATT DE VARIT KLARA SEDAN TIDIGARE, i deras game as a service program. Säkerligen bakom paywalls. MVP innebär även att spel släpps före de är färdiga och saknar nyckel delar av sin planerade content.

Spelet kostar över 600kr. Man borde kunna begära att mer, eller all färdig content inkluderas vid release...

Här är en lång video där Angry joe sitter ned med gäster och diskuterar Anthem. Man kan se dem visa från Live streamen om man går fram till timestamp 13:18 typ.

VOD till livestreamen:

KoP
Medlem

Skönt att man tröttnat på såna här ytliga spel där man bara grindar om och om igen. Då spar man lite pengar. :'D

Medlem

HA HA

Ur recensionen:
"Skurken är om något den svaga länken i det hela då hans egentliga motivation är ett totalt mysterium och slutstriden med honom är ett påskyndat antiklimax."

Blir till headlinen:
"Anthem - ett påskyndat antiklimax"

Nästan aftonbladetnivå på den

Sen låter det ju som att det iof sig stämmer om hela spelet. Måla ytan snyggt, så det säljer fort innan folk ser att det är byggt av halm..


signatur

K9
:.:

Quake-konnässsör

Tydligen så ligger Anthem på rabatt redan? Bara på utvalda butiker då, MediaMarkt i Tyskland

Medlem

Bra recension, själv skulle jag ha gett 2.5/5.
Jag tycker spelet är underhållande när man väl spelar, men väldigt repetitivt och många dåliga designbeslut. Det har potential att kunna bli ett riktigt bra spel, men det kräver en hel del åtgärder.

Testpilot

@Demonsluger: helt ärligt så är det inte min typ av spel. Trodde det skulle vara mer story pga Bioware men icke.

Medlem

Klart att alla framtida uppdateringar är gratis om spelet har en månadskostnad...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nocturnal77:

Klart att alla framtida uppdateringar är gratis om spelet har en månadskostnad...

Spelet har dock ingen månadskostnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har dock ingen månadskostnad.

Ahh right, jag blandade ihop det med Apexs Battle Pass.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Quake-konnässsör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har dock ingen månadskostnad.

Så alla gratis uppdateringar kostar om man vill ha uppgraderingar, men om det hade haft en månadskostnad hade det kostat dubbelt så mycket för att få de gratis uppdateringarna som man annars skulle få för hälften av priset om det var gratis. Men nu kommer det säkert inga uppdateringar heller De har gett upp, de har gått hem, packat lunchlådan, bananen är skalad, porslinet är nedpackat, kassetten är tillbaka spolad och apelsinen är uppäten.

Vi väntar på nästa uppdatering som kostar pengar, Anthem 2...

Inaktiv
Skrivet av knoxudg:

Vad har han med min upplevelse att göra? Om jag lirar ett uppdrag med min grabb så kan jag med 100% säkerhet få honom att fastna i en loop av laddningstider. När man då tar med randoms som skiter totalt i andras upplevelser leder det ju till bara dåliga saker. Spelet är skoj med vänner. Men efter 6år med bioware hade jag iaf högre krav och förväntningar.

Tror du citerade fel person då jag inte har en aning om vad du pratar om. Jag snackade om folk som följer Angry Joes ord slaviskt och hänvisar till honom i tid och otid.

Medlem
Skrivet av almblad:

Så alla gratis uppdateringar kostar om man vill ha uppgraderingar, men om det hade haft en månadskostnad hade det kostat dubbelt så mycket för att få de gratis uppdateringarna som man annars skulle få för hälften av priset om det var gratis. Men nu kommer det säkert inga uppdateringar heller De har gett upp, de har gått hem, packat lunchlådan, bananen är skalad, porslinet är nedpackat, kassetten är tillbaka spolad och apelsinen är uppäten.

Vi väntar på nästa uppdatering som kostar pengar, Anthem 2...

Gud vad mycket trams.

Quake-konnässsör

@Maysay: Det säger jag inte emot

Gnällkuk
Skrivet av almblad:

Så alla gratis uppdateringar kostar om man vill ha uppgraderingar, men om det hade haft en månadskostnad hade det kostat dubbelt så mycket för att få de gratis uppdateringarna som man annars skulle få för hälften av priset om det var gratis. Men nu kommer det säkert inga uppdateringar heller De har gett upp, de har gått hem, packat lunchlådan, bananen är skalad, porslinet är nedpackat, kassetten är tillbaka spolad och apelsinen är uppäten.

Vi väntar på nästa uppdatering som kostar pengar, Anthem 2...

Jag förstår absolut ingenting av det här stycket text, det är som ett virrvarr av svammel från någon som är skitpackad? Vet inte, kanske är jag som är eftermiddagstrött.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Aletheides:

Det är inte allt. Det var en 40 minuters livestream om customization i spelet i november 2018. Så man kan inte bara se hela kategorier av vapen som fanns i E3 2017 gameplay videon som inte är implementerade idag trots att de helt klart var klara då (elemental weapons så som volt guns och explosive ammo shotguns etc,). Live streamen från november visar att det i spelets menyer finns mängder av emotes, skins, vinyls, materials, Armor pieces etc som redan var klara då men som inte finns i spelet idag. I spelet finns det TRE armor customizations man kan byta mellan. En är låst bakom Legion of Dawn special edition versionen av spelet och den andra bakom en paywall. Men i videon ser man mellan sju till nio stycken armors till varje suit. I november förra året.

Det blir allt mer tydligt att EA släppt något som de kallar en MVP (Minimum viable product) där de låst en hel del content före release så de kan släppa emotes, armor pieces, vapen etc löpande de kommande månaderna, TROTS ATT DE VARIT KLARA SEDAN TIDIGARE, i deras game as a service program. Säkerligen bakom paywalls. MVP innebär även att spel släpps före de är färdiga och saknar nyckel delar av sin planerade content.

Spelet kostar över 600kr. Man borde kunna begära att mer, eller all färdig content inkluderas vid release...

Här är en lång video där Angry joe sitter ned med gäster och diskuterar Anthem. Man kan se dem visa från Live streamen om man går fram till timestamp 13:18 typ.

https://www.youtube.com/watch?v=3USYN8kHkG0

VOD till livestreamen:

https://www.twitch.tv/videos/336326578?t=

Det där är ju riktigt illa.


signatur

Jump in.

Medlem

Vilket kan bara betyda en.
Enda
Sak.
Spelet är nog super kul.

Quake-konnässsör

@trickeh2k: Lite det som är tanken, trött och satt på jobbet för att vänta att gå hem

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Det är inte allt. Det var en 40 minuters livestream om customization i spelet i november 2018. Så man kan inte bara se hela kategorier av vapen som fanns i E3 2017 gameplay videon som inte är implementerade idag trots att de helt klart var klara då (elemental weapons så som volt guns och explosive ammo shotguns etc,). Live streamen från november visar att det i spelets menyer finns mängder av emotes, skins, vinyls, materials, Armor pieces etc som redan var klara då men som inte finns i spelet idag. I spelet finns det TRE armor customizations man kan byta mellan. En är låst bakom Legion of Dawn special edition versionen av spelet och den andra bakom en paywall. Men i videon ser man mellan sju till nio stycken armors till varje suit. I november förra året.

Det blir allt mer tydligt att EA släppt något som de kallar en MVP (Minimum viable product) där de låst en hel del content före release så de kan släppa emotes, armor pieces, vapen etc löpande de kommande månaderna, TROTS ATT DE VARIT KLARA SEDAN TIDIGARE, i deras game as a service program. Säkerligen bakom paywalls. MVP innebär även att spel släpps före de är färdiga och saknar nyckel delar av sin planerade content.

Spelet kostar över 600kr. Man borde kunna begära att mer, eller all färdig content inkluderas vid release...

Här är en lång video där Angry joe sitter ned med gäster och diskuterar Anthem. Man kan se dem visa från Live streamen om man går fram till timestamp 13:18 typ.

https://www.youtube.com/watch?v=3USYN8kHkG0

VOD till livestreamen:

https://www.twitch.tv/videos/336326578?t=

Som om man behövde ytterligare en anledning att ogilla skiten.

Medlem

@Snabeltorsk: är de bra story i warframe?

Medlem

6 år, alltså 6 år !! och vi får pile of sh**t.... 😟

Skriv svar