Nu kan du modda Paradox-spel på Xbox One

Robot
Nu kan du modda Paradox-spel på Xbox One
Moderator | Testpilot

Sådant här gillas! Synd att de inte kan skapa moddar själv givetvis men konsolspelarna kan åtminstone ta del av dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget om Ps4?


signatur

"High life on low budget"

Geeks Gaming
Skrivet av bent toe:

Inget om Ps4?

Sony gillar inte att ge sina kunder kontroll.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sådant här gillas! Synd att de inte kan skapa moddar själv givetvis men konsolspelarna kan åtminstone ta del av dem.

Att modda spel är väl till 95% att redigera eller skapa textfiler, bilder eller 3dmodeller. Varför skulle någon vilja göra detta på en konsol?

( jag vet att man kan koppla in mus och tangentbord till konsol men jag ser fortfarande inte hur det är en bättre platform än en PC med flera skärmar och/eller större upplösning ).

eld
Medlem
Skrivet av Zerp:

Att modda spel är väl till 95% att redigera eller skapa textfiler, bilder eller 3dmodeller. Varför skulle någon vilja göra detta på en konsol?

( jag vet att man kan koppla in mus och tangentbord till konsol men jag ser fortfarande inte hur det är en bättre platform än en PC med flera skärmar och/eller större upplösning ).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerp:

Att modda spel är väl till 95% att redigera eller skapa textfiler, bilder eller 3dmodeller. Varför skulle någon vilja göra detta på en konsol?

( jag vet att man kan koppla in mus och tangentbord till konsol men jag ser fortfarande inte hur det är en bättre platform än en PC med flera skärmar och/eller större upplösning ).

Jo om man ska se till hur det är i grunden är det så men vissa spel har bra verktyg som hjälper alla icke-kodare på vägen. Wargroove är väl ett väldigt bra exempel tycker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av bent toe:

Inget om Ps4?

Fråga Sony. Dom har ju en historik kring just att vara svåra när det kommer till användarskapade moddar. Minns stöket kring moddar till Skyrim och Fallout 4. bl.a.

Därför jag personligen bara kör exklusiva spel på PS och resten på Xbox (mera öppet och tillåtande när det kommer till moddar, crossplatform och bakåtkompabilitet).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo om man ska se till hur det är i grunden är det så men vissa spel har bra verktyg som hjälper alla icke-kodare på vägen. Wargroove är väl ett väldigt bra exempel tycker jag.

Jo, men nu rörde sig nyheten väl till att börja med om Paradox spel. Där är det notepad++ eller liknande texteditor som gäller

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerp:

Jo, men nu rörde sig nyheten väl till att börja med om Paradox spel. Där är det notepad++ eller liknande texteditor som gäller

Jo och precis som jag skrev så tycker jag det är synd


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo och precis som jag skrev så tycker jag det är synd

De flesta Paradox spel går ju inte spela på Konsol ännu dock, så kanske bättre att de fokuserar på att de går att spela deras spel på konsol först innan man tycker det är synd att det inte går att modda deras spel på Konsol?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerp:

De flesta Paradox spel går ju inte spela på Konsol ännu dock, så kanske bättre att de fokuserar på att de går att spela deras spel på konsol först innan man tycker det är synd att det inte går att modda deras spel på Konsol?

Det handlar bara om en önskan att det hade varit coolt om de hade kunnat skapa lite material själva oberoende av om det egentligen är möjligt eller ej


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Det vore trevligt om det här samarbetet ledde till fler Paradox-spel på Xbox också, man vet ju aldrig.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Det vore trevligt om det här samarbetet ledde till fler Paradox-spel på Xbox också, man vet ju aldrig.

Stellaris och Surviving Mars behöver du fler?

Samma här. Spelar bara exclusiva spel på ps4an. De mesta spelas på PC och Xboxet har tagit över mycket av det med. Mycket trevlig konsol


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar