Switch kan få spel från Xbox-tjänsten Game Pass

Robot
Switch kan få spel från Xbox-tjänsten Game Pass
jbx
Medlem

Släpp en Switch med bättre skärm så snackar vi!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Kontot avslutas

Det fattas bara att Nintendo gör likadant, släpper så att man kan spela Nintendo Online spel på Xbox One.

Nej men det skulle faktiskt vara intressant att se.
Nu vet inte jag hur det fungerar men skulle detta betyda att man tillslut även skulle kunna spela de Xbox original och Xbox 360 spel som är bakåtkompatibla till Xbox One (digitalt) även på Switch?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Microsoft och Nintendo smörjer verkligen Gaming-maskineriet just nu om allt stämmer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mer öppen gaming åt folket Bästa nyheten sedan färdigskivat bröd om detta stämmer!
Som utvecklare som vill tjäna pengar förstår jag att man vill sluta sig ibland för att säkra intäkter, men som konsument kan detta ju inte vara annat en bra nyhet!

Medlem

Måste säga att M$ verkligen vänt skutan och blivit en positiv kraft i branschen för konsumenterna. Tummen upp!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag tycker det låter jättebra. Om sen play anywhere skulle sträcka sig till Switch hade det ju varit fantastiskt. Köp spelet en gång spela det på Xbox One, PC och Switch!

Om detta stämmer kommer att skaffa gamepass direkt! Ori on the go!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Inte speciellt intressant då Xbox spelutbud inte imponerar. Inte mycket exklusivt att hänga i granen. Speciellt om man redan har en PC där i stort sett hela utbudet finns. Hade varit imponerande om det varit utbudet från Playstation Now istället då det har betydligt fler exklusiva titlar som inte hittas på tex PC.

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Det fattas bara att Nintendo gör likadant, släpper så att man kan spela Nintendo Online spel på Xbox One.

Nej men det skulle faktiskt vara intressant att se.
Nu vet inte jag hur det fungerar men skulle detta betyda att man tillslut även skulle kunna spela de Xbox original och Xbox 360 spel som är bakåtkompatibla till Xbox One (digitalt) även på Switch?

Jag skulle kunna tänka mig att de blir ett urval av typ klassiker och kanske då i utbyte av att N låter delar av sitt retro-bibliotek bli spelarbart på Xbox.

Sen hoppas jag MS kan hjälpa Nintendo att få ordning på sin onlineservice...ge lite tips...hade varit nice.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ori hade passat bra på switch,
men vad det gäller 90% av alla andra konsolspel så blir det nog tufft
- då får man nog vänta på streamingtjänsterna, och det blir knappast 'on the go'

Samtidigt får man akta sig för vad man önskar sig,
att ha 100-tals spel redo att ladda ner är väl kul, men knappast praktiskt på switch.
Och precis där tror jag streaming är bäst, testa direkt på ett par sekunder och om
man fastnar så kan man ta hela nedladdningen eller köpa en xbox för bättre kvalite
- win-win.

Kontot avslutas
Skrivet av Johlor:

Jag skulle kunna tänka mig att de blir ett urval av typ klassiker och kanske då i utbyte av att N låter delar av sitt retro-bibliotek bli spelarbart på Xbox.

Sen hoppas jag MS kan hjälpa Nintendo att få ordning på sin onlineservice...ge lite tips...hade varit nice.

Även att jag inte vill prenumerera för att få tillgång till spel så är det ändå en smart idé att ha spel på molnet. Det öppnar ju upp så att eventuellt Nintendo också skulle kunna få prenumeranter som kan spela alla gamla klassiska spel som de lägger upp på Nintendo Online även på eventuellt Xbox One i framtiden.
Även att jag kanske inte tror att Nintendo skulle lägga upp nyare titlar så att man kan spela på andra konsoler än deras egna, inte riktigt än i alla fall.
Sen beror det ju på hur trenden kring detta kommer att bli i framtiden, Nintendo var ju helt emot att släppa mobilspel till en början, så jag tror att det kan bli samma sak med att lägga upp sin online bibliotek på andra konsoler (endast streaming, tror fortfarande inte att de skulle tillåta nerladdningar till andra konsoler)


signatur

ゼルダの城

Gen
Medlem

Ori är väl inte Xbox exklusivt? Jag har både den vanliga och Definitive på Steam iaf.

Inaktiv

Egentligen en icke-nyhet, sett till vart vindarna drar, det är här vi är nu. Det kanske "tycks som en grej" i nuläget men streaming-plattformar kommer vara standard väldigt, väldigt snart och självklart kommer man vilja nå ut till så många som möjligt. Man har kunnat spela Playstation på allt möjligt hur länge som helst nu, vad är det.... fem år? Och det finns även liknande tredjepartstjänster på betydligt mer anonym hårdvara sen länge (jag spelade till exempel igenom både Batman: Arkham Asylum och Splinter Cell Conviction på Ouya).

Även Google ska ju lansera sin stora spelstreaming-satsning nu.

Men det man får tänka på är också att det egentligen bara behövs att man har en smart-tv, eller en usb-dongel vid sidan av sin vanliga apparat, så i långa loppet är frågan hur marknaden kommer förändras och hur många brölande konsoler vi kommer ha under tv:n i framtiden.

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Även att jag inte vill prenumerera för att få tillgång till spel så är det ändå en smart idé att ha spel på molnet. Det öppnar ju upp så att eventuellt Nintendo också skulle kunna få prenumeranter som kan spela alla gamla klassiska spel som de lägger upp på Nintendo Online även på eventuellt Xbox One i framtiden.
Även att jag kanske inte tror att Nintendo skulle lägga upp nyare titlar så att man kan spela på andra konsoler än deras egna, inte riktigt än i alla fall.
Sen beror det ju på hur trenden kring detta kommer att bli i framtiden, Nintendo var ju helt emot att släppa mobilspel till en början, så jag tror att det kan bli samma sak med att lägga upp sin online bibliotek på andra konsoler (endast streaming, tror fortfarande inte att de skulle tillåta nerladdningar till andra konsoler)

Exakt, jag tror varken N eller MS kommer lägga ut sina nyare titlar på varandras plattformar, men tror mer det handlar just spel från någon generation tillbaka. N har ju egentligen allt att vinna nu om de tänkt köra sin Nintendo Online-tjänst i framtiden och fylla på med retrospel. Går nu även att spela på Xbox, men vill du ha det portabelt så köp en Switch. De kommer ju oavsett tjäna pengar på att folk betalar för tjänsten.

och det samma gäller ju MS.

Att sen MS skulle få gratis exponering av sitt LIVE i Japan innan nästa generation, det är nog bara ett plus för dem. Japanska marknaden är svår och ska man slå sig in där behövs det kontakter till japanska företag, ett samarbete med Nintendo är rätt perfekt.


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Ori är väl inte Xbox exklusivt? Jag har både den vanliga och Definitive på Steam iaf.

Microsoft exclusivt jo. Eller sitter du på linux och Wine?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

Microsoft exclusivt jo. Eller sitter du på linux och Wine?

Nej, Windows 10.

Här är det ju
https://store.steampowered.com/app/387290/Ori_and_the_Blind_F...

(+ gamla versionen https://store.steampowered.com/app/261570/Ori_and_the_Blind_F...

NuZ
Testpilot

Ja precis, Microsoft exclusivt. De kallar hela alltet Xbox nu. FZ rapporterade om det för någon månad sedan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gen
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja precis, Microsoft exclusivt. De kallar hela alltet Xbox nu. FZ rapporterade om det för någon månad sedan

Jag trodde du menade exklusivt till deras Microsoft Store Men nu förstår jag att du menar till plattformarna Xbox och Windows.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gen:

Jag trodde du menade exklusivt till deras Microsoft Store Men nu förstår jag att du menar till plattformarna Xbox och Windows.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

Mycket trevligt! Som Xbox-spelare (duh) och Switchägare så passar det här som hand i handske. Så länge vissa bitar som progression, saves och achievements är oberoende av plattform så kommer det att bli grymt.

Sea of Thieves kommer att bli stort på Switch till exempel. Hoppas att det här blir av!


signatur

Jump in.

Medlem

Nintendo gör allt dem kan för att få vantarna på Crackdown 3.

1
Skriv svar