EA-betald youtuber påstår att EA pressade honom att ta ner negativ Anthem-recension

Robot
EA-betald youtuber påstår att EA pressade honom att ta ner negativ Anthem-recension

Twisten: han har laddat upp den igen.

#anthem, #bioware, #electronic-arts


Medlem

Tror det snarare är så att EA hoppas på att deras betalning blir så viktig för den youtubern de väljer ut att youtubern känner sig tvingad att bara framhäva det positiva och linda in det negativa.

Sen kan ju EA inte säga det rakt ut att det är deras förhoppning (läs baktanke) för det vore ju faktiskt som att köpa sig en positiv recension oavsett vilken kvalitet spelet har


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det är ju inte alls konstigt att de inte vill sätta sitt vattenmärke på en recension som är negativ.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Gnällkuk

Det är ju så här man ska vara som framgångsrik kreatör idag, negativ mot det mesta och gärna så mycket kontroversiellt material som möjligt. Hype train har blivit hate train.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det är ju inte alls konstigt att de inte vill sätta sitt vattenmärke på en recension som är negativ.

Nej det är klart, men det får man kanske fundera på INNAN man beställer en recension isåfall

Medlem

Körde en refund på min Dawn edition idag innan tiden för den gick ut. vilket skräp rent utsagt, speciellt när det finns en F2P title som gör i princip allt bättre redan(warframe). Bioware är på seriös dekis.

Medlem
Skrivet av kaealy:

speciellt när det finns en F2P title som gör i princip allt bättre redan(warframe).

Det gör det verkligen inte. Warframes endgame är "hoppa runt och one-shotta mobs till du är klar"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det är ju inte alls konstigt att de inte vill sätta sitt vattenmärke på en recension som är negativ.

Hur tänkte du nu? EA själva sa: "We encourage the Game Changers to be honest in their content, it’s one of the most important parts of the programme and the community trusts them because of that honesty."

Medlem

Litar aldrig på recensioner, man vet inte vilka som är köpta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Striva:

Det gör det verkligen inte. Warframes endgame är "hoppa runt och one-shotta mobs till du är klar"

Ok ursäkta, Warframe är 100 gånger roligare där man "hoppa runt och one-shotta mobs" i endgame istället för att skjuta i 20 minuter på samma mob som i Anthem i end game. Fanatiskt hur du försöker göra något som är positivt till något negativt. Men du kanske gillar bullet sponges extraordinaire?

Medlem
Skrivet av Seraium:

Litar aldrig på recensioner, man vet inte vilka som är köpta.

Vem köper recensioner i 60-70% betyg spannet som i detta fall?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju så här man ska vara som framgångsrik kreatör idag, negativ mot det mesta och gärna så mycket kontroversiellt material som möjligt. Hype train har blivit hate train.

Märks att du inte kollar på Gggmanlives.
Toppen recenscent som fokuserar mycket på old school shooters.
Kanske dags att acceptera att Anthem är ett extremt mediokert spel?

Medlem

Han skulle ju inte vara först med att ha negativa kommentarer i Game Changer videos om Anthem dock, sett några som har det men jag antar att han målar fan på väggen till skillnad från att vara mer "diplomatisk" genom att ge konstruktiv kritik som de flesta andra. Det är ju också "inne" att hata allt som har med EA att göra även om det är bra spel, som Apex Legends.

Också sett (hört) folk som kritiserar saker som de inte ens kunnat erfara själv, som att de inte får Masterwork loot innan de nått 30, (för de hade inte ens nått 25+ ännu) samt att spelet är repetitivt... kritisera end game innan de ens når det. Med andra ord en person som egentligen inte vet något om genren överhuvudtaget.

Spelet har många brister och folk har nog större förväntningar än vad som är realistiska bara för de kommer från spel som Warframe, The Division och Destiny 1 & 2. Visst om 3+ år så har säkert Anthem en hel del innehåll också. Bara för att man gör "ännu" en looter shooter betyder inte att det är möjligt att göra ett spel som har allt en annan serie gjort på 7 års tid på nästan halva tidens utveckling om man jämför mot t.ex. Warframe som släpptes 2012 (Founders, 2013 public).

Men med det sagt så har jag lagt ner mer tid på Warframe än Anthem under Early access veckan då jag fortfarande saknar ett par items från att ha gjort/fått allt i spelet. Visserligen tagit mig över 2500 timmar men det är en annan femma.

NuZ
Testpilot

Jag har inte mycket för EA och deras strategi eller spel. Sedan att de betalar recencenter som tyvärr inte är ovanligt men endå. Varför inte bara göra bra spel? Lägga pengarna där?! Spel folk pratar om?! Fan Respawn och deras Apex där de inte låtit EA blanda in slipsarna gick ju sjukt över förväntan. Att de inte lär sig?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Jag har inte mycket för EA och deras strategi eller spel. Sedan att de betalar recencenter som tyvärr inte är ovanligt men endå. Varför inte bara göra bra spel? Lägga pengarna där?! Spel folk pratar om?! Fan Respawn och deras Apex där de inte låtit EA blanda in slipsarna gick ju sjukt över förväntan. Att de inte lär sig?!

Jag börjar tro att det inte är så mycket EA som är problemet, det verkar snarare som om Bioware har tappat det, helt. Särskilt i ljuset av Respawn's Apex då jag inte tror att EA gör någon skillnad på hur mycket/lite de lägger sig i de individuella studiornas arbete.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ok ursäkta, Warframe är 100 gånger roligare där man "hoppa runt och one-shotta mobs" i endgame istället för att skjuta i 20 minuter på samma mob som i Anthem i end game. Fanatiskt hur du försöker göra något som är positivt till något negativt. Men du kanske gillar bullet sponges extraordinaire?

Intressant att du försöker göra något negativt till något bra. Men, du kanske gillar att one-shotta allt och inte bli bemött med någon form av svårighet eller variation av gameplay. Men du kanske gillar endast en typ av enformighet?

Att du försöker höja Warframes "endgame" till skyarna medan du sänker Anthems är helt löjligt då inget av spelen erbjuder någon stor variation. Anthem har mobs med mycket HP som mycket mer gear för att döda snabbt och Warframe har mobs gjorda av luft.

Medlem
Skrivet av Striva:

Intressant att du försöker göra något negativt till något bra. Men, du kanske gillar att one-shotta allt och inte bli bemött med någon form av svårighet eller variation av gameplay. Men du kanske gillar endast en typ av enformighet?

Att du försöker höja Warframes "endgame" till skyarna medan du sänker Anthems är helt löjligt då inget av spelen erbjuder någon stor variation. Anthem har mobs med mycket HP som mycket mer gear för att döda snabbt och Warframe har mobs gjorda av luft.

Ja, det är mycket roligare att befinna sig i en power fantasy där man oneshottar allt än skjuta på samma mob i 20 minuter. Kollar man på betygen så verkar ju många hålla med. Utgår ifrån att Warframe har majoriteten positiva recensioner på Steam nu för tiden.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ja, det är mycket roligare att befinna sig i en power fantasy där man oneshottar allt än skjuta på samma mob i 20 minuter. Kollar man på betygen så verkar ju många hålla med. Utgår ifrån att Warframe har majoriteten positiva recensioner på Steam nu för tiden.

Snalla du, har du ens läst recensionerna? Witcher 3 har fått bland de högsta betygen ett spel någonsin skådat, det betyder således att combat systemet i det spelet måste vara skitbra och det gillades av alla?

Om du lägger ner mer tid att läsa recensioner/åsikter om spelet kan du enkelt se att det är inte det du pratar som människor klagar över.

Inaktiv

Att ens börja betala folk pengar för att göra recensioner är ju helt absurt. Det räcker med alla PR-bolag som redan har spelmedia i järngrepp med rec-exemplar och eventinbjudningar.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag börjar tro att det inte är så mycket EA som är problemet, det verkar snarare som om Bioware har tappat det, helt. Särskilt i ljuset av Respawn's Apex då jag inte tror att EA gör någon skillnad på hur mycket/lite de lägger sig i de individuella studiornas arbete.

Tanke: Kan det vara så att Bioware inte vill göra något Shooterspel?

Ponera att EA ville ha en shooter á la Destiny och fråga studion som är bra på det här med att bygga story och världar.
Någon hos Bioware gillar idén men får inte med sig teamet och det blir en halvhjärtad insats.

Bioware har dessutom sjuka förväntningar på sig och är lite av offer för sin egen historik. Kan inte vara lätt att bajsa ut stora, spektakulära titlar på löpande band där den ena titeln ska överträffa den andra.

Medlem

Man kanske kan stå emot sig istället och inte bara tänka på pengar. Eller har han varit så idiotisk att han skrev på ett kontrakt där det står att han inte får snacka skit om deras spel?

Medlem

Hade extremt låga förväntningar för Anthem, brorsan köpte till mig. Tycker spelet är kul än så länge. Däremot testade jag Apex Legends och fy tusan vilket tråkigt spel det var, tråkigaste karaktärerna jag sett på länge, ingen av de man kunde välja att spel såg något som när intressanta ut och världen var tråkig den med, rent av tråkigt tycker jag då inte nog med renodlad MP only bara det är extremt tråkigt tycker jag. Folk får tänka och tycka vad dem vill men Apex Legends är ett av de sämsta spel EA släppt på senaste tiden. Säger dock inte att andra inte får tänka vad dem vill, gillar du spelet så är jag glad för dig. Alla får vi tycka olika Anthem föll mig mer i smaken än Apex Legends av EA's senaste spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av billybob:

Tanke: Kan det vara så att Bioware inte vill göra något Shooterspel?

Ponera att EA ville ha en shooter á la Destiny och fråga studion som är bra på det här med att bygga story och världar.
Någon hos Bioware gillar idén men får inte med sig teamet och det blir en halvhjärtad insats.

Bioware har dessutom sjuka förväntningar på sig och är lite av offer för sin egen historik. Kan inte vara lätt att bajsa ut stora, spektakulära titlar på löpande band där den ena titeln ska överträffa den andra.

Bioware har ju själva sagt att det här är deras "drömprojekt", men å andra sidan; vad fasiken ska de säga. Sedan är det ju som du säger, det är ju inte säkert att alla är med på tåget, många har ju lämnat Bioware under tiden.


signatur

Jump in.

Inaktiv

2019 års sämsta AAA-titel korad i Februari?

EA och BioWare borde skämmas över skräpet de har producerat och utgivit. Jag förstod ju månader innan release att någonting var allvarligt fel med detta spel. Gameplay videon från 2018 års E3 dödade mycket av hypen för mig och många andra.

Undrar om detta är slutet för BioWare eller om EA fortsatt tillåter dem producera fiaskon?

Medlem

Det recensenterna och vi fått är enbart en prolog. Det "riktiga" spelet börjar nästa månad med akt 1, detta enligt Bioware själva. Väldigt konstigt upplägg av det hela. Föreställ er om dragon age origins eller mass effect-serien hade släppts som någon form av live-service. Att första månaden får man tillgång till Ferelden med begränsat antalet quests, för att sedan nästa månad släppa nästa del av kontinenten. Spelet är redan färdigt och jag slår vad om att de sitter och trycker på alla akterna redan, men vill troligen inte släppa dom för att behålla sina premiere-kunder. Detta enligt: https://www.ea.com/games/anthem/acts?isLocalized=true

Mer OT: Ggmanlives tycker jag för övrigt är en av de bästa recensenter där ute som verkligen ger både ris och ros. Klart man inte håller med honom jämt, men tycker han var "spot-on" med Anthem. Med tanke på att Battlefront 2 fortfarande lever och fortfarande uppdateras med nytt innehåll så ser jag inte varför Anthem inte skulle kunna göra detsamma.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Man kan förstås bara bedöma det som finns här och nu och inte hur spelet kanske eller kanske inte är om fem år. Känner man spelbranschen rätt kommer Anthem 2 släppas innan dess dock.....

Medlem

Pengar mm köper dig är det så svårt att förstå?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju så här man ska vara som framgångsrik kreatör idag, negativ mot det mesta och gärna så mycket kontroversiellt material som möjligt. Hype train har blivit hate train.

Drivel, Anthem är en besvikelse och det tål sägas. Varför ska en recensent ens försöka vara positiv när det är en undermålig produkt?

Dessutom så var han ju super hypad över EAs andra spel, Apex Legends. Det mesta han gör är dessutom positivt, mycket handlar om att ta fram mindre moddar etc. till spel.

Anledningen till att mycket blir negativt idag är dock för att företag försöker dra ner på kvalité och sälja skräp via endast marketing. Därför vi får spel som Fallout 76 eller Anthem. Inget fel i att påpeka det. Skräp ska kallas skräp.

Skrivet av Mortaigne:

Jag börjar tro att det inte är så mycket EA som är problemet, det verkar snarare som om Bioware har tappat det, helt. Särskilt i ljuset av Respawn's Apex då jag inte tror att EA gör någon skillnad på hur mycket/lite de lägger sig i de individuella studiornas arbete.

Det jag tror är att när EA har köpt en studio försöker man fylla den med EA-trogen personal. Man behöver inte tvinga en studio att göra vad man vill om studion gör det självmant.

Medlem

Kändes ju inte som han hade svinbra koll på vad han skrev på, får man spekulera så kan jag väl tänka mig att han var distraherad av summan han fick i utbyte av att skriva på.

Känns ju som nån som kanske inte ska kasta sten i glashus.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar