Medlem

Stort sett aldrig alkohol och spel.
Däremot funderar jag på att köra nått bilspel i VR och va lite berusad för att se hur mycket sämre bilförare man blir


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Brukar dricka några öl, 3-4 stycken och kanske 1-2 whiskyglas och spela på helgen när jag sitter hemma utan planer och frugan jobbar. Senast förrförra helgen med lite Witcher 3. Kör inte onlinespel då utan single. Ska inte ljuga däremot det har dock hänt att det blivit någon rövarfylla med lite golf with friends eller wreckfest med polarna över nätet!

Medlem

Ja jag dricker och spelar då det kombinerar två intressen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nä, i stort sett aldrig. Alkohol är något socialt för mig i rätt sällskap, inte något jag njuter av i sig. Lite som kaffe på jobbet. Kanske om jag och vännerna träffas och lirar lite Mario Kart på soffan, men annars försöker jag att undvika att dricka när jag är ensam.

Avstängd

Spel är bäst med lite sprit.

Medlem

Jag måste dricka när jag spelar, det blir så mycket roligare.
6-8 bärs gärna 7.2% flera gånger i veckan.
Måste passa på och ha maximalt kul när jag spelar, och har man spelat i snart 27 år då börjar vissa genrer att bli tråkiga.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Whisky och westernspel funkar rätt bra ihop (ett tag)

Medlem

@cybo: Hoppas du skojar? Låter inte jättesunt att behöva dricka ett gäng 7.2% för att ha roligt när du spelar...

Medlem

jag å polarna har suttit på varsna håll o blivit lite rätt bra dragen under några spelkvällar och haft helt underbara sådana med, några av dom roligaste minnen är av just sådan kväll där man gjort bort sig så totalt men samtidigt inte brytt sig på samma sätt utan tagit allt med en klackspark och varit sitt fulla goda jag som man brukar.

Jag skulle vilja säga att runt 1 till 2 gånger år har jag en sådan kväll när jag köper hem lite alch och sitter med gubbarna på discord och lirar istället för att träffas socialt och gå på party eller barer. Rekommenderas starkt.

Edit: Tror senaste gången var när vi satt lirade Sea of Theives och det var helt underbart att latcha runt.

Medlem

Man gejmar väl inte på helger utan några kalla? Klart som tusan. Fredag, lördag och söndag slinker dom ner.

Medlem

Jag dricker mest vatten när jag spelar, kan ta en öl eller en liten whisky ibland men väldigt väldigt sällan när jag spelar något och då blir det bara en.

Under E3 så brukar jag vara laddad med öl för att ha det lite "trevligt" under alla konferenser.

Har aldrig druckit mig full samtidigt som jag spelar.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Lite lagom full funkar, men det är väldigt sällan. Dock fylleraidade vi när jag hälsade på en guildpolare i england vilket var rätt så trevligt ändå, även om det var naxx 10 och vi var något overgearade.

Medlem

Hur annars ska man kunna få ett Kill/Death ratio på 0,2?

ELF
Medlem

Händer att jag gör det, men då är det bara till helgen. Mängden är också olika. Ibland nöjer jag mig med bara en liten whiskey och ibland blir det tre öl i varierande storlek. Kan även nämnas att de få ggr jag köper vuxendricka är när jag får håret klippt. Så blir 4-6 vita veckor beroende på hur länge det har räckt.

Där emot så behöver jag tagga ned på godiset när jag köper. Det om något blir man ju bakfull på dagen efter.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Beror på spel. Sea of Thieves blir sjukt mycket bättre ackompanjerat av lite rom och några öl.

Medlem

Är väl alltid soft att ta några bärs när man spelar med polarna. Vi brukar alltid köra en Mario kart turnering kombinerat med glögg varje år. Dricka vid singel player händer dock ytterst sällan.

Medlem

Först blir man bättre och sen så vänder det och man blir stadigt sämre...

Medlem

Jag drack rätt ofta för några år sedan när jag spelade Hearthstone. Det resulterade i att jag fick köpa två nya datormöss på under ett år. Fyfan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det mesta går hand i hand med alkohol! Den statliga lagliga drogen..

NuZ
Testpilot

Det bästa som finns är en lagom fylla och speedruns med ett par polare. Riktigt mysigt. Sedan om tiderna blir bra ellet ej spelar mindre roll när man har trevligt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Jag skulle ljuga om jag sade att jag är nykterist men jag har ändå alltid valt spelen före alkoholen.
Hade kompisar en gång i tiden som drack så fort det blev helg men jag kände att det fanns roligare saker att göra, sen insåg jag att om jag skulle vara som de så hade jag inte haft råd att köpa spel eller i alla fall inte så ofta.

Men visst har det hänt att man suttit några och spelat något spel någon gång när man har druckit.

phi
Medlem

Mycket sällan det sker. Däremot satt jag smuttade på en Laphroaig vid ett par tillfällen när jag spelade Red Dead Redemption 2 för ett par veckor sedan.

Medlem

För spel som har möjligheten till inlevelse,

(Spel med inlevelse kräver:
-first person
-spänning
-story
-nedsläckt samt fåtöljen 5cm från tvn
-gärna open world)

,så kan ett par bärs absolut hjälpa till att lura hjärnan att man verkligen är Arthur i rdr2 (first person Såklart), att man smyger runt i en dungeon i skyrim eller tassar runt i huset i re7, men för det ändamålet finns det bättre hjälpmedel än alkohol *host host*

Battlefield, pubg eller liknande kräver såklart spiknykterhet och fullt fokus.

Övriga genrer kan jag inte uttala mig om då jag inte spelar dem.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Ja du är extrem. Fyyfan gå å spela brädspel med Jehovas vittnen! (Förlåt Jehova, du var säkert en schysst karl).

Fantastiska svar, tack. Fiskade efter nån mer ensamdrickare med det är kanske tabu.
Jag gillar att ta ett par öl efter stressstress-jobbet, varva ner, tjöta med polarna när vi blir massakrerade i Insurgency eller överkörda i rl. Nederlag smakar bättre med öl har jag märkt, det blir bara som en salt pinne, ”jaja fuck it jag har glömt det imorgon”.

Men kom igen nu, bilkörning blir man ju fan bättre på av ett par innanför västen? Är väl bevisat att det finns en happy-promille...om än kort. Men när bilen ska flyga i xy OCH z, träffa en boll perfekt å sen knöla in returen i nättaket...ja då ångrar man öl #5.
Vill tillägga att jag bor i Norge å dricker matbutiköl, 4.6% så är väl inte allvarligt full efter fem

Anonyma ensamdrickare: pm för moraliskt stöd :)0

Du är inte ensam
Händer ofta att jag lirar BF5 och drar några öl , oftast för många Sen när man blandar in en whisky eller 2 , ja då vill jag flyga vilket alltid resulterar i att jag landar med flygplanet upp och ner
Dont drink and drive.......But drink and play

FM-guru
F.d. Sisyr

Det sker nog i alla fall en gång i månaden att jag pimplar en vinare medan man sitter och spelar långt in på natten. Annars desto vanligare att jag tar ett par öl eller en whisky medan jag sitter och spelar in på småtimmarna.

Har lite att göra med att jag jobbar som kock också. Arbetstiderna är som dem är.

Inaktiv

@ELF Ja!! Skönt att se att det inte bara är jag. Fy fan vad man kan må efter för mycket snask dagen efter.

@Pa-pa-pastorn Jag har fortfarande inte spelat Overcooked än trotts att jag hört och läst att det ska vara bland det roligaste i soff-co-op-väg just nu. Hände att man tog sig ett bloss ibland i mina yngre dagar och det kunde verkligen förhöja spelupplevelsen. Då kunde man traska runt i Skyrims skogar i timmar

Medlem

@Cenorida: Inte det minsta extrem i mina öron. Alkohol kostar samhället enorma summor pengar varje år och orsakar indirekt mängder med socialt lidande som i vissa fall aldrig läker helt. Klart vettig åsikt.

Inaktiv

Kör jag "solo story" så brukar jag inte ha någon alkohol till. Däremot om man är 2-3-4 som sitter och spelar och snackar så är det nästan obligatoriskt med öl/grogg.
Få saker som är så kul som att sitta och kröka och gibba

Skrivet av Ruskendrul:

@Cenorida: Inte det minsta extrem i mina öron. Alkohol kostar samhället enorma summor pengar varje år och orsakar indirekt mängder med socialt lidande som i vissa fall aldrig läker helt. Klart vettig åsikt.

Kan du inte skapa en egen tråd om det istället för att hijacka denna och vara tråkig?
Alla vet att missbruk av droger är dåligt för dig. Du behöver inte ta upp det i en kul diskussion om spel och öl.
Tack på förhand till nästa gång

Skrivet av Cenorida:

Kalla mig extrem, men tycker man borde förbjuda alkoholen helt och hållet

Det känns väl lite smått extremt. Jag är mer för att låt vuxna människor göra vad de vill. Är även för legalisering av alla andra droger så

Medlem

Spela Q3/CS full är ingen höjdare men glida omkring i WoW full kunde vara roande

Medlem

om nya storspel kommer, några ggr om året, så köper jag 2-4 bira max att starta liret med, men bara om det är spel med mkt röj. man dricker ju inte bira och lirar civilization


signatur

//monster

Skriv svar