Rykten: Watch Dogs 3 till London i år, nästa Assassin's Creed tar oss tillbaka till Rom

Robot
Rykten: Watch Dogs 3 till London i år, nästa Assassin's Creed tar oss tillbaka till Rom
Medlem

Hoppas ryktena stämmer! Jag är positiv

Medlem

Åh nej inte watch dogs igen! De två andra spelen är ju riktigt usla


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Testpilot

ROM .. meeeh! hade varit roligare med Vikingar

Medlem

Fattar inte varför de vägrar Assassin's Creed Japan?! Och London kändes lite trist för Watch Dogs också iom att de nyss:ish körde AC där.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Fattar inte varför de vägrar Assassin's Creed Japan?! Och London kändes lite trist för Watch Dogs också iom att de nyss:ish körde AC där.

De har svarat på frågan mer än en gång. De hävdar att utvecklarna tycker tidsperioden i feodala Japan är tråkig och inte vill göra ett spel som utspelar sig där.

Det visar hur jävla korkade de är.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tar mer än gärna ett nytt Watch Dogs 3 i höst. London är helt ok att ha som skådeplats. Drygt bara att köra på vänster sida. hehe. Har haft mycket skoj med 1an och 2an. Dock så MÅSTE UbiSoft fixa bilkörningen som verkligen inte håller måttet. Annars så gillar jag stealth och hacking funktionerna i spelen som förbättras efter varje titel i serien. Fast jag vill verkligen inte ha det färgglada töntiga karaktärerna från 2an. Jag spyr på de alltså. Personligen så vill jag ha en mörkare råare ton i spelen lite som 1an hade. Dock så var ju protagonisten Aiden stel like a MF.

Assassin's Creed vill jag ha mer av. Jag tar absolut Rom om det blir så. Japan hade dock varit häftigt och verkligen passat stealth systemet med smygande ninjor i rollen och en speciell kultur som fanns i det landet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har svarat på frågan mer än en gång. De hävdar att utvecklarna tycker tidsperioden i feodala Japan är tråkig och inte vill göra ett spel som utspelar sig där.

Det visar hur jävla korkade de är.

Aha. Har missat det helt. Alla deras utvecklare eller? För det brukar ju vara en del olika studios som jobbar på AC. En länk vore guld.

Håller med om assassin's creed i Japan känns roligare än Rome, hade gärna sett ett smutsigt gammal England vid slutet av 800talet och början av 900talet när Vikingarna vaårr där.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Rom tror jag kan bli kul, men är halvvägs genom origons och är lite trött på levlandet föredrog det gamla sättet. Jag spelar ac enbart för story varför ska jag behöva levla och hålla på ( kanske finns någon lösning? Inte kollat så noga)

Skrivet av Mirage:

De har svarat på frågan mer än en gång. De hävdar att utvecklarna tycker tidsperioden i feodala Japan är tråkig och inte vill göra ett spel som utspelar sig där.

Det visar hur jävla korkade de är.

Så man är korkad om man inte vill göra ett mångmiljonspel som utspelar sig på en plats och tid man tycker är tråkig? Om du hade haft möjligheten att välja skulle du antagligen valt de perioder och platser du tyckt varit roliga först antar jag?
Finns förresten redan två ac spel som utspelar sig i Asien om det duger. Kina och Indien.

Skrivet av Mirage:

De har svarat på frågan mer än en gång. De hävdar att utvecklarna tycker tidsperioden i feodala Japan är tråkig och inte vill göra ett spel som utspelar sig där.

Det visar hur jävla korkade de är.

Det gör inget. Vi kommer få Ghost of Tsushima snart, det lär dämpa vår Japan törst

Hmm, Rom verkar inte så spännande just nu, men det kan ju vara en läcka som medvetet försöker "läcka" något som är falskt. Det har man ju sett tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har svarat på frågan mer än en gång. De hävdar att utvecklarna tycker tidsperioden i feodala Japan är tråkig och inte vill göra ett spel som utspelar sig där.

Det visar hur jävla korkade de är.

Eller... Så har de en annan åsikt än dig?

Medlem

Ubisoft. Ge. Mig. Ett. Splinter Cell. Nu.

Medlem

Måste dom återanvända både London och Rom med alla städer och eror som finns?

Gen
Medlem

Oväntat att de fortfarande tror på W_D med tanke på hur dåligt det måste ha sålt samt hur dålig kritik det har fått.

Medlem

AC japan (shogun style) och vikingar vill jag i alla fall ha

Medlem
xbox användare här

Kört för mig!

Skrivet av Espresso_Bengt:

Det gör inget. Vi kommer få Ghost of Tsushima snart, det lär dämpa vår Japan törst

Inaktiv

Inte orkat mig igenom Watch Dogs 2 än. Delvis tack vare den "fräna" presentationen som känns väldigt cringe och "Youtuber" kompatibel. Men i praktiken var det nog också något hack har jag för mig som man skulle göra under en bro (?) som jag inte orkade med överhuvudtaget.

Medlem

Alltid trevligt med mer Assassin's Creed, det känns dock lite tråkigt med Rom... Både Origins och Odyssey känns som bra omstarter för serien, att välja Rom känns lite väl enkelt och säkert. Jag skulle gärna se mer från både Ryssland, Kina, eller Japan. Indien hade till och med varit intressant.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tycker Rom blir utmärkt, då knyter de ju ihop alla stora medelhavsrikena (Italien, Egypten, Grekland) och så har de betat av det och kan gå vidare. Ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Åh nej inte watch dogs igen! De två andra spelen är ju riktigt usla

Jag tyckte Watch_Dogs 2 var riktigt bra, så jag ser fram emot ett till. De har ju låtit det ta tid, så förhoppningsvis ännu fler förbättringar från vad vi fick mellan 1 och 2.

Medlem

Gief bättre stealth i AC spelen ffs.

Gief mörkare story kring WD, inte kindergarten hacking 101 for grown up toddlers.


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent

Minns inte om detta var fake eller inte. Men i AC3 kunde spelaren hitta tre symboler bredvid varandra som visat sig vara de senaste AC-spelen. Första symbolen var en hieroglyf (Origins). Andra symbolen någon grekisk bokstav (Odyssey). Och tredje var ett japanskt tecken. Jag tar hellre Japan över Rom. Men det är bara jag.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Det här:

"Pictured below, the first is the Eye of Horus (Assasin's Creed Origins), followed by the Greek letter Omega (Assassin's Creed Odyssey), and a final symbol that looks like a torii - a gate seen near sacred Japanese sites"

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2018/0...

Ang. "Japan är tråkigt" citatet ska det ju sägas att det 1) Det var en enda person som sa det, som naturligtvis inte talar för alla femtioelva Ubisoft-studios 2) Han sa inte att bara Japan var tråkigt utan att det mesta av "fansens mest önskade platser" var det 3) Det innefattade även Egypten som vi som känt fått ta del av i Assassin's Creed Origins sedan dess!

Medlem

Jag som hade hoppats på att de kan lägga ner Ass Creed nu. När jag lirade Odyssey så tänkte jag varenda gång man blev utslängt ur animus maskinen att "om de bara kunde slänga bort det sista som håller dem kvar med ass creed och gå rakt in i ett fullfjättrat RPG så kan det bli hur bra som helst".
Animus tramset hit och dit som de stönas med känns mest bara intryckt numer för att påminna oss om att vi bara spelar simuleringar av världarna i spelen och känns som det enda som som håller dem kvar vid Ass cred temat nu mer. Hade önskat de skrotade det där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Oväntat att de fortfarande tror på W_D med tanke på hur dåligt det måste ha sålt samt hur dålig kritik det har fått.

Tyckte tvåan hade roligare spelmekaniker än första men jävlar i mina lilla låda sickna värdelösa röstskådisar för att inte nämna den rent utsagt pajasliknande dialogen de hade också haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Eller... Så har de en annan åsikt än dig?

Annan än majoriteten skulle jag misstänka. Ämnet dyker upp om och om igen. Hur man ser viktorianska England som intressantare än feodala Japan är bortom min förståelse.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av SunShine:

Tyckte tvåan hade roligare spelmekaniker än första men jävlar i mina lilla låda sickna värdelösa röstskådisar för att inte nämna den rent utsagt pajasliknande dialogen de hade också haha.

Jag håller med om att de verkligen försökte förbättra tvåan men de gälla färgerna, den flummiga protagonisten, det stela bilkörandet och tvånget för att använda olika hacks osv gjorde hela upplägget väldigt klumpigt.

Medlem

Att dra paralleller mellan AC-London och ett potentiellt WD-London känns lite konstigt såhär på förhand. Förhoppningsvis kommer inte den samtida skildringen av den brittiska huvudstaden enkom handla om Westminster Abbey, St Paul's Cathedral och andra historiska platser. Grejen med London är ju också de arbetarklassruffiga förorterna och den moderna innerstaden.

Jag är väldigt pepp på WD3. Den usla bilkörningen och hysteriskt jobbiga dialogen åsido, så hade WD2 verkligen många positiva inslag, där framförallt pusslen och smygandet underhöll ordentligt.

12
Skriv svar