Välkomna till FZ:s Super Adventure Club

Medlem

Ang Grim Fandango så blev iaf jag väldigt besviken på "remastern". Var verkligen ett halvdant jobb gällande grafiken och texturer. Positivt dock att de la in mus-stöd. Kul att spela om igen, absolut, men hade gått lika bra med originalet.

Frilansare
Skrivet av mill:

Ang Grim Fandango så blev iaf jag väldigt besviken på "remastern". Var verkligen ett halvdant jobb gällande grafiken och texturer. Positivt dock att de la in mus-stöd. Kul att spela om igen, absolut, men hade gått lika bra med originalet.

Skulle Grim vinna så kan man såklart spela originalet istället för remastern! Same same, rent äventyrsmässigt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Skulle Grim vinna så kan man såklart spela originalet istället för remastern! Same same, rent äventyrsmässigt.

Absolut! Spelade igenom det och Thimbleweed ganska nyligen dock så kommer förmodligen hoppa den här rundan då det lutar åt att ngn av dem vinner. Men bra initiativ oavsett!

Medlem

Bah, har precis börjat köra Timbleweed.. får väl damma av grim fandango..

edit: eller inte...


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Skribent

Härligt om Thimbleweed Park vinner, då får jag en anledning att köra om det fantastiska äfventyret! Jubel, jubel!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

QRT
Medlem
Skrivet av mill:

Ang Grim Fandango så blev iaf jag väldigt besviken på "remastern". Var verkligen ett halvdant jobb gällande grafiken och texturer. Positivt dock att de la in mus-stöd. Kul att spela om igen, absolut, men hade gått lika bra med originalet.

Remastern gav mig anledning att spela igenom det då jag haft det på min "att-klara-lista" sen jag läste svenska PCG:s recension för hundra år sedan. Tack vare mus-stödet lyckades jag äntligen!

Medlem

Jag är likvärdigt taggad på att dra igång med nuvarande top 3 i röstlistan så det här bådar gott!!

Både The Longest Journey och Grim Fandango Remastered har jag påbörjat för länge sedan vid olika tillfällen men sedan har det tyvärr kommit av sig. Synd, för båda var väldigt medryckande när jag spelade dem!

Thimbleweed Park ser också mysigt och spännande ut!

Detta blir en utmärkt chans för revansch mot min äventyrs-backlog!

Medlem

Spelade aldrig klart Thimbleweed Park (tror jag fastnade av någon anledning) så detta skulle passa mig som handen i handsken att spela om. Fick fjäska i ett parti och kolla upp på nätet; storskämdes efteråt eftersom jag var där och nosade hela tiden, men tålamodet vek sig efter många grubblande och snubblande speltimmar.

Medlem

Kanske dags att damma av Thimbleweed Dr jag aldrig spelade klart det innan.
Har det till Switch, så blir nog där.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Frilansare

Lystring!

Jag bedömer att tillräckligt många klubbmedlemmar gjort sina röster hörda. Klubbens första destination är således Thimbleweed park! (Som turligt nog finns gratis på Epic store just nu)

Därför förklarar jag Super Adventure Clubs första äventyr öppnat! Börja lira, så ses vi här under månaden (mars) och diskuterar, ger tips och snackar med sedvanliga spoilertaggar.

Först när månaden är över diskuterar vi helheten, och då är det fritt fram att prata innehåll utan spoilertaggar. Kul, är taggad!

Medlem

Får hoppa över den här gången då jag ganska nyligen spelat igenom Thimbleweed. När blir nomineringar och röstning för april månad? Om 2 respektive 3 veckor?

Frilansare
Skrivet av mill:

Får hoppa över den här gången då jag ganska nyligen spelat igenom Thimbleweed. När blir nomineringar och röstning för april månad? Om 2 respektive 3 veckor?

Häng med i snacket om du redan spelat, du kanske kan ge smarta hints till de som fastnar!
Ska fundera på hur snabbt vi drar igång nästa runda

Medlem

Om det nu blir Thimbleweed, visst kör vi hard mode?

Frilansare
Skrivet av superlim:

Om det nu blir Thimbleweed, visst kör vi hard mode?

Det blir Thimbleweed, men tycker väl att man får välja läge själv beroende på livssituation! Jag ska köra hard.

Medlem

Låter bra, ser fram emot att börja!

Medlem

Hardmode var enkelt i Thimbleweed Park. Testa inte ens Casual om ni kört adventurespel förut. (Hardmode = Vad vi är vana vid!)

Körde själv klart spelet för en dryg månad sedan, så hojta när ni andra är klara.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Frilansare

Gillar alla forcerade meta-grejer i de första kapitlen. Kryssade i något i Options som jag tror har med detta att göra
Men, har inte riktigt greppad tvåkaraktärs-kontrollen ännu. Är det fritt att välja, eller måste man byta stup i kvarten?

Medlem

@Joakim Bennet: började precis och undrar ungefär samma sak!

verkar som att man kan få hints genom att ringa 4468 med telefonen, smidigt!

Medlem

@Joakim Bennet: Det är rätt fritt att välja, jag kör/körde med en karaktär till det inte går mer och börjar med andra karaktären.

Spelade igenom Thimbleweed när det kom ut, men minnet är fan inte bra - har glömt bort det mesta


signatur

no remorse

Medlem

Hann spela några timmar ikväll och det var en rolig start!

Jag provade att ringa 4468 en gång när jag fastnade lite. Bra system för ledtrådar tycker jag. Jag fick själv välja om vad jag vill ha tips och hur mycket. Och ledtrådarna var just ledtrådar snarare än att jag fick svaret direkt.

Någon som vet ifall man kan få den karaktär man inte spelar att följa efter en? Ifall man vill gå med båda på en gång alltså.

Backloggens befriare

Thimbleweed Park installeras! Kommer lira det på Xboxen, men behöver avsluta DLC:t till Dragon Age: Inquisition innan jag sätter igång.

Ska bli kul, detta. Och inte frustrerande. Hoppas jag. Antagligen båda två!


signatur

Ad hoc addendum

Frilansare
Skrivet av Millen:

Någon som vet ifall man kan få den karaktär man inte spelar att följa efter en? Ifall man vill gå med båda på en gång alltså.

När jag gick från område 1 till område 2 igår så följde Scully-kopian efter mig, så de verkar färdas med över laddningsgränserna.

Medlem

Jag och frugan håller på med Thimbleweed Park just nu! Skitbra! Man måste tänka Monkey Island i pusslen haha!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Moderator | Testpilot

Smygstartade lite nu i helgen och har otroligt roligt. Det finns någon inställning under Video som heter "annoying in-jokes" som gör spelet förbaskat underhållande. Exempelvis att det blir mer skämt om hur man inte dör i det här spelet som i äldre spel samt att man bara rent allmänt kan gå ur karaktär och fråga NPCs jätte dumma men roliga grejer.

EDIT: Lul.. Jocke nämnden det ovan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

Ska göra ett tappert försök med hard mode, får se om jag får tid att spela igenom det hela.

Medlem

Litet tips till alla som lirar Thimbleweed Park nu. Testa att prata med alla NPCer med olika "protagonister". Dialogerna är ibland olika, och det kan spela roll vill jag minnas.

Det är däremot inte kritiskt vem som bär på vad. Kom också ihåg att om ni skulle råka göra er av med något så kan det ha dykt upp igen ungefär där ni hittade det.

Hojta om ni behöver tips. Jag kan vara rätt kreativ i eventuella ledtrådar!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Vi får väll se hur detta går. Har inte spelat något peka o klicka spel sedans jag gick i mellanstadiet. Något lite mer än 10 år sedan
Var något Rosa pantern spel

Ungerfär hur många timmar kan man räkna med att man kommer behöver lägga ner på spelet? Ny patch till factorio släpptes precis. Man får börja prioritera sin tid nu.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Frilansare
Skrivet av jonis:

Litet tips till alla som lirar Thimbleweed Park nu. Testa att prata med alla NPCer med olika "protagonister". Dialogerna är ibland olika, och det kan spela roll vill jag minnas.

Det är däremot inte kritiskt vem som bär på vad. Kom också ihåg att om ni skulle råka göra er av med något så kan det ha dykt upp igen ungefär där ni hittade det.

Hojta om ni behöver tips. Jag kan vara rätt kreativ i eventuella ledtrådar!

Tack för tips! Och jag lovar att komma hit först om jag fastnar. Älskar kreativa ledtrådar.

Frilansare

@Joffe:
Välkommen i klubben, Joffe! Det här är värt att prioritera. Om du inte kört något äventyrsspel sedan Hedenhös kommer Thimbleweed vara rakt upp i mumindalen för dig

Och glöm inte att dela med dig av TYCK utmed vägen!

Söder om söder-hipster

Sen till festen, men kul! Jag har ju inte hunnit ta mig an Thimbleweed Park än, så jag är med!


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Skriv svar