Mystiska "placeholders" från Bethesda på Amazon

Robot
Mystiska "placeholders" från Bethesda på Amazon
Medlem

Nästa Elder Scrolls?

Inaktiv

Varför skulle Bethesda ge ut Half-Life 3? Antar att det ska vara ett skämt men snacka om långsökt.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Nästa Elder Scrolls?

Förvänta dig nästa elder scrolls om 5 år minst


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Förvänta dig nästa elder scrolls om 5 år minst

Vissa butiker har ju placeholder för HL3 så förstår inte varför detta inte skulle kunna vara det för Elder Scrolls. Annars är det väl Starfield alternativt någon elder scrolls online expansion. Inget direkt upphetsande.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Varför skulle Bethesda ge ut Half-Life 3? Antar att det ska vara ett skämt men snacka om långsökt.

Då får jag böja mitt huvud i skam över att mitt långsökta skämt inte gick hem

Inaktiv

@Jonny Myrén: Gör det medans jag hytter med näven i din generella riktning för att jag inte blev vald till helgskribent!

Medlem

@Jonny Myrén: så lätt kommer du inte undan, upp med huvudet igen! Half-Life 3 är aldrig en långsökt koppling och referenser till det bör alltid uppmuntras! Tänk den dagen då det visar sig vara Half-Life 3, oavsett utvecklare, men ingen drog det skämtet, den dagen bör alla hänga med huvudet i skam. En dag kommer Half-Life 3 och det är upp till oss att hålla namnet vid liv tills dess.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

@Jonny Myrén: så lätt kommer du inte undan, upp med huvudet igen! Half-Life 3 är aldrig en långsökt koppling och referenser till det bör alltid uppmuntras! Tänk den dagen då det visar sig vara Half-Life 3, oavsett utvecklare, men ingen drog det skämtet, den dagen bör alla hänga med huvudet i skam. En dag kommer Half-Life 3 och det är upp till oss att hålla namnet vid liv tills dess.

The truth is out there!

Medlem

Jag tror att det är Fallout 76 Remake!! Med modern grafik, npc:s, buggfixat och en riktig story. Vem vet, det kanske till och med skulle vara roligt?

Medlem

Ändrar man bokstäverna i "titlarna" så bildar dom TES, och om man lägger ihop siffrorna så blir det 6! Nu retas dom bara


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

The truth is out there!

I believe!

Inaktiv

Säkert något creation engine-spel så lär ju vara ointressant i vilket fall. Känner sådan anti-hype inför TES6 och Starfield på grund av deras uttalande.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Säkert något creation engine-spel så lär ju vara ointressant i vilket fall. Känner sådan anti-hype inför TES6 och Starfield på grund av deras uttalande.

Samma här. Kunde fan inte tro det när dem sa det var Creation Engine. Sanslöst.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent
Skrivet av anon_319742:

Säkert något creation engine-spel så lär ju vara ointressant i vilket fall. Känner sådan anti-hype inför TES6 och Starfield på grund av deras uttalande.

Ja det är onekligen synd att vi måste dras med Creation Engine och dess uppdateringar. Ett rejält lyft i det grafiska och spelmekaniska skulle Elder Scrolls och Fallout verkligen må bra av.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Säkert något creation engine-spel så lär ju vara ointressant i vilket fall. Känner sådan anti-hype inför TES6 och Starfield på grund av deras uttalande.

Skrivet av Jonny Myrén:

Ja det är onekligen synd att vi måste dras med Creation Engine och dess uppdateringar. Ett rejält lyft i det grafiska och spelmekaniska skulle Elder Scrolls och Fallout verkligen må bra av.

The Creation Engine Did Nothing Wrong

Skribent

Jag tror det är en blandning av de två: Bethesda har blivit lite lata/bekväma/sämre, och använder dessutom en spelmotor som resten av branschen sprungit om för länge sedan.

De kanske skulle må bra av en riktig tokflopp – har vi tur så var Fallout 76 en liten ögonöppnare för dem.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag tror det är en blandning av de två: Bethesda har blivit lite lata/bekväma/sämre, och använder dessutom en spelmotor som resten av branschen sprungit om för länge sedan.

De kanske skulle må bra av en riktig tokflopp – har vi tur så var Fallout 76 en liten ögonöppnare för dem.

De har nog en identitetskris. Att göra samma spel om och om igen måste bli tråkigt i längden, TES, Fallout, TES, Fallout, TES, osv.
Personen som ansvarar för havoc motorn borde de sparka eller skicka på kurs om hur man optimerar havoc. De har ju låst havoc till fps'en som förstör fysiken om man går över 60 fps.
De har ju även id som de skulle kunna ta hjälp av och kanske försöka göra id tech motorn lika modvänlig och flexibel som creation engine.

Moddare kan ju lägga in snyggare och bättre texturer med creation engine och förbättra prestandan med hjälp av mod verktygen, så felet ligger mer eller mindre hos BGS.
Du nämner att de är lata och bekväma, vilket jag håller med om. Det känns som att de har haft ett tankesätt med deras senaste SP spel att "moddarna kan fixa det så att vi slipper göra det." Vilket de inte kan göra med FO76, eftersom det är MP och inte har några mod verktyg.
De har behandlat FO76 fel och jag måste ändå tro att de vet om att de har gjort bort sej. Fast de försöker ju ändå bygga upp en fasad med att det fortfarande är ett bra spel, risken är väl att de börjar tro på det själva efter ett tag.

Personligen hade jag hellre sett en Fallout spinoff i stil med Borderlands istället för de där Rust upplägget.

Medlem
Skrivet av Nercis:

De har nog en identitetskris. Att göra samma spel om och om igen måste bli tråkigt i längden, TES, Fallout, TES, Fallout, TES, osv.
Personen som ansvarar för havoc motorn borde de sparka eller skicka på kurs om hur man optimerar havoc. De har ju låst havoc till fps'en som förstör fysiken om man går över 60 fps.
De har ju även id som de skulle kunna ta hjälp av och kanske försöka göra id tech motorn lika modvänlig och flexibel som creation engine.

Eller hur, ID är riktiga tech-nördar och ligger under samma vingar. Fattar inte att man inte ber om hjälp. Dock så är jag själv mer uppspelt för nya Doom än ett elder scrolls/fallout men ändå.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Säkert något creation engine-spel så lär ju vara ointressant i vilket fall. Känner sådan anti-hype inför TES6 och Starfield på grund av deras uttalande.

Skrivet av Snabeltorsk:

Samma här. Kunde fan inte tro det när dem sa det var Creation Engine. Sanslöst.

Skrivet av Jonny Myrén:

Ja det är onekligen synd att vi måste dras med Creation Engine och dess uppdateringar. Ett rejält lyft i det grafiska och spelmekaniska skulle Elder Scrolls och Fallout verkligen må bra av.

VAAAA!!!! Detta har jag totalt missat. Så det är redan sagt att Bethesda ska använda reliken "Creation Engine". Nej, det kan fan inte vara sant alltså. Bethesda får tusan kamma till sig rejält. Det är ren skam att de släpar vidare på det gamla dödsboet. Ja, detta blev till att jag också tappa sugen på deras egna spel. Bethesda måste modernisera sig och trycka in en rejäl motor med kraft som klarar oper-world spel och moddning och som ser riktigt bra ut rent tekniskt med bra flyt. Perkele..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

HL3 ges ut av Bethesda? Nä nu får du inte skrämmas så jävligt. Blev ju rädd på riktigt.

Backloggens befriare
Skrivet av Jonny Myrén:

Då får jag böja mitt huvud i skam över att mitt långsökta skämt inte gick hem

Det var ju det roligaste på länge! Speciellt efter att ha läst dumma spekulationer på reddit precis innan, haha!


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av Ghan:

HL3 ges ut av Bethesda? Nä nu får du inte skrämmas så jävligt. Blev ju rädd på riktigt.

Men kom igen nu, Antlion Armor DLC skulle kunna bli precis hur episkt som helst!

Medlem

Äntligen Elder Scrolls VI


signatur

Meep!

Medlem

Det hade ägt hela huset om det var det. Typ. JAg lämnar allt och kör.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av jocksson:

Eller hur, ID är riktiga tech-nördar och ligger under samma vingar. Fattar inte att man inte ber om hjälp. Dock så är jag själv mer uppspelt för nya Doom än ett elder scrolls/fallout men ändå.

Skulle ju kunna bli riktigt bra men det är inget fel på creation engine. Felet är hos utvecklarna.
När jag spelar Skyrim så har jag över 100 moddar igång och det flyter på utan problem. Oftast kraschar spelet pga deras script engine som är ganska dålig och skulle behöva bytas ut.

Gnällkuk

Starfield är väl knappast så pass nära release? Nya Elder Scrolls definitivt inte.
Däremot känns det som ultra mega super defnitive version av Skyrim inte är helt långsökt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad hände? Blev det HL3?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar