Medlem

Dricker gärna när jag spelar . Tycker inte det påverka mitt spelande på något sätt , dricker för att det är gott .Sätter ju inte mig ner framför spelen för att supa mig full direkt .


signatur

It´s a me

Medlem

Kan absolut bli ett glas rött eller en bärs när jag sitter och lirar nån timme eller två på helgen.
Dock inte mer än så, har rätt så dåligt alkoholsinne så blir märkbart påverkad redan efter två bärs. Så då är jag rent kass oavsett spel..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Avstängd

Spelar som bäst vid c:a 0.5‰

Medlem

Visst kan det bli några öl eller en whisky en fredagskväll vid datorn. Sitter jag och pratar eller spelar med vänner samtidigt så kan det bli några till.

Vill jag verkligen "prestera" i något spel så får det bli nyktert. Farbrorn har inte riktigt de reflexer han hade på gamla tiden och alkohol hjälper definitivt inte till med den saken.

Gnällkuk

Ja, absolut. På helgerna så blir det oftast en fredag eller lördag med god ipa/apa och några gånger om året brukar det även kunna bli lite finrom. Sen passar det väl olika bra med vad för spel det man spelar, som någon annan påpekat finns det risk att man inte hinner dricka så mycket innan ölen börjar bli ljummen ibland om det är intensivt spel.

Eller så får det raka motsatsen när man spelar fps som t ex Battlefield där det blir en eller ett par klunkar varje gång man dör, ibland kan ölen slinka ned fort ;P

Men man får välja spel och vad man vill ge sig in på i form av seriositet, efter två-tre öl så går det ju utför när det gäller koncentration och reaktionsförmåga ganska snabbt, spelar du BFV med en eller par polare är det ju ingen fara, men det är lite taskigt att kanske lira Apex mot andra.

Jag ser absolut inga problem med att sitta hemma själv och dricka alkohol, jag dricker för att jag älskar öl och dricker god, lite dyrare öl för att det är gott, inte billig öl med minst 7% alkoholhalt bara för att bli full. Dessutom blir det ett annat sätt att umgås med när man sitter två, tre eller fyra stycken vänner och spelar spel tillsammans, dricker några öl och har kul tillsammans!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alla får väl göra som de vill själva eller skall detta bli styrt av något nytt statligt organ för att vissa aldrig haft roligt.
Själva artikeln är kass för detta är ett ickeämne...skärpning FZ.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skrivet av Sten-greger:

Alla får väl göra som de vill själva eller skall detta bli styrt av något nytt statligt organ för att vissa aldrig haft roligt.
Själva artikeln är kass för detta är ett ickeämne...skärpning FZ.

Vilken artikel?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Havocado:

Jag och mina kompisar brukade när vi var yngre spela Fylle-FIFA. Det var det ultimata självförstörelsevapnet. FIFA 2v2, det lag som gör mål tar en shot. Då blir de lite sämre, så då kan motståndarlaget göra ett mål vilket innebär att de tar en shot, och sen fortsätter det sådär ner i oblivion.

Då och då körde vi en liknande variant på gamla Mario Kart till SNES som förfest. Vinnaren fick ta en shot eller sänka en halv bärs. Eftersom vi hade ett par grabbar som spelade lite mer än de andra så tenderade det att bli så att de vann sina 3-5 första matcher utan vidare motstånd, sen blev det svårare....


signatur

An answer by nature is a reply. A reply is not necessarily an answer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av bent toe:

Dricker aldrig när jag spelar spel.
Känns oseriöst, speciellt om man spelar med vänner.

Det är ju då om något det kan vara roligt om man i vanlig ordning dricker med sina vänner IRL också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sten-greger:

Alla får väl göra som de vill själva eller skall detta bli styrt av något nytt statligt organ för att vissa aldrig haft roligt.
Själva artikeln är kass för detta är ett ickeämne...skärpning FZ.

Det är ingen "artikel" utan en forumtråd som vi valt att lyfta till framsidan av sajten. Det finns helt klart en sida av det här som är intressant att diskutera.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelar enbart SP-spel och dricker under tiden men eftersom "dricker" kan betyda allt från lite whiskey till en massa öl så låt mig utveckla.

Det kändes naturligt att dricka bourbon under genomspelning av RDR2 så det gick en flaska Knob Creek då. Det låter ju extremt kanske för en ickespelare men jag köpte spelet på releasedagen och blev färdig för tre veckor sen (spelar långsamt, har tre barn och inte så mycket tid) så centiliter/timme är låg

Vi dricker ofta vin till maten men då vi inte gör det dricker jag rött när jag spelar (mestadels AC-spel). Jag dricker definitivt mer och bättre nu, är 46, än vad jag gjorde för 20 år sen, men det blir inte särskilt mycket åt gången och blir aldrig berusad så att jag känner av det. men så är det nog för de flesta i den här åldern.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Kan absolut dricka en del öl på helgen när jag spelar. Det är en slags belöning till mig själv efter en hel veckas arbete och vardagssysslor med barn och allt vad det innebär.

Inaktiv
Skrivet av demagog:

Spelar enbart SP-spel och dricker under tiden men eftersom "dricker" kan betyda allt från lite whiskey till en massa öl så låt mig utveckla.

Det kändes naturligt att dricka bourbon under genomspelning av RDR2 så det gick en flaska Knob Creek då. Det låter ju extremt kanske för en ickespelare men jag köpte spelet på releasedagen och blev färdig för tre veckor sen (spelar långsamt, har tre barn och inte så mycket tid) så centiliter/timme är låg

Vi dricker ofta vin till maten men då vi inte gör det dricker jag rött när jag spelar (mestadels AC-spel). Jag dricker definitivt mer och bättre nu, är 46, än vad jag gjorde för 20 år sen, men det blir inte särskilt mycket åt gången och blir aldrig berusad så att jag känner av det. men så är det nog för de flesta i den här åldern.

Du verkar ursäktande när du beskriver ditt drickande vilket irriterar mig enormt.
Inte du personligen då men hela moralpaniken kring att man är en dålig människa om man dricker.

Drick om du gillar det och skit i vad andra tycker. Det är inte deras business

Medlem

@Pa-pa-pastorn:
Jag är likadan. Tar gärna några glas whiskey när jag spelar och tjötar med polarna på ts.
Inget att skämmas för!

Cheers!

Medlem

Det blir som oftast några bira när man spelar.

Samt så är det mina egna IPA/APA samt stouts som slinker ner.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Alla får väl göra som de vill själva eller skall detta bli styrt av något nytt statligt organ för att vissa aldrig haft roligt.
.

"vissa aldrig haft roligt"
Hur menar du nu? Att man bara har roligt med alkohol i kroppen?


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

"vissa aldrig haft roligt"
Hur menar du nu? Att man bara har roligt med alkohol i kroppen?

Han kanske bara menade "haft roligt med alkohol" ? Vad defensiv du blev!

Medlem

Jag har inte druckit en droppe alkohol på 6 år i mars.
Räknade lite på vad jag gjorde åt i pengar på att gå ut torsdag fredag lördag som jag gjorde förr. 5 år senare med andra intressen kunde jag casha en Tracker Superguide V16 SC 2018 med en 50hk Yamaha en minnkota terrova 80 LBS . En Fogelsta trailer. Ett Lowrance hds 9 gen 3 samt 8 Scotty rocketlauncher . Så det där med alkohol det används endast när jag tankar båten numera.


signatur

Skitfiske

Medlem

Jag spelar aldrig nykter.

Medlem

kapten morgan går alltid hem med vad som helst.

Inaktiv
Skrivet av Leverantören:

Jag har inte druckit en droppe alkohol på 6 år i mars.
Räknade lite på vad jag gjorde åt i pengar på att gå ut torsdag fredag lördag som jag gjorde förr. 5 år senare med andra intressen kunde jag casha en Tracker Superguide V16 SC 2018 med en 50hk Yamaha en minnkota terrova 80 LBS . En Fogelsta trailer. Ett Lowrance hds 9 gen 3 samt 8 Scotty rocketlauncher . Så det där med alkohol det används endast när jag tankar båten numera.

Okej... känns relevant i speldiskussionen! 🤣

Gnällkuk
Skrivet av Leverantören:

Jag har inte druckit en droppe alkohol på 6 år i mars.
Räknade lite på vad jag gjorde åt i pengar på att gå ut torsdag fredag lördag som jag gjorde förr. 5 år senare med andra intressen kunde jag casha en Tracker Superguide V16 SC 2018 med en 50hk Yamaha en minnkota terrova 80 LBS . En Fogelsta trailer. Ett Lowrance hds 9 gen 3 samt 8 Scotty rocketlauncher . Så det där med alkohol det används endast när jag tankar båten numera.

Fast, det är ju knappast alkoholen som gjorde att det var dyrt - snarare att du valde att inta all akohol på krogen. Hade jag sparat in lika mycket pengar på bolaget under de senaste sex åren som du gjort på ditt krogfestande så hade jag ju varit stendöd fem år sedan :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Herregud. Har frälsningsarmén skickat en halv brigad till den här tråden?

Ja, jag trodde jag var inne på ett AA-forum först.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fast, det är ju knappast alkoholen som gjorde att det var dyrt - snarare att du valde att inta all akohol på krogen. Hade jag sparat in lika mycket pengar på bolaget under de senaste sex åren som du gjort på ditt krogfestande så hade jag ju varit stendöd fem år sedan :>

Haha😁 Den var så bra så jag garvade bra länge. Apropå! Lite slinker väl ner ngn gång ibland när jag spelar.
En händelse dock som tog bort en del av det nöjet - rödvinsglas på datorbord, lite salongsberusad, ajdå glaset slank ur näven, rödvin lite var stans. Efter helgen nytt tangentbord och ny datormus.😣

Medlem

Meh, påverkade människor är störiga med några få undantag. Ingenting jag orkar spela spel med.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Meh, påverkade människor är störiga med några få undantag. Ingenting jag orkar spela spel med.

Beror nog på ålder. Unga har en tendens att bli störiga ja.
På mig märkts det knappt om ens alls (vad andra sagt). Möjligen att jag verkar lite gladare. Enda det gör är att jag blir mer känslomässigt mottaglig för upplevelser vilket kan vara najs nån gång ibland när man spelar eller tittar på film t.ex.
Jag kan inte få lika bra upplevelse nykter då känslorna alltid sitter i baksätet då. Blir väl dessvärre så när man blir äldre, känslorna sitter djupare inne och behöver lockas ut jämfört med när man var ung och man sprudla av hormoner

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Mario Kart på förfest är nog något av det ballaste man kan göra. Eller på fest överhuvudtaget. Eller bara med vänner.
Öl + spel som mario kart, mortal kombat och rocket league är guld värt

Amen!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Han kanske bara menade "haft roligt med alkohol" ? Vad defensiv du blev!

Okej... känns relevant i speldiskussionen! 🤣


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Du verkar ursäktande när du beskriver ditt drickande vilket irriterar mig enormt.
Inte du personligen då men hela moralpaniken kring att man är en dålig människa om man dricker.

Drick om du gillar det och skit i vad andra tycker. Det är inte deras business

Att du tolkar det som ursäktande får kanske stå för dig. Ibland tar folk illa upp eller blir irriterade för att det är något som påminner dem om deras egna brister eller osunda inställning till ett ämne. Alkoholhaltiga drycker är gött som f-n, tro inte jag tycker annat, men är också ett oerhört problem för den enormt stora mängden människor som inte kan hantera det. För varje beroende person brukar man dessutom säga att det finns fyra medberoende och med det menar man sådana som drabbas indirekt. Alkoholbeoende är inget man skojar bort.
Vänligen
/kul-på-fest

OnT: Någon/några goa bärs eller whiskey om det är helg och läge för egentid vid datorn.

Inaktiv
Skrivet av MegaBlaff:

Att du tolkar det som ursäktande får kanske stå för dig.
Ibland tar folk illa upp eller blir irriterade för att det är något som påminner dem om deras egna brister eller osunda inställning till ett ämne.

Stämmer säkert in på någon. Inte på mig dock. Ogillar bara när folk ska se ner på andra som dricker för att de själva sitter på sin höga häst och tror de är bättre.

Sen om du läser personens inlägg så är han väldigt tydlig att det verkligen inte dricks för mycket eller på olämpliga tillfällen. Relevant tolkning från min sida tycker jag.
Men kul att du vände det till att handla om mig istället

Skrivet av Leverantören:

Okej... känns relevant i speldiskussionen! 🤣

Ja, då diskussionen handlar om att avnjuta alkohol medan man spelar!? Missade du topic?

Skriv svar