Apex Legends - Crasher

Medlem
Apex Legends - Crasher

Tjena alla monsterdiggare!

Fler än jag som får upprepade spelkrascher midgame?

Körde fem matcher i morse, av dem krashade spelet hela FYRA gånger, oftast efter 5-10minuter i en match. Just när man dödat några och fått bra loot såklart.

Inga felmeddelande eller att datorn hänger sig, spelet fryser några sekunder och sen rätt ner till desktop.

Hade inga problem vid release eller så sent som i lördags, utan det var i morse det började.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers

Vi har också fått lite random sådana krascher, på två olika burkar.


signatur
Medlem

Jag har haft stora problem med anslutningen, får ibland vänta och försöka flera gånger om för att ens komma in i menyn och vid något enstaka tillfälle har jag tappat anslutningen under ett spel och åkt ut i menyn igen.

Men jag har hittills inte haft en enda krasch i spelet faktiskt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag har haft stora problem med anslutningen, får ibland vänta och försöka flera gånger om för att ens komma in i menyn och vid något enstaka tillfälle har jag tappat anslutningen under ett spel och åkt ut i menyn igen.

Men jag har hittills inte haft en enda krasch i spelet faktiskt!

Det där har hänt mig en gång tror jag, samt att jag fått connection timed out eller något Efter match, men när jag kom in igen så fick jag ändå all XP och sånt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Det verkar hända på ganska bred front just nu oberoende av hårdvara.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Krashade i varenda runda, provade imorse att återställa grafikinställningarna, sen sänka FoV från 110 till 100, kör TSAA 2X och low på det mesta, har inte krashat sedan dess.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Verkar väldigt random vilka som har problem, jag spelar med det mesta på max och har kört 100+ matcher, spelet har inte krashat en enda gång. Har dock kompisar som har krashat några gånger med inte så ofta

Enda problemen jag har upplevt är att efter en match är slut så fastnar den på nån laddning så man måste starta om spelet men det händer bara då o då.

Medlem

Hände mig under gårdagen också, 2 av 2 matcher så lusten att spela försvann.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En av mina kompisar hade permanent "Out of bounds"-varning och dog varje halvminut igår kväll. Han tog dessutom fall damage av att hoppa ut ur planet, lustigt nog. Jag slutade matchen med 7 respawns.

Hänt någon annan?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Morti:

Verkar väldigt random vilka som har problem, jag spelar med det mesta på max och har kört 100+ matcher, spelet har inte krashat en enda gång. Har dock kompisar som har krashat några gånger med inte så ofta

Enda problemen jag har upplevt är att efter en match är slut så fastnar den på nån laddning så man måste starta om spelet men det händer bara då o då.

Okej skönt, det i alla fall. det där efter match har hänt mig ett par gånger också, dock sällsynt som du säger.

Skrivet av legendofkarl:

Hände mig under gårdagen också, 2 av 2 matcher så lusten att spela försvann.

Japp, samma här, inte en enda krasch före Söndagen, sen enbart krascher.

Skrivet av Gustav Höglund:

En av mina kompisar hade permanent "Out of bounds"-varning och dog varje halvminut igår kväll. Han tog dessutom fall damage av att hoppa ut ur planet, lustigt nog. Jag slutade matchen med 7 respawns.

Hänt någon annan?

Nej det där var något nytt för mig, aldrig hört innan. Jätteweird då det varken finns falldamage eller teamdamage o.O


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Craschar frekvent här också. Har haft starka misstankar om att det är CPU:n som får jobba för mycket men det kanske helt enkelt är ett allmänt problem.

Någon som hittat om det skapas någon loggfil någonstans?

Medlem

Började få "engine error dxgi_error_device_hung" i förrgår men efter alla försök att fixa det crashar det nu så fort man är på väg in i en match med något textur-skapande felmeddelande. Alternativet att backa till 417-drivisar funkade inte för mig då installationprogrammet påstår att de inte har stöd för mitt kort (RTX 2060)

Sjukt störigt att hålla på med sånt meck när det väl dyker upp ett lir där jag (nästan) har samma spelsug som på Q2-tiden.

Gen
Medlem

Rensade tidigare drivrutin med DDU och installerade 417.75 = inga fler krascher.

Medlem

419.17 har ett problem där vissa får krascher.

Men för att vara säker. Kör DDU i safe mode.
Installera drivare sen i "vanligt" läge och skippa allt extra utom driver och PhysX om du inte "måste" ha dessa.
417.75 kör jag och har inte haft en enda krasch.

Kan rekommendera att tanka dem här: https://forums.guru3d.com/threads/419-17-whql-clean-version.4... - Finns även äldre drivare där.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av MegaBlaff:

Började få "engine error dxgi_error_device_hung" i förrgår men efter alla försök att fixa det crashar det nu så fort man är på väg in i en match med något textur-skapande felmeddelande. Alternativet att backa till 417-drivisar funkade inte för mig då installationprogrammet påstår att de inte har stöd för mitt kort (RTX 2060)

Sjukt störigt att hålla på med sånt meck när det väl dyker upp ett lir där jag (nästan) har samma spelsug som på Q2-tiden.

Korrigering: Det var tydligen 417.35 drivern jag tidigare testat att installera.

Jag tackar för tipset med DDU. Det tillsammans med 417.71 och en av-/ominstallation av Origin klienten + Apex verkade lösa saken för mig. Har också sett till att applicera andra tips samtidigt, såsom att disabla overlayer och Origin i spelet. (Så egentligen kan det vara vad fasen som helst av dessa, eller en obskyr kombination, eller bara medvind)

1
Skriv svar