eld
Medlem

Whiskey när jag kör solo, två glas whiskey om det är competitive!
Ett dussin när jag körde mig igenom Fallout 76.

Det släpper på nerverna så att man kan tappa bort sig i spelet, annars blir det att man sitter med halva hjärnan kvar i verkligheten och dagens stress.

Medlem

Avnjuter gärna en god whisky eller nån god öl sådär ibland när man väl får tid att spela.

Medlem

Aldrig druckit alkohol och kommer aldrig dricka det. Klarat mig bra(-ish) i 30år utan det så klarar mig nog i minst 30år till!


signatur

Halo kompis!

Inaktiv
Skrivet av Bussovic:

Aldrig druckit alkohol och kommer aldrig dricka det. Klarat mig bra(-ish) i 30år utan det så klarar mig nog i minst 30år till!

Grattis!

Medlem

Själv dricker jag rätt ofta öl när jag sitter och spelar PUBG/CS eller motsvarande med polare på Discord, det är nog rätt genomgående för min bekantskapskrets dock

Sitter jag och spelar själv så händer det väl att man sitter med en vinare som blivit över sen maten eller ett glas rom/whiskey bara för att det är mumma att ha något att suga på, dock inte ofta som jag sitter och bärsar framför Stellaris om man säger så

Medlem

Alkohol? Djävulens drog ju o.O. Nej tack i kombination med spel, då väljer jag annat före alla dagar i veckan att kombinera med spel o.O

Medlem

Väldigt sparsamt. Motsvarande en ölburk per månad kanske? Max.

Medlem

Folköl dricker jag (3,5), vill helst inte bli för påverkad när jag spelar då det inte är så kul. Älskar öl och spel, och det är den enda hållbara lösningen för en hel kväll.

Ett 6-pack pripps plus en påse jordnötter.


signatur

IDKFA

Medlem

Blir någon öl eller glas med whisky varje fredag när det är raid med guilden
annars så brukar jag föredra att spela nykter.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Absolut, men man får välja sin spel... Satt igår och lirade Total War Warhammer och drack något glas vin. Men för FPS och liknande är det kaffe som gäller!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Roligt minne:

Dark Age Of Camelot...vi var runt 40st som var brakandes och rusade omkring i frontier. Fantastiskt roligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag dricker gärna ett par öl när jag spelar, men det beror ju lite på vad det är för spel. En del spel är omöjliga i kombination med alkohol. Testa att fatta rätt beslut i Civ 6 en kväll efter några öl och se om det känns som lika bra beslut nästa gång du fortsätter som nykter
Förr så tror jag att jag presterade bättre i vissa spel efter 1-2 öl, i alla fall enligt statistken, då var det Cs 1.6 och Battlefield 2 man spelade. Men efter tre öl så gick det snabbt neråt.

Medlem

Dricker aldrig när jag spelar spel.
Känns oseriöst, speciellt om man spelar med vänner.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Dricker aldrig när jag spelar spel.
Känns oseriöst, speciellt om man spelar med vänner.

Haha.. sluta. Är ju skitkul när hela gänget sitter och ölar på discord och spelar något köttar-spel.
Är ju klockrent

Skrivet av Witchfinder:

Tycker det känns maximalfel att vara påverkad av alkohol vid gaming, eftersom jag ser det som den ultimata nyktra sysselsättningen, verkligen essensen av vad man vill göra då det bara är nyktert och mysigt.

För vissa spel håller jag med. Solo story mode. Multiplayer med vänner blir det mycket roligare med öl.
Precis som det mesta när man är i gott sällskap. Men det är ju som det är. Smaken är som baken

Medlem

Tycker det känns maximalfel att vara påverkad av alkohol vid gaming, eftersom jag ser det som den ultimata nyktra sysselsättningen, verkligen essensen av vad man vill göra då det bara är nyktert och mysigt.

Medlem

Blev en "förfestande" ibland när jag raidande i WoW på den tiden det begav sig, vilket funkade tills vår GM fick krupp och utsåg mig till att leda någon slags "elite" 10-manna progress raider på fredag & lördagskvällar. Givetvis grundade jag med groggen för kvällens utgång med uruselt resultat som följd, vilket jag även var ärlig med. Första bossarna gick som vanligt, sen blir man seg, korkad och dum av sprit och det är ingen bra kombo om man vill komma någonvart i ett spel. Givetvis var det inte juste most de 9 andra spelarna på något sätt, så om man spelar för att komma vidare i ett spel tillsammans med andra är det skit...

Å andra sidan körde jag med min helsvenska guild i vanilla wow, där någon började plocka fram en vinare, där det typiska ljudet av när en vinkork öppnas hördes rejält på venten, skämten haglade varpå ett par andra började rotade i sina barskåp och därefter hoppade de flesta andra på. Detta var en jävla tisdag mitt i veckan och de flesta av oss skulle upp och jobba dan efter, men samtidigt var det nog en av de roligaste vanilla raiderna jag någonsin kört, avslappnat fyllesnack om lite allt möjligt annat istället för fokus på WoW och loot med 19 andra halvfulla guild polare. Skall tilläggas att guilden inte hade några minderåriga så eventuella moralister kan knipa käft!

Är bra mycket äldre idag, men spelar jag exempelvis Civ med polarna kan det slinka ner lite alkoholhaltiga drycker medans vi spelar och om det är helg. Så svaret på tråden är att det givetvis är ok i lägen där det passar.

Spelar jag solo kan jag gärna ta ett par öl om det är rätt sorts spel, funkar inte riktigt med snabba spel där reaktionsförmågan slås ur spel men att sitta och mysa framför ett stadsbyggare är en öl, ett glas whiskey att suga på snarare väldigt trevligt. En karatefylla är uteslutet, men lite goda drycker skadar inte alls.

Medlem

Varje fredag avslutar jag veckan med att komma hem, dricka öl, äta lite snacks och spela Hearthstone. Efter det lagar jag middag. Det är förjävla trevligt det! Hörs, hej!

Medlem

Spelade mycket Mario-Kart förr med polarna, då var ölen alltid framme!
På senare år kan det vara gott med någon bärs, antigen till ett bra SP eller något lir där du behöver grinda en del.

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Spelade mycket Mario-Kart förr med polarna, då var ölen alltid framme!
På senare år kan det vara gott med någon bärs, antigen till ett bra SP eller något lir där du behöver grinda en del.

Mario Kart på förfest är nog något av det ballaste man kan göra. Eller på fest överhuvudtaget. Eller bara med vänner.
Öl + spel som mario kart, mortal kombat och rocket league är guld värt

Medlem

@Ruskendrul:

Problemet är att alla de miljoner som inte gör en fluga förnär när de är berusade (varje vecka i enbart Sverige), som, absolut INTE kostar pengar, får lida för de som tyvärr är alkisar och ff.a de rövhål som inte kan hantera alkohol i kroppen och proppar i sig allsköns annan skit och ställer till med enorma skador. Det är den sistnämnda gruppen som borde betala priset, inte jag.

Precis som med narkotikaklassade preparat inom sjukvården - smärtstillande, lugnande tabletter och sömnpiller etc. De som inte missbrukar får betala för att en liten minoritet inte kan sköta sig utan knarkar på skiten. För en person som mår psykiskt dåligt kan dessa mediciner vara livsviktiga, men tack vare en liten minoritet som missköter sig drabbas de av dårar som gillar att berusa sig på ovannämnda mediciner är det idag enormt svårt att få ett recept utskrivet, vilket leder till ännu högre kostnader och lidande.

Alkoholism som ju är en sjukdom, kostar givetvis massvis med pengar. För staten som sådan är spritförsäljningen kontra kostnaden den för med sig en monetär vinst misstänker jag, däremot får medborgarna som drabbas av dårar som inte kan sköta sig i berusat tillstånd betala ett enormt högt pris. Det är verkligen ingen snäll drog för de som inte kan hantera det. Men sätt ditt de som inte sköter sig i stället för att straffa alla miljoner som inte skapar problem.

Medlem

Herregud. Har frälsningsarmén skickat en halv brigad till den här tråden?

Medlem

Moralpaniken som kan skönjas i den här tråden..

Någon fredag då och då dricker jag en öl till BF:V - passar alldeles utmärkt då öl är gott och BF:V ganska trevligt.

Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Moralpaniken som kan skönjas i den här tråden..

Verkligen. Nästan lite läskigt hur inskränkta vissa på forumet är i sin syn på folk som dricker alkohol...

Medlem

Dricker generellt väldigt sällan alkohol. Inte p g a någon genomtänkt övertygelse, eller ens p g a potentiella äftliga problem. Det är bara så att alkohol för mig är 100% associerat med sociala sammanhang, t ex. jul/nyår/midsommar/valborg. I normala fall, och när jag tillåts tid för mina egna intressen, då glömmer jag helt bort alkohol. Det existerar inte ens som tanke.

Det enda tillfälle jag konsumerar alkohol i samband med spel är när vi lyckas få ihop det gamla grabbgänget för en NHL-kväll med öl. Men det är så sällan numera att jag knappt vill tänka på hur långt det går mellan gångerna (=år).

Måste dock erkänna att jag ofta efter en fest eller högtid gärna sätter mig supertaggad för t ex en runda Rocket League. Men då är eventuell berusning snarare i vägen än tvärtom.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Öl, IPA osv gör spelhelgen roligare. I alla fall om man sitter ett gäng i discord eller teamspeak


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Spenderar hellre tid hemma och spelar och tar några öl än att gå till puben.

Förr när jag körde mycket WoW och tankade så var det hel festligt att förfesta medans man drog några heroics med polare 🙂 bästa av allt var att jag fokuserade mer och tankade bättre då 😂 och om förfesten blev för rolig så struntade man i att gå ut.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Inaktiv

Jag kan inte spela dator utan att bolma i mig en gås först men då måste jag balansera ut det med en lina så tjejen inte märker något. Många av linans symtom kan jag dock hänvisa till min ADHD-diagnos men det brukar löna sig i slutändan att ta två sexor vodka för att runda ner de värsta kanterna så att säga.

Men jävligt kul med gaming iaf

Medlem

Att kombinera några bärs med gaming och ett gäng online polare, är bland det bästa som finns en Fredag efter en arbetsvecka i mitt tycke.

För det mesta går ju själva gamingen åt fanders en sådan kväll, men det genererar oerhört mycket positiva känslor och gapflabb

Det finns dock undantag som den gången vi lyckades klara av den "där" grottan i WoW som vi aldrig hade mäktat med innan, trots mängder av försök. Jag antar att folk slappande av mer efter några bärs och att vi gapskrattade oss genom hela grottan istället för att våndas.

Medlem

Jag och mina kompisar brukade när vi var yngre spela Fylle-FIFA. Det var det ultimata självförstörelsevapnet. FIFA 2v2, det lag som gör mål tar en shot. Då blir de lite sämre, så då kan motståndarlaget göra ett mål vilket innebär att de tar en shot, och sen fortsätter det sådär ner i oblivion.

Medlem

Är jag ensam hemma (alltså fru och barn har dragit till svärmor) brukar jag ta en eller två "standardenheter" när jag spelar FO76 med några online-främlingsvänner. Tycker det kan vara gött med ensamdrickande men det blir aldrig mer än 2 öl/drinkar/whiskey.

Skriv svar