Recension – Anthem

Gnällkuk
Skrivet av deezel:

Kört från SSD hela tiden och det var ju segt med demon och innan de släppte "day 1"-patchen (som kom i torsdags). Det blev bättre, men fortfarande inte bra; forge går undan och även "instanser i instansen", om man inte har någon som ligger efter eller har seg burk, då får alla vänta verkar det som - framförallt om det är cut-scene... Med det sagt, alldeles för mycket ladda över lag, innan patchen kunde man ju nästan gå och göra nr 2, fixa te eller kaffe osv. Det hade ju förvisso samma problem med Mass Effect 2 vid release, men det ordnade upp sig.

Hmm, det där med cut scene känner jag inte igen... men du kanske har kört quickplay och hamnat med andra som kör kampanjen?
Har själv inte skippat några cut scenes men antar att andra snällt får vänta medans hosten tittar klart, eller laddar klart. Jag kanske är lyckligt lottad men förutom att ladda uppdrag/freeplay tycker jag inte det är några laddningstider att reagera på, med undantaget för ovan nämnda forge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Körde EA premier en månad från första Demot, så har kört sen Early Access, stängde av mitt abonnemang igår, kommer inte fortsätta.

Om spelet finns kvar och har support om 6 månader kanske det kan vara värt att hoppa på det igen. Men som det är nu så är det inte värt ens 150kr för en månad. När man tröttnar efter 1 veckas spelande finns det stora problem.

10 year plan... visst...

Medlem

Tråkigt, det såg verkligen bra ut i deras visningar. Blir kanske ett köp under nån rea i framtiden.


signatur

Metal is best served heavy.

Skribent
Skrivet av Maysay:

Men j*vlar vad folk postar Youtube. Blir galen. Jag har inga problem med laddningstider.

Efter senaste patchen har inte jag heller det. Jag kan störa mig fortfarande på att jag får upp den där nedräkningstimern om att jag är för långt bort från min team, trots att jag ser de flyga långt därframme...och sen blir ditteleporterad (med en laddningsskärm) för att jag inte hinner ikapp då de flyger ungefär lika snabbt som jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

inget fel på karlsonns klister . ska ni ha lite??

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, det där med cut scene känner jag inte igen... men du kanske har kört quickplay och hamnat med andra som kör kampanjen?
Har själv inte skippat några cut scenes men antar att andra snällt får vänta medans hosten tittar klart, eller laddar klart. Jag kanske är lyckligt lottad men förutom att ladda uppdrag/freeplay tycker jag inte det är några laddningstider att reagera på, med undantaget för ovan nämnda forge.

Näe, det var när jag spelade kampanjen fortfarande. Minns dock inte vilket uppdrag som hade det där spännande fenomenet (innan day 1 patch). Vi gick in i en instans och alla poppade fram, men det stod "waiting" nånting på alla och efter en dryg minut så gick cut-scene igång (som man inte kan skippa).

Quickplay har jag fått hoppa över pga detta:

Skrivet av deezel i Anthems 'Day Zero Patch Bugs Megathread':

SUMMARY: All players teleport back to beginning instead off mission target

BUG/ISSUE: When flying towards the current mission target, timer starts to count down, very low timer ~10 seconds. When it reaches 0, you teleport to the beginning instead off the objective!

REPRODUCTION: Had it happen in three different instances, my guess would be server related as all players teleport to the same place.

Edit: Make that four five different instances... Has happened every time I tried Quickplay.

ADDITIONAL INFORMATION: Example: https://youtu.be/m92irfYpFy8

Medlem
Skrivet av Maysay:

Men j*vlar vad folk postar Youtube. Blir galen. Jag har inga problem med laddningstider.

Bara för att du inte haft problem betyder det ju inte att det är ett faktiskt problem. Mina ena dator har spelet installerat på en vanlig hdd. Är många missions som folket med mig i gruppen redan hunnit till målet när min gubbe spawnar vilket leder till att jag teleporteras dit och fastnar i en ny laddningsskärm, under vilket gruppen hinner till nästa mål och jag teleporteras på nytt direkt efter laddskärm nummer 2. Detta även efter patchen.

Bland det lataste jag varit med om i AAA väg. Potentialen är enorm men allt känns fruktansvärt stressat och krystat.

Medlem
Skrivet av knoxudg:

Bara för att du inte haft problem betyder det ju inte att det är ett faktiskt problem. Mina ena dator har spelet installerat på en vanlig hdd. Är många missions som folket med mig i gruppen redan hunnit till målet när min gubbe spawnar vilket leder till att jag teleporteras dit och fastnar i en ny laddningsskärm, under vilket gruppen hinner till nästa mål och jag teleporteras på nytt direkt efter laddskärm nummer 2. Detta även efter patchen.

Bland det lataste jag varit med om i AAA väg. Potentialen är enorm men allt känns fruktansvärt stressat och krystat.

Det som irriterar mig är när folk argumenterar med en hjälp av en Youtube-personlighet. Bilden som Angry Joe twittrade betyder ingenting. Precis som du säger "bara för att de inte krånglar för dig..." Han kan ha stött på ett ställe där laddningstiderna var otroliga och visar sedan en bild från en tidslinje där klipp ligger bredvid varandra är ju värdelöst. Och varför skulle jag ändra min uppfattning bara för att Angry Joe tycker så?

Gnällkuk
Skrivet av deezel:

Näe, det var när jag spelade kampanjen fortfarande. Minns dock inte vilket uppdrag som hade det där spännande fenomenet (innan day 1 patch). Vi gick in i en instans och alla poppade fram, men det stod "waiting" nånting på alla och efter en dryg minut så gick cut-scene igång (som man inte kan skippa).

Quickplay har jag fått hoppa över pga detta:

Ahh, segt :/ Ja, jag testade själv quickplay för första gången igår, uppenbarligen fel tillfälle. Av sex försök slutade fyra som ovan, ett hamnade jag i ett contract som buggat sig och inte ville gå vidare, ett gick kanon fram tills sex minuter in då jag mitt i en fight fick meddelandet ”server has shut down”.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alla Jag pratat med som spelat Anthem säger;
-Va bra att Anthem var en flopp!
-Så man inte behöver slösa bort tid med det spelet!

Medlem

Det verkar mest vara problem med laddningstider på PS4 och XB1, pc verkar ok.

Medlem

Fantastiskt roligt? Knappast. Kan säga att det här var oförtjänta glädjebetyg.

Medlem

AngryJoeShow. Vilken bra recension. Right spot on... 👍

Skribent
Skrivet av knoxudg:

Bara för att du inte haft problem betyder det ju inte att det är ett faktiskt problem.

Fast det där påstående går ju vända åt andra hållet också...bara för att du (angry Joe) har problem, betyder det ju inte att det är faktiska problem...

Personligen tycker jag inte laddningstiderna är största problemet med Anthem efter patchen...eller ens ett problem jag stör mig på. Jag stör mig bland annar på timern, som jag skrev tidigare och att spelet känns halvhjärtat....eller halvklart...åtminstone för ett Biowarespel (Save Andromeda).

Dock så har jag rätt kul med spelet tillsammans med vänner i nuläget, kommer jag spela om två månader? Det återstår att se.

Men mina förväntningar på spelet kanske inte varit så höga heller. Förväntade mig ett nytt Destiny och det är väl i princip vad vi har fått, några saker sämre och några saker bättre.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johlor:

Fast det där påstående går ju vända åt andra hållet också...bara för att du (angry Joe) har problem, betyder det ju inte att det är faktiska problem...

Fast nu är det vida rapporterat att otroligt många har dessa problem, i demot också. Har man inga problem så har man otrolig tur.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bioware verkar ha gjort en CDPR under E3-visningarna av spelet, ser nämligen ut som ett helt annat spel:

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bioware verkar ha gjort en CDPR under E3-visningarna av spelet, ser nämligen ut som ett helt annat spel:

https://www.youtube.com/watch?v=QBcPS6XVABA

Herregud! Jag blir så trött...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Herregud! Jag blir så trött...

Gå och lägg dig då.

...

Okej, jag har tråkigt på kvällsbussen hem.

Åter till ämmet så har han inte fel. De påstod att det var ingame footage på e3 och om så är fallet har de verkligen dragit ned på grafiken.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Man kan ju undra vad som hände med detta? Från deras E3 2017 video.
Loot som visas direkt samt stats.

Ambassadör
Xbox

"Walkers" finns inga aktiva alls i spelet va? Inte som de visade i gameplay trailern. Det är bara pynt?


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

"Walkers" finns inga aktiva alls i spelet va? Inte som de visade i gameplay trailern. Det är bara pynt?

Tyvärr ja. Jag har även för mig att tanken var att dessa skulle gå runt och vara en mobil bas typ. På så sätt behövde man inte sticka till Fort Tarsis helatiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

FZ=EA shills.

Medlem

Undrar vad kommer hända med Bioware ??

Skribent
Skrivet av Sickness666:

FZ=EA shills.

Va, haha :D?


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Hade väldigt låga förväntningar. Fick det gratis med ett grafikkort. Har faktiskt njutit av mina 10 timmar hittills. Antagligen på grund av mina låga förväntningar.

Gameplay och grafik håller absolut toppklass. Men visst saknas det mycket. 3/5 är ett rättvist betyg.

Medlem

Detta gjorde min ikväll!

OT: Känns lite som med F76; bortom all räddning

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyvärr ja. Jag har även för mig att tanken var att dessa skulle gå runt och vara en mobil bas typ. På så sätt behövde man inte sticka till Fort Tarsis helatiden.


signatur

Jump in.

Medlem

Angry joes video review går igenom spelet väldigt bra tycker jag.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Angry joes video review går igenom spelet väldigt bra tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=8AJsKyh0x7w

Jag börjar få en känsla av en filter bubbla när samma review postas hela tiden (fast det finns många andra) & samma jämförelse mellan E3 & släpp?

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Och varför skulle jag ändra min uppfattning bara för att Angry Joe tycker så?

Finns en del sheeps i gaming-communityn som följar hans ord som lag. Hade Angry Joe sagt att din mamma är en dålig mamma så hade alla sheeps hatat din mamma.

Skriv svar